Kirjoittaja Aihe: Värikriisi :/  (Luettu 686638 kertaa)

Poissa Chaos

• 666
  • Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
  • "...As Your Flesh Rots"
Vs: Värikriisi :/
« Vastaus #1095 : 08.03.12 - klo:19:01 »
Jep, kiitos saghani! Tässä päätöksessä nyt, kun sitten oikeasti pysyisin enkä kuuntele taas puolen vuoden päästä seuraavaa, joka vinkuu asiasta, että blondien pitäs olla blondeja jne...Eli näköjään mä kaipaan kannustusta siihen, että pysyisin mustassa, vaikka jotkut sitä "vastaan" ovatkin. Avomieskin tuossa jo sano tänään, että näköjään se mun väri tosiaan vaan on se musta ja turha mun väkisin missään muussa olla. (Ja että rakastaa mua just semmosena mitä mä itse tahdon olla ja semmoinen mun pitääkin olla, mä eikä kukaan muu.) Ei kun kauppaan ;)
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset melkein alaselkään. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos

Poissa Tintu

• Tukkaguru
« Vastaus #1096 : 08.03.12 - klo:19:30 »
Hyvä Chaos! Niin sitä pitää :ts

Aion pitää vielä blondia, huomenna pikku raidoittelut ja otsis. Saa nähdä itkenkö täällä sitten outoa hiusmallia... ;D

Edit: kiitos, pähkinä! Pidempää mallia odotellessa, sentti kuussa kasvutahdilla... :D
« Viimeksi muokattu: 08.03.12 - klo:21:00 kirjoittanut Tintu »

Poissa Pähkinä

• Tukkaguru
« Vastaus #1097 : 08.03.12 - klo:20:55 »
^ Kävin sun blogissa vilkaisemassa niitä eri värejä ja musta sulle sopii tosi hyvin blondikin. Ja etenkin sellaisena pidempänä mallina, niin kuin siinä yhdessä kuvassa! Punaisista huonompi mun mielestä olisi se kirkas punainen. Mutta siis pitkälle, puhtaan vaalealle ääni täältä!  :)

Poissa deko

• Tukkaguru
« Vastaus #1098 : 09.03.12 - klo:20:06 »
Hyvä Chaos!

Sinulle sopii ihan mikä tahansa väri, mutta onhan se tosiasia että musta on sinulle "The Väri". Itken vähän koska se oma värisi on todella upea ja harvinainen, mutta toisaalta jos se musta tekee sinut onnelliseksi niin pysy siinä. Hoida hiukset ja päänahka siihen kuntoon että ne kestävät mustan. Ja anna palaa ;D se on vain tukkaa.
this too shall pass.

Poissa Mai

• HAIRahtanut
  • Piikikäs hentokeijukorento
« Vastaus #1099 : 09.03.12 - klo:20:50 »
Mä oon nyt sitä mieltä että haluan siniset hiukset. Musta pää on ollut iät ja ajat ja se on mun väri, mutta haave sinisistä hiuksista on pyörinyt mielessä yhtä pitkään. Eli osaisko joku viisaampi vähän kertoilla että miten helposti se sininen tarttuu värinpoistojen jälkeen ja mitenköhän se pysyy hyvänä? Kampaajalla ajattelin kuitenkin mennä tämän operaation tekemään ja ilmeisesti joudun siellä käymään sitten säännöllisesti värjäyttämässä ainakin juurikasvun veks, muttamutta.. Monen monta vuotta olen miltei valkoista tukkaani värjännyt, onko ihan kamala työ vaalentaa? Missäköhän kunnossa hiukset sen jälkeen..?
1a F ii, mustat vajaa BSL-pituiset hiukset, oma väri platinablondi. Turhamainen vaate-, meikki- hius- ja lävistysfriikki.
Stay punk, stay free!

Poissa Ice

• Tukkaguru
  • Think fast, look alive
« Vastaus #1100 : 09.03.12 - klo:23:14 »
Mikset Chaos tekisi indigolla niin ei tarttisi niin pelätä allergiareaktioita?
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.

Poissa Chaos

• 666
  • Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
  • "...As Your Flesh Rots"
« Vastaus #1101 : 10.03.12 - klo:17:27 »
^ Mä en jaksa sörssäillä eka hennan ja sitten indigon kanssa :P  Oon pari kertaa kokeillut ja ei vaan ole mun hermoille. Värjäsin Garnierin uudella Nutrisse Moussella 1 Deep Black. Oli todella hyvä, riittoisa ja nopea levittää. Yleensä oon näinkin lyhyisiin (pidempi polkka) tarttenut kaksi pakettia normi väriä, jos koko pään värjännyt, nyt yksi riitti. Ja ehkä mä siis sitten alan taistella indigon kanssa jos nuo värit alkaa jotain pahaa aiheuttaa, mutta toivotaan, ettei. Kunhan tosiaan pidän päänahkani kunnossa (seborrea) enkä raavi sitä koko aika :) Nyt oon helpottunut. Ja nyt on Chaos semmoinen mikä pitääkin ;)
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset melkein alaselkään. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos

Poissa beachbunny

• HAIRahtanut
« Vastaus #1102 : 10.03.12 - klo:21:37 »
Mikset Chaos tekisi indigolla niin ei tarttisi niin pelätä allergiareaktioita?

Oletko sinä Ice koskaan lukenu että indigosta kukaan ois saanu mitään merkittäviä allergiareaktioita - moni on kokenu jonkinasteista kutinaa, kuten myös mäkin - mut onks silmiisi tullu että ois näitä hirveitä pää turpos,silmät muurautu, kokovartalon nokkosrokko, pää valuu visvaa ja verta - tullu kellekään indigosta ?

Poissa Ice

• Tukkaguru
  • Think fast, look alive
« Vastaus #1103 : 11.03.12 - klo:15:48 »
En ole koskaan varmistettuna tietona kuullut että indigo/henna -allergisille tulisi muuta kuin kutinaa ja punoittelua. Luulenpa vielä että indigo itsessään ärsyttää ihoa sen verran että tulee pientä, kemialliseen väriin täysin vertaamatonta kutinaa, ainakin jos massassa käyttää suolaa. Mille vaan voi allergisoitua mutta ilmeisesti näille aineille ei kovin voimakkain oirein ole tapana, ja niitä voi jopa käyttää siitä huolimatta, jollei sitten kärsi valmiiksi monenlaisista oireista jolloin toki tulee olla varovainen. Allergiatestit kannattaa aina tehdä jos epäilyttää.

Muuten, kun laittaa seokseen n. 80% indigoa ja loput hennaa, tulos on niin tumma ettei sitä normaali silmä erota mustasta kuin suorassa päiväauringossa pienenä vivahteena paikoissa joissa tarttuminen on ollut huononlaista. Jos vaan peittokyvyn saa riittämään, joka voi olla vaalean hiuksen kanssa vähän mietityttävä juttu.
« Viimeksi muokattu: 11.03.12 - klo:15:49 kirjoittanut Ice »

Poissa Auringonkukka

• Tukkaguru
« Vastaus #1104 : 11.03.12 - klo:20:43 »
Hyvä Chaos!

Sinulle sopii ihan mikä tahansa väri, mutta onhan se tosiasia että musta on sinulle "The Väri". Itken vähän koska se oma värisi on todella upea ja harvinainen, mutta toisaalta jos se musta tekee sinut onnelliseksi niin pysy siinä. Hoida hiukset ja päänahka siihen kuntoon että ne kestävät mustan. Ja anna palaa ;D se on vain tukkaa.

deko vei kyllä nyt jalat suustani pahemman kerran, komps komps. Ja kaikista tärkeintä on, että itse olet tyytyväinen, muut olkoot mitä mieltä tykkäävät jos eri mieltäkin ovat. Mä olen ollut blondi nyt monta kuukautta ja nyt se alkaa olla sellainen vaalea mitä halusin, mutta kun katson peiliin näen lämpöisen tumman/punaisen.. siitä huolimatta itse nyt aion pysyä tässä (toistaiseksi). :)
Tukka 1c(tai 2a) M ii/iii, hiuslaatuketju sivu 5, Hiushörhö, kosmisfriikki ja kynsilakkahirmu.

Poissa beachbunny

• HAIRahtanut
« Vastaus #1105 : 11.03.12 - klo:21:41 »
Ice - kiitos infosta; hyvä tietää tämäkin. Olen vielä erilaisten vaihtoehtojen rajamaastossa.

Poissa DiiDii

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1106 : 13.03.12 - klo:17:26 »
Kerrroinkin tuolla vaalennusketjussa pieleen menneestä kampaamo käynnistä, 4 päivää sitä päätä kestin katsoa, tokin sitä olisi voinut vielä korjata, mutta raidat oli keltaiset, olisivat tarvinneet lisää vaalentamista, ei kestäisi tukka sitä, ja jotenkin tuntui niin vieraalle se tyyppi peilissä, kun kuitenkin vuosia ollut suht tumma..Puhumattakaan siitä rahamäärästä jonka olisin saanut syytää kampaajaan, jotta olisin saanut pidettyä sen kuosissa.. ( perustelee itselleen  :-X )
Noh, tuumasta toimeen, wellan 6/77 päähän, ah, mikä ihana näky  <3

Poissa julietjones

• HAIRahtanut
  • Elämässä tarvitaan rockia, korkoja ja hajuvesiä.
« Vastaus #1107 : 13.03.12 - klo:21:04 »
Jee, hyvä Chaos, kyllä munkin mielestä musta käy sulle parhaiten. :) Täällä puolisalaa itsekin haavailen taas mustasta, oma väri piti kasvattaa mutta, mutta...
1b F ii. Lähestulkoon kaikki hiusvärit testattu, päädytty mustanruskeaan. Pitkäaikaiset suosikit: XZ-sarja, Joico K-Pak rekku + IH, Poly Color musta. Kasvatus takaisin pitkäksi käynnissä, nyt rikottu olkapäämitta.

Poissa Mai

• HAIRahtanut
  • Piikikäs hentokeijukorento
« Vastaus #1108 : 18.03.12 - klo:15:30 »
Nyt olen tehnyt vähän kenttätutkimusta operaatiossa hiukset siniseksi. Ilmeisesti shokkivärejä ei kestoväreinä ole, mutta Special Effectsin värit näyttävät ajavan melkein saman asian. Suomesta niitä ei saa ja ulkomaisistakin putiikeista haluamani värit näyttävät olevan melkein kaikkialta loppu, mutta eilen selasin eri sivuja myöhään silmät ristissä ja löysin kaksi eri paikkaa mistä toimitetaan haluamani värit myös Suomeen.
Kas kun haluan tumman turkoosit hiukset, eli joudun tilaamaan kolmea eri sävyä joista voin (toivottavasti) sekoittaa juuri haluamani värin. Blue Velvet, hyvin tumma, melkein musta sininen, josta saan väriin tummuutta, Fish Bowl, kirkkaan turkoosi, mutta mielestäni hivenen liian vaaleansiniseen taittava omaan makuuni, joten Sonic Green, vihertävän sininen, siihen lisää sitä vihreää jotta väristä tulisi kunnon turkoosi.

Huh, tämä on ensimmäinen kerta kun läträän omaa päätäni shokkiväreillä ja vähän hermostuttaa että millainen lopputulos on.
Mutta vielä enemmän pelottaa värinpoistot/vaalennukset jotka tietysti on tehtävä ennen sinistä että väri näkyy jossain. Ilmeisesti Elean värinpoisto on ihan hyvä koska se on sinistä ja taittaa oranssia pois tukasta ja mahdollisimman vaalean pohjan haluan. Latvoihin/pituuksiin joudun ainakin tekemään useamman värinpoiston koska musta väri istuu saletisti lujassa näin monen vuoden värjäyksen jälkeen.
Noh, alkukuusta kun tulee rahat niin sitten vain tilailemaan ja katsotaan miten käy.

Pliis, älä tule paha tukka, tule hyvä tukka.  <3
1a F ii, mustat vajaa BSL-pituiset hiukset, oma väri platinablondi. Turhamainen vaate-, meikki- hius- ja lävistysfriikki.
Stay punk, stay free!

Poissa Ice

• Tukkaguru
  • Think fast, look alive
« Vastaus #1109 : 20.03.12 - klo:00:09 »
^ Suosittelisin Elumenia paljon mieluummin kuin leviäviä ja heti harmaantuvia suoriksia. Varoitan myös että pohjan on oltava maksimissaan hieman luonnonvalossa kellertävä jotta turkoosi onnistuu optimaalisesti, sininen ja oranssi ovat vastavärejä.
« Viimeksi muokattu: 20.03.12 - klo:00:10 kirjoittanut Ice »