Kirjoittaja Aihe: Värikriisi :/  (Luettu 685917 kertaa)

Poissa Hyx

• HAIRahtanut
  • Perfektionisti & alkemisti
Vs: Värikriisi :/
« Vastaus #1140 : 01.06.12 - klo:18:15 »
Mulla on värikriisi siinä mielessä että en mistään löydä täydellistä tukkakuvaa, mitä haluan. Tukkalehdissäkään harvoin on viileitä värejä, enemmän niitä lämpöisempiä on, tai sitten menee ihan platinaksi. Myöskään kun tukkamallit ei ole niin viileäihoisia kuin minä, niin en osaa verrata mikä mulle voisi sopia.
Kiitos vyötärömittani ja neitsythius! <3 <3

iHerb FOD387

Remember the secret!

Poissa Hallonnikas

• Tukkaguru
« Vastaus #1141 : 03.06.12 - klo:18:18 »
Mun taas tekisi mieli vaalentaa tukkaa jostain ihmeen syystä. 0_0
Hennasin hiukset vajaa kuukausi sitten toisen kerran, ja värinä käytin Lushin palahennaa... sitä mahongihtavaa muistaakseni. No nyt tukka on mun makuun liian rusehtava ja turhan tumma. Kaipaankin sitä omaa vaaleampaa väriä, mitä kasvattelin vaikka kuinka pitkään. Onneksi tämä väri tuntuu kuluvan aika tahdilla.
Kuinka tyhmä voi ihminen olla? ;D

Onneksi tällä hetkellä haikailen lähinnä vaaleamman luonnollisen kuparin perään, enkä minkään tuhkakultaisen oman värin. Oma väri voisi kyllä olla ihan kiva, mutta tiedän etten sitä saa ihan helpolla, joten turha murjottaa. Huolestuttavaa on, että mulla on kaksi purkkia Rialia kaapissa. Ihmettelen kyllä että miksi olen ne joskus hankkinut...
1bFii. Omanvärinen, hartioille yltävä tukka epämääräisessä kasvatusvaiheessa. Kiukkuileva päänahka. Shampoopalojen kokeilua.

Poissa Sinimusta

• Tukkaguru
« Vastaus #1142 : 05.06.12 - klo:15:34 »
Minä kriiseilen tämän värin kanssa. Nythän tämä on kuparin värinen ja tykkään tästä. Mutta välillä himoitsen vaaleaa tuhkanruskeaa, vaaleaa lämpimän ruskeaa, kylmää punaista... AAARGH. Tuota lämpimää vaalea en ole nähnyt markettiväreissä, joten se voisi olla hankala toteuttaa  :( Vaalea tuhkanruskea väri minulla olisi kaapissa...

Poissa Sinimusta

• Tukkaguru
« Vastaus #1143 : 08.06.12 - klo:12:25 »
Aaargh en ole vieläkään päässyt yli tästä hiusväristä. Haaveilin tuosta aikaisemmin palavasti, mutta en totettanut. Vähän samantyylinen väripaketti on vieläkin kaapissa.
« Viimeksi muokattu: 08.06.12 - klo:12:27 kirjoittanut Sinimusta »

Poissa Iia

• HAIRahtanut
« Vastaus #1144 : 13.06.12 - klo:10:55 »
Karmea värikriisi kun sitä taas tajuaa, että se punertava väri vain on se, joka ihonväriin sopii. Tai yleensäkin lämpimät sävyt.  Tykkäisin neutraalista tummasta ruskeasta, mutta taas kun siihen suuntaan värjäsin niin huomaan, että ihosta tulee paljon kalpeamman ja elottomamman näköinen. No onneksi oli suoraväriä jota päähän laitoin.

Poissa ang

• Haiven
  • *
« Vastaus #1145 : 19.06.12 - klo:10:45 »
Minä en tunnu löytävän sellaista hiusväriä, jossa viihtyisin kovinkaan kauaa. On kokeiltu vaaleat ja mustat, punaiset ja ruskeat.

Tällä hetkellä hiuksissa on ehkä 7-asteinen kullanvaaleanruskea, hieman punertava väri (ei siis sama kuin profiilikuvassa) ja noin 6-asteinen maantienvärinen juurikasvu. Vuoden verran olen yrittänyt totutella vaaleampaan, tai ainakin minulle vaaleaan, luonnolliseen hiusväriin, mutta jotenkin se tuntuu vievän kasvoiltani kaiken värin pois. Hetkittäin kyllä näyttää ihan kivalta..

Onko netissä mitään hyvää sivustoa, minkä avulla voisi yritää arpoa jälleen kerran uutta väriä esimerkiksi kasvojen ja silmien värin/sävyn perusteella?

LP_Alice

• Vieras
« Vastaus #1146 : 19.06.12 - klo:11:42 »
^Kasvattajien ketjussa (http://www.juurikasvu.org/smf/index.php?topic=5193.1275) oli ksekustelua eräästä tosi hyvästä sivustosta, taaz.com :P

Poissa Sinimusta

• Tukkaguru
« Vastaus #1147 : 25.06.12 - klo:20:46 »
Ärrr tämä on nyt varmaan vielä liian tumma siihen Biozell:in 8/13 sävyyn. Toivoin, että Poly Color haalistuisi tukasta enemmän, mutta vielä ei ole ainakaan haalistunut. Toivon, että tämä haalistuu tästä nyt tässä 1-2kk aikana... Sitten pitää keksiä jotakin, jos ei.

eemmeme

• Vieras
« Vastaus #1148 : 05.07.12 - klo:18:15 »
Ääh, en tiedä mitä tekisin mun hiuksille..  :-\ Kävin eilen ostamassa sen normaalin version colour b4 ja laitoinkin sen heti samana iltana päähän. Lähtökohtana oli haalistunut punanen, haalistuneella 4-5cm ruskealla tyvellä ja sentin tyvikasvulla... Yritin laittaa aineen päähäni niin, että ensin niihin tummempiin kohtiin tyveen ja siitä sitten jatkaa levittelyä lopuksi hiusten loppuosiin. Noh, olis varmaan pitänyt sit kuitenkin antaa sen vaikuttaa tyvessä pidempään ja sitten vasta lätkästä se muualle, kun nyt tummuuserot jäi näkyviin, lopputulos vaan on vaaleampi. Olin arvellut, että siinä levitysvaiheessa se olis ehtinyt jo vaikuttaa tarpeeksi..

Elikkä tällä hetkellä oon porkkanapäänä täällä murehtimassa tätä tukkaa. Sävy on kuitenkin lähempänä luonnollista kun puhkiblondattua, mutta silti.. Nuo tummemmat kohdat paistaa pahasti läpi, kun muualta sen verran vaaleampaa. Mitäköhän tälle nyt keksis, että sais tasotettua?  ??? Tavotteena olis saada oma luonnollinen väri takasin kasvattamalla eli vaalea pienellä oranssilla vivahteella. Joten sitä nyt haen värilläkin takaa, ettei jää kasvuraja selkeesti näkyviin.

Kävi jo mielessä, jos kävisin kaupassa hakemassa raidotusaineen, jonka vaalennusjauheesta sitten väsäisin vaalennuspesun tummille kohdille. Kattoa millanen tulee, jos on hyvä eikä hiukset näytä pahasti kärsineen niin lätkäsisin koko päähän saman tavaran. Tän jälkeen kauppaan kattelemaan hyvää sävytettä ja siinä se.  ::) Mutta vähän silti epäilyttää, että miltä lopputulos näyttäisi enkä tiedä sävytteestäkään, et mikä olis sopiva.. Olis mulla tuolla Color Glossin pippurinpunanen sävy käyttämättömänä, mutten tahdo sitä päähän heittää, kun olisin sitten taas lähtötilanteessa.. Mitä teen?  >:(

EDIT: kävin eilen kaupassa hakemassa raidotusaineen, mutta en uskaltanu pistää sitte kuitenkaan päähän. Tänään varattu aika kampaajalle ensi maanantaiks klo.10. :) Jännittää. Luvassa siistimistä, vaalennusta ja uutta väriä raidoilla ♥ En ookaan aikoihin käyny kampaajalla ottamassa koko hoitoa.
« Viimeksi muokattu: 06.07.12 - klo:16:07 kirjoittanut eemmeme »

Poissa Elna H

• Haiven
  • *
« Vastaus #1149 : 07.07.12 - klo:19:00 »
Tämä ei nyt ole varsinainen kriisi, pohdintaa ennemminkin. Kuulostaisiko ihan tyhmältä omanväriset hiukset juuresta muutama sentti, haaleaa punaista seuraavat muutama sentti ja loput kirkasta punaista? Vähänniinkuin ombre-värjäys, mutta väreinä omaväri(maantie/tuhkakulta) ja punainen ja se punainen menisi haaleasta kirkkaaseen. Hmmm   :P

Poissa Mindela

• Tukkaguru
« Vastaus #1150 : 07.07.12 - klo:19:05 »
^ Nooo suoraansanottu joo kyllä toi vähän tyhmältä kuulostaa... Veikkaan, että se näyttäisi vaan epäonnistuneelta/kulahtaneelta väriltä.

Poissa wilma

• Tukkaguru
« Vastaus #1151 : 07.07.12 - klo:19:47 »
^^ Ei tuo mun mielestä nyt niin hölmöltä kuulosta.  :D Punaisessa on se ongelmana, että väri näyttää helposti tosi haalistuneelta. Toisaalta, hyvin onnistunut liukuvärjäys voi olla tosi hienokin, jos väri kirkastuu just latvoja kohden. Kokeile vaikka jollain suoravärillä ensin, jos se tarttuu, että miltä se punainen näyttää oman värin kanssa?

Poissa Elna H

• Haiven
  • *
« Vastaus #1152 : 07.07.12 - klo:19:56 »
Kyllä mää varmaan tota uskallaudun vielä kokeilemaan  :D suoraväreillä nimenomaan, kestoväriä en enää päähäni laita (enkä hennaa tai ellua-toistaiseksi).

LP_Alice

• Vieras
« Vastaus #1153 : 07.07.12 - klo:20:04 »
Mun mielestä punainen liukuvärjäys kuullostaa hyvältä silloin, jos se on oikeasti kahden värin välinen liukuvärjäys. Jos siis värjätty hius on huomattavasti vaaleampi kuin oma väri niin siinä välissä tulee kyllä näyttämään vain haalistuneelta. Lisäksi riippuu mielestäni kovasti punaisen ja oman hiuksen sävystä - eli lämmin + kylmä yhdistelmä on mielestäni aika nou nou, mutta kylmä + kylmä tai vastaavasti lämmin + lämmin olisi varmasti ihan kiva.

Tämä esim ei ole hassumpi, vaikka mielestäni saisi liukumaa olla vähän enemmän: http://2.bp.blogspot.com/-8YhVanXR64U/T-gI-mZaS6I/AAAAAAAABQc/nvVXHLw7Ik0/s1600/ombre+2.jpg

Tässäkin on todella onnistunut, vaikka vielä vähän monivärisempi: http://x51.xanga.com/bc7f826366330282213562/m224941776.jpg

Tässä taas tulee sellaista haalistunutta fiilistä... http://pics.hairstylesfor2012.org/great_lengths_ombre_red_hair_thumb.jpg

Poissa miolla

• HAIRahtanut
« Vastaus #1154 : 08.07.12 - klo:01:05 »
Mäkin oon melko epälileväinen ja skeptinen Elina H:n värjäilykokeilun suhteen. Alicen linkkaamat ovat kaikki kolme mielestäni kivoja, koska niissä ei ole epäilystäkään siitä mikä on ollut tarkoituksena. Mutta jos on juurikasvua vaan muutama senti, sen jälkeen haalistunutta punaista ja sitten uloimmissa latvoissa vasta kirkasta punaista niin..Nooh, ei kuulosta ainakaan kovinkaan nätiltä :P