Kirjoittaja Aihe: Värikriisi :/  (Luettu 686254 kertaa)

Poissa Sinimusta

• Tukkaguru
Vs: Värikriisi :/
« Vastaus #1155 : 08.07.12 - klo:11:27 »
Huoh.Uusimman Demin kannessa on ihana väri. Ihastelen sen lehden kantta aina töissä  :P

Mikähän sävy tuo mahtaa olla?
« Viimeksi muokattu: 08.07.12 - klo:11:53 kirjoittanut Sinimusta »

Poissa Neve

• HAIRahtanut
« Vastaus #1156 : 08.07.12 - klo:15:36 »
Annoin n. kk sitten kaverilleni vapaat kädet hiusteni suhteen, kun olin niin kyllästynyt niiden kulahtaneeseen väriin. Tumman ruskeista hiuksista tehtiin sitten karamellinvaaleat blondeilla raidoilla. Aluksi tukka oli suuri shokki, mutta sitten totuin. Kuitenkaan en tunne oloani yhtään kotoisaksi näissä. Nää on tosi nätin väriset ja hienosti värjätty, mutta kun nää ei vaan ole mua. Kehuja oon väristä kyllä saanut, mutta mutta. Mulle sopii vaan tummempi väri tai punanen paremmin!

marsuzioni

• Vieras
« Vastaus #1157 : 09.07.12 - klo:12:03 »
^ i hear you! Mäki menin kesän alussa värjäämään vaaleiksi ja pidinki aluksi, mut nyt en viihdy näissä yhtään :/ saatika pituudessa. Kehuja saanu myös että sopisi mutta tummempi tai punainen on myös enemmän mun juttu. Sen takia meenki laittamaan tämän punaruskeaksi kuun lopussa :)

Poissa Neve

• HAIRahtanut
« Vastaus #1158 : 09.07.12 - klo:12:40 »
^Jep, itelläkin uus tukan pituus tökkii ja olen kironnut jo monet kerrat että miksi mun piti TAAS kyllästyä mun tukkaan, vaalentaa ja leikata sitä. Olis pitänyt vaikka vaan sävyttää ja antaa kasvaa, mutta minkäs teet  ::)

Nyt sitten uus alku. Länttäsin eilen tukkaan perusruskean (5 tasoisen) mutta jäi aika kulahtaneen väriseksi. Tänään sitten hain kaupasta suklaanruskean kevytvärin  :ts Värjäilin äsken ja nyt vaan odottelen tukan kuivumista. Täytyy sanoa, että heti näyttää paremmalta kun on tumma väri päässä!

eemmeme

• Vieras
« Vastaus #1159 : 09.07.12 - klo:14:05 »
Kävin tänään siellä kampaajalla ja tarkotuksena oli vaalentaa hiuksista haalistunut punanen pois ja tyvestä parin sentin paksuinen tummempi osio. Olin suunnitellut, että siihen päälle sitten laitettaisiin omaa väriä vastaava sävy. Noh.. Kampaaja sitten ehdotti, jos koetettaisiin alkaa vaalentamaan hiusta raidottamalla runsaasti mikä kuulosti hyvältä, kun lopputuloksesta tulis kuitenkin suurimmalta osin vaalea.

Lopputulos: väri ei vaalentunut yhtään lukuun ottamatta muutamia raitoja päälaella, niska on täysin samanvärinen kuin lähtötilanteessa (jostain syystä kampaaja ei sinne tainnut ollenkaan pistää raitoja..) ja muutenkin yleisilmeeltään oranssi edelleen.  >:(

Mitäköhän tässä nyt sitten keksis..  ??? Uskaltaako ruveta ite vaalentelemaan näitä? Mietityttää, jos vaalennusainetta menee noihin tänään tehtyihin raitoihin niin nehän vetää ihan vitivalkosiks silloin.. Ei niitä oikeen saa pois edestäkään, kun on niin hyviin häivytetty muiden hiusten joukkoon. Ja mitään puhkiblondattua vaaleeta en tahdo vaan luonnollisen, että kai siihen pitäis joku sävytekin laittaa päälle..  ::) Ääh en tiiä. Tuntuu, että menee liian vaikeeks tää vaalennusprosessi, että taidan kohta palata lähtöpisteeseen ja heittää päähän tuon punasen ColorGlossin sävytteen.

Poissa nukka

• HAIRahtanut
« Vastaus #1160 : 13.07.12 - klo:10:46 »
Mulla on nyt tässä pieni probleema kun olen ensi viikolla menossa kampaajalle värjäyttämään hiuksia.

Näitä mun hiuksia on nyt viimeisen vuoden/kahden vuoden ajan värjätty 5.1 kestovärillä ja välillä myös elumenilla. Oma värini on aavistuksen vaaleampi kuin tämä värjätty väri. No nyt sitten haluaisin värin vielä lähemmäs hiusten omaa väriä, eli asteen tai kaksi vaaleammaksi.

Nämähän nyt ovat melkoisesti jo auringossa haalistuneet ja väri muutenkin kulahtanut, niin mitähän mahtaa tapahtua jos tämän nyt värjää esim 6.1 tai jopa 7.1:llä? Vaaleneeko värjätty väri sillä yhtään? Miten tuo elumen mahtaa siellä käyttäytyä?

En haluaisi missään nimessä alkaa ihan vaalentamalla vaalentamaan näitä, mutta kuitenkin tahtoisin näistä asteen tai kaksi vaaleammat.
blogi - hius- ja kauneusjuttuja, kasvispainotteista ruokaa, koiria ja luontoa.

Iherb alekoodi: VED234

Poissa arkkibakteeri

• Haiven
  • *
« Vastaus #1161 : 14.07.12 - klo:20:27 »
Jos hyvin vaalean ihon omistava ihminen (eli minä tässä tapauksessa) laittaisin mustia raitoja, näyttäisinkö kalkkilaivan kapteenilla? Oon suunnitellut, että voisin värjäyttää ton pidemmän osuuden latvat ja oikeastaan joko niin, että säilytän tän värin (ruskea) ja raidat olisi vaaleanruskeita tai sitten mustia raitoja. Sekin voisi mennä tällä pohjavärillä, vaaleat hiukset ja mustat latvat ehkä sotii liikaa toistensa kanssa.

Vähän tähään tyyliin värjätä latvat (tiiän, että on olemassa hyvä kuva siitä missä Antilla just presiis sellaista mitä ajan takaa, että siis tosiaan latvaa on värjätty, mutta ihan kuin mä sellaista kuvaa netistä saisin löydettyä): http://www.lentopalloliitto.fi/liitto/artikkeliarkisto/?x915590=866084. (Kuvan saa suurennettua, että siitä jotain selvää saa.)

Mulla siis toinen puoli hiuksista pidempi ja muuten sitten lyhyttä. Pidempään osioon aattelin tuollaisia raitoja.:)

Poissa Heiku

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1162 : 15.07.12 - klo:19:29 »
Äh, täällä ollaan taas jonkinlaisen värikriisin keskellä. Tai oikeastaan ei edes värikriisin, on vaan semmonen olo että haluaisin värjätä hiukset :D Mutta kun ei tosiaan tarttisi, oon nyt muutenki kohdellu näitä hiuksia aika huonosti joten jos vielä värjäämään näitä taas alan niin sitte kyllä latvat murenee. Mulla on nyt aika lähellä omaa väriä oleva tukka, jotain tuollaista mitä Jessicalla on tuossa mun avattaressa mutta ei kuitenkaan läheskään nuin kivan näköinen, edellisestä värjäyksestä on nyt noin kuukausi ja sillon tukka tosiaan piti värjätä kahdesti kun ekasta väristä tuli ihana vetuperoksiditeiniblondi ja värin lisäksi laitettiin päälyosaan vaaleita lappuraitoja ja hiusten alaosaan asteen tummempaa. Jotain piristystä tää pehko nyt kaipais, leikkasin pari viikkoa sitten tuommosen kulmakarvamittaisen otsatukan ja nyt se on jo vähän ylikasvanut eli pitäs joko leikata vähän lisää tai siirtää se tuosta otsalta sivuun. On tämä vaikeeta. Haluttais hirveesti semmonen liukuvärjätty tukka mutta tuntuu että ehkä tässä tukassa ei oo vielä riittävästi mittaa siihen (5 cm päässä kainalomitasta). Ja sitten lisäksi näin yhdellä sukulaisellani viikonloppuna ihanan mahonkisen mutta silti kylmänsävyisen n. 5 asteisen tukan ja nyt mulla himottais itselle sellanen. Onhan tää vaalea väri ollutkin mulla jo maaliskuun lopusta, ihme kun näin pitkään jaksoin kyllästymättä. Voi että kun löytäisin sen värin, joka on just mua. Pikkusiskolla se on punainen, äidillä musta mutta mulla sitä "omaa" väriä vaan ei tunnu olevan. Kaikki käy ja näyttää kivalta hetken mutta sitten haluaaki taas jotain uutta.

Poissa miolla

• HAIRahtanut
« Vastaus #1163 : 15.07.12 - klo:21:03 »
Mulla ei ole Heikulle tarjota muuta kuin vertaistukea (/-valitusta)  :P Mulla on ihan kivanväriset ja -pituiset hiukset, ne ovat ihan ookookuntoiset (hieman kuivat) vaikka ovatkin paljon värjätyt. MUTTA. Kun haluaisin värjätä ne. En tiedä mitä väriä haluan, kaikki kyllä sopii: vaalea, keskivaalea, kirkas punaoranssi ja lämpimät ruskeat myös. Toisaalta haluaisin kasvattaa oman värin takaisin, koska se on vivahteikas ja koska myrkyttömyys on pop. MUTTA. Haluaisin myös värjätä hiuksia, koska yksinkertaisesti tykkään vaihtelusta. Olen vatvonut samaa asiaa nyt yli puoli vuotta. Vaalensin hieman latvoja kuukausi sitten, mutta muutos ei kyllä ollut mikään wooow. Viime viikolla laitoin vaihtelunhalussani päähän pinkin shokkivärin, mutta se värjäs tosi epätasaisesti ja nyt haalistelen sitä pois. Enkä vieläkään tiedä mitä aion haalistuksen jälkeen hiuksille tehdä..

Poissa Heiku

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1164 : 15.07.12 - klo:21:59 »
^Vertaistuki on aina paikallaan! :)

Poissa palekastro

• HAIRahtanut
« Vastaus #1165 : 16.07.12 - klo:20:53 »
Kävin tänään siellä kampaajalla ja tarkotuksena oli vaalentaa hiuksista haalistunut punanen pois ja tyvestä parin sentin paksuinen tummempi osio. Olin suunnitellut, että siihen päälle sitten laitettaisiin omaa väriä vastaava sävy. Noh.. Kampaaja sitten ehdotti, jos koetettaisiin alkaa vaalentamaan hiusta raidottamalla runsaasti mikä kuulosti hyvältä, kun lopputuloksesta tulis kuitenkin suurimmalta osin vaalea.

Lopputulos: väri ei vaalentunut yhtään lukuun ottamatta muutamia raitoja päälaella, niska on täysin samanvärinen kuin lähtötilanteessa (jostain syystä kampaaja ei sinne tainnut ollenkaan pistää raitoja..) ja muutenkin yleisilmeeltään oranssi edelleen.  >:(

Mitäköhän tässä nyt sitten keksis..  ??? Uskaltaako ruveta ite vaalentelemaan näitä? Mietityttää, jos vaalennusainetta menee noihin tänään tehtyihin raitoihin niin nehän vetää ihan vitivalkosiks silloin.. Ei niitä oikeen saa pois edestäkään, kun on niin hyviin häivytetty muiden hiusten joukkoon. Ja mitään puhkiblondattua vaaleeta en tahdo vaan luonnollisen, että kai siihen pitäis joku sävytekin laittaa päälle..  ::) Ääh en tiiä. Tuntuu, että menee liian vaikeeks tää vaalennusprosessi, että taidan kohta palata lähtöpisteeseen ja heittää päähän tuon punasen ColorGlossin sävytteen.

Sulla on pari vaihtoehtoa. Joko teetät niin monta värinpoistoa, että hiukset ovat tarpeeksi vaaleat vaaleaa sävytettä varten tai vedät jonkin pohjasävyn, joka peittää tämänhetkisen "värisotkun" ja alat raidoittaa sitä sitä pikkuhiljaa. Mä olen itse suosinut raitoja, koska niitä ei tarvitse olla teettämässä koko ajan tähän tummanvaaleaa pohjaan.

En suosittele värinpoistoja mikäli sulla on hennot hiukset. Parempi olisi tosiaan laitattaa jokin pohjasävy ja teettää esim. siihen tehosteraitoja tai teettää selkeä kahden sävyn ombre, josta tyvisävy on hyvin lähellä omaa hiustenväriä.

Poissa Suvivilja

• HAIRahtanut
« Vastaus #1166 : 19.07.12 - klo:11:03 »
Toisaalta haluaisin kasvattaa oman värin takaisin, koska se on vivahteikas ja koska myrkyttömyys on pop. MUTTA. Haluaisin myös värjätä hiuksia, koska yksinkertaisesti tykkään vaihtelusta. Olen vatvonut samaa asiaa nyt yli puoli vuotta.

Tuo kuvaa kyllä niin hyvin minuakin :D Olen seilannut ees taas tässä saman asian kanssa jo kauemminkin. Viimemmäksi olin taas jo hylkäämässä täysin oman värin lopullisesti, ja nyt alan taas vaihteeksi kallistua siihen omaan väriin... Ei voi olla totta ;)

Kai tällaiselle paras ratkaisu olisi käyttää vain ja ainoastaan sävytteitä/ kevytvärejä, voisi värjätä ja samalla säilyttää oman värin (sävytteen haihtuessa hiuksista saisi halutessaan oman värin kokonaan esiin). Niitä kun vain on tässä maassa niin älyttömän huonot valikoimat! (Eikä useimmissa säästy täysin niiltä myrkyiltäkään.)
« Viimeksi muokattu: 19.07.12 - klo:11:12 kirjoittanut Suvivilja »
* 1b F ii *

Poissa Sinimusta

• Tukkaguru
« Vastaus #1167 : 21.07.12 - klo:10:52 »
Minusta tuntuu, että en näytä missään hiusvärissä hyvältä  :( Haluaisin löytää itselleni värin, joka aiheuttaisi "vau tämä on ihana"-reaktion.

Poissa miolla

• HAIRahtanut
« Vastaus #1168 : 21.07.12 - klo:12:06 »
Suvivilja, mä värjäsin ne hiukset :D Damn. Kai. Se oma väri on nätti, mutta kasvattaminen kestäisi ainakin pari vuotta (pituus bsl), enkä yksinkertaisesti jaksanut. Ja kun aiemmin keväällä testasin ombrea, eli vaalensin vaan sitä jo valmiiksi käsiteltyä hiusta, niin muutos oli niin pieni, ettei se tuntunut miltään. Pistin parin vuoden tauon jälkeen hennan päähän, katsotaan kuinka kauan tällä kertaa jaksan tällä ketunpunaisella :)

Poissa Sagu

• Tukkaguru
« Vastaus #1169 : 21.07.12 - klo:12:41 »
Minusta tuntuu, että en näytä missään hiusvärissä hyvältä  :( Haluaisin löytää itselleni värin, joka aiheuttaisi "vau tämä on ihana"-reaktion.
Kyllä se sieltä vielä löytyy! Mun on pitänyt mennä monta kertaa edestakaisin ennen kuin olen tajunnut, että tumma violettiin taittava sävy on se Mun Juttu. Näytän ihan järjettömän hyvältä tässä tukassa etenkin näin kesäaikaan, vaikka itse sanonkin ;D

Tossa aiemmin siis esipigmentoin sinisellä ja heitin päälle Garnierin 4.26, tuloksena ihan nätti sävy mutta haalistui läikikkääksi ja punaiseksi, ja halusin kuitenkin tummempaa. Sitten laitoin 2% hapetteella Biozellin 3.0:a, nyt on aika perfecto :-* Sävyttelen sekoituksella, jossa on ainakin paria eri hoitista, violetin colormaskin jämät ja Crazy Colorin sinistä suoraväriä.

Nyt ei ole värikriisiä. <3
nelosen ruskea kuparisilla raidoilla / keltainen MAC NC20 / kuivahko sekaiho / Tarte Shape Tape