Oma värini on 8-asteinen ja hiukan kullansävyinen. Niskahiukset ovat aika ruskeat, varmaan 7-asteiset, mutta ihan edestä hiukset ovat luonnostaan vaaleat, ehkä 9-asteiset. Olen siis tyypillinen tummunut blondi.

Aikaisemmin vaalensin koko tukkaa, mutta kun kerran kasvatan, siirryin kampaajan suosituksesta raidoittamiseen. Tuntuu kuitenkin, ettei raidoitus kauheasti säästä tukkaa, sillä vaikka haluaisin raitoja aina vain tyvikasvuun, kampaaja haluaisi aina laittaa niitä lopputuloksen takia latvaan asti. Tästä on tuloksena pituuksien kuluminen, mitä en tietenkään halua.

Lisäksi raidoitus on hankala, kun tervettä=helposti latistuvaa hiusta on paljon, mutta toisaalta on kovia kokeneita raitahiuksia.
Tummaa tai punaista tukkaa en itselleni enää halua. Suhteellisen hellävarainen ratkaisu voisi olla hiusten sävyttäminen jollain vaaleanruskealla. Kuitenkin vaikka hiukseni eivät ole tämän vaaleammat, ihoni on tosi vaalea ja kulmakarvat luonnostaan värittömät. Tämän takia saan jatkuvasti kuulla, miten vaalea sävy sopii mulle hyvin, ja kampaajatkin hämmästyvät, kun huomaavat, että oma värini niskasta on niinkin "tumma". Muun värityksen kuin hiusten perusteella näytän ihan vaaleaveriköltä.
Ihan siis haluaisin esim. kuulla, miten muut "mun väriset ihmiset" on hiuksensa värjänneet, jos vaikka siten saisi joitain vinkkejä.

Olisi tosi kiva kuulla joitain ehdotuksia pitkään kestäneeseen värikriisiin.