Kirjoittaja Aihe: Värikriisi :/  (Luettu 687633 kertaa)

Poissa Chaos

• 666
  • Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
  • "...As Your Flesh Rots"
Vs: Värikriisi :/
« Vastaus #120 : 09.09.07 - klo:13:42 »
Henriikkaaaargh! Sä et värjää vaaleita hiuksia pois! Musta ne sopii sulle parhaiten just kun omat piirtees on niin vaaleat. Tosin kyllä mä sen ymmärrän, jos se ei tunnu yhtääön sun omalta väriltä, mutta nuo sopii vaan tajuttoman hyvin sulle :)
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset melkein alaselkään. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos

Poissa Eleonora

• Tukkaguru
  • Fashion addict!
« Vastaus #121 : 09.09.07 - klo:14:09 »
Mun mielestä Henriikalla on ainakin galleriakuvien perusteella erittäin kauniit vaaleat hiukset ja sopivat kuin nenä päähän joten älä ihmeessä värjää!
2cCiii,kullanvaalea n.8-9 asteinen vaalennettu, yli BSL - mittainen helposti kuivuva tukka.  Suosikit Tigi O&H ha sekä i- herb:n tuotteet <3 Meikkipuolella suosikkeja MAC ja Dior.

Poissa Henriikka

• Yleisvalvoja
  • Tukkaguru
  • Peace, a fragile lover, left us fantasising war
« Vastaus #122 : 10.09.07 - klo:07:46 »
Kiitoksia kannustavista kommenteista.
Tosi monet on kyllä sanonut, että sopii, mutta jotenkin, kuten CB sanoi, ei tunnu kovin omalta väriltä.. Tai siis kun itse katsoo peilistä niin näyttää siltä että vaaleus oikein korostaa punertavia poskia ja ihon virheitä. Ja jotenkin, kun lähes aina kuitenkin käyttää mustaa, vaalea tuntuu jo liian suurelta kontrastilta. Tietenkin tähän sopii useammat vaatevärit kuin esimerkiksi punaiseen, valkoinen on oikeastaan ainoa, mitä ei voi käyttää ( koska latvat näyttävät törkeän värisiltä valkoista vasten ). Mutta esimerkiksi kylmä liila ei jotenkin omiin silmiin näytä hyvältä punaisen kanssa, vaalean kanssa kylläkin.

Ja tietenkin sekin, että juuresta alkaa olla hyvä, mutta latvat on ihan törkeän väriset, ja tämän "efektin" monet huomaa. Ja juurikasvu näkyy kyllä järkyttävän paljon näin vaaleassa, vaikka olen aina kuvitellut että mulla on tositositosi vaaleat omat hiukset, mutta kuitenkin näemmä paljon tummemmat kuin omat.
( Keksisin ihan yhtä paljon valituksia muistakin hiustenväreistä ;) )

Vaikeaksihan tän tekee, että mä en oikein itsekään tiedä haluanko sittenkään luopua näistä :D Ja tiedostan sen aika hyvin, että tulee ongelmia jos jäänkin kaipaamaan tätä.. Suoraväri oletettavasti haalistuisi nopeasti mutta ei lähtisi kokonaan pois.
Hiuskuva hiuslaatuketjun sivulla 1

Poissa Kuuku

• Tukkaguru
« Vastaus #123 : 10.09.07 - klo:10:44 »
^Mun mielestä sulle sopii ehdottomasti parhaiten se vaalea oranssi/kupari (sopii parhaiten ihonväriin, näyttää luonnolliselta). Siitä on sitten helppo värjätä tummemmaksi/punaisemmaksi - ja vaaleaan palaaminenkaan ei ole niin iso juttu

Poissa Merial

• HAIRahtanut
« Vastaus #124 : 10.09.07 - klo:17:13 »
^ Mie komppailisin Donkihootikkoa. Oikeassa elämässä en ole sinua nähnyt, mutta galleriakuvien perusteella juurikin tuollainen kuparinen näyttäisi parhaimmalta ja sointuu ihon väriin nätisti, vaalea näyttää minun silmääni liian vaalealta ja "haljulta", ei tuo kauniita piirteitä parhaiten esiin eikä raamita niin hyvin kasvoja kuin hieman tummempi sävy. Mutta en sitten tiedä miltä tukka näyttää luonnossa, eli tämä vain valokuvien perusteella :)
Tukka hyvin, kaikki hyvin!

Poissa Manna

• Tukkaguru
« Vastaus #125 : 10.09.07 - klo:20:39 »
Ääh, nyt joku juureksista voisi puhua mulle järkeä, sillä mä(kin) haluaisin itsestäni vaaleamman, sillä jatkuva värjäys on tehnyt mun hiuksistani mustat  :o

Mulla oli/olisi tarkoitus kasvattaa pituutta vielä ainakin 6 kuukautta, mutta tämä lähestyvä pimeys saa mut hinkuamaan vaaleampaa väriä.... sellainen kolmella viileällä värillä tehty raidoitus kuumottaa nyt ihan liikaa mielessäni vaikka tiedän miten pahasti värinpoisto räjäyttää nämä hiukset.
That’s the thing about life; It is fragile, precious and unpredictable and each day is a gift, not a given right.

Poissa Eleonora

• Tukkaguru
  • Fashion addict!
« Vastaus #126 : 10.09.07 - klo:21:20 »
^sama homma ::)

manna, sulla on mun mielstä tosi kauniit hiukset ja kun vähän annat niiden kasvaa, ne on vielä kauniimmat. En tiedä onko tilanne muuttunut noista kuvista mitä tänne oot postaillut, mutta ei toi pahan värinen ole koska sulle sopii tumma niin äly-hyvin. Joten älä raidota, kadut kumminkin..
2cCiii,kullanvaalea n.8-9 asteinen vaalennettu, yli BSL - mittainen helposti kuivuva tukka.  Suosikit Tigi O&H ha sekä i- herb:n tuotteet <3 Meikkipuolella suosikkeja MAC ja Dior.

Poissa Henriikka

• Yleisvalvoja
  • Tukkaguru
  • Peace, a fragile lover, left us fantasising war
« Vastaus #127 : 10.09.07 - klo:22:53 »
^ Olen hyvinkin samaa mieltä kuin Norah, eli tummakin sopii kyllä todella hyvin sulle Manna. Toisaalta, en kehoita olemaan raidoittamatta, koska jos se pyörii jatkuvasti mielessä, niin pakkohan se on toteuttaa. Kenties sekään ei näyttäisi hassummalle, kunhan vain liian vaaleaksi ei mene. Mutta asteen tai parin vaaleampi sekin varmasti sopii hyvin :)

eikä raamita niin hyvin kasvoja kuin hieman tummempi sävy.

Tämä muuten varmaan on just ongelmana.. Tuntuu, että on pelkkää haljua värimössöä koko pää tjtn :)
Kiitoksia kommenteista. Kaipa tässä joskus vielä löytää sen parhaimman vaihtoehdon.. Nyt pitää vaan punnita tarkoin mitä tekee ihan jo tukkaparan kannalta.
Hiuskuva hiuslaatuketjun sivulla 1

Poissa Manna

• Tukkaguru
« Vastaus #128 : 10.09.07 - klo:23:00 »
Mä ajattelin beigen ja toffeen sävyjä, ei mitään vetyperoksidin vaaleaa.

Taisin tässä tuskissani keksiä, että jos ottaisi alkuun raitoja etuosaan niin pääsisi tästä noita-akka fiiliksestä eroon  ;D Näin tummat hiukset luovat myös kasvoille ikäviä varjoja ja korostaa kaikkia juonteita.
That’s the thing about life; It is fragile, precious and unpredictable and each day is a gift, not a given right.

Poissa Chaos

• 666
  • Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
  • "...As Your Flesh Rots"
« Vastaus #129 : 10.09.07 - klo:23:13 »
Manna ei susta kyllä saa noita-akkaa tekemälläkään 

Beigen väriset raidat kuulostaa oikein hyviltä :) Piristää varmasti tummaa ilmettä mukavasti.

Henriikalle vielä, että kannattaa tosiaan ihan rauhassa miettiä mitä tekee. Sitä piti sanoa, että tosiaan vaalea kupari näyttää erittäin kauniilta sulla, korostaa sun silmiäs kauniisti!
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset melkein alaselkään. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos

Poissa Ice

• Tukkaguru
  • Think fast, look alive
« Vastaus #130 : 11.09.07 - klo:00:03 »
Pigmentin tukkeesta mustuneeseen hiukseen auttaa värinpurku vaalennuspesuin. Kun samaa tummaa lykätään vuodesta toiseen samoille kohdin, loppuen lopuksi pigmenttiä on tavallaan niin oaksulti että se näyttää mustalta olematta kuitenkaan musta.
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.

Poissa Manna

• Tukkaguru
« Vastaus #131 : 11.09.07 - klo:17:39 »
^ makes sense to me!

Ensiapua värikriisin on nyt sitten saatavilla torstaina 20.9. klo 09:30 alkaen  :D

Poissa Inotti

• HAIRahtanut
« Vastaus #132 : 15.10.07 - klo:22:54 »
Mitä helvettiä mä nyt oikeen teen? Periaatteessa haluaisin oman hiusvärini takaisin, mutta nyt kun on omaa sävyä lähellä oleva väri on saatu päähän suht onnistuneesti tuleekin ihan hirveä ikävä sitä punaoranssia tukkaa takaisin.
 Jos nyt laitan hennaa taas päähän, oli aikaisempi kestovärillä sähläys ihan turhaa. Graaaah! Tukka kärsii, kun niitä värjää näin edestakaisin. Punainen on kiva, mutta niin on tämäkin. Apua! Mutku punainen on niin pirteä! Ja tämä taas on niin ihanan luonnollinen väri!

hiukset: 1bFii Hiuskriisi<br />Hiusmittauksia

Poissa Luscious

• Tukkaguru
  • Parantumaton saippuahullu
« Vastaus #133 : 15.10.07 - klo:23:05 »
^ Laita suoraväriä!  ;)
Vuosikausien hiusten hennauksien ja kasvatuksen jälkeen takaisin omaa vaaleaa sävyä kasvattamassa...

Poissa Tiitunen

• HAIRahtanut
« Vastaus #134 : 18.10.07 - klo:11:57 »
Oma värini on 8-asteinen ja hiukan kullansävyinen. Niskahiukset ovat aika ruskeat, varmaan 7-asteiset, mutta ihan edestä hiukset ovat luonnostaan vaaleat, ehkä 9-asteiset. Olen siis tyypillinen tummunut blondi.  :) Aikaisemmin vaalensin koko tukkaa, mutta kun kerran kasvatan, siirryin kampaajan suosituksesta raidoittamiseen. Tuntuu kuitenkin, ettei raidoitus kauheasti säästä tukkaa, sillä vaikka haluaisin raitoja aina vain tyvikasvuun, kampaaja haluaisi aina laittaa niitä lopputuloksen takia latvaan asti. Tästä on tuloksena pituuksien kuluminen, mitä en tietenkään halua.  >:( Lisäksi raidoitus on hankala, kun tervettä=helposti latistuvaa hiusta on paljon, mutta toisaalta on kovia kokeneita raitahiuksia.

Tummaa tai punaista tukkaa en itselleni enää halua. Suhteellisen hellävarainen ratkaisu voisi olla hiusten sävyttäminen jollain vaaleanruskealla. Kuitenkin vaikka hiukseni eivät ole tämän vaaleammat, ihoni on tosi vaalea ja kulmakarvat luonnostaan värittömät. Tämän takia saan jatkuvasti kuulla, miten vaalea sävy sopii mulle hyvin, ja kampaajatkin hämmästyvät, kun huomaavat, että oma värini niskasta on niinkin "tumma". Muun värityksen kuin hiusten perusteella näytän ihan vaaleaveriköltä.

Ihan siis haluaisin esim. kuulla, miten muut "mun väriset ihmiset" on hiuksensa värjänneet, jos vaikka siten saisi joitain vinkkejä. :)
Olisi tosi kiva kuulla joitain ehdotuksia pitkään kestäneeseen värikriisiin.  :)
« Viimeksi muokattu: 19.10.07 - klo:23:06 kirjoittanut Tiitunen »
2a F ii, hiusten pituus noin puoleen selkään, tavoitemitta vyötäröllä, hapetevärjäyslakossa kesästä 2009