Kirjoittaja Aihe: Värikriisi :/  (Luettu 687563 kertaa)

Poissa SC

• HAIRahtanut
Vs: Värikriisi :/
« Vastaus #1200 : 21.09.12 - klo:10:36 »
Haluaisin käydä oikein hyvällä kampaamossa värjäämässä hiukset, koska en yksinkertaisesti osaa arvioida, että mikä väri pukisi minua parhaiten. Mielelläni kuuntelisin asiantuntevan ihmisen kommentteja ja ehdotuksia kun mallia leikkauttamassa kaikki menee aina nappiin jos vain on hyvä kampaaja. Mielessä pyörii lämmin ruskea, vaalea kupari, hiekkablondi, tumma ruskea, musta ja kaikki muut mahdolliset värit luonnollisesta sävyskaalasta. Tukkatyyliin kuuluu suora otsatukka, joka juuri ja juuri peittää kulmakarvat, eikä meikkaukseen kuulu mitään mustan ripsivärin ja mineraalipuuterin lisäksi. Värin valintaa hankaloittavat vielä kylmä iho lämpöisillä pisamoilla, joka sitten tuntuu sotkevan melkein jokaisen yhdistelmän jota olen ajatellut. Pitäisi kai käydä värianalyysissä ennen kuin kampaajaa/väriä ajattelen  ???.

Toisaalta sitten taas haluaisin odottaa juurikasvua ja katsoa mikä se nyt sitten loppujen lopuksi onkaan, mutta ei meinaa kärsivällisyys riittää.
« Viimeksi muokattu: 21.09.12 - klo:21:12 kirjoittanut SC »
1aFMii, kasvatus käynnissä
<3 TT, vauvashampoo, kookosöljy

Poissa saukko

• Hiushörhö
« Vastaus #1201 : 21.09.12 - klo:11:18 »
Mulla on ollut mustaksi värjätty tukka nyt varmaan jo seitsemisen vuotta, mutta viime aikoina parin asteen vaalennus on ruvennut kummasti kutkuttelemaan. Tummana haluan ehdottomasti pysyä, mutta olen ruvennut miettimään, näyttääkö musta kuitenkin liian jotenkin kovalta, varsinkin sitä mukaa kun ikää tulee lisää.

Olen jo hankkinut kaappiin värinpoiston mutta sopivaa tummanruskeaa en ole vielä osannut päättää, sävy ei missään nimessä saisi taittaa kylmään muttei mielellään punaiseenkaan. Lisäksi vähän epäilyttää lähteä leikkimään värin kanssa kun nykyinen on kuitenkin ihan ok ja lopputulos uuden värin kanssa voi olla aikalailla mitä tahansa.  :-\

Poissa WilloTheWisp

• HAIRahtanut
« Vastaus #1202 : 25.09.12 - klo:17:10 »
Tahdon kirkkaan yliviivaustussin oranssin värisen tukan, tämä on nyt aivan liian rusehtava ja normaali omiin silmiin (muiden mielestä tietysti kiva ja luonnoton oranssi tämäkin). Mutta en tahdo vaalentaa latvoja enää kolmatta kertaa, ne ei varmasti kestäisi  :( kamala ongelma... miksei hellävaraista vaalennusta ole keksitty?

Poissa elly

• HAIRahtanut
« Vastaus #1203 : 25.09.12 - klo:19:15 »
Joo tota morjens pöytään. Just oon käynny hehkuttamassa uutta punaruskeaa väriäni ja nyt sitä istutaan öljyt päässä muhiutumassa. Fiilasin pitkään mun pocahontastukkaa, mutta voi jumalan pyssyt kun pitää olla niin altis vaikutteille, että välillä haluais olla sellainen punapäinen söpöliini, välillä Victoria's secret -blondi ja välillä tummakutrinen kaunotar. Aika, ja noin sata blondausta, on osoittanut, ettei vaaleat hiukset tuo parhaita puoliani esiin, eli siitä olen luopunut. Eilen taas päädyin siihen, että nyt haalistellaan ja nykäistään värjäys mahdollisimman lähelle omaa ruskeaa väriä, koska kemian kanssa työskentelevänä ihmisenä myrkkyseulani on aika kriittinen.

Saanko määkin tulla Mindelan "Mikä hiusväri sielustasi kumpuaa" -kurssille? :D
« Viimeksi muokattu: 25.09.12 - klo:20:29 kirjoittanut elly »

Poissa Aridith

• Tukkaguru
« Vastaus #1204 : 25.09.12 - klo:19:43 »
Vähän sama. Oon nyt "dirty blonde", mutta joka keran kun LIVE colorin mousse väri mainos pamahtaa punaisineen hiuksineen ruutuun, heikoilla mennään...Miksen voisi olla sekä freessi blondi, että räväkkä punapää.
Luonnonvaalea pellavapää - Viimeinen värjäys 01/14 - Täysluomutukka 01/16 -> - Mid back ja waist mitan välillä - Allerginen ja herkkä iho, pintakuivuutta ja herkkä näppyyntymään.

Outolintu blogi

Poissa lynx

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #1205 : 26.09.12 - klo:10:59 »
Äh ::) Mun tekee tosi paljon mieli ihan kunnolla vaaleaa tukkaa. Mulla on nyt ollut pitkään sellainen oma väri vaaleilla raidoilla. Nyt olen tuota raidoittamistakin vähentänyt aika huomattavasti ja nyt mulla on sellainen olo, että sulaudun seinään tai jotain. Vaaleassa mulla on jotenkin olevinaan sädehtivämpi olo (hehe..), mutta onhan se tietty huonoksi hiuksille ja muutenkin tän luonnollisen värin perään kyllä taisteltu...

Poissa zubi

• Tukkaguru
« Vastaus #1206 : 26.09.12 - klo:12:17 »
^ Sulle kyllä käy nykyinen tummempi lähempänä omaa sävyä oleva tukka tosi kivasti, mut tiedän tunteen, mäkin tunnen olevani sädehtivämpi vaaleassa. En osaa sanoa muuta kuin että meitsi pyytää kyllä taas runsaasti vaaleaa raitaa perjantain kampaajakäynnillä. ;)

Poissa Suvivilja

• HAIRahtanut
« Vastaus #1207 : 26.09.12 - klo:13:17 »
Miksen voisi olla sekä freessi blondi, että räväkkä punapää.

Vähän sama täälläkin :) Nyt olen (vaihteeksi) aika innoissani tästä omasta väristä ja sen kasvatuksesta, mutta punainen kyllä vetää edelleen puoleensa, mitä sitä kieltämään... Olen juuri haaveillut samasta, että miksei voi olla jonkinlaista punaista sävytettä joka häviäisi vaaleista hiuksista yhden-kahden pesun jälkeen (täysin), niin sitä voisi olla sekä välillä punapää että silti pysyä blondina  :D
* 1b F ii *

Poissa Sagu

• Tukkaguru
« Vastaus #1208 : 27.09.12 - klo:20:35 »
Mä täällä taas moi ::) Tummanpunainen pää alkaa tuntua suorastaan välttämättömyydeltä lähitulevaisuudessa. Tää tumma on mulle niin selkeesti kesäväri, että kohta alan olla siihen jo liian kalpea. Toisaalta olisi kiva kokeilla jotain ihan erilaistakin, jotain sellaista mitä mulla ei ole ennen ollut... Mikä rajaisi vaihtoehdot ehkä lähinnä erilaisiin blondeihin. Pläh.

// Tilasin juuri RV@all ellua :ts
« Viimeksi muokattu: 28.09.12 - klo:12:35 kirjoittanut Sagu »
nelosen ruskea kuparisilla raidoilla / keltainen MAC NC20 / kuivahko sekaiho / Tarte Shape Tape

Poissa Hallonnikas

• Tukkaguru
« Vastaus #1209 : 17.10.12 - klo:23:15 »
Mua ihan vähän himottaa tummahko ruskea... Sen verran että oli pakko purkaa, ja ehkä käydä ostamassa suoraväriä joku päivä. ::) Kyllä tää punainen on mun juttu, mutta kun tummahko ruskeakin sopii mulle hyvin. Pitää vaan hokea itselle "suoraväri, suoraväri, suoraväri", ettei käy hassusti ja mulla on kohta hennalla JA indigolla värjätty pää, mistä ei olekaan ihan niin vaan paluuta.
1bFii. Omanvärinen, hartioille yltävä tukka epämääräisessä kasvatusvaiheessa. Kiukkuileva päänahka. Shampoopalojen kokeilua.

Poissa Belle

• Tukkaguru
« Vastaus #1210 : 21.10.12 - klo:12:35 »
Olen pitkään himoinnut vaaleampaa sävyä ja eilen sitten pistin huppuraidat koko päähän. Ei voi muuta sanoa, kuin että himoitsemani strawberry blonde on ih ana ja kaunis väri, mutta ei sovi mulle tippaakaan ja kasvojen ihonväri näyttää järkyttävältä tätä vasten  :o.

Jotta kannattipa rääkätä hiuksia, edessä siis paluu takaisin kupariin  :P. Kokemusteni perusteella raidat on turkasen vaikea saada peittymään pysyvästi, jäävät pitkäksi aikaa kuultamaan törkeästi läpi vaikka päällä olisi useampia värjäyksiä. Eli kiroan niitä varmasti ensi vuonnakin...  :P

Noh, ainakaan ei himoita se strawberry enää ja sain haluamaani vaihtelua...

Poissa Sinimusta

• Tukkaguru
« Vastaus #1211 : 21.10.12 - klo:13:05 »
^Tuttua. Minulla on kymmenen senttiä juuresta eriväristä kuin latva. Juuri on siis tummempi ja sen huomaa, mutta kun ei tartu saman väriseksi niin ei.

Poissa muori Pippuri

• Tukkaguru
  • I can smell heaven's bakery cooking...
« Vastaus #1212 : 21.10.12 - klo:13:39 »
Mulla on ihan törkeä juurikasvu tällä hetkellä. Värjäsin siis alkuvuodesta hiukset paria astetta vaaleammaksi ja ajattelin, että juurikasvu ei haittaa. Haittaa se, kun se alkaa olla korvan tasolla! Se kun on sellainen tasainen raja ja tämä värjäämätön hius on vielä sellaista linttaantuvaa laatua.

Nyt en tiedä miten lähden tätä taas vaalentamaan, ettei juuresta tule liian vaalea  :( Näyttää siltä, että vaaleammaksi värjätty osa hiuksista olisi ajan myötä tummentunut, eli siihenkin pitäisi sitten laittaa vaalennus.

Ilmeisesti on taas värjättävä vaaleaksi, ettei lopputulos ole liian vaalea. Ei mitään tietoa, miten tämä aiemmin värjätty osuus reagoi siihen.

Poissa Sinimusta

• Tukkaguru
« Vastaus #1213 : 23.10.12 - klo:09:30 »
Tumma väri himottaisi, mutta tiedän mihin se johtaa  ::)

Poissa Suvivilja

• HAIRahtanut
« Vastaus #1214 : 29.10.12 - klo:13:18 »
Olikohan mitään konstia vihertäville hiuksille, muuta kuin ketsuppi (jota on jo kokeiltu)?  :-\

Erinäisten värisekoilujen seurauksena hiuksissa on nyt vihertävänharmaita laikkuja (tuhkanvaaleasta Casting-väristä johtuvia, joita yritin peittää Tints of Nature -sävyllä 8N). Colour B4 on jo tilauksessa, mutta ennen sen saapumista olisi kiva jollain vähän peittää tai haalistaa näitä, jos mahdollista ;) Öljymuhitukset ovat toki myös tiedossa ja käytössä, ja askorbiinihappokäsittelyn teen uudestaan heti kun pystyn (viikonloppuna tehdyt ärsyttivät ihoa sen verran paljon).

Mitähän vaalennusaine (tai vaalennuspesu) tekisi, sitä kun löytyisi kaapista..? Pahentaisikohan se vain...
« Viimeksi muokattu: 29.10.12 - klo:13:57 kirjoittanut Suvivilja »
* 1b F ii *