Kirottua! Mun karisma-hennani tekee mun tukastani sellaisen hämmentävän punaruskean. Se ei vaan sovi mulle, punaruskea vanhentaa mua ihan kauheasti. Jo ihan parin hennauksen jälkeen tukka on niin rusehtava etten tykkää. Aiemmin olen saanut aikaiseksi ihan hienoakin (luonnollista) tulenpunaista, mutta hennassahan voi olla eroja riippuen ihan kaikesta.
Saat sä ihan pelkällä karishmalla tosiaan punaruskean, sehän vois sopii mulle; siis jos on tarpeeks tumma. Vai onko se sellanen ruskehtava esim asteikolla 8-7, niin että kuitenkin vähänkin auringossa hehkuu punasena mutta että siinä on ruskehtava sävy ?
Voisko sitä kutsua vaaleaksi kastanjaksi ?
Mä käyttäisin pelkkää hennaa jos pelkällä sais kunnolla punaruskeen ja siihen vois sekottaa aavistuksen verran indigoa tai jälkikäteen jotain tummaa kylmää ruskeeta suoraväriä päälle.
Mikäli mun vastaukseni mitään näin myöhään enää auttaa, niin kyllä mun tukkani oli aikalailla
tällainen, ehkä piirun verran ruskeampi. Samanlaisessa valossa siis... Henna kun näyttää kaikissa valoissa vähän erilaiset puolet itsestään. Sisätiloissa ja kelmeämmässä keinovalossa näyttää toisinaan ruskeammaltakin, ja auringossa punaisuus näkyy enemmän.
Omalla kohdalla voin sanoa että onneksi se punaruskea on jo vähän haalistunut ja kulahtanut. Mutta värikriisi on ja pysyy. Haluaisin kokeilla vaaleampaa punaoranssia taas, oma värikin jollain vinkeillä latvavärjäyksillä houkuttelisi, samoin kuin joku hillitön suoravärikikkailu...
Iso MUTTA: Mun päänahkani skitsahtaa tällä hetkellä ihan kaikesta. Päänahan lähelle menevät värit (paitsi kasvivärit) eivät siis tule kysymykseenkään tällä hetkellä. Jos nyt koskaan muutenkaan. Entisiin aikoihin nähden jo suoraväritkin tuntuvat olevan huono idea. En ole kokeillut niitä aikoihin, mutta nahkani tuntien en uskalla leikkiä...
Jos mun juurikasvuni ulottuisi tarpeeksi pitkälle, voisin piristää elämääni dippaamalla latvat ties mihin väreihin. Tällä hetkellä omanvärinen tyvi on rapiat viisisenttinen ja loppu tukka (lapojen puoliväliin asti) kulahtanutta punarusehtavaa hennaväriä.
Pitäisiköhän sitä tosiaan antaa tukan vaan haalistua, ja yrittää taas sitä omaa väriä sen toivossa että latvoja voisi satunnaisesti uitella jännissä suoraväreissä... Tai sitten kokeilla löydänkö jostain sellaisen hennan millä ennen sain tukan luonnollisen punaiseksi, mutta ei punaruskeaksi.