Kirjoittaja Aihe: Värikriisi :/  (Luettu 685947 kertaa)

Poissa Sassy

• HAIRahtanut
Vs: Värikriisi :/
« Vastaus #1245 : 13.02.13 - klo:09:46 »
Ongelmana voi olla sinisen vihertävyys, jos latva ei ole todella vaaleaksi blondattu. Tummempaa sinistä on helpompi pitää, ja sen voi värjätä myös suht vaalean oman värin päälle. Vaaleissa sen sijaan ruskea kuultaa läpi ja luo levämäisen fiiliksen helposti  :)
1c M ii, BSL-pituudesta kasvattelua vyötärölle

Poissa miolla

• HAIRahtanut
« Vastaus #1246 : 15.02.13 - klo:23:34 »
En mä tarkoittanutkaan, että laita sinisen sijaan vaaleanpunaista :D Enemmän vain yritin selventää, että en sanonut "älä" koska inhoaisin kaikkia epäluonnollisia sävyjä, vaan koska kaikista väriyhdistelmistä juuri tuo ei toimi minun mielestäni :)

Poissa Tintu

• Tukkaguru
« Vastaus #1247 : 16.02.13 - klo:08:54 »
Ellen, koita ihmeessä! Tuo väri sopisi sinulle aika hyvin, jos mitään osaan sanoa :)  Pöh mitään kotirouva-ajatuksia hiuksia miettiessä, anna palaa ;)

Poissa vilmalotta

• HAIRahtanut
« Vastaus #1248 : 18.02.13 - klo:17:08 »
Aaaagh! Mä en tiedä millä voimilla saan pidettyä itteni tässä tuolissa, etten lähde ostamaan mustanruskeaa hiusväriä....tää vaalennus on ihan hanurista  >:D

|Piija

• Vieras
« Vastaus #1249 : 19.02.13 - klo:09:32 »
Eilen satuin näkemään vahingossa kaupassa käydessä pastellikestovärejä! Ihastuin, tahtoo, tahtoo, tahtoo...
Mutta en viitsisi rueta rääkkäämään tukkaani, kun olen löytänyt tämän hyvän helpon värin... Ja tukka varmaan tippuisi muutenkin päästä nyt.  ;D

Poissa sininen kissa

• HAIRahtanut
« Vastaus #1250 : 19.02.13 - klo:10:41 »
Oma kasitason tuhkaväri on nyt hartioille asti (latvoissa vanhat vaalennuksen jämät), ja ensimmäistä kertaa tuli kunnon hiusvärikriisi. Tää on yksinkertaisesti liian tumma ja tunkkainen! Mulla ei omaväri oikein vaalene kesälläkään. Haluan olla taas blondi - kuuluuhan sanontakin, että blondeilla on hauskempaa  :D  Vaikka kyllähän tuo kasiasteinen on blondi jos esim. eteläeurooppalaisilta kysytään, mutta meidän suomalaisten silmiin se on se "maantie". Katselin jo kaupassa vaalennusainepaketteja, mutta hillitsin itseni. Ensiavuksi menen tänään kampaajalle ottamaan reilusti vaaleita raitoja tuohon oman värin alueelle. Toivottavasti yleisilme kirkastuu sen verran, ettei tarvitse vaalentaa koko päätä. Periaatteessa tykkään oman värin tuhkaisuudesta, kun mun ihonväriin ei keltaiset/kultaiset sävyt sovi ollenkaan.
1a Mii. Liukkaat ja lasimaiset, vaalennetut solisluumittaiset hiukset. Kasvatusta BSL:ään. Lempisarjat XZ ja Joico.

Poissa Kitkat

• Haiven
  • *
« Vastaus #1251 : 23.02.13 - klo:16:41 »
Mulla oli eilen kauhea värikriisin paikka, mikä onneksi kuitenkin jo hoitui. Kun on liikaa aikaa kulutettavana niin tulee tehtyä tyhmiä vaikka järjen ääni toisin sanoisikin. Oon kasvatellu omaa väriä 1,5 vuotta ja jonkin aikaa oli himottanut kokeilla vaaleaa ombre-värjäystä latvoihin. Eilen sitten päätin ostaa sen Ferian Wild Ombren tarpeeksi jahkailtuani, vaikka mielessä oli kyllä silti koko ajan että mitä värinpoistolla voi tapahtua. Ja niinhän se tapahtuikin eli latvoista tuli kellertävän sekavat ja heti muistui mieleen parin vuoden blondina olo ja se kamala tuskastuttava oikean sävyn saavuttaminen ja ylläpito  ::)

Tulipahan kokeiltua. Marssin kauppaan ja ostin tutun ja turvallisen ccg 834-värin, joka onneksi pelasti tilanteen. Väri on taas suht tasainen ja oman värin kasvatus voi jatkua  ;)

Poissa julietjones

• HAIRahtanut
  • Elämässä tarvitaan rockia, korkoja ja hajuvesiä.
« Vastaus #1252 : 24.02.13 - klo:13:55 »
Värikriisiä pukannut täälläkin jo monta päivää. Omaa väriä oon kasvatellut mustasta ja viime kuun puolivälissä laitettiin kampaajalla vaaleita palkkiraitoja jotka toimivatkin ihan ok. Nyt oon jo täysin kyllästynyt tähän "tylsään" ruskeaan väriin jota hiuksista nyt pääsääntöisesti löytyy.

Ensiavuksi heitin päähän vaalennuspesun, josko se auttais vähän. En haluais vielä alkaa värinpoistoon ja tuhkataittoon vaan testata vielä toisia raitoja kampaajalla. Toiveena olisi loppujen lopuksi oma väri vaaleilla raidoilla. Toivon että toiset raidat ja kesä aurinkoineen toisivat tämän tuloksen.

edit: käsittämätön määrä typoja

« Viimeksi muokattu: 26.02.13 - klo:09:50 kirjoittanut julietjones »
1b F ii. Lähestulkoon kaikki hiusvärit testattu, päädytty mustanruskeaan. Pitkäaikaiset suosikit: XZ-sarja, Joico K-Pak rekku + IH, Poly Color musta. Kasvatus takaisin pitkäksi käynnissä, nyt rikottu olkapäämitta.

Poissa Hallonnikas

• Tukkaguru
« Vastaus #1253 : 01.03.13 - klo:22:54 »
Kirottua! Mun karisma-hennani tekee mun tukastani sellaisen hämmentävän punaruskean. Se ei vaan sovi mulle, punaruskea vanhentaa mua ihan kauheasti. Jo ihan parin hennauksen jälkeen tukka on niin rusehtava etten tykkää. Aiemmin olen saanut aikaiseksi ihan hienoakin (luonnollista) tulenpunaista, mutta hennassahan voi olla eroja riippuen ihan kaikesta.

Saat sä ihan pelkällä karishmalla tosiaan punaruskean, sehän vois sopii mulle; siis jos on tarpeeks tumma. Vai onko se sellanen ruskehtava esim asteikolla 8-7, niin että kuitenkin vähänkin auringossa hehkuu punasena mutta että siinä on ruskehtava sävy ?
Voisko sitä kutsua vaaleaksi kastanjaksi ?

Mä käyttäisin pelkkää hennaa jos pelkällä sais kunnolla punaruskeen ja siihen vois sekottaa aavistuksen verran indigoa tai jälkikäteen jotain tummaa kylmää ruskeeta suoraväriä päälle.

Mikäli mun vastaukseni mitään näin myöhään enää auttaa, niin kyllä mun tukkani oli aikalailla tällainen, ehkä piirun verran ruskeampi. Samanlaisessa valossa siis... Henna kun näyttää kaikissa valoissa vähän erilaiset puolet itsestään. Sisätiloissa ja kelmeämmässä keinovalossa näyttää toisinaan ruskeammaltakin, ja auringossa punaisuus näkyy enemmän.

Omalla kohdalla voin sanoa että onneksi se punaruskea on jo vähän haalistunut ja kulahtanut. Mutta värikriisi on ja pysyy. Haluaisin kokeilla vaaleampaa punaoranssia taas, oma värikin jollain vinkeillä latvavärjäyksillä houkuttelisi, samoin kuin joku hillitön suoravärikikkailu...
Iso MUTTA: Mun päänahkani skitsahtaa tällä hetkellä ihan kaikesta. Päänahan lähelle menevät värit (paitsi kasvivärit) eivät siis tule kysymykseenkään tällä hetkellä. Jos nyt koskaan muutenkaan. Entisiin aikoihin nähden jo suoraväritkin tuntuvat olevan huono idea. En ole kokeillut niitä aikoihin, mutta nahkani tuntien en uskalla leikkiä...
Jos mun juurikasvuni ulottuisi tarpeeksi pitkälle, voisin piristää elämääni dippaamalla latvat ties mihin väreihin. Tällä hetkellä omanvärinen tyvi on rapiat viisisenttinen  ja loppu tukka (lapojen puoliväliin asti) kulahtanutta punarusehtavaa hennaväriä.
Pitäisiköhän sitä tosiaan antaa tukan vaan haalistua, ja yrittää taas sitä omaa väriä sen toivossa että latvoja voisi satunnaisesti uitella jännissä suoraväreissä... Tai sitten kokeilla löydänkö jostain sellaisen hennan millä ennen sain tukan luonnollisen punaiseksi, mutta ei punaruskeaksi. ::)
1bFii. Omanvärinen, hartioille yltävä tukka epämääräisessä kasvatusvaiheessa. Kiukkuileva päänahka. Shampoopalojen kokeilua.

Poissa Sinimusta

• Tukkaguru
« Vastaus #1254 : 14.03.13 - klo:10:09 »
En löydä mistään täydellisen väristä oranssia suoraväriä  >:( Kaikki mitä olen kokeillut menee liian punaiseksi, jota en halua. KC:n colormask tuntuu myös kerrostuvan ja tummentavan väriä.

ainokainen

• Vieras
« Vastaus #1255 : 14.03.13 - klo:15:14 »
Eikös Crestolilta löydy, tai Directions -sarjasta?

Poissa Painted Lady

• Tukkaguru
« Vastaus #1256 : 14.03.13 - klo:16:25 »
^^ Eikö Fudgen Paintbox-väreistä löydy riittävän oranssia? Olen joskus katsellut Fudgen värikarttaa kampaajallakäydessäni ja muistaakseni sarjaan kuului myös selvästi oranssikin väri.

Edit. löysin värin nimenkin: Clockwork Orange.
« Viimeksi muokattu: 14.03.13 - klo:16:27 kirjoittanut Painted Lady »

Poissa Sinimusta

• Tukkaguru
« Vastaus #1257 : 14.03.13 - klo:16:27 »
Crestol on ihan pirun kalli, kun se 2/3 siitä purkista menee kerralla  :( En ole nähnyt täällä missään myynnissä Fudgea. Ostin nyt käherrystarvikkeesta Directionssin Apricot sävyn ja toivon sen olevan kirkas oranssi. Pohjan pitäisi olla kyllä tarpeeksi vaalea , että tulisi kirkas sävy.

ainokainen

• Vieras
« Vastaus #1258 : 14.03.13 - klo:17:39 »
Toi Crestol on ihan sikahyvää, mutta se kannattaa laimentaa hoitoaineella. Pelkästään käytettynä se on ihan uskomattoman pigmenttistä, vähempikin riittää.

Directionsin Poppy Red- ja Pillarbox Red -sävyt olivat mulla aikoinaan kovassa käytössä, kun nuorena tykkäsin oikein tulipunaisesta tukasta. Onnistuin yhden opiskeluaikaisen kämppäni vessan kaakeleiden saumat pilaamaan näillä!  ;D

Poissa marbeles

• Haiven
  • *
« Vastaus #1259 : 25.03.13 - klo:19:24 »
Eeh, paniikki!

Sain vuoden alussa säädettyä tukastani luonnonvaalean. Hennan jälkeen tämä olikin melkoinen ihme, etenkin kun lopulta latvoista piti saksia vain vaivaiset viitisen senttiä pois ja vain pieni osa hiuksista paloi +10 vaalennuskerran seurauksena. Kuitenkin tuo luonnonvaalea alkoi kellastua hiljalleen tässä kahden ja puolen kuukauden aikana oikein olan takaa, joten marssin tänään ostamaan Wellan Color Fresh silveriä – suoraväriä, ettei hiusta tarvitsisi vielä rasittaa hapettimilla – jolla oli tarkoitus taittaa harmahtavaan tuota oikein tummankellertäväksi äitynyttä blondia... Vaan toisinpa kävi. Hiushan lutkutti kaiken värin itseensä kuin nälkäinen vasikka. Tukka on nyt siis lämpimänruskeasta juurikasvusta alaspäin ensin tummansininen ja viimeisen parin tunnin aikana harjoitetun maanisen pesemisen seurauksena vihertävänharmaa.

Tyhmä kysymys kuuluu: voinko vetää tähän päälle kullanvaalean kestovärin? Entä värinpoisto? Vai onko muita vaihtoehtoja? Mulla on peruukkeja, joiden avulla kestän kyllä ainakin joitain päiviä, mutta mitä nopeampi vippaskonsti, sen parempi. Tummaa en tahtoisi, joten jos tästä mitenkään on blondiksi palaamista, olis se aivan super bueno.
« Viimeksi muokattu: 25.03.13 - klo:19:25 kirjoittanut marbeles »
2aMii lapaluihin.