Kirjoittaja Aihe: Värikriisi :/  (Luettu 729995 kertaa)

Poissa Tintu

• Tukkaguru
Vs: Värikriisi :/
« Vastaus #1335 : 26.06.14 - klo:23:34 »
^uuu, uskaltaisinko kokeilla... Peittäisiköhän se vaaleanhaalean turkoosinvihreän suoravärin joka ei millään lähde  kolmesta askorbiinihappopesusta ja öljymuhituksista huolimatta?  ::)

ankisan

• Vieras
« Vastaus #1336 : 29.06.14 - klo:21:46 »
^uuu, uskaltaisinko kokeilla... Peittäisiköhän se vaaleanhaalean turkoosinvihreän suoravärin joka ei millään lähde  kolmesta askorbiinihappopesusta ja öljymuhituksista huolimatta?  ::)
OT, mutta mulla kaks cassiakäsittelyä imas haalistuessaan pois myös kaikki homelevän vivahteet, joihin ei mitkään muut vippaskonstit auttaneet.

Poissa MNi

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1337 : 30.06.14 - klo:17:23 »
Huomenna olis kampaajalle aika pitkästä aikaa aikoihin. Ajattelin istua siinä tuolissa ihan pitkän kaavan kautta ja puhe oli pohjaväristä+raidoista+tasotuksesta.. Sitten iskikin kriisi. Minkävärinen pohja? Minkälaiset raidat? Jos sittenkin liukuväri? Ääähhh!

Haluaisin kuitenkin jotain selkeästi uutta ja erilaista. Rupesin sitten tässä miettimään, että olisko hölmö ajatus raidottaa päällimmäisiä hiuksia ja tehdä liukuvärjäystä alimpiin hiuksiin jostain korvien tasolta? Mutta sittenkin edelleen tulee pohjavärikriisi. Oma hiustenväri on vaalea, mutta ei mikään platinablondi vaan sellanen perus hiekan väriin suuntaava. Tällä hetkellä on muistaakseni 6.0 pohja, ja tuntuu että punapigmenttiä on paljon. Välissä on omatekosia raitayrityksiä jokunen. Enkä haluais raidoista / mahdollisesta liukuväristä mitään platinablondia.. Tummempi ois ehkä kuitenkin kivempi, että olis oikeesti jotain näköä ja tulis selkeesti uus luukki. Sitten mietityttää juurikasvu... ARGH. Aika olis huomenna klo 13.30. Ideoita ??? Samaisesta tukasta pitäs pystyä saamaan sitten jonkinnäköstä hääkampausta parin viikon päästä.

Tää on ihan jees, mutta värit ei ihan miellytä..

Poissa Kristiina

• Tukkaguru
« Vastaus #1338 : 10.07.14 - klo:22:00 »
Pientä värikriisiä pukkaa, edellisestä kriisistä onkin ollut jo taukoa. Nyt mulla on punaruskeat hiukset, noin 5 asteiset- mutta juurikasvun värjääminen taas kyllästyttää.. Sen ainakin tiedän, että jos joskus omaa väriä vielä kasvatan takaisin, en edes värjää sitä lähelle omaa sävyä. Ei onnistu.
Ruskea hiusväri on kyllä kaunis, harmi että oma sävy on ainakin tyvestä 7-asteinen.

Edit. Useasti mielessä on ollut, että hiusten pohjaväri olisi vaaleanruskea, ja siinä paljon vaaleita raitoja.. pitäisi vaan löytää hyvä kampaaja..
« Viimeksi muokattu: 13.07.14 - klo:10:35 kirjoittanut Kristiina »

Poissa Hallonnikas

• Tukkaguru
« Vastaus #1339 : 20.07.14 - klo:19:42 »
Voi herranjestas... Sitten kun leikkaan monivärisen latvan tukasta ja iloitsen omanvärisestä lyhyestä kuontalosta, iskee päähän salaa takavasemmalta ajatus, että jos kuitenkin kokeilisi jotain jänniä kikkailuja vaalennuksella? Eikö oiskin jännää kun hennatulla tukalla ei kannattanut edes ajatella? Mitäs jos vaikka vedettäisiin koko keskellä päätä tönöttävän pitkän osion latvat jänskästi raidoitellen ihan vaaleiksi? Hähää! 0_0

Niin, nythän sitä voisi kun kerran pystyisi... Siihen vaalennettuunhan saisi sitten vaikka suoraväreillä tehtyä jänniä asioita. O-ou.
1bFii. Omanvärinen tukka epämääräisessä kasvatusvaiheessa.

Poissa Sinimusta

• Tukkaguru
« Vastaus #1340 : 25.07.14 - klo:17:38 »
Tumma vai vaalea... Vaiko sittenkin oranssi? Tällä hetkellä tukka on tumma, mutta vaalea houkuttaisi. Lisäksi mielen perukoilla se tuttu oranssi huhuilee.

Poissa ZEN

• HAIRahtanut
  • kaappikemisti
« Vastaus #1341 : 29.07.14 - klo:17:17 »
^Jos epäröit, niin osta jostain halpa punainen peruukki ja totuttele siihen vaikka kotikäytössä. Kestoväripunaisissa on se hyvä puoli, että ne lähtee aika takuuvarmasti. Elumen ja suoravärit voivat ehkä lähteä muutamilla värinpoistoilla, tai sitten ei. Olen lukenut ihmisistä, joilla punainen suoraväri peseytyy pois hiuksesta. Mulla se vaatii ainakin neljä täysimittaista värinpoistoa, ja tarttuu kyllä ihan neitsythiukseenkin ilman kerrostamista. Punainen ellu käyttäytyi mulla aika lailla kuin suoraväri, istui ehkä vielä hieman tiukemmassa.

Mutta jos punaista loppujen lopuksi haluat, niin ehdottomasti kannattaa ainakin kokeila ellua ja suoraväriä. Voi olla, että pääset niinkin helpolla, että värit kerran päähän ja sitten vaan juurikasvun ylläpito (tässä voi toki muistuttaa siitä, että päänahkakin saattaa helottaa punaisena viikon).
Cogito ergo doleo.

Poissa Sinimusta

• Tukkaguru
« Vastaus #1342 : 11.08.14 - klo:08:33 »
Kutina ei ole helpottanut  :-[ Tummaksi värjäämisen jälkeen päänahka on siis kutissut järjettömästi ja nyt siellä on jo rupiakin. Olen alkanut tossisaan miettimään, että jos värjäisin oranssiksi tai vaaleaksi. Oranssi olisi helpompi saavuttaa, mutta vaale houkuttelee.

ÄiskäVärjääTaas

• Vieras
« Vastaus #1343 : 11.08.14 - klo:09:27 »
Kutina ei ole helpottanut  :-[ Tummaksi värjäämisen jälkeen päänahka on siis kutissut järjettömästi ja nyt siellä on jo rupiakin. Olen alkanut tossisaan miettimään, että jos värjäisin oranssiksi tai vaaleaksi. Oranssi olisi helpompi saavuttaa, mutta vaale houkuttelee.

Hui  :-\ en kyllä lähtisi ainakaan kovin voimakkaita väriaineita päähän laittamaan ennen kuin ruvet ovat parantuneet ja päänahka rauhoittunut. Jos päänahka kärsii pahasti, saattaa pahimmassa tapauksessa hiustupetkin kärsiä.

arianna

• Vieras
« Vastaus #1344 : 18.08.14 - klo:14:59 »
Löysin tämän sivuston muutama päivä sitten ja päätin nyt laittaa oman pulmani tähän ketjuun.

Hiustarinani:

Luonnollinen värini on lapsuudenkuvien ja juurikasvun perusteella 7-asteinen maantienharmaa, (saman tyylinen kuin L'oreal excellence creme 7 - värin mallilla.)

Olen ollut punapää jo useamman vuoden, noin puoli vuotta sitten harkitsin paluuta blondiksi. Blondi väri päälle --> ei muutosta (juu, väri ei vaalenna väriä!),

sitten laitoin 6-asteisen ruskean --> juuret värjäytyivät ja väri tasoittui hiukan, ei huomattavaa muutosta.

Alkukesästä laitoin päähäni 5- asteisen ruskean, tulos = tosi tumma. Kesän aikana tämä väri on nyt haalistunut mekittävästi.

Nykyinen tilanne: pituudet ovat suurimmaksi osaksi punaruskeat, osa on rusehtavaa "oranssia", plus 3 cm "harmaa" tyvikasvu.

Välillä hiukset näyttävät ihan kivoilta, etenkin vastapestynä, mutta tyvikasvu vaivaa. Haluaisin säilyttää punaisuutta, koska lämpimät sävyt sopivat minulle, mutta haluaisin tuloksesta sellaisen luonnollisen.

Olen harkinnut 6-asteisia ruskeita, mutta kaikki näyttävät liian tummilta.
L'OREAL PREFERENCE 7.43 houkuttelee, mutta pelkään lopputuloksen olevan liian oranssi. (Minä kun olen yrittänyt nimenomaan vähentää punaisuutta...  mutta kaikkien tuttujeni mielestä punainen sopii väritykseeni.)

Olen käynyt kaupassa monta kertaa hipelöimässä värejä, ja joka kerta muutan mieleni toimintasuunnitelman suhteen.
Joskus haluan vaaleammaksi / lähemmäs luonnollista väriä, joskus ruskeiksi....

arianna

• Vieras
« Vastaus #1345 : 18.08.14 - klo:15:28 »
^ Olenkin jo kokeillut haalistamista kotikeinoin: sitruunaa, hunajaa, leivinjauhetta. Ja kesällä aurinko on tehnyt myös tehtävänsä.  :) Vähän jännittää värjätä kun on eritasoisia tuloksia eri osissa hiuksia. Toisaalta sehän lisää luonnollisuutta. ::)

Poissa nukka

• HAIRahtanut
« Vastaus #1346 : 23.09.14 - klo:17:23 »
Tämä nyt ei varsinaisesti ole mikään värikriisi, mutta olisikohan mitään keinoa saada hiukset väliaikaisesti punaisiksi? Olisi yhdet naamiaiset tiedossa ja tarvitsisin sinne punaisen tukan. Yksi vaihtoehtohan olisi tilata joku halpa punainen peruukki ebaysta, mutta ainahan se olisi kiva jos olisi ihan omassa tukassaan.. Mietein jonkun colormaskin laittamista tukkaan, mutta en tiedä saisiko sillä kunnolla punaista? Oma hius mulla on siis värjäämätöntä keskiruskeaa.
blogi - hius- ja kauneusjuttuja, kasvispainotteista ruokaa, koiria ja luontoa.

Iherb alekoodi: VED234

Poissa Ice

• Tukkaguru
  • Think fast, look alive
« Vastaus #1347 : 02.10.14 - klo:17:34 »
^ Värinaamiot ja suoravärit ei tee mitään käsittelemättömään saati tummahkoon hiukseen. Jonkinlaiset sprayvärit, eli vappuvärit, voisivat olla paras vaihtoehto. Niiden kanssa kannattaa harkita jotain kampausta, koska hius jää ikävän tönköksi ja tahmeaksi.
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.

Poissa Eudokia

• HAIRahtanut
« Vastaus #1348 : 26.11.14 - klo:08:48 »
Värikriisiä pukkaa. Nyt mulla on mustat hiukset ja tää tuntuu liian kovalta väriltä kasvoja vasten. Ajattelin taas viikonloppuna kokeilla askorbiinihappovaalennusta. Että lähtisi enimmät värit poies. Tekis mieli lyhentää hiuksia myös puolipitkiksi, mutta harkitsen tällä kertaa hyvin tarkkaan. Olen haaveillut pitkistä hiuksista aina ja nyt kun ne on niin tahtois vaihtelua.  ::)
But you're not alone, you realise
You try to speak but you can only cry.

The Fauns: 4 am

Kunis

• Vieras
« Vastaus #1349 : 27.11.14 - klo:04:29 »
Tuurilla saat jonkinverran kulutettua mustaa pois, kun olet vain kerran värjännyt. Toivottavasti lähtee tasaisesti!

Minun tukka on valossa sellainen joku 4.13 tms, vaikka sisätiloissa usein ihan kakkosen eebeniseltä näyttääkin. Näin sitten sattumalta unessani hiusten olevan sellaiset vähän maitosuklaamman väriset joka valossa ja ne hulmusivatkin niin nätisti. Alkoi tehdä mieli. En kyllä lainkaan kaipaa värjäyskierrettä, e. Onpas tämä nyt typerää. :<