Kirjoittaja Aihe: Värikriisi :/  (Luettu 686253 kertaa)

Poissa tiiti2

• HAIRahtanut
Vs: Värikriisi :/
« Vastaus #1350 : 07.12.14 - klo:21:28 »
Mulla on ihan armoton tukkakriisi! Olen uikuttanut ankaraa kohtaloani niin monesti niin monelle ihmiselle, etten enää kehtaa.  :3 Yleensä ilmennän tapahtumista riippumatta stoalaista tyyneyttä, mutta tää nyt vaan tympäisee kovasti. Mulla on ollut tosi monta vuotta ohuet hiukset ja teippipidennykset. Sitten kun lopulta sain anemiani korjattua, mulle kasvoi uudelleen ihan normikomea letti - ja nyt tää on yksi Tikkurilan värikartta...

Mulla on ollut ajasta ikuisuuteen tummanruskea tukka, josta nyt olen halunnut vähän vaaleampaa. Tukkakriisin aiheuttajina ovat vakkarikampaajan äitiysloma, vakkarikampaajan ei-niin-taitava kollega, raidottamalla vaalentaminen, tyven liu'uttaminen vaaleammaksi, yksi vahinkotumma ja lisäksi yksi vahinkomusta tyvivärjäys ja lopputuloksena kaikki mahdolliset punasävyt yhdistettynä aiemminkin raidoitettuihin vaaleimpiin raitakohtiin ja raidoittamattomiin tummiin hiusosioihin sekä sinimustaan tyveen. Luulin, että mun päässä on jo kaikki mahdolliset värit, mut sitten alkoi vielä näkyä tyvikasvua ja siellä olevia harmaita hiuksia.  :'(

Saan jonkinlaista lohtua siitä, että nyt on vuoden pimein aika ja siksipä töissä kaikki eivät varmaan huomaa persoonallisempaa luukkiani.

Varasin alkavalle viikolle ajan uutta raidoitusta varten. Luvassa on varmaan vielä vaan lisää punaisen ja oranssin sävyjä, mutta jospa tuo kirjavuus vähentyisi tummimpien osioiden vähentyessä.

Nyt on tietty lama (vai miksi tätä talouden suhdannetta kenenkin mielestä on sopivaa kutsua) ja kampaajillakin vähemmän asiakkaita. Tuntuu nyt vähän siltä, että tilannetta koetetaan kompensoida laskuttamalla ekstraa minulta, lafkan vanhalta vakkkariasiakkaalta... Jännityksellä jään odottamaan ensi viikon kampaajakokemustani ja sitä, joudunko alkamaan etsiä uutta kampaamoa.
2bFii, olkapäille, tyvessä oma väri ja raitoina 9.0

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #1351 : 15.12.14 - klo:08:54 »
Argh, tekisi mieli vaalentaa koko tukka...
2aFii, kaurapuuro. Pituus vyötäröllä, ehkä vähän alle.

Poissa Belle

• Tukkaguru
« Vastaus #1352 : 23.12.14 - klo:13:21 »
Tiiti, tuo sun värikirjavuus kuulostaa siltä että raidoittamisen sijasta kannattaisi kiskaista värinpoisto jotta saataisiin sitten sävytettyä halutunlaiseksi. Raidoituksella sekalainen Tikkurila-värikartastokierre vaan jatkuu. Tiedän, että kampaajat mielellään tyrkyttävät raidoitusta koska se säästää hiuksia, mutta jos väri on tosi sekalainen niin raidoitus vaan pahentaa.

Mulla on myös vaalennuskriisi, haluaisin kokeilla 7 vuoden brunetti & kuparikauden jälkeen vaaleaa... 

Poissa tiiti2

• HAIRahtanut
« Vastaus #1353 : 23.12.14 - klo:20:54 »
^Kiitos kommentista.  :) Tää tilanne vähän laukesi viime kampaajakäynnillä, kun laitettiin toisen kerran vaaleat raidat. Tyveä on saatu liu'utettua alkuperäisestä kolmosesta vahinkomustan kautta nelosen ruskeaan, ja raidoituksella saatiin musta osio optisesti katoamaan. Nyt ei ole tukan tummuudet enää ykkösestä seiskaan vaan "vain" kolmosesta seiskaan... Päälle laitettiin tuhkaan taittava sävyte(?), joka on nyt jo pari viikkoa pitänyt punaisuuden piilossa. Nyt mulla on ihan kiva tukka - ei sellainen haluamani, mutta tämä on ihan jees välivaiheena.

Aion varata vielä kolmannen raidoitusajan pikapuoleen, jotta saan projektin etenemään. Etusuortuvat, joita on vuosien varrella raidoitettu jo aiemminkin, ovat ottaneet vähän osumaa näistä viime raidoituksista, joten ei mun varmaan ihan päntiönään kannata niissä raidoituksissakaan ravata.

Haluaisin eroon tiheistä tyvivärjäyksistä ja tyven lähemmäs omaa nykyisin melko vaaleaa väriäni kohden. Kampaaja kuitenkin laittaa joka kerta vain puoli astetta edellistä vaaleamman tyven, joten nelosesta kuutoseen pääsen tällä tahdilla ehkä vapuksi... Olen tummaa tyveä värjännyt useimmiten itse, mutta en oikein tiedä riittääkö mulla näppäryys tämmöistä värimuutosta itse värkätä.

Olisi ollut niin hienoa, jos tukka olisi räjäytetty kerralla toivotuksi tämän puolivuotisen projektin sijaan. En osaa sanoa, onko tässä kampaajani hitaan etenemisen linjassa mukana myynninedistämistä, mutta jotenkin pieni epäilys on herännyt.  ;) Toivottavasti sulla Belle homma etenee vähän rivakammin!
2bFii, olkapäille, tyvessä oma väri ja raitoina 9.0

Poissa Sirkusninja

• Haiven
  • *
« Vastaus #1354 : 26.12.14 - klo:23:41 »
Ansaitsen varmaan Karmein hiuksisto 2014 -palkinnon. Vajaaseen BSL-mittaan ehtineet hiukset, joihin olen lätkäissyt satvahennaa pariin otteeseen. Nyt osa näistä hiuksista on kuivaa ja hamppuuntuvaa pohjalla olleen värinpoiston takia (käytin suoravärejä pari kuukautta, sininen ei tahtonut irtaantua). Eli kunnosta on pulaa, lukuunottamatta sitten ehkä viiden sentin juurikasvua, josta puolet ovat omaa, vaaleahkoa maantiesävyä, loput samaa mutta sen parin hennakerroksen kanssa = tummaa punertavanoranssia. Ja se värinpoiston kokenut, pitkä osio on taas vaaleaa oranssia.

Ja ideana olisi siis saada kaikki hennatut osiot enemmän muistuttamaan sitä luonnollista maantiensävyä, jolloin olisi mieltä helpottavampaa kasvatella oma väri takaisin ja parempikuntoiset hiukset. Eli miten saada tämä hennasekasorto neutralisoitumaan? Kaikki keinot otan avoimesti vastaan, sen verran alkaa tämä vaaniva juurikasvun väriero ahdistella.

Hitsiläinen, toivottavasti meni kutakuinkin oikean aiheen alle, moni muukin vaikutti sopivalta ongelmaani.

Poissa irtohius

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1355 : 19.01.15 - klo:15:13 »
Niin vain kävi.. yhyy! Tekee vieläkin pahaa kuvailla mitä tuli tehtyä!  Suoraväripiru iski. Houkutteli aikansa ja sai lankeamaan. Paljon pahempi olento, kuin tuo viikonloppujen viinapiru..

Kaivoin himoissani Directions-purkit esille ja hetken jälkeen sekoitin xz-hoitoaineeseen väriä Midnight Blue. Annostelin n. 150 ml hoitista n. 3 veitsenkärjellistä. VIRHE. Tuo Midnight:han on ihan sitä sininen-sinistä, sellaista preussin sinistä - ei mitään violetihtavaa akvamariinia tai indigoa.  Aivan hirrweän potenttia tavaraa, värjää siis "talossa ja puutarhassa".

Nythän oli niin, et blondismi ei enää tuntunut hyvältä, tein cassia/hennauksen muutama päivä takaperin ja ihastuin vaalean kupariin sävyyn.

Tää hieno kuparinväri muuttui merilevän vihreäksi hetkessä. Tajusin tilanteen ja päätin unohtaa kampaamojen tehosyväputsarit. Perinteikäs Sunlight-tiskiaine ajoi saman asian. Sehän on tiivistettyä/konsentroitua ainetta, sisältää enemmän erilaisia sulfaatteja kuin laki sallii. Käsin tiskaamiseen kuitenkin indikoitu. Sitä siis x 4-5. Tulos: vaalea sontaisen sinivihreä, josta hyvin erikoisesti kuulsi läpi ruskeanoranssi.. Sit kun pyyhekuivasin hiukset, levitin xz:tiin kaikki Directions:n  Mandarin, Fluorescent Yellow ja Apricot -shokkivärien rippeet. Väriseos oli sellaisen kirpeän punaoranssia - hyvin muhineen hennavärin kaltaista, kun sitä on ensin tarttunut sormiin ja kynsiin.

Sit vain ja kädet ristiin et jotain hyvää tapahtuis! Nyt kelpais takas kaikki ne luonnolliset sävyt, mitä tuli häpäistyä. Värinympyrä, ah tuo väärinymmärretty kaikkien hiushörhöjen kaikkein pyhin esine, olkoon täst' edes mun tyynyni alla ja taskussa ja ja ja...

Työpaikalla on aina kommentoitu ihailevaan sävyyn hillittyjä ja joskus ei niin hillittyjä värimuutoksia. Nyt on luvassa varmasti jonkinlainen Interventio (tädit ja sedät ja sukulaiset keskustelemassa olemattomasta addiktiosta...!) tai ainakin M1-lähete tahdonvastaiseen hoitoon.. :( :( Miten voisi asiallisesti ilmaista, et kaikki on hyvin. Mut älkää enää ikinä päästäkö yksin kylppäriin! :D :D
hiukset luonnostaan 2c - 4a M/C III,

Aunt Jackie's, Dark & Lovely, Queen Helene

"Puutarha ei ole puutarha ilman kukkien tuoksua ja Biolanin kanankakan hajua"

"The dunghill in your garden is like a brown hue in those rainbows in the sky."

Poissa Hallonnikas

• Tukkaguru
« Vastaus #1356 : 23.01.15 - klo:01:07 »
Mä kyllä annan itelleni vitsaa ihan kohta. Leikkasin miltei vyötärömittaisen tukkani lyhyeksi kesällä koska havittelin omanväristä tukkaa. Nyt kun tukka yltää puoleen kaulaan, näin kuvan hennatusta tukastani... Pari päivää sitten haaveilin pitkästä tukasta vihreällä suoravärillä piristettynä. EI NÄIN!
Jos nyt kohta päätän haluavani hennapunan takaisin, niin koko leikkuuprosessi on ollut ihan turhaa. Tällä hetkellä mulla olisi jo vyötärömittainen tukka, jos en olisi saksinut. Miksi, oi miksi, ihmismieli on niin muuttuvainen?

Mietin jo haikeana kuinka ihanasti henna antaa tukalle rakennetta ja kuinka veikeää onkaan lotrata sen mudan kanssa. Miten ihanasti hiukset säihkyy auringossa ja kuinka hyvin punainen väri mulle sopiikaan. Hrrrrngh!
1bFii. Omanvärinen, hartioille yltävä tukka epämääräisessä kasvatusvaiheessa. Kiukkuileva päänahka. Shampoopalojen kokeilua.

Poissa Lilli

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1357 : 23.01.15 - klo:07:45 »
Nyt jäitä hattuun ja sulattele asiaa vielä. Katso vaikka vieläkö väri himottaa ensi kuussa. Kuten sanoit muuten koko homma olisi ollut vähän turhaa. Mieti kun väri on päässä, niin mitä veikkaat harmittaako parin viikon päästä?
2c M iii waist lengthistä taas takaisin mid backiin. Ikuinen kasvattaja. Kihartuva ja paksu tukka (ponnari 10,5 cm).  Oman värin kasvattaminen alkanut 09/13.

Poissa Hallonnikas

• Tukkaguru
« Vastaus #1358 : 23.01.15 - klo:11:07 »
Juu, sitkeästi vaan eteenpäin. Pitäisi unohtaa koko tukka vähäksi aikaa ja olla katselematta vanhoja kuvia. Tai sitten vaan katsella niitä tosi vanhoja kuvia missä on omanvärinen pitkä tukka. Luulisi senkin kelpaavan inspiraatioksi... ::)
1bFii. Omanvärinen, hartioille yltävä tukka epämääräisessä kasvatusvaiheessa. Kiukkuileva päänahka. Shampoopalojen kokeilua.

Poissa catjuska

• Tukkaguru
  • You are somebody's reason to smile
« Vastaus #1359 : 03.02.15 - klo:00:56 »
Voihan värikriisi! Miullahan siis on kokonaan oma hiusväri, koska olen ajatellut värjäämisen ohentavan jo muutenkin reppanaisen ohutta tukkaani. Nyt kuitenkin mieleeni on sitkeästi luikerrellut haave kevyestä ja melko huomaamattomasta moniväriraidoittamisesta, jolla hiuksiin voisi osaavan värjääjän käsissä saada runsauden näköä. Pitäisi kuitenkin olla tosissaan osaava värjääjä, koska muuten miulta pääsee itku. Lisäksi raitojen pitäisi onnistua niin, että niiden poiskasvatus ei tuo mitään selvää rajaa hiuksiin. Noinkohan mä haaveilen ihan mahdottomia  0_0
"Sometimes it is better to light a flamethrower than curse the darkness." - Terry Pratchett

Poissa nukka

• HAIRahtanut
« Vastaus #1360 : 03.02.15 - klo:16:24 »
Katselen tässä juuri, että milloin olisi kampaajalle vapaita aikoja.. Kovasti kaipaisin nyt jotain muutosta tukkaan, tekisi mieli ottaa raitoja tai jotain. Mulla on siis nyt oma väri tukassa ja tämä tuntuu nyt niin kovin tylsältä.

Olisko ehdotuksia mitä tälle hiuksistolle tekisi? Tässä on siis tämänhetkinen tilanne http://4.bp.blogspot.com/-bncY_Ry1e2Q/VM5DFxI_npI/AAAAAAAABQ0/oj71IdDoKBY/s1600/blogiin3.jpg
blogi - hius- ja kauneusjuttuja, kasvispainotteista ruokaa, koiria ja luontoa.

Iherb alekoodi: VED234

Poissa caessa

• Tukkaguru
« Vastaus #1361 : 19.03.15 - klo:12:49 »
Mua himottaisi ihan älyttömästi vaalentaa tukka kunnon platinablondiksi tai jopa harmahtavan vaaleaksi, ehkä mieluiten vielä jättää tummaa juurikasvuakin näkyviin. Mutta kyllä musta tuntuu, ettei tää tyyli käy kuin aasialaisille tai muille hyvin harvoille tummille naisille... Mulla on kuitenkin sen verran tummat piirteet, etten usko, että näyttäisin yhtään niin coolilta kuin nää muut tummat kaunokaiset. Mulla on astetta normisuomalaista tummempi ja kellertävämpi iho, ruskeat silmät, harmaanmustat kulmakarvat ja ruskea tukka.

Mä en ymmärrä miten nää pystyy näyttämään näin freshiltä tummine piirteineen ja vitivalkoisine hiuksineen... Ja onhan näitä vielä, esim. legendaarinen Gwen Stefani ja Rihannallekin kävi vaalea yllättävän hyvin! Sitten toisaalta taas Kim Kardashianin uusi tukka on mun mielestä vaan järkky.

Uskon, että mulle kävis platinablondi yhtä hyvin kuin Kimille, eli ei ollenkaan. Jotenkin musta tuntuu, että se väri vaan "huuhtoisi" oman luonnollisen "hehkun" pois, kuten näyttää tekevän Kimillekin.

Poissa ZEN

• HAIRahtanut
  • kaappikemisti
« Vastaus #1362 : 19.03.15 - klo:13:48 »
Kyllähän oikeilla meikeillä saa vähän kaikenväriset hiukset sopimaan kantajalleen. Jos meikkiin käyttää päivittäin aikaa ja vaivaa muutenkin, niin mikä ettei opettelisi uudelle lookille toimivan kokonaisuuden. Noi Kimin hiukset näyttää vähän vihertäviltä sen ihonsävyä vasten, ehkä joku kultaisempi vivahde kävisi paremmin, mikäli ei koko naaman sävyä halua lähteä muuttamaan. Noin yleisesti musta huonoiten tosi vaalea blondi käy oliivi-ihoisille (niin kuin Kimkin taitaa olla), että silloin tosiaan voi jo harkita jotain hieman omaa ihonsävyä kylmempään suuntaan vievää meikkivoidetta.

Mun mielestä ihan platinablondi käy parhaiten valmiiksi hyvin vaaleaihoisille, joilla on omassa ihossa pinkin tai oranssin sävyjä.
« Viimeksi muokattu: 29.03.15 - klo:12:48 kirjoittanut ZEN »
Cogito ergo doleo.

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #1363 : 03.05.15 - klo:21:04 »
Heh, minäkin niin kriiseilen tämän luonnonvärisen tukkani kanssa. Pinkki suoraväri ei päässä kauan pysynyt.

Jotta ei mene ihan mahdottoman hankalaksi tulevaisuutta ajatellen, niin mietin nyt ensi hätään jollain pehmeällä maalaustekniikalla tehtyjä vaaleita raitoja kuontaloon. Katsoin vähän videoita aiheesta ja periaatteessa jotain tuollaista voisi kokeilla itsekin. Melko helponnäköisiä tekniikoita, joissa ei edes foliopaperia käytetä.
2aFii, kaurapuuro. Pituus vyötäröllä, ehkä vähän alle.

Poissa Kathy

• HAIRahtanut
« Vastaus #1364 : 04.05.15 - klo:15:38 »
Äh, harmittaa. Aikaisemmin käyttämäni punainen hiusvärini on ollut jo jonkin aikaan kaikista EU-kaupoista loppu ja riskillä vetäisin kaapista olemassa olevistani punaisista värikombon, koska mun tukka oli niin haalistunut että melkein romahdin. ;D No nyt taas on tukka punainen, mutta ei mikään kirkas punainen vaan tumma, lähes viininpunainen ja inhoan tätä! Googlettelujen perusteella tästä ei olisi pitänyt tulla näin tumma, mutta minkäs teet... Saan varmaan haalistella tätä viikkotolkulla, ennen kuin pystyn tekemään mitään sävyn korjausta. Jouduin värjäämään kulmakarvanikin tummemmiksi, jotta en näyttäisi ihan värittömältä ja sairaalta.
1aMii, punapää
Herkästi näppyilevä pintakuiva sekaiho (sinkkitabut rulaa)