Kirjoittaja Aihe: Värikriisi :/  (Luettu 685915 kertaa)

Poissa Mena

• Tukkaguru
Vs: Värikriisi :/
« Vastaus #1365 : 06.05.15 - klo:08:13 »
5v hennausta takana ja sävy on todella nätti ja tasainen, kun ei ole enää kemiallisista väreistä jäämiä latvoissakaan. Mutta: mun on jo jonkun aikaa tehnyt mieli vetää latvat vaaleammiksi ombre-tyyliin.  >:D Tiedän että lopputulos voi olla melkein mitä vaan jos isken latvoihin värinpoiston. Ja miten sen saisi sitten tehtyä edes nätisti kotona... Mutta sitäkin enemmän mua huolestuttaa se että jos saisinkin latvat vaaleammiksi, niin miten niitä saisi enää ikinä samansävyisiksi muun tukan kanssa ilman värirajaa.  ::) ???

Poissa Mirkku

• Haiven
  • *
« Vastaus #1366 : 14.05.15 - klo:21:20 »
Apua... :-\
Mä oon todella kyllästyny tähän mun tukkaan. Tukka on tosi huonossa kunnossa oleva kerrostettu polkka, jota on blondattu ja värjätty niin et korvan yläreunasta alaspäin tää on tämmöstä semi-kuollutta purkkaa...  :'(
Pitäis mennä anomaan apua kampaajalle leikkauksen suhteen, pyytää että siistii, mutta antais armoa ja jättäisi mahdollisimman paljon pituutta silti.. Olis tavoitteena kasvatella tuota tukkaa semmoiseksi 'kainalo-mittaiseksi'.

ja tää väri. Eniten häiritsee että väri on luonnottoman/feikin näköinen. Väri on suurin piirtein 8.34, eli enemmän kultaa kuin kuparia, mutta ehkä tässä tapauksessa kulta on enemmin keltainen. Yäk. Toi keltainen ei vain sovi meikäläisen valkoiseen ja  helposti punottavaan pärstään.  :-[
Luonnostaan mun tukka (juurikasvu ainakin) on 7.1 eli just se perus maantienharmaa.
Yrittäisinkin nyt tähdätä siihen 7 -asteiseen tukkaan ja ehkä jopa 6 1/2. Haluaisin oikeasti vaalean vaaleanruskean, joka olisi ennemmin beige kuin tuhka, mutta ei missään nimessä kultainen! Eli hiekka, beige, shampanja on sellaisia hyviä sanoja.  :D Pelkään kuitenkin että tukka vetää vihreäksi, joten 7.0 en voi laittaa. 6 värillä pelkään vetäisevän liian tummaksi.  :(
Löysin nettiä penkoessani juttuja KC kotiväristä 7.35 cinnamon bun. Joku kertoi että sillä ei menisi ainakaan vihreäksi ja sillä saa blondatunkin värjättyä tummemmaksi hyvin. Uskaltaisinkohan sellaisen laittaa? Ainakaan ei menisi tummemmaksi kuin tuo 7-6 haarukka. Mietin vaan että tuleeko siitä sitten just semmoinen kellertävä ruskea, mitä vihaan... Ja pysyyköhän se kun se on sellainen kevyempi ja läpikuultava juttujen mukaan..?
Mulla meinaan kahdessa pesussa lähti goldwell colorance 7BN vaahto pois kokonaan..  >:(
(Joo ja tiedän et blondatusta tukasta 'bleedaa' värit herkästi pois.)

Rahatilanteen ollessa heikohko haluaisin siis itse yrittää ennen kampaajaa saada tuolla 7.35 värillä värin korjattua. Jos se vaan onnistuisi kotona niin säästäisin kauheasti rahaa kun ei tarvitsisi kampaajalla muuta kuin leikata. Ja olis sitten edullinen (mutta kampaamotuote), jolla värjätä jatkossakin (ja säästää rahaa).

Onko teillä siis kokemuksia tuosta KC cinnamon bun 7.35 väristä, onko todella kultainen/keltainen sävy, miten väri pysyy jne...???
Oi kasvakaa hiukset kasvakaa!<br />Olkamittainen polkka 8.34

Poissa ZEN

• HAIRahtanut
  • kaappikemisti
« Vastaus #1367 : 15.05.15 - klo:07:18 »
^Koitin googletella tuota väriä, mutten löytänyt mitään. Onko kyseessä hapete- vai suoraväri? Kuluttajille myydyissä väriessä on yleensä paljon kultaa mukana harmaiden peittoon, eli todennäköisesti tulee aika kultainen. Lisäksi tuo taitaa olla kultakupari taitoltaan muutenkin, joten hyvin lämmin sävy siitä tulee. Testiraidalla voi säästyä täysimittaiselta katastrofilta, mutta rahaa palaa varmasti hyvää sävyä etsiessä. Jos kyseessä on suoraväri, niin todennäköisesti haalistuu.

Jos tunnet taitavaa kampaajaa, joka hallitsee hiusten värjäykset hyvin, niin suosittelisin ehkä kuitenkin homman jättämisen ammattilaiselle. Sellaisia oikeasti kauniita hiekkaisia sävyjä ei mun kokemuksella vaan yksinkertaisesti kuluttajille löydy.
Cogito ergo doleo.

Poissa Mirkku

• Haiven
  • *
« Vastaus #1368 : 15.05.15 - klo:13:28 »
Löysin toisenkin värin seiskapohjalla; Igoran kevytväri kotikäyttöön 7.4 ja .4 tarkoittaa beigeä!  :D
Laitan tähän linkin värikarttaan, jos vaan osaan:
http://sitruuna.valmiskauppa.fi/schwarzkopf-igora-vibrance-kit-kevytvaripaketti-kotikayttoon-p-1162.html

Tuolla Sitruunan nettikaupassa myyvät sitä ja samoin muuten tuota 7.35 cinnamon bunia kans. Tässä linkki siihen:
http://sitruuna.valmiskauppa.fi/take-away-color-735-cinnamon-bun-p-1181.html

Poissa ZEN

• HAIRahtanut
  • kaappikemisti
« Vastaus #1369 : 15.05.15 - klo:15:07 »
^Joo, noi värikoodit voi vaihdella hieman merkittäin, mutta hyvä että löytyi värikartta vahvistukseksi. Noissa ei näköjään luvatakaan 100% harmaiden peittoa, joten voi olla, että kellertävät vähemmän. Mulla ei ole noista kahdesta mitään kokemusta, mutta mikäli päädyt kokeilemaan, niin raportoi ihmeessä tuloksia. :)
Cogito ergo doleo.

Poissa Mirkku

• Haiven
  • *
« Vastaus #1370 : 20.05.15 - klo:10:04 »
Nytpä se posti toi sen odotetun paketin..  ;D

Laitoin siis kuparihtavan keltaiseen päähäni (erittäin kärsinyt miljoonasti purkupesulla vaalennettu n. 8.34)
tuon KC kevytvärin 7.35 cinnamon bun, toivoen että väri tarttuu, ei ole liian keltainen tai pahimmillaan vihreä.....
+ halpa! (tarjouksessa 7.90€)
+ mieto haju
+ helppo levittää, massa ei ole ihan lirua mutta levittyy silti hyvin
- hanskat perinteisen huonot...

Ja tulos:
- Tukka tuntui melko hyvältä huuhtelun jälkeen, eikä vetänyt totaali korpuksi.
- Väri meni tummemmaksi kuin paketin kuvassa (ihan odotettavissa oleva juttu) mutta ei paljon, lähempänä 6 astetta kuin 7. Tulee varmasti vaalenemaan parissa pesussa oikealle tummuudelle, kun vielä kyseessä 'kevytväri'.
- väri tarttui tasaisesti, myös maantienharmaaseen juurikasvuun.
- jotenkin vanhan Castingin oloista tavaraa  :D (en tiedä miksi, mutta vanha Casting on ollut mun 20 vuotisen värjäysuran aikana se PARAS väri (hinta-laatusuhde, sävyt, aineen laatu, toiminta mun oudossa tukassa))

MUTTA:
latvat veti aavistuksen vihertäviksi, vaikka sävyssä vivahteena .35 (.3 kulta ja .05 mahonki/punertava)!!!  >:(
Valitsin juuri tämän värin, jotta estäisin viherryksen.
Kaupan värejä en halunnut koska siellä on vaan 7.0, 7.1 --> kellertävä tukka menee aina vihreäksi, 7.4 kupari ja 7.3. kulta. Kultaa (=keltaista) ja kuparia just en siis kaipaa lisää yhtään kun yritän niitä rauhoittaa pois ruskeammaksi/beigemmäksi...

Muuten sävy on melko kultainen aavistuksen lämmin vaaleanruskea (mikä oli odotettavissa kun laittaa keltaisen kukertavaan pohjaan 'vaalean' 7 asteisen värin), ainoastaan siis nuo TODELLA kuolleet latvat vihertää tietyssä valossa. Tuon varmaan saan taitettua KC colormask Lattella pois. Joudun kuitenkin tehohoitavaa käyttää ainakin kerran viikossa kun tukka on niin DÖD.

Nyt vaan toivon ettei tuo haalistu kauhean nopeasti niin että alkaisi tipukeltainen taas puskee läpi. Tai vihertää lisää...  ::)

Poissa sv1

• Haiven
  • *
« Vastaus #1371 : 20.05.15 - klo:10:16 »
Hah, just samaan aikaan kirjoitin tätä, kun laitoitkin Mirkku jo kokemuksia tuosta väristä. ;D No enivei, olkoon infona muille jotka ketjua lukevat.  :)

Löysin nettiä penkoessani juttuja KC kotiväristä 7.35 cinnamon bun. Joku kertoi että sillä ei menisi ainakaan vihreäksi ja sillä saa blondatunkin värjättyä tummemmaksi hyvin. ... Onko teillä siis kokemuksia tuosta KC cinnamon bun 7.35 väristä, onko todella kultainen/keltainen sävy, miten väri pysyy jne...???

^Koitin googletella tuota väriä, mutten löytänyt mitään. Onko kyseessä hapete- vai suoraväri?

Itse kun googletin, niin löytyi kyllä ihan hyvin infoa. Ihan täältä juurikasvustakin: http://www.juurikasvu.org/smf/index.php?topic=5262.0 <- täältä lainaten:
Meillä on koulussa käytössä KC:n värit ja nämä kotipaketit ovat sisällöltään samaa tavaraa kuin KC:n Velvet-kevytvärisarja. Hapetteen voimakkuus on 3% ja värin ja hapetteen suhde paketissa on 1:1,5. Velvetiä voi sekoittaa hapetteen kanssa kaikkea väliltä 1:1 ja 1:2, yleisohje on 1:2 mutta pienemmällä suhteella väristä tulee ns. "kevytkestoväri" eli on pigmenttirikkaampi ja näin ollen pysyvyys voi olla parempi. Itse olen huomannut että tämä velvet kevytvärisarja pysyy jopa paremmin kuin Ultimate kestovärisarja (tietysti riippuen hiusten kunnosta, huokoisemmassa hiuksessahan kevytvärit tahtovat pysyä paremmin muutenkin) ja lopputulos on yleensä hyvin lähellä jos ei täysin sama kuin kartan tupsu lupaa. Velvetin myyntiargumentti on "kuulakkaan luonnolliset lopputulokset" eli yleensä sävyvaihtoehdot eivät ole intensiivisen kirkkaita vaan enemmän semmoisia luonnollisia, Ultimatessa taas on sitten niitä räväkämpiä sävyvaihtoehtoja.

Tuo 7.35 sävy Velvetissä on paljon käytetty, se on hieman semmoinen frendien rachel-tyyppinen sävy ja toimii hyvin vaalennetun hiuksen päälle tummemmaksi värjätessä (kaikki velvetin .35 sävyt on tehty niin että ei pitäisi joutua esipigmentoimaan vaalean päälle värjätessä). Tässä vähän infoa jos jotain kiinnostaa :)

ja:
7.35 ei ole punertava, vähän sellainen kullantoffeinen vaaleanruskea, paras kuvaus värille on jennifer aniston-tyyppinen. Ei ole käytössä ikinä vetäissyt tummemmaksi vaikka valkaistuunkin hiukseen olen käyttänyt.

Vielä Villikiharan sivuilta: "Ammoniakiton ja hajusteeton kestosävyte, kehite 3%" http://www.villikihara.fi/take_away_color

Edittiä sen verran, että harmi jos vetäisee sit kuitenkin vaalennetut latvat vihreiksi, tosi outoa ???
« Viimeksi muokattu: 20.05.15 - klo:10:18 kirjoittanut sv1 »

höpönasu

• Vieras
« Vastaus #1372 : 10.06.15 - klo:18:42 »
Selvitin, että indigon päälle kun laittaa peroksidia niin se vetää vihreäksi. Meneillään siis hennanhaalistus, haalistelen väriä kotikonstein niin paljon kuin lähtee. Kannattaisiko päälle vetäistä normi -vai suoraväri ja onko vaaleissa normiväreissä tuota peroksidia aina? Niin kauan kuin viimeksi värihyllyllä tullut hypisteltyä... Haluaisin mahdollisimman lähelle omaa väriäni, maantienharmaa, mutta tummempikin käy. Varmaankin alkaa värjäysrumba jos väri lähtee herkästi pois ja ah niin ihana kulahtanut oranssi loistaa kilometrien päähän...

Poissa millamagia

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1373 : 16.06.15 - klo:16:41 »
Värikatastrofi. Laitoin itse jollain raita-aineella juureen raitoja kammalla. Pidin jonkun 30min ja nyt juuri on vaaleampi kuin latvat ja kirkkaan vaalea. Mitä tuolle voi tehdä pilaamatta koko hiuksia? Pesin hopeashampoolla ja annoin vaikuttaa ja silti "raidat" ovat turhan vaaleat juuresta ja hieman kellertävät.

Poissa Kristiina

• Tukkaguru
« Vastaus #1374 : 18.06.15 - klo:23:10 »
Selvitin, että indigon päälle kun laittaa peroksidia niin se vetää vihreäksi. Meneillään siis hennanhaalistus, haalistelen väriä kotikonstein niin paljon kuin lähtee. Kannattaisiko päälle vetäistä normi -vai suoraväri ja onko vaaleissa normiväreissä tuota peroksidia aina? Niin kauan kuin viimeksi värihyllyllä tullut hypisteltyä... Haluaisin mahdollisimman lähelle omaa väriäni, maantienharmaa, mutta tummempikin käy. Varmaankin alkaa värjäysrumba jos väri lähtee herkästi pois ja ah niin ihana kulahtanut oranssi loistaa kilometrien päähän...

Vaaleissa väreissä on aina peroksidia. Vetäise ensin suoraväri, ja jos ei tule mitään, niin normaali väri. Laittaisin itse jonkun 6-asteisen ruskean.

Poissa Kristiina

• Tukkaguru
« Vastaus #1375 : 18.06.15 - klo:23:13 »
Värikatastrofi. Laitoin itse jollain raita-aineella juureen raitoja kammalla. Pidin jonkun 30min ja nyt juuri on vaaleampi kuin latvat ja kirkkaan vaalea. Mitä tuolle voi tehdä pilaamatta koko hiuksia? Pesin hopeashampoolla ja annoin vaikuttaa ja silti "raidat" ovat turhan vaaleat juuresta ja hieman kellertävät.

Laita vaalea suoraväri koko hiuksiin. KC Color Mask suoraväreissä on vaihtoehtoja, löytyy mm. Prismoista. Crestol Color Gloss suoraväreissä on useita sävyjä myös.

Poissa elly

• HAIRahtanut
« Vastaus #1376 : 26.06.15 - klo:21:40 »
Oma väri hartiamitassa ja nyt tekisi mieli niin tummempaa, punertavampaa kuin blondimpaa hiuksistoa. Toisaalta turha rikkoa värjäyslakkoa, kun en tiedä mitä haluan, mutta vaihtelunhalu on nyt todella suuri. Sain juuri kommentin, että mulle sopisi "mansikkablondi tuolla tummuusasteella mikä sulla nyt on", eikä tuo kommentti kyllä helpota yhtään mun tuskaa. Tiedän tasan tarkkaan kuinka punertavan kestovärin jälkeen saa lapata tukkaan värinpoista, minkä myötä latvat murenee, mutta tämä uhkakuva ei ole vielä helpottanut kriisiä.

Poissa Kristiina

• Tukkaguru
« Vastaus #1377 : 19.07.15 - klo:12:47 »
Haluaisin vaaleat hiukset, tummanruskeat hiukset tai ruskeat vaaleilla raidoilla. Vaikeaa ja ärsyttävää. Taas on kriisi (no, edellisestä onkin jo aikaa.)

Poissa ZombieQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #1378 : 19.07.15 - klo:14:57 »
^Sama! :)

Mulla on nyt omanväriset (tummanvaaleat) lähes vyötäröpituiset hiukset joissa on blondattu päälliosa, ollut jo pitkään koska tyven vaalentaminen itse on helppoa (ja halpaa, sopii opiskelijabudjettiin). Olen tosi kyllästynyt tähän väriin mutta en haluaisi toisaalta kokonaan vaalentaa koska damage enkä viitsi värjätä tummanruskeaksi koska pelkään etten pidäkään siitä ja sitähän ei sitten enää vaaleaksi saa, ainakaan hiusten lyhentymättä radikaalisti. Ennen mulla oli oma väri raidoilla ja se oli ihan ok, vaikka pitemmän päälle tylsä, mutta se vaati kampaajakäynnin joka toinen kuukausi eikä siihen olisi oikein varaa tällä hetkellä.

Että kriisiä pukkaa. :D

Jos on ehdotuksia niin niitä otetaan ilolla vastaan. ;)
why be pretty when you can be gorgeous<br />2b F ii

Poissa Kodira

• Haiven
  • *
« Vastaus #1379 : 06.09.15 - klo:01:45 »
^ Ihana kuulla muidenkin hieman epämääräisistä hiuskriiseistä :D Tsemppiä! Nyt en keksi mitään ideaa ongelmaasi : / Itsekin tuota ruskean kokeilemista olen miettinyt...

Hmm mitähän ihmettä sitä seuraavaksi hiuksilleni tekisi:
Nyt on vaaleaa sinistä missä sattuun hiuksia, kellertävät juuret rialin jäljiltä (tarkoitus oli vaalentaa juuret ja laittaa lisää crestolin fantasy color absolute greeniä). Mutta sitten iski väsymys tähän ainaiseen hiusten värjäilyyn suoraväri ja juurenvaalennus -kombolla. Kokeilin myös huvikseni josko hiuksista lähtisi tuota jo vaaleaksi mennyttä sinistä pois (sitä on tullut hiuksiin kun kerran kun alku vuonna laitoin kaverin jämäväripullon loput päähäni joka oli sekoitus crazy colorin jotain violettia ja sinistä noin puolet ja puolet suhteella, btw) pois c-vitamiini ja syväpuhdistava shampoo seoksella. Sinistä irtosi hitusen, todella vähän.

Ja siis, nyt ihmettelen mitä tälle tekisin. Totta kai jos heitän tähän päälle vaikka liven jonkin punaisen kestovärin niin tuo vaalea sininen ja muu kirjavuus varmasti peittyy. Mutta pitäisikö repäistä ja kokeilla ruskeaa. Ruskeaa ei ikinä tässä päässä ole ollut ellei omaa perusmaantieharmaa/vaalean ruskeaa lasketa... hmm.

Mitähän tapahtuisi jos tähän laittaisi KC professionals 7.35 cinnamon bun värin? Peittyisikö vaalea sininen kevytsävytteellä? Kiinnostaisi myös kokeilla jotain Loreal paris casting color gloss väri perheestä. Ja totta kai olisi kiva jos uusi hiusväri olisi viileä eikä lämmin. Huh huh, olen aivan sekaisin nyt tämän hiustenvärjäilyn kanssa  ;D

Pahoittelut epäselvästä tekstistä! Näin väsyneenä ja turhautuneena kysymyksen asetuksen lisäksi näytti myös olevan tarve myös vain kertoa tästä itselle vaikeasta ja kummasta hiuskriisistä. Kun ei edes tiedä mitä haluaa seuraavaksi. Nähtävästi seuraava väri voisi olla viileä punainen jos haluaa pysyä ns. rohkeimmissa väreissä, viileä vaalea ruskea tai tummanvaalea blondi joka olisi kohtuu lähellä omaa väriä mutta ei tietenkään ihan se... :D Huh huh  ::) Vaikea päättää mitään nähtävästi.
« Viimeksi muokattu: 06.09.15 - klo:01:51 kirjoittanut Kodira »