Kävin eilen kampaamossa värjäyttämässä tukkaa ja nyt tiedän etten mene tuohon kampaamoon enää ainakaan värjäämään. Ei sillä että kampaajat olisivat jotenkin huonoja, mutta olen käynyt tuolla kahdesti ja saanut juureen tasan saman sävyn molemmilla kerroilla vaikka pyysin vähän eriä. Eli heillä on varmaan joku yksi sävy mitä he käyttävät ja se ei valitettavasti ole ihan sitä mitä haluan. Mun tukka oli tosi haalistunut ruskeankupari ja pyysin sellaista luonnollista, mutta kirkasta kuparia eikä yhtään tummempaa kuin se lähtötilanne. Sanoin myös että latvat ovat jotenkin tummuneet ja sellaiset tunkkaisen väriset että jos niistä saisi hieman vaaleammat/kirkkaammat. Nyt mun juuri on tumman kupari ja latvat kirkkaanpunaiset. Oikeasti jossain valossa ihan sellaiset paloautonpunaiset. Kampaaja vielä sanoi että tää väri varmasti pysyy hyvin, vaikka ei todellakaan tarvisi, ootan jo innolla tän haalistumista. Oonko mä oikeasti noin surkea ilmaisemaan mitä haluan vai olettaako ne, että kaikki haluaa aina mahdollisimman räväkkää ja kirkasta? Mä kun tarkoitin sellaista kuparia niin kuin luonnollisilla punapäillä mutta vain vähän kirkkaampi. Mä myös omasta mielestäni varasin ajan värjäykseen ja leikkaukseen ja ajattelin myös pyytää jotain simppeliä lettiä tms kampausta kun olin töihin menossa, niin kampaaja lopetti värjäykseen. Olin niin hölmistynyt että en tajunnut sanoa mitään leikkauksesta ja mulla oli siinä vaiheessa jo kiire töihin niin en olisi ehtinytkään jäädä istumaan pidemmäksi aikaa. Eli pieni fail taas täällä, sinne meni 90€. On tää tukka nyt ihan siedettävä mutta en edes tiedä miten saisin tätä juurta vaaleammaksi ja latvoja vähemmän punaisiksi.. Huoh.
Muoks. Pesin, kuivasin ja suoristin tukan niin nyt luonnonvalossa huomaa että tää on vielä kaiken lisäksi ihan laikukas. Osa latvoista on tosiaan ihan kirkkaanpunaiset, juuri on tumma ja siinä välissä on sellaista luonnollisempaa kuparia eli mihin ei todnäk ole tullut oikein mitään väriä. Mutta täähän on varmaan mun tukan vika. Lähden tästä ostamaan (taas) askorbiinihappoa ja Rialia.
Muoks 2. Pesin askorbiinihapon kanssa ja ainoa mitä tapahtui oli se, että juuresta lähti suurin osa siitä tummankuparista väristä. Juuri on nyt sellainen aika vaaleanruskea "kupari", pituuksissa tummempia ja vaaleampia laikkuja ja latvat edelleen tosi kirkkaan oranssit. Sain latvoista pahimmat punaisuudet pois, mutta jäljelle jäi sellainen koralliin taittava oranssi. En jaksa enää taistella tämän kanssa, mutta en voi mennä kampaamoonkaan koska ei ole enää varaa enkä kuitenkaan saisi haluamaani lopputulosta. Ei auta kuin leikata vähän latvoja ja laittaa suoravärejä, jospa joku ruskeampi tarttuisi latvoihin ja joku kirkkaampi juureen niin saisi väriä vähän tasaisemmaksi. Vika on oikeasti varmaan minussa kun en ole mihinkään tyytyväinen, nyt kadun jo tätä askorbiinihappopesuakin koska ei se ainakaan parantanut tilannetta.