Kirjoittaja Aihe: Värikriisi :/  (Luettu 685938 kertaa)

Poissa Ziru

• HAIRahtanut
  • Corey
Vs: Värikriisi :/
« Vastaus #150 : 04.01.08 - klo:12:22 »
^ Ikävää kuulla tommoisista kampaajista. Pistää mietityttään että miksi ryhtyvät alalle jos eivät kestä virheitä.
Lohdutukseksi voin sanoa, eräs ystäväni värjäsi hiuksensa vaaleasta "ruskeaksi", tulos oli siis viininpunainen... Tapauksesta on 1½vuotta aikaa, ja melkein vuoteen hänellä ei väriä ole enää päässä ollut, se siis lähti vain jotenkin pois, ja nyt on se vaalea sävy latvoissa mikä oli ennen tummaksi värjäystä.
Toivottavasti saat öljymuhiteltua ja vaalennuspestyä niin että pääset mieleiseen tulokseen :)

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #151 : 04.01.08 - klo:22:47 »
Värikriisin välitetoja: löysin Hairstoresta vaalennusjauhetta ja tein kaksi vaalennuspesua ilman hapetetta, jonka tuloksena hiukset kyllä vaalenivat hiukan, mutta väri muuttui porkkanaisemmaksi, vaikka laitoin aimoannoksen tuhkaista suoraväriä vaalennuspesun jälkeen vaikuttamaan. Aion aamulla soittaa kampaajalleni ja sanon, että tuun hiusten kans näytille niin pian kuin hänelle sopii. Sitten on kyllä kumma, jos hän ei tee liian lämpimälle värille mitään. Eli värikriisi jatkuu vielä >:(

Edit: kampaaja sanoi voivansa korjata väriä vasta torstaina. Nyt lauantaina ei halunnut jäädä puol kahden jälkeen tekemään enää lisää töitä, halusi ehdottomasti lähteä kotiin silloin. Tosi kiva, mun pitää tänään mennä tapaamaan ystäviäni porkkanatukassa >:(
« Viimeksi muokattu: 05.01.08 - klo:10:27 kirjoittanut ellen »

Poissa Henriikka

• Yleisvalvoja
  • Tukkaguru
  • Peace, a fragile lover, left us fantasising war
« Vastaus #152 : 06.01.08 - klo:22:50 »

Niinpä niin..
Hiuskuva hiuslaatuketjun sivulla 1

Poissa Ziru

• HAIRahtanut
  • Corey
« Vastaus #153 : 07.01.08 - klo:09:49 »
^ OT, mutta näytät ihan yheltä meidän koulun datanomi-opiskelialta, (tai ainakin luuulisin että datanomi) :)

Poissa Henriikka

• Yleisvalvoja
  • Tukkaguru
  • Peace, a fragile lover, left us fantasising war
« Vastaus #154 : 09.01.08 - klo:11:38 »
^ OT jatkuu, no mutta näitähän löytyy :) Ollessani abi jotkut ihmiset kyselivät multa, että onko mulla pikkusiskoa. No joo. Lukion ykkösellä vai? No ei.
Eli koulun aloitti joku ihan samannäköinen, kaveritkin tän myönsi, ja kun kyselin avolta asiaa, niin hän totesi, että joo, kyllä siellä yks samanoloinen on. Mä en sitä ikinä henkilökohtaisesti nähnyt (tai tunnistanut), että mysteeriksi jäi :D
Hiuskuva hiuslaatuketjun sivulla 1

Poissa pipsu

• Hiushörhö
« Vastaus #155 : 12.01.08 - klo:20:52 »
Ei voi kyllä tajuta näitä omia aivoituksia. Just kun oon vaivalla saanut vaalennettua tukkaa liian tummasta väristä, niin iskee hirveä hinku kunnon bruneteksi. Viime kerralla kampaaja naureskeli mun vaalennusintoa ja sanoi, että ensi kerralla haluan kuitenkin suklaanruskeaa. Silloin (1,5 viikkoa sitten!) olin vain että "Ehei, en enää tummemmaksi värjää ikinä". Just joo. Sain taivuteltua itseni tällaiseen kompromissiin:

http://www.mischabarton.com.ar/pictures/mischa-barton.jpg

Kotikonstein ajattelin kokeilla, mutta vasta pitkän ajan kuluttua. Viimeksi raidoitettu tukka on sen verran heikossa kunnossa, että hoito saa riittää muutamaksi kuukaudeksi. Tuo kuvan tukka ei oikeastaan ole edes nykyistä tummempi, vain ilman vaaleita raitoja. Jos jollain on ehdottaa sopivaa väriä, niin oon kiitollinen (vaikka tämä ketju ei ehkä ihan sitä varten ole).  :)
Feel the burn.

Poissa Amilo

• Tukkaguru
« Vastaus #156 : 13.01.08 - klo:00:19 »
Värikriisin välitetoja: löysin Hairstoresta vaalennusjauhetta ja tein kaksi vaalennuspesua ilman hapetetta, jonka tuloksena hiukset kyllä vaalenivat hiukan, mutta väri muuttui porkkanaisemmaksi, vaikka laitoin aimoannoksen tuhkaista suoraväriä vaalennuspesun jälkeen vaikuttamaan. Aion aamulla soittaa kampaajalleni ja sanon, että tuun hiusten kans näytille niin pian kuin hänelle sopii. Sitten on kyllä kumma, jos hän ei tee liian lämpimälle värille mitään. Eli värikriisi jatkuu vielä >:(

Edit: kampaaja sanoi voivansa korjata väriä vasta torstaina. Nyt lauantaina ei halunnut jäädä puol kahden jälkeen tekemään enää lisää töitä, halusi ehdottomasti lähteä kotiin silloin. Tosi kiva, mun pitää tänään mennä tapaamaan ystäviäni porkkanatukassa >:(
En nyt mitenkään halua puolustella kampaajaasi, mutta tuo on yleistä kun vaalennettua hiusta lähdetään värjäämään "oman väriseksi". Eli väristä tulee mitä sattuu. Vaalennettu hius ei vaan useimmiten käyttäydy ja ota väriä vastaan toivotunlaisesti. Siitähän puuttuu  lähes kaikki pigmentti ja useimmissa kestoväreissä ei ole riittävästi pigmenttiä tekemään täyteläistä lopputulosta. Tuloksesta tulee juuri liian tumma/vaalea ja yleensä joku ihmeellisen kukertava. Tämä ongelma ilmenee usein silloinkin kun hius asianmukaisesti ensin pigmentoidaan.
Juuri tuhkaiset sävyt ovat vaikeimpia saavuttaa. Lämpimään päin onnistuu yleensä paremmin, tosin tässäkin eroja.
Yleensä vaalennettu hius vaatii useamman värjäyskerran, jotta väristä tuli toivottu.

Kampaajasi teki virheen siinä ettei selittänyt jo lähtiessä näitä mahdollisia oletettuja lopputuloksia, että olisit voinut varautua siihen ettei väristä välttämättä ensimmäisellä kerralla tule toivottua. Ja hyvin outoa asiakaspalvelua myös se ettei suostunut edes katsomaan mitä värille voisi tehdä, että olisit tyytyväinen, valitettavan yleistä tässä meidän ammattikunnassamme..
Toivottavasti saatte asiaa korjattua.

Kaino pyyntö vielä että yrittäisit ymmärtää ettei kampaaja halunnut jäädä lauantaina ylitöihin. Päivät venyvät usein niin pitkiksi että lauantaisin tosiaan haluaisi ajoissa jo kotiin :) Toki ymmärrän myös sinun kantaasi, tylsää olla huonolla värillä kun on tärkeitä menoja.

Edittiä. Luinkin hiusmuutosketjusta että olet saanut värin kuntoon ja hyvältä näyttää!
« Viimeksi muokattu: 13.01.08 - klo:00:49 kirjoittanut Amilo »

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #157 : 13.01.08 - klo:14:34 »
Amilo, ketutuspotenssi taitoikin olla melkoinen sen episodin jälkeen, senkin takia varmaan teksti oli melkoisen kikkeli otsassa (pardon my French ;D) kirjoitettua. Se tosiaan harmitti kaikkein eniten, ettei vakkarikampaaja ollut yhtään myötämielinen, kun olin tyytymätön palveluun ja lopputulokseen. Ymmärsin sen, ettei tehdystä väristä voi tietenkään tulla oikeasti oman väriset hiukset, mutta luulin, että värjäyksellä pääsee edes lähelle ja niin kampaajakin sanoi. Vaikka väri tosiaan saatiin viimein sellaiseksi kuin sen halusin ekallakin kerralla, hommasta jäi paha maku suuhun, enkä sen takia enää halua kyseiseen paikkaan mennäkään.

Täytyy vielä mainita, että oikein kadehdin niitä asiakkaita, jotka pääsevät juureskampaajien (esim. Amilon) käsittelyyn, sillä uskon, että nämä asiakkaat saavat parempaa ja asiantuntevampaa palvelua kuin mitä saa normikampaajilta, eivätkä ne onnekkaat edes tajua sitä.

Poissa Mena

• Tukkaguru
« Vastaus #158 : 29.02.08 - klo:09:06 »
Mä en osaa päättää. Viimeksi tein värinpoiston mustaan tukkaan ja tuli tollanen aika tumma ruskea. Päältä about 5-astetta ja latvat jäi tummemmaksi. Nyt sitten tekis mieli vetästä tumma Angelina Jolie -tukka noin joka toinen päivä. Toisaalta juurikin tuo pipsan postaama Mischa Bartonin sävy olis niin ihana  :-* Mutta en tiedä sopisko tähän pärstään. Lisäongelmaa tuo tämä vaaleampi raita (oli ennen värinpoistoa punainen), en tiedä haluanko pitää sen vai värjätä koko pään saman väriseksi. Ja sitten taas en tiedä pitäisikö vaalentaa entisestään (lue: tappaa tukkaa) vai tyytyä tähän nykyiseen vai laittaa vielä tummemmaksi... Huoh. Ainoa päätöstä helpottava tekijä on että haluan pysyä ruskeassa, ei enää punaista mulle.  :)

Poissa keijukainen

• Tukkaguru
« Vastaus #159 : 29.02.08 - klo:11:36 »

Mischa Barton-väri on kyllä tosi ihana ja mun oma väri vielä aika lähellä tuota (vähän tummempi), mutta kun se ei vaan pue mua yhtään. Kasvojen ja silmien väri jotenkin haalistuvat. Vuosi sitten pääsin takaisin omaan väriin ihan sen takia kun en päässyt värjäämään hiuksia (olin pitkään matkalla) ja silloinen tummanruskea haaleni. Heti kun palasin Suomeen niin hiuksista tuli oranssinpunaiset. Yllättävää kyllä monet luulevat punaisen olevan luonnollinen värini, johtuen varmaan kesällä pisamien määrästä ja talvella kalpeudesta :D Jotenkin silmien värikin hehkuu aivan eri lailla joko tuon punaisen tai tummemman ruskean tukan kanssa. Tiedä sitten olisiko eri tilanne jos ihan oikeasti värjäyksellä tavoittelisi tuota sävyä..
Hiukset: 1b M ii, punainen polkka. Hiuskuva

Poissa Mena

• Tukkaguru
« Vastaus #160 : 29.02.08 - klo:12:42 »
Joo, tavallaan toi Mischan sävy kuitenkin näyttää sellaselta maantieharmaalta / haalistuneelta ja vois olla ettei paljoa tuo kasvoille hehkua. Eri asia sitten jos asuisi jossain missä saisi aurinkoa ja olis vähän päivettyneempi eikä tämmönen valkoinen lakana.

Poissa leeinsane

• HAIRahtanut
« Vastaus #161 : 29.02.08 - klo:15:41 »
Mun mielestäni on ärsyttävää että välillä haluan pitää tän kirkkaan punaisen tukkani ja välillä himottais saada oma luonnonpunainen koska se on aivan ihana väri. Toisaalta taas pelottaa ettei väri olisi kuitenkaan enää niin punainen. Ja tykkään että hiuskuontaloni erottuu massassa. :D Mulla oli syksyllä oman värinen melkein... tai no värjäsin yhdellä värillä joka heitti tummaksi ja haalistui sitten oman ohi. Sitten halusin elumen punaisen takas ja vvoi voi...

Onneksi olen päässyt pahimmasta kierteestäni ohi. Se oli tälläinen: himotti punainen, värjäsin. Sitten halusin mustaa, värjäsin sen. Sitten halusin taas punaisen niin valkaisin blondiksi ja vähän ajan päästä punaista. :D

Poissa Auringonkukka

• Tukkaguru
« Vastaus #162 : 29.02.08 - klo:18:03 »

Onneksi olen päässyt pahimmasta kierteestäni ohi. Se oli tälläinen: himotti punainen, värjäsin. Sitten halusin mustaa, värjäsin sen. Sitten halusin taas punaisen niin valkaisin blondiksi ja vähän ajan päästä punaista. :D

^mullakin oli tämä vaihe ;D eikä toivoakaan hyvistä hoitoaineista tai pitkistä värjäysväleistä ja se blondikin piti saada aina HETI. Ihme että pysyi tukka päässä.
Tukka 1c(tai 2a) M ii/iii, hiuslaatuketju sivu 5, Hiushörhö, kosmisfriikki ja kynsilakkahirmu.

Catariina

• Vieras
« Vastaus #163 : 13.03.08 - klo:15:45 »
Värikriisiä täälläkin! Itse asiassa taitaa kriisi olla lähestulkoon aina päällä kun mun tukkahistoriaa kattoo  ::)
Nelisen kuukautta sitten oli musta suora tukka, sen jälkeen punainen johon otin permiksen. Kyllästyin permikseen ja tein itse suoristuspermiksen (mulla lyhyt, alle 10 cm tosta päältä ja piikkisuora - ei taivu mihinkään ilman permistä). Nyt tukka siis taas suora ja punainen. Ja haaveessa siintää platinablondi  ;D
Kaikki värit paitsi shokkivärit ja ruskea on päässä ollut ja muiden mukaan musta, blondi ja punanen käy kaikki todella hyvin. Kuten myös omasta mielestäni. Tätä ketjua lukiessa jalat ois jo menossa tarjoustaloon hakemaan värinpoistoa. Apua, pidätelkää mua!
Lyhyessä, paksussa ja aika lasimaisessa tukassa on kyllä se hyvä puoli että se ei pahemmin kärsi mun hetken mielijohteista...

Poissa Mena

• Tukkaguru
« Vastaus #164 : 13.03.08 - klo:16:56 »
^ Ole onnellinen tosiaan että sulla on lyhyt tukka. Mulla kun on rintsikkapituiset kuivat (luonnonkiharat) hiukset niin ne kärsii aina ihan tajuttomasti kun päätän vaihtaa väriä.