Kirjoittaja Aihe: Värikriisi :/  (Luettu 687264 kertaa)

hanna7

• Vieras
Vs: Värikriisi :/
« Vastaus #165 : 14.03.08 - klo:03:33 »
Minä oon kärsinyt tuollaisesta värikriisistä nyt jo monen vuoden ajan. Vuosia sitten olin usean vuoden ajan tyytyväinen mustiin hiuksiini, ja ne kasvoivatkin kuin varkain suunnilleen bsl-pituisiksi. Siinä päätin sitten, että haluan vaalentaa hiukseni, enkä ottanut mistään mitään selvää vaan sen kun aloin puskemaan värinpoistoja hiuksiini. Lopulta hiukset piti leikata n. olkapää pituisiksi huonon kunnon vuoksi. Tämän jälkeen olen värjännyt takaisin mustaksi, takaisin vaaleaksi, takaisin mustaksi, takaisin vaaleaksi, takaisin tummaksi, takaisin vaaleaksi, ja nyt olen taas vaaleanruskea/keskiruskeahiuksinen. HUH huh.. Hiukset haluaisin pitkiksi, mutta eihän ne tällä tavalla kasva ikinä.
Nyt olen ollut uskomattoman pitkään(2viikkoa xD)tyytyväinen nykyiseen hiusväriini. Yleensä talvisin halajan tummia hiuksia ja kesäisin vaaleita. Ikuisesti haaveilen jonkinlaisesta vaaleanruskeasta sävystä joka näyttää sellaiselta ihanalta auringon vaalentamalta päältä. Pidennykset kyllä ovat auttaneet aika ajoin kun pitkiä hiuksia on kaivannut. Olen kyllä loputtomassa kierteessä tuon suhteen, että ollako vaalea- vai tummahiuksinen. Oma värini on melko tummahko ruskea.
Tällä hetkellä "victoria beckham"-tyylisesti leikattu malli, edestä pituus n. leukaan saakka. Kesäksi laitan ainakin pidennykset, mutta koetan nyt olla tyytyväinen tähän väriin mikä minulla nyt on, ja saada kasvateltua näitä hiuksia pidemmiksi. Inhoan kyllä yli kaiken tätä ikuista värjäilykierrettä, tuntuu ihan oikeelta pakkomielteeltä ja ongelmalta  :-\

Poissa Amilo

• Tukkaguru
« Vastaus #166 : 15.03.08 - klo:15:26 »
Olen saanut kauhean päähänpinttymän, että haluan hiuksistani tuhkanvaaleat tai edes enemmän beigenvaaleat. Nyt ovat vieltä alta aika kultaiset/kuparihtavat, mutta päältä aika vaaleat, tosin seassa lämpimämpää raitaa. Odottaisi jo laukussa vaalennusjauhe ja Crestolin helmenvaalea...saa nähdä. Se on sitten eri asia mitä hiukset tästä operaatiosta tykkää...

Varis

• Vieras
« Vastaus #167 : 16.03.08 - klo:15:45 »
Ei vitalis. Mulla on oman väriset hiukset muutamalla vaaleammalla ja lämpimällä raidalla. Oma värini on tummanvaalea, kesällä mukava väri, kun hiukset vaalenevat kultaan auringossa. Talvella masentavampi maantie. Juuri tähän aikaan vuodesta hiukset ovat tympeimmillään ja väri on ankea. Tekisi mieli punaista, mutta tiedän, että tulen kaipaamaan taas vaaleaa. Mulla on vaaleahiuksisen identiteetti, vaikka mun oma väri ei oikeastaan ole mikään todella vaalea, vaan tummanvaalea ja maantie. Niin, kriisin olen läpikäynyt jo pari kertaa raskaamman kautta, tummanruskea on kokeiltu ja sitä iloa kesti vajaan kuukauden, jonka jälkeen hain värinpoiston kaupasta. Tuota virhettä kasvattelin pois kolmisen vuotta, jonka jälkeen oli edellisin kriisini, jonka olen nyt onnistuneesti kasvattanut pois. Mun on pakko pysyä pois hiusvärihyllyiltä, en jaksa enää yhtään värinpoiston poiskasvatusta. Järki, palaa päähäni.

Poissa Henriikka

• Yleisvalvoja
  • Tukkaguru
  • Peace, a fragile lover, left us fantasising war
« Vastaus #168 : 18.03.08 - klo:12:05 »
Juuri kun sanoin, että no mä nyt olen aika tyytyväinen tähän nykyiseenkin väriin ja taidan pysytellä blondina sittenkin.. Ja sitten saankin päähäni jotain ihan muuta.
Joku vähäsen tummempi, kuparihtava ruskeahko väri olis kyllä kiva..
Hiuskuva hiuslaatuketjun sivulla 1

petomaani

• Vieras
« Vastaus #169 : 18.03.08 - klo:13:26 »
Mulla on iskeny himo ottaa pohjalle tummanruskee ja päälle vaaleempi, ehkä vaan vaaleita raitoja tohon etuhiusten alueelle? Kattelin jo kuvaakin, mutten vielä rohjennut aikaa varaamaan.. Oma tukka on nyt tummanvaalee ja kaipais jonkinsortin piristystä.

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #170 : 18.03.08 - klo:14:41 »
Juuri kun sanoin, että no mä nyt olen aika tyytyväinen tähän nykyiseenkin väriin ja taidan pysytellä blondina sittenkin. Ja sitten saankin päähäni jotain ihan muuta. Joku vähäsen tummempi, kuparihtava ruskeahko väri olis kyllä kiva.

Henriikka, eih! Sulla on niin ihanan vaaleat ja hyväkuntoiset hiukset, ettet saa värjätä enää tummaksi tai miksikään muuksikaan. Pidä tuo lookki, se sopii sulle kuin nappi silmään :-*

Poissa Henriikka

• Yleisvalvoja
  • Tukkaguru
« Vastaus #171 : 18.03.08 - klo:22:52 »
Juuri kun sanoin, että no mä nyt olen aika tyytyväinen tähän nykyiseenkin väriin ja taidan pysytellä blondina sittenkin. Ja sitten saankin päähäni jotain ihan muuta. Joku vähäsen tummempi, kuparihtava ruskeahko väri olis kyllä kiva.

Henriikka, eih! Sulla on niin ihanan vaaleat ja hyväkuntoiset hiukset, ettet saa värjätä enää tummaksi tai miksikään muuksikaan. Pidä tuo lookki, se sopii sulle kuin nappi silmään :-*

Tästä sopivuudesta on saanut kyllä kuulla ja kyl se toisaalta peilistäkin näkyy, mut ääääh, mä kaipaan niin kontrastia! ;D Ku on muutenkin niin kalpea ja sitten vielä käyttää tummia vaatteita, niin tulee jotenkin hönö olo..

Poissa Ziru

• HAIRahtanut
  • Corey
« Vastaus #172 : 19.03.08 - klo:20:47 »
Henriikka, sulle sopii aivan loistavasti tuo vaalea väri!! Ymmärrän kyllä että se on tylsän näkönen, sillä itekki koitan hillitä himoja värjätä pois tästä kuivasta vaaleasta ;D Mutta kun sun vaalees ei oo ees yhtään maantienvärinen! Nyt pysyt siinä! Harvalle ihmiselle edes sopii noin vaalea :)

Poissa Auringonkukka

• Tukkaguru
« Vastaus #173 : 20.03.08 - klo:01:00 »
Noh tytöt, vaaleat eivät ole tylsänvärisiä! Tai ai niiden ainakaan tarvitse olla :) Kyllähän vaaleaankin saa ties mitä sävyjä ja vivahteita. Ja Henriikka ei saa missään tapauksessa vaihtaa väriä.

Niistä puheenollen, mä päätin etten haluakaan olla platinablondi (en onneksi ihan sinne asti päässytkään) ja olo oli outo tukassa vaikka vaalea olen ollut taas ties kuinka kauan, en vaan ollut tottunut niin viileään sävyyn minkä olin jo saanut aikaiseksi (liian "tummat" nää vieläkin on, pitäis saada astetta-paria vaaleammaksi kuitenkin) ja nyt koitan saada näitä takaisin kullanvaaleiksi käyttämättä värejä. Onneksi oli vielä kultashampoota ja hoitsikkaa kaapissa.. tosin nyt alkaa tuntua siltä että sävyä on huomattavasti helpompi viilentää kuin lämmittää ???
Tukka 1c(tai 2a) M ii/iii, hiuslaatuketju sivu 5, Hiushörhö, kosmisfriikki ja kynsilakkahirmu.

Poissa Henriikka

• Yleisvalvoja
  • Tukkaguru
« Vastaus #174 : 21.03.08 - klo:16:56 »
^ Mä olen myös noita eri sävyjä harkinnut, tai vain vähäsen tummentamista.. Toisaalta ärsyttää niin paljon juurikasvun värjäily, se kun on aina vähän sattumankauppaa ja hidasta.. Etenkin kun mulla jää selkeästi paljon tummemmaksi takaa kuin edestä, vaikka kuinka yritän levittää taakse ensin värin ja sitten vasta ihan eteen. Mut se vaan vaatis jotain enemmän sitten jo..

No, nää värjäysvälit sitten venyykin aina useampiin kuukausiin.. Eihän se edes olis taattua, että mikään väri tähän enää tarttuis.

Catariina

• Vieras
« Vastaus #175 : 24.03.08 - klo:19:39 »
Juuh, sen verran taas muhitellut ajatusta notta huomenna kipasen tarjoustalosta värinpoiston ;D
Tällä hetkellä tehohoito vaikuttamassa hiuksissa että ei ihan korpuks menis.  Johan mä pitkään olinkin ei vaaleetukkanen, viime kesänä viimeks.
Mä tuun tänne sit itkee jos tukka lähtee päästä  ;D

Edit: värinpoisto ostettu mutta joutuu odottelemaan huomiseen. Huomenna työhaastattelu enkä kehtaa mennä sinne oranssinpunertavankukertavalla päällä...
« Viimeksi muokattu: 25.03.08 - klo:14:34 kirjoittanut Catariina »

Poissa Belle

• Tukkaguru
« Vastaus #176 : 13.04.08 - klo:22:50 »
Nyt meni hiustenvärjäys täysin pilalle ja hyvät neuvot on tarpeen  :'(! Kaverin kanssa laitettiin mulle huppuraidat, mutta ne epäonnistuivat täysin. Pohja oli 8-asteinen kultakupari joka hulahti 20 minuutissa 10 tai 11-asteisiksi  :o.

En tiedä, miten kaverini raitoja nyppi mutta ne ovat täysin päin h*lvettiä. Kaikista järkyttävin on oikea puoli, joka on täysin valkoinen - ilmeisesti niin tuhteja tupsuja tullut, ettei kultakuparia näy enää. Puoli päätä sikatörkeän näköistä valkoista, toinen puoli raitoja ja takaosa miten sattuu  :o  :-[.

Mitä ihmettä mä teen, apua!? Raitoja ei pysty enää korjailemaan, eli pakko vaalentaa kaiketi koko pää. Tästä järkyttävästä valkoisesta on päästävä pian tummempaan vaaleaan. Ei oikeen hotsita Cruella de Vil -lookki.  Miten saan vitivalkoisen ja kultakuparin sävyeron tasoittumaan? Joku 9-asteinen kullansävy päälle? Onneksi maanantaina ei ole luentoja, mutta tiistaina olisi pystyttävä ilman pipoa / huivia esiintymään. Väriostoksille ja pian, kunhan tietäisin mitä tähän kannattaa nyt laittaa?
« Viimeksi muokattu: 13.04.08 - klo:22:53 kirjoittanut Belle »

Poissa Hue

• Tukkaguru
« Vastaus #177 : 13.04.08 - klo:23:01 »
^ Mä lähtisin kokeilemaan juurikin 9-asteisella kullansävyisellä kestovärillä (9.34 - kultakupari, 9.30, 9.3 tai 9.33). Levität ensin raita kohtiin ja loput muualle päähän. Kevytvärikin saattaisi riittää, mutta niiden sävyvalikoima on yleensä melko suppea.

Näin vastaisuuden varalle sanon, että huppuraitoja ei oikeasti kannata tehdä koskaan yli 5 cm pituiseen tukkaan. Lappuraidat ovat niin paljon turvallisemmat tehdä ja harvoin epäonnistuvat (onnistuvat myös yllättävän lyhyeen hiukseen). :) Ja hiusten vaalenemista pitää aina vahtia.
« Viimeksi muokattu: 13.04.08 - klo:23:08 kirjoittanut Emi-lyn »
Favs: Sebastian Professional Penetraitt ja Hydre Conditioner, Wella SP Luxe Oil & GHD IV Styler.

Poissa Belle

• Tukkaguru
« Vastaus #178 : 13.04.08 - klo:23:13 »
Kiitos Emi-lyn.  Nyt hengittelen täällä syvään ja yritän rauhoittua. Huomenna siis ostamaan 9-asteista vaaleaa, raidat jäi sitten välistä mutta pääasia että tukka olisi suht tasainen ja siistinnäköinen vaalea eikä törkeä ylivalkoinen. Paluu blondiin piti suorittaa mukamas raidoitellen mutta paskat, näin tässä kävi  ::).

Mulle on tehty pari kertaa aikaisemminkin polkkamittaiseen huppuraidat ja tulos ollut kiva, siksi ei käynyt mielessäkään että lopputulos voisi olla tämäniltaisen katastrofin kaltainen.  Huomasin äsken ohimoilla kaksi valkoista läikkää sellaisissa paikoissa, joista ei koukulla vedelty. Olisiko  huppu vuotanut ja siksi raitakohdat tulleet miten sattuu  :-\.

Ylivalkoiseksi meno oli täysin mu oma syy, kun pelkäsin oranssia / kusenkeltaista lopputulosta hiusten kuparinpohjan vuoksi. 10 minuutin jälkeen putsasin tupsun, joka oli juuresta vielä ihan oranssi, joten annoin olla toiset 10 minsaa ja tuossa ajassa sitten vaaleni liikaa.

Oli sitten viimoinen kerta kotiraitoja mulle. Kaverin mielestä tuli hyvä  ::).
« Viimeksi muokattu: 13.04.08 - klo:23:21 kirjoittanut Belle »

Poissa Mena

• Tukkaguru
« Vastaus #179 : 14.04.08 - klo:09:40 »
^ Sehän on ihan makuasia ;)