Kirjoittaja Aihe: Värikriisi :/  (Luettu 686256 kertaa)

Poissa Belle

• Tukkaguru
Vs: Värikriisi :/
« Vastaus #180 : 14.04.08 - klo:12:33 »
Hiuskriisi selätetty. Länttäsin päälle 8.3 ja hiukset on nyt suunnilleen samanlaiset kuin ennen koko raitahässäkkää, hieman vaaleammat kylläkin. Nyt näytän taas omalta itseltäni ja olen erittäin helpottunut.

Onneksi valitsin sittenkin 9-asteisen sijasta tummemman 8-asteisen vaalean. Tällä meni hyvin peittoon koko roska ja nyt ei näy enää jälkeäkään niistä epämääräisistä raitatupsuista ja ylivalkoisista osioista.
« Viimeksi muokattu: 14.04.08 - klo:12:35 kirjoittanut Belle »

Poissa Jessie

• Tukkaguru
« Vastaus #181 : 15.04.08 - klo:15:57 »
Sorry, jos tätä on kysytty, mutta joudun kirjoittamaan tätä kiireessä: laitoin n. 7-asteiseen juurikasvuuni 6.3.-ruskeaa, mutta tulos jäi liian vaaleaksi. Jos nyt isken tähän juureen 5-asteisen ruskean, tuleeko lopputuloksesta 5 vai kenties tummempi? 4 tai 5 olisi tavoitteena.

Edit: Kiitos Realicer tuhannesti !!
« Viimeksi muokattu: 15.04.08 - klo:16:17 kirjoittanut Dudum »

Poissa Ice

• Tukkaguru
  • Think fast, look alive
« Vastaus #182 : 15.04.08 - klo:16:13 »
Kokeilisin itse ehkä suoravärillä laittaa asteen tummemmaksi, se voisi hyvinkin piisata. Mahdollista mutta aika epätodennäköistä on että 5 tulisi tavoitetta tummemmaksi, kumminkin jos mahdollista on pitää myös 4 asteisia hiuksia niin mikäjottei kokeilisi sitä viitosta kestonakin :) Ei sillä kuitenkaan 3 pitäisi päästä jollei hius ole hyvin ohkainen tahi kärsinyt, jota tyvi tuskin missään olosuhteissa vain kertaalleen kestoiltuna olisi.
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.

Poissa Auringonkukka

• Tukkaguru
« Vastaus #183 : 19.04.08 - klo:20:22 »
Kevät toi kriisin tullessaan. Mä oon pitkään taas haaveillut tummemmasta alaosasta ja nyt kenties haluaisin jotain 7-8-asteisia raitojakin sen lisäksi kun tuo juurikasvu tuntuu tuota kasia olevan, kenties vähän tummempiakin, värihimoa hililtäkseni aiemmin laitoin 9.0 Lorealin raitapaketin  päähän ja ei tässä vikaa sinänsä olekaan muutakuin vähän liian viileä ollut, ja vähän aikaa se olikin hyvä mutta nyt en kaupoissa suunnilleen muuta teekään kuin notku hiusvärihyllyillä.. aiemminhan mulla on ollut tumma (ja punainenkin) alaosa ja kullanvaalea päälliosa ja tuolloin oli kiva leikkauskin ja kai mä haikailen sen tapaista takas.

Jos tukka ois lyhyempi varmaan tekisinkin haluamani muutoksen ilman suuria tuskia, mut nyt kasvatus on ollut hyvässä vauhdissa ja oon saanut inhokkivaiheen pois ja en raaskisi sen puoleen värjätä koska pisimmät hiukset on kuitenkin niitä alimpia.

Hohhoi, jos jollain on hyviä ideoita niin otan ilolla vastaan :P
Tukka 1c(tai 2a) M ii/iii, hiuslaatuketju sivu 5, Hiushörhö, kosmisfriikki ja kynsilakkahirmu.

Poissa Mustikka

• Yleisvalvoja
  • Tukkaguru
« Vastaus #184 : 23.04.08 - klo:19:51 »
Epäonnistuneen raidoituksen jälkeen iski pientä kriisiä. Ajattelin tehdä raidat uusiksi (nyt ne on latvoista harmahkot blondit,tyvestä tumman kupariset ja laikukkaat tältä väliltä.), mutta nyt en keksikään minkä väriseksi ne laittaa?

Toisekseen mietin, että mitä mieltä juurekset on leveistä raidoista? Ku mulla on tarkoituksena värjätä juurikasvu itse jatkossakin ja semmosten ohuiden raitojen noukkiminen pois värin tieltä tuntuu ihan liian työläältä, joten ajattelin pääseväni helpommalla tekemällä vähän paksumpia raitoja.
Jotain tän paksusia ajattelin:

Kuva on www.hair-highlight.com-sivuilta.

edit. kuva poistettu
« Viimeksi muokattu: 04.05.08 - klo:18:57 kirjoittanut Mustikka »
Roses are red, Violets are blue. Some poems rhyme But this one doesn’t

Poissa Hue

• Tukkaguru
« Vastaus #185 : 23.04.08 - klo:20:06 »
^ Mun mielestä sun sävymaailmaan oranssi olisi hiukan väärä, mutta toki kaikkea saa kokeilla. Vaikutat melko viileältä sävyiltäsi (ainakin tuossa kuvassa), mutta toisaalta oranssi voisi olla aika veikeäkin valinta. Mä itse laittaisin sulle ehdottomasti violetteja raitoja. Ei liian vaaleita, vaan sellaisia sopivan tummia, mutta kuitenkin suht. kirkkaita violetteja raitoja. On muuten tummassa tukassa todella ihanan näköisiä! :-*

Väriraidat mun mielestä näyttää parhaimmalta ehdottomasti paksummissa/leveämmissä osioissa, koska ohuet väriraidat sekoittuvat muuten helposti muiden hiusten sekaan.
Favs: Sebastian Professional Penetraitt ja Hydre Conditioner, Wella SP Luxe Oil & GHD IV Styler.

Poissa Mustikka

• Yleisvalvoja
  • Tukkaguru
« Vastaus #186 : 23.04.08 - klo:20:25 »
^Olen himoinnu violettia jo jonkin aikaa, mutta päätin jättää väliin kun on kuitenkin suhteellisen työläs väri ylläpitää ja mie olen laiska hiusten värjääjä.
Olen käynyt kaupoissa ihmettelemässä kaikkia ihmeellisimpiä värejä, mutta tuntuu että pää vain menee entistä enemmän sekaisin. Ite tykkään kans paksummista raidoista. Nämä nykyiset meinaa hukkua hiusten sekaan.

edit. kuva poistettu
« Viimeksi muokattu: 04.05.08 - klo:18:56 kirjoittanut Mustikka »
Roses are red, Violets are blue. Some poems rhyme But this one doesn’t

Poissa Minako

• HAIRahtanut
« Vastaus #187 : 23.04.08 - klo:21:23 »
Mun mielestä Within Temptationin laulajalla on välillä ollut kivat tuhkaiset "valkoiset" raidat/osiot hiusten alaosissa ja mun silmään tällaiset voisi sopia Mustikankin väreihin: http://i29.photobucket.com/albums/c288/KissOfHades/827ac07d.jpg (kuva ei ole erityisen hyvä, mutta tuosta saa jonkun käsityksen).

Värjäämällä noita tuskin kannattaa tehdä, mutta hiusten"pidennyksellä"/lisäkkeillä tuollaiset saisi varmaan aika helpostikin aikaiseksi. Noilla lisähiuksilla varmaan violetitkin raidat voisi olla helpommin toteutettavissa kuin värjäämällä.

petomaani

• Vieras
« Vastaus #188 : 23.04.08 - klo:21:53 »
Mie menin sitten kevään innoittamana vaalentaan hiukkasen tukkaani ja nyt ne on mun mielestä IHAN liian vaaleet. Tai siis on tää näinkin vaaleena ollu, mutta jotenki en nyt tykkää. Tohtiiko sitä mennä tilaamaan kampaajalle aikaa ja pistää vaikka tummempaa raitaa? Tukka on ihan hyvässä kunnossa nyt kun viikko sitten keskiviikkona napsittiin latvoja siistimmiksi (ja nythän tukka on polkkamittainen).

Poissa Hue

• Tukkaguru
« Vastaus #189 : 23.04.08 - klo:22:06 »
^ Mikset laita 9-8 (riippuen kuinka tummaa haluat) asteista kevyt/kestoväriä päälle? :)
Favs: Sebastian Professional Penetraitt ja Hydre Conditioner, Wella SP Luxe Oil & GHD IV Styler.

petomaani

• Vieras
« Vastaus #190 : 23.04.08 - klo:22:26 »
^tohtisko? Vois kyllä huomenna hakee kaupasta :) En oikeen ymmärrä 9-8 asteisuuksista oikein.. Vinkki? Mikä merkki kävis?  :-[

Tää vinkki löyty yhdeltä sivustolta.. Jos et tiedä, minkä väriset hiuksesi ovat, voit katsoa kulmakarvojasi. Ne ovat lähellä hiustesi alkuperäistä väriä Sen perusteella meikä vois vetää paljonki tummempaa väriä hiuksiin!
« Viimeksi muokattu: 23.04.08 - klo:22:33 kirjoittanut petomaani »

Poissa Hue

• Tukkaguru
« Vastaus #191 : 23.04.08 - klo:22:39 »
^ Kannattaa lukea ensin tämä, niin sulle aukeaa vähän värikooditkin.

Vaikea suositella mitään, koska en tiedä kuinka tummat/vaaleat hiuksista haluat. Olisko sulla jotain kuvaa laittaa? :) 9 asteinenkin väri on jo melko kaukana valkoisesta, vaikka nimitys "aivan kirkkaanvaalea" ei ehkä sitä kerrokkaan. Lisäksi 9 asteinen väri voi vaalennettuun pohjaan tarttua voimakkaammin ja tuloksena saattaa olla hiukan tummempi kuin purkissa luvattu sävy. Värin tummuusasteen lisäksi pitää valita vivahde; kulta, tuhka, helmiäinen. Tuhka taitaa olla suosituin, koska se taittaa voimakkaasti keltaista.

Poissa Minako

• HAIRahtanut
« Vastaus #192 : 23.04.08 - klo:22:46 »
Mä taas oon kuullut/lukenut jostain vinkin että itselleen sopivan hiusten tummuuden voisi päätellä alakerran karvoista ;D

Tuohon sun hiusten tummennukseen, oon ehkä puolueellinen neuvomaan kun itse värikriiseilen ja haaveilen puhtaanvaaleasta tukasta, mutta vaalennetun hiuksen värjääminen on hieman riskaabelia kun väri voi vetää huonossa tapauksessa tukan harmaaksi/vihertäväksi/sinertäväksi/vaaleanpunaiseksi valitusta sävystä riippuen. Sinuna ehkä kävisin joko kampaajalla/kampaamokaupassa kysymässä myyjiltä neuvoa sopivan sävyn valintaan tai oikeastaan mielummin antaisin kampaajan sävyttää tukan (jos vain budjetti kestää).

Poissa Hue

• Tukkaguru
« Vastaus #193 : 23.04.08 - klo:23:03 »
^ Samanlaisia värejä ne kampaajatkin pitkälti käyttää, jos ei puhuta erikoisväreistä. Sinänsä aivan sama värjääkö itse vai ei - sama tulos voi tulla kampaajallakin. Ja kyllä mun mielestä vaalennettuunkin hiukseen uskaltaa melko turvallisesti käyttää (vivahteellisiä) hiusvärejä pieneen tummennukseen. Harvemmin siitä mitään katastrofia seuraa - joskus väristä saattaa tulla vain tummempi kuin toivottu tulos. Ja liian voimakas vivahde kyllä lähtee muutamissa pesuissa pois. :)
« Viimeksi muokattu: 23.04.08 - klo:23:06 kirjoittanut Emi-lyn »

petomaani

• Vieras
« Vastaus #194 : 24.04.08 - klo:08:22 »
Mä taas oon kuullut/lukenut jostain vinkin että itselleen sopivan hiusten tummuuden voisi päätellä alakerran karvoista ;D

Tätä en ihan usko, sittenhän mieki voisin värjätä tukan pikimustaksi  ;D eikä se todellakaan sovi mulle.

Mie pelkään tossa kotivärjäämisessä sitä, että tukka jää semmoseksi "paskanharmaaksi", kuten kerran mulle kävi. Värjäytin keskivaaleella oman vaaleen tukkani ja tulos oli huono. Mutta toisaalta olen pitkään haaveillu semmosesta kullanruskeasta hiuspehkosta, mikä sopiskin mulle. Kattelen kaupasta tänään ja pähkin, mitä teen. Kiitoksia, Emi-lyn :)