Kirjoittaja Aihe: Värikriisi :/  (Luettu 685918 kertaa)

Poissa Ice

• Tukkaguru
  • Think fast, look alive
Vs: Värikriisi :/
« Vastaus #195 : 24.04.08 - klo:12:14 »
^ Jos värin peittokyky ei riitä, tulos on läpikuultava eli juuri sellainen kulahtanut harmaa. Tämän korjaukseen auttaa suoraväri ja ennaltaehkäisyyn mahdollinen esipigmentointi ja peittävä väri eli esimerkiksi .3 eli kultavivahteinen (jonka olitkin Garnierilta tainnut valita :) ).
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.

petomaani

• Vieras
« Vastaus #196 : 24.04.08 - klo:14:41 »
^joo ja värjäys onnistui todella hyvin!  :-* Ihan itsekin yllätyin.

Poissa lynx

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #197 : 01.05.08 - klo:21:23 »
Mulla on värikriisi! Tai siis joku vuosi sitten mulla oli suuri pyrkimys päästä platinan vaaleasta takaisin omaan väriin. Tai lähemmäs omaa väriä. Oli aikasta vaikea projekti, mutta pääsin tavoitteeseen. Eli oma väri vaaleilla raidoilla... Mut ai että tää on TYLSÄ. Kauhean platku aikuisen väri. Juurikasvua ei tule, ja väri mätsää toki hyvin kasvoihin. Mutta silti... Mulla on semmonen olo, kuin sulautuisin seinään tai jotain. En tiedä mihin suuntaan tätä veisi. Tavallaan jopa tumma olisi ihana, mutta se tekisi mut kalpeaksi ehkä... Eikä väri oikein tahdo pysyä päässäni. Toisaalta taas tiedän, että kirkkaampi vaalea kävisi mulle myös. Ihan megablondiksi ei kyllä ole paluuta. Mutten oikein tiedä. Ärsyttää! En haluaisi olla tälläinen perus-plää maantie, mutten toisaalta mitä muuta se voisi olla. Punainen on ainakin ihan ehdoton ei, joten yksi vaihtari vähemmän sentään ::)

Poissa Chaos

• 666
  • Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
  • "...As Your Flesh Rots"
« Vastaus #198 : 01.05.08 - klo:22:11 »
^ Miten olis suht vaalea tummilla osioilla? Siinä saisit sekä tumman, että vaalean ja ei tarttis omassa värissä olla, jos siinä ei viihdykään.
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset melkein alaselkään. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos

Poissa Jessie

• Tukkaguru
« Vastaus #199 : 01.05.08 - klo:22:18 »
^ Samanlaisia värejä ne kampaajatkin pitkälti käyttää, jos ei puhuta erikoisväreistä. Sinänsä aivan sama värjääkö itse vai ei - sama tulos voi tulla kampaajallakin.

Tämähän pätee ilmeisesti vain tummentamiseen, vai kuinka? Vai onko mulla kenties toivoa sen suhteen, että sopivilla kotivärisekoituksilla saisin suklaanruskeaan lisättyä kotiväreillä beigen-/tuhkanvaaleita raitoja?

Poissa Hue

• Tukkaguru
« Vastaus #200 : 01.05.08 - klo:22:32 »
^ Totta kai on. :) Raidat pitää ensin vaalentaa (jopa ehkä pariin kertaan) ja sen jälkeen laittaa taittava (tuhka, beige) kesto/kevytväri. Mutta jos teet ohuita raitoja voi raitojen etsiminen hiuksien seasta olla työlästä yksin.

Jos ostat värinpoiston vaalentamiseen kannattaa tehdä vain 1/3 tai 1/2 satsi, niin purkeista riittää toiseenkin kertaan.
Favs: Sebastian Professional Penetraitt ja Hydre Conditioner, Wella SP Luxe Oil & GHD IV Styler.

Poissa J. Doe

• HAIRahtanut
« Vastaus #201 : 16.05.08 - klo:13:36 »
Värikriisi on salakavalasti hiipinyt tännekin. Olen ollut tyytyväisenä eriasteinen punapää nyt jo 14 vuotta. (Kamalaa mitä vauhtia aika kiitää.) Tässä viimeisimmässä punaisessa eli suhteellisen vaaleassa kuparissa olen viihtynyt kolmisen vuotta. Tykkäisin olla punapää, meillehän sopivat makeasti vihreät ja erilaiset kulta-kupari-pronssit, joista tykkään muutenkin. Punapää on myös aina erilainen ja näkyvä. Hyvässä värissä oleva punainen tukka on hiuksista upeimpia.

Mutta. Punaisen värin ylläpito on yhtä tuskaa. Juurikasvun opit löydettyäni en ole halunnut kiusata tukkaani enää yhdelläkään kestovärjäyksellä. Koska olen ääripäiden ihminen, olen luopunut kestovärjäyksestä kokonaan, vastapainona sille, että entisinä aikoina lykkäsin kestoa aina koko päähän. Olen pelkällä suoravärillä värjännyt nyt vuoden verran. Viimeiset hamstratut Color Pulset on kohta käytetty ja mitäs sitten? eBaysta näytti löytyvän, mutta olisi niin paljon helpompaa saada ostettua omat värit suoraan kaupasta. Schwartzkopfin Liven punaiset eivät ole minun punaisiani (liian kylmiä ja räikeitä).

Suoraväreillä värjääminen on sinänsä kyllä helppoa, mutta pitkillä vaikutusajoilla niin sotkuista myssyn alta pitkin korvia ja naamaa valuvine väreineen eikä se suoraväri kestä enää tukassani. Omaa, käsittelemätöntä hiusta alkaa olla jo sen verran, että suoraväri ei tartu siihen samalla tavalla kuin käsiteltyyn osaan. Kahden viikon eli neljän pesun jälkeen tukka on jo aika hirveän haalistunut. Ohimoillani on jo harmaata ja niissä hiuksissa punainen haalistuu vieläpä vaaleanpunertavaksi. :-X

Kampaajani määritteli oman värini kultaan taittavaksi 8-tasoiseksi. Pitkään houkutteli ajatus sen kasvattamisesta takaisin, mutta en jaksa käydä siihen valtaisaan urakkaan ja kuten lynx yllä kirjoittaa, pelkäisin oman värini olevan sittenkin kauhean tylsä. Helppohan se todella olisi ja arvatenkin sopisi minulle, mutta olisiko siinä kuitenkaan tarpeeksi särmää? :-\

Ei siis enää punaista, ei vaaleaa eikä mustaa/tosi tummaa, vaikka siitäkin tykkään ja sekin sopii hyvin. Mitä jää jäljelle? Erilaiset ruskeat, jotka kuulostavat ilman punaisuuden antamaa lämpöä pelottavan tylsille! Unelmatukkani tällä hetkellä olisi joku strawberryblonden ja lämpimän vaaleanruskean välimuoto, mutta sitä en saisi kuin värinpoistolla enkä siihen kyllä ryhdy.

Kävin sitten ostamassa kampaamokaupasta ruskeaa suoraväriä, Goldwellin Soft Color 6-N. Saa nähdä, mitä siitä tulee. Kampaaja oli sitä mieltä, että tuolla on turvallista kokeilla miltä näyttäisin ruskeissa hiuksissa, oma allaoleva punainen antaa tarvittavan lämmön. Tummuusasteenkin pitäisi riittää, juuri on kyllä huomattavasti vaaleampaa kuin 6-taso, mutta latva on taas melko lähellä sitä.

Kenelläkään hyviä ideoita, mitä tekisin? Minulla ei ole varaa käydä säännöllisesti kampaajalla väriä fiksailemassa eli värin pitäisi olla helposti itse ylläpidettävä. Kaikki raidoitukset ja monivärjäykset pitäisi sitten kai unohtaa. Huokaus.
« Viimeksi muokattu: 16.05.08 - klo:15:51 kirjoittanut Täti Kukkahattu »

Poissa Paulina

• HAIRahtanut
« Vastaus #202 : 16.05.08 - klo:15:39 »
^Tuollainen toning-down on ihan hyvä idea vaihteeksi, 5-6-tason sävytettä, jolloin se punaisen lämpöisyys kuitenkin tuo siihen eloa, niinkuin tuossa mainitsitkin. Kampaajaltakin voisi pyytää sentyyppistä raidoitusta, jota ei vaatisi säännöllistä ylläpitoa, eli tarvitsisi fiksausta kuin muutaman kerran vuodessa. Tai ottaa muutamia raitoja kasvoja kehystämään. Ihan terve ja piristävä ajatushan se on välillä uudistua  ;). Tykkään itsekin Goldwellin Soft Color ja Schwatzkopfin Igora color gloss-sävytevaahdoista.

Sushi

• Vieras
« Vastaus #203 : 19.05.08 - klo:18:47 »
Värikriisi iskee aika tasaisin väliajoin. 13-vuotiaana innostuin vaalentamaan hiuksiani ja kohta kahdeksan vuotta oon niin tehnyt, paitsi noiden vuosien aikana oon viisi kertaa värjännyt ruskeaksi/mustaksi mut hyvin nopeasti (max. 2 kk ollut tumma väri kerrallaan päässä) oon palannut blondiksi.
Nyt on ollut kohta kaksi vuotta putkeen tummanvaaleat hiukset joista tykkään paljon<3 mut taas on alkanut tuntumaan et haluaisi tummat hiukset. Yritän nyt kuitenkin pysyä tiukkana enkä värjää tummaksi, koska tiedän et haluaisin melkein heti vaaleat takasin. Hiukset vaan turhaan kärsii.
Vaikka tumma tukka on oikeasti, niin identiteetti (kun koko murrosiän vaalentanut) on jotenkin rakentunut vaaleiden hiusten varaan. Ärsyttävän turha ongelma. :D

Poissa J. Doe

• HAIRahtanut
« Vastaus #204 : 26.05.08 - klo:11:47 »
Täytyypä tänne raportoida, että viihdyin uudessa, ruskeassa tukassani tasan viikon. Hyvin oli lyhyt kokeilu siis. Ei ruskea vaan ole minun juttuni, taatusti ei ainakaan neutraali ruskea. Hyi yrjö miten haljulta ja valjulta näytin! :-X Kyllä punainen tukka on minun tukkani, ei siitä pääse mihinkään. Eilen laitoin sen Goldwellin 6N:n joukkoon reilun ruuttauksen Color Pulsen punaisinta ja johan rupesi lyyti kirjoittamaan. Hymyilytti nähdä tuttu tukka peilissä, kasvotkin näyttävät taas niin paljon eloisammilta kuin harmahtavassa tappotylsässä ruskeassa.

Onneksi testasin ruskeassa viihtymistäni suoravärillä, olisi voinut iso itku tulla, mikäli ruskea olisi ollut kestona. Opin tästä läksyni enkä enää ikinä valita punaisen värin ylläpitämisen työläyttä.

Potkaiskaa minua lujaa takapuoleen, jos ikinä enää ilmaannun tänne värikriiseilemään! ;D

lis. Kiitoksia ellen muistutuksesta! Olen tietoinen Elumenin olemassaolosta ja tiedän, että monet täälläkin siitä tykkäävät ja siitä on keskusteluja monen monta sivua. Elumen on kuitenkin jostain syystä tuntunut kovin mystiseltä ja vaikeakäyttöiseltä, vaikken tiedä miksi. Täytyy kyllä nyt perehtyä aiheeseen kunnolla!

« Viimeksi muokattu: 26.05.08 - klo:13:26 kirjoittanut Täti Kukkahattu »

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #205 : 26.05.08 - klo:12:43 »
^ Et ole Täti Kukkahattu vielä tutustua Elumenin ihmeelliseen maailmaan? Sehän on ollut monen punapään pelastus, varsinkin, jos haluaa pysyä punapäänä.

Poissa Belle

• Tukkaguru
« Vastaus #206 : 26.05.08 - klo:19:09 »
^ Jos värin peittokyky ei riitä, tulos on läpikuultava eli juuri sellainen kulahtanut harmaa. Tämän korjaukseen auttaa suoraväri ja ennaltaehkäisyyn mahdollinen esipigmentointi ja peittävä väri eli esimerkiksi .3 eli kultavivahteinen (jonka olitkin Garnierilta tainnut valita :) ).
Täällä yksi kulahtanut harmaa ilmoittautuu. Halusin neutraalimpaa ja hivenen tummempaa väriä, mutta villasukka oli lopputulos. Pahin harmahdus hävinnee muutamissa ensimmäisissä pesuissa, mutta ärsyttää silti. Olen ollut jo pidemmän aikaa tyytymätön hiustenväriin ja etsiskellyt sopivaa, mutta tuloksetta.

Taitaa muutenkin olla aika hyväksyä se, että vaikka 7-8-asteinen on lähellä omaa väriä niin se on mitäänsanomattoman näköinen.

Poissa Minako

• HAIRahtanut
« Vastaus #207 : 26.05.08 - klo:19:17 »
Taitaa muutenkin olla aika hyväksyä se, että vaikka 7-8-asteinen on lähellä omaa väriä niin se on mitäänsanomattoman näköinen.

Mulla on just tää ongelma, tukka on n. 8-asteinen ei-minkään-värinen, ja oon alkanut havahtua siihen että tää ei todellakaan näytä kovin hyvältä :( Mulla on ollut kaksi kertaa n. 5-6-asteinen tumma tukka joka kuvissa näyttää tosi hyvältä, sitten nuorempana 10-asteinen blondi joka oli kans "ihan kiva" mutta ehkä vähän luonnottoman näköinen mulla. Ongelma mulla on, että kun on ollut lapsena vaaleatukkainen niin miellän itseni aina vaaleaksi ja olo ei tunnu jotenkin niin kotoiselta tummassa. Lisäksi vaalea juurikasvu on mun hlökohtainen ällökki ja siksikään en haluais tummentaa tukkaa.

Nyt oon kuitenkin miettinyt, että värjäisinkö kuitenkin tummemmaksi, kun se mulle selkeästi sopii hyvin ja on paljon näyttävämmän näköinen, kiiltää ihan eri tavalla jne. Nykyinen tukka on juurikin epämääräinen villasukka, enkä siinä haluaisi pysyä vaan siksi että se on lähellä omaa väriä ja helppohoitoinen (kun objektiivisesti peilistä tarkasteltuna sitä ei voi todellakaan sanoa kovin kauniiksi)...

Poissa Belle

• Tukkaguru
« Vastaus #208 : 26.05.08 - klo:19:39 »
^Sanos muuta... Ei tarvitse olla värjäämässä 3 viikon välein kun on lähellä omaa sävyä, mutta eri asia onkin onko sitten  hyvännäköinen.

Olen yrittänyt saada piristystä kullansävystä, mutta meni hermot siihen kellerrykseen. Vanhoja kuvia kun katsoo, niin kyllä se reilusti vaaleampi sopi mulle parhaiten. Väsyin jatkuvaan juurikasvun kanssa sähläykseen ja lähdin tavoittelemaan luonnollisempaa sävyä joka mulla on nyt ollut jonkin aikaa. Viimeisen värjäyksen jälkeen olen havahtunut siihen, että ei tämä villasukanvärinen "vaaleahko" nyt kuitenkaan taida olla paras vaihtoehto.

Kohta kriiseilen jossain värinpoistoketjussa, kun haluan takaisin blondiksi  ;D.  Ei kai se auta kuin heittäytyä jatkuvaan juurikasvukierteeseen. Vetäisehän sinäkin Minako vaan reilusti tummemmaksi, jos se omimmalta tuntuu ja parhaimmalta näyttää :).
« Viimeksi muokattu: 26.05.08 - klo:19:42 kirjoittanut Belle »

Poissa Minako

• HAIRahtanut
« Vastaus #209 : 26.05.08 - klo:20:00 »
^Mä yritin jo blondausta joku 1,5 kk sitten, mutta tukka ei vaalentunut riittävästi vaan jäi kellertäväksi (en käyttänyt värinpoistoa vaan vaalennusväriä) joten kävin sitten kampaajalla laittamassa 8-asteisen beigen (a.k.a. villasukan) päälle. Lähtötilanne mulla oli oma väri (=8-asteinen maantie) + uloskasvaneita vaaleita raitoja.

Ei musta Belle blondin juurikasvukierre oo niin paha, koska tummempi juurikasvu on paaaljon paremman näköinen kuin vaalea juurikasvu ja latvojen vaalea väri ei haalistu kuten tumma/punainen joten riittää kun juureen vaan laittaa blondausaineen. Tummassa mua häiritsee juuri haalistuminen (varsinkin jos on alla on blondausta) josta seuraa tarve laittaa väriä välillä latvoihin asti -> väri kerrostuu tummemmaksi latvoihin ja sitten taas on tukkakriisi päällä :D

Tällä hetkellä tuntuu että vaikka tietääkin nuo tumman tukan ongelmat niin silti tahtois ihanan suklaisen kiiltävän sävyn, katsotaanpa miten käy :)