Kirjoittaja Aihe: Värikriisi :/  (Luettu 685919 kertaa)

Poissa palekastro

• HAIRahtanut
Vs: Värikriisi :/
« Vastaus #210 : 27.05.08 - klo:12:47 »
Eilen tein poikaystävän avustuksella Garnierin M1:llä huppuraidat. Niistä tuli melko ok, vähän suttuiset vain kun olis paremmin voinu valita raitojen paikat ja osa hiuksista oli jo valmiiksi värjätyt. Heitin äsken päälle Wella Viva Color Moussen sävyssä 70 Keskivaalea, joten pahimmassa tapauksessa hiukset on kohta täysin omaväriset  ;) Toivon kuitenkin, että toi sävy tummentais raitoja  vain jonnekin kasiasteelle. No kattoo nyt. Parin kuukauden päästä oon kuitenkin taas täysin brunette ;D

Poissa Minako

• HAIRahtanut
« Vastaus #211 : 27.05.08 - klo:15:32 »
Vetäisehän sinäkin Minako vaan reilusti tummemmaksi, jos se omimmalta tuntuu ja parhaimmalta näyttää :).

No niin, eipä tässä kauaa taas harkittu, oon aika impulsiivinen näiden tukkajuttujen suhteen, fiilispohjalta menijä :)

Värjäsin siis tänään mun n. 8-asteisen tukan ruskeaksi. Tein esipigmentoinnin Igora Duality -suoravärillä sävyssä 7-5 (tummanvaalea kulta) ja sitten laitoin päälle Cutrin -kampaamosävytteen sävyssä 6.7 Dark Havanna. Tuo Duality vetäs tukan aika oranssihtavaksi kuten oli tarkoituskin ettei lopputulos jää harmaaksi, Cutrin taas tarttui tosi tasaisesti ja lopputulos on n. 6-asteinen (varmaan tästä haalistuu jonkun verran ekoissa pesuissa) aavistuksen kultaan taittava mutta aika neutraali ruskea.

Peilistä katsoo vieras nainen, mutta väri on sinänsä hyvä ja tasainen kunhan siihen vaan taas tottuu. Oon henkisesti varautunut että väri tosiaan haalistuu tästä ja joudun värjäämään parin viikon sisään koko pään uusiksi, mutta eipä se haittaa. Kiva fiilis kuitenkin kun uskalsin repäistä parin vuoden maantie+vaalea raita -periodin jälkeen :D
« Viimeksi muokattu: 27.05.08 - klo:15:34 kirjoittanut Minako »

Poissa palekastro

• HAIRahtanut
« Vastaus #212 : 28.05.08 - klo:10:32 »
Eilen tein poikaystävän avustuksella Garnierin M1:llä huppuraidat. Niistä tuli melko ok, vähän suttuiset vain kun olis paremmin voinu valita raitojen paikat ja osa hiuksista oli jo valmiiksi värjätyt. Heitin äsken päälle Wella Viva Color Moussen sävyssä 70 Keskivaalea, joten pahimmassa tapauksessa hiukset on kohta täysin omaväriset  ;) Toivon kuitenkin, että toi sävy tummentais raitoja  vain jonnekin kasiasteelle. No kattoo nyt. Parin kuukauden päästä oon kuitenkin taas täysin brunette ;D

Pahimmassa tapauksessa omaväriset, huahahhaa. Pidin 30 min ja huuhtelin. Nyt nää on punertavanruskeat 6-7-asteiset, latvat tummemmat. Joukossa kuparisia raitoja ja muuta eriväristä hässäkkää. Katotaan nyt. Onhan tää vain suoraväri. Jostain ihme syystä tää väri näyttää mulla ihan hyvältä.

Poissa Belle

• Tukkaguru
« Vastaus #213 : 28.05.08 - klo:14:26 »
Peilistä katsoo vieras nainen, mutta väri on sinänsä hyvä ja tasainen kunhan siihen vaan taas tottuu. Oon henkisesti varautunut että väri tosiaan haalistuu tästä ja joudun värjäämään parin viikon sisään koko pään uusiksi, mutta eipä se haittaa. Kiva fiilis kuitenkin kun uskalsin repäistä parin vuoden maantie+vaalea raita -periodin jälkeen :D
Hih, hienoa että uskalsit repäistä  ;D. Peilikuva piristyi varmasti heti?

Minäkin katselin eilen kaupassa Rialin vaalennusvoidetta sillä silmällä, että ostaisinko vaalennuspesua varten ja laittais sitten jonkun 10-sävyisen värin päälle... En kuitenkaan uskaltautunut vielä, koska hiukset on melko vasta värjätty 8.31 -sävyllä, joka meni kylläkin tummemmaksi eli on noin 7-asteinen tällä hetkellä. Jos malttaisi haalistella tätä ensin ja vasta sitten vaalennuspesuihin.
« Viimeksi muokattu: 28.05.08 - klo:14:28 kirjoittanut Belle »

Poissa Caudealis

• HAIRahtanut
« Vastaus #214 : 28.05.08 - klo:15:21 »
Mun värikriisi saa tänään päätöksensä, tai sitten vain lisää tulta alleen  ;D, kun laitan Lorealin Castingia sävyssä 43 cannelle päähäni illalla. Tulispa kiva tukka!  :D

No niin, nyt on hiukset jo suunnilleen kuivatkin, eli väri arvioitavissa! Tykkään kyllä paljon! Ero juurikasvun, aiemmin värjättyjen osioiden ja raitojen osalta häivyttyi kokonaan. Raidat näkyvät toki vielä vaaleampina osioina, mutta eivät häiritsevinä, kuten aikaisemmin, vaan lähinnä kivoina värivivahteina. Ehkä värikriisi on vähäksi aikaa selätetty!  ;D
« Viimeksi muokattu: 28.05.08 - klo:22:49 kirjoittanut Caudealis »

Poissa deko

• Tukkaguru
« Vastaus #215 : 16.06.08 - klo:21:50 »
Hankalaa tämä oman värin kasvattaminen kun se on melko kamalan tylsän tavallinen ja nyt olisi hyvä aika upottaa kriisinpoikanen reippaaseen uuteen tukkaväriin...

Mä haluun värjätä mun tukan ihan kunnolla tää on hirveen värinen kulahtanut p*ska mutkun mä olen hapetevärikiellossa eli yritän kasvattaa ehjää tukkaa takaisin ja enkä myöskään osaa päättää vedänkö viileemmäksi vaaleemmaksi vai ronskisti tummaksi tai punainenkin kyllä taas kiehtoisi mutta sen poisto ei kyllä inspaa yhtään...
this too shall pass.

Poissa Mena

• Tukkaguru
« Vastaus #216 : 17.06.08 - klo:07:28 »
Alkaa raastaa hermoja. Väri pysyy latvoissa kaksi pesua, tyvessä pysyy kirkkaana punaisena viikon. Hermot menee kun ei pysy edes 9 tunnin muhittelulla latvoissa pidempään ja mieli tekis repäistä takas brunetiksi. Rasittavaa värjäillä punasta 1-2 viikon välein kun ei pysy kuin pari päivää nättinä.  >:(
Olen vähän kahden vaiheilla kaivanko jonkun kivan ruskean kaupasta ja myyn noi punaset suoravärit varastosta mitä olen hamstrannut vai jatkanko tätä kerran viikossa värjäilyä.

Poissa Kia

• HAIRahtanut
« Vastaus #217 : 17.06.08 - klo:10:31 »
Mulla on värikriisi, jostain syystä  olen taas alkanut himoita punaista, vaikka juuri parin vuoden työllä olen saanut punaiset pois... ei  käsitä mikä siinä  niin viehättää. ???
voisko joku puhua mulle järkeä, etten laukkaa hetimiten ostamaan väriä....
Näillä mennään....

Poissa Mena

• Tukkaguru
« Vastaus #218 : 17.06.08 - klo:10:57 »
^ Lukaise mun edellinen viesti. Ei kannata värjätä punaiseksi kun se punainen ei kuitenkaan pysy kuin max viikon kivana.

Poissa Kia

• HAIRahtanut
« Vastaus #219 : 17.06.08 - klo:11:25 »
Tiedän ;) sen värjäysrumban takia mä alunperin halusinkin eroon. Mut jospa laittaisi  vaikka punaisia raitoja ;) ne saakin haalistua
Näillä mennään....

petomaani

• Vieras
« Vastaus #220 : 17.06.08 - klo:12:40 »
Mullakin oli värikriisin poikasta joku hetki takaperin, kun "kaikki on tottuneet että olen enemmän vaalee kuin tumma" että tohtiiko sitä, ja mitä ne muut aattelee (ihan skeidaa, mutta ihan tottakin, joskus aattelen näin typeriä!!) No joka tapauksessa, tein päätöksen kans pikapikaa (samanlainen sen suhteen kuin MINAKO), hain paketin Garnierin 5.3 kullanruskeeta ja avot, peilissä on tosiaan uus nainen uudella tukalla ja etutukalla ja mie tykkään!! :) Kiilto on ihan eri kuin mitä oli siinä vanhassa vaaleenruskeessa/vaaleessa. Nyt on hyvä mieli, sanoivatpa muut mitä hyvänsä, pääasia että mie tykkään :)

Ja btw, tukan pituuskin tulee paremmin esille kun on tällee brunette ;)

Poissa Sprite

• HAIRahtanut
« Vastaus #221 : 17.06.08 - klo:13:10 »
Mullakin oli värikriisin poikasta joku hetki takaperin, kun "kaikki on tottuneet että olen enemmän vaalee kuin tumma" että tohtiiko sitä, ja mitä ne muut aattelee (ihan skeidaa, mutta ihan tottakin, joskus aattelen näin typeriä!!) No joka tapauksessa, tein päätöksen kans pikapikaa (samanlainen sen suhteen kuin MINAKO), hain paketin Garnierin 5.3 kullanruskeeta ja avot, peilissä on tosiaan uus nainen uudella tukalla ja etutukalla ja mie tykkään!! :) Kiilto on ihan eri kuin mitä oli siinä vanhassa vaaleenruskeessa/vaaleessa. Nyt on hyvä mieli, sanoivatpa muut mitä hyvänsä, pääasia että mie tykkään :)
Ja btw, tukan pituuskin tulee paremmin esille kun on tällee brunette ;)
Tosi hyvä homma, olen iloinen puolestasi.

Tiedän kanssa tuon tummasta-vaaleaan tai vaaleasta-tummaan siirtymisen ja sen miten muut ihmiset voivat kokea sen yllättävän vahvasti, vaikka itse ei olisi niin ajatellut sen olevan mikään iso asia. "Kun olit tumma, olit niin ja näin ja nyt kun olet vaalea, niin voi voi" ja joltain muulta taas "Vaalea on parempi". Näitä on kuultu.
Tärkeintä se, missä itse viihtyy. Jos viihtyy molemmissa, sitä saattaa ravata vaalean ja tumman välillä kausiluonteisesti. Vierivä kivi ei sammaloidu ja vaihtuva tukka ei harmaannu. :D

petomaani

• Vieras
« Vastaus #222 : 18.06.08 - klo:08:50 »
^hyvin kirjoitettu :) Tottahan se on. Ite olen ollu kans jos minkävärinen päästäni, myös ihan mustatukkainen (ammoin), se on kyllä liian kova väri mulle, mutta tää pehmeen ruskee on hyvä. Korostaa sinisiä silmiä ja otsatukkakin on paljon parempi nyt, kun ei makaa vaaleena pitkin otsaa eikä siten siitä oikeen erotu. Nyt erottuu! :D En edes paljoa pitänyt otsista vaaleehiuksisena, kun se tosiaan "upposi" otsalle ja sai naaman näyttämään tasaiselta ja littanalta. Nyt taas tää ruskea korostaa otsaa ja kulmia, mikä on ihan loistojuttu!

Poissa Linoa

• Tukkaguru
« Vastaus #223 : 18.06.08 - klo:12:04 »
Alkaa raastaa hermoja. Väri pysyy latvoissa kaksi pesua, tyvessä pysyy kirkkaana punaisena viikon. Hermot menee kun ei pysy edes 9 tunnin muhittelulla latvoissa pidempään ja mieli tekis repäistä takas brunetiksi. Rasittavaa värjäillä punasta 1-2 viikon välein kun ei pysy kuin pari päivää nättinä.  >:(
Olen vähän kahden vaiheilla kaivanko jonkun kivan ruskean kaupasta ja myyn noi punaset suoravärit varastosta mitä olen hamstrannut vai jatkanko tätä kerran viikossa värjäilyä.

Mulla vähän samaa, mutta mulla on jotenki jämähtäny toi väri aina tonne tyveen. Milläs värillä sää värjäilet? Oonkin miettiny, että josko syksymmällä myöhemmin laittaisin ihan tumman ruskean, melkein mustan. Mutta tää punainen on vaaan niiiin ihana.

Poissa Mena

• Tukkaguru
« Vastaus #224 : 18.06.08 - klo:12:31 »
^ Igoran Dualitya käytän. Yksi Fudgen paintboxin red corvette mulla on jemmassa mutta en raaski käyttää...  ::)