Kirjoittaja Aihe: Värikriisi :/  (Luettu 686326 kertaa)

Poissa Inotti

• HAIRahtanut
Vs: Värikriisi :/
« Vastaus #240 : 29.07.08 - klo:00:32 »
Oletko Sahrami hennaa ajatellut? sillä kun nimenomaan saa kuparisen värin, ei kuluta tukkaa ja pysyy kuin tauti. Tosin huono puoli on sama kuin elumenilla; sitä ei sitten saa enää pois kuin kasvattamalla...
hiukset: 1bFii Hiuskriisi<br />Hiusmittauksia

Poissa Sahrami

• HAIRahtanut
« Vastaus #241 : 29.07.08 - klo:09:10 »
^Olen miettinyt ja vaikka kuinka monta kertaa  ;D mun täytyy miettiä asiaa harkiten niin hennan kuin Elumeninkin suhteen. Kiitos kuitenkin vinkistä.

Poissa terde

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #242 : 29.07.08 - klo:10:22 »
Mäkin kriiseilen... Halusin pois tätä kuparisuutta kun se haalistuneena näyttää niin rumalta, joten sekotin 6.3 ja 7.0, mutta annapa olla ei tarttunu tyveen ollenkaan! Pidin jopa yliaikaa. Tyvi on edelleen punertava ja ihan tyvessä näkyy omaa hiusväriä. Miten ihmeessä näin käy?? Mitä tähän vois laittaa, tarttuuko mikään väri?

Mulle on aiemminki käyny näin. Kampaajakaveri sano, että joskus punertavan jälkeen ei meinaa väri tarttua. Apuaaa inhoon tätä tyvee!!! >:(

Poissa palekastro

• HAIRahtanut
« Vastaus #243 : 11.08.08 - klo:09:57 »
Tein noin kuukausi sitten hiuksiin värinpoiston ja värjäsin pari päivää myöhemmin värjäsin kellanvaaleat hiukset tuhkanvaalealla sävyllä. Tuhkaa oli vissiin liikaa ja hiuksista tuli hieman vihertävät, noin kasiasteiset vaaleat. Oma väri seiska. Kysyin kampaajalla käydessä mitä kannattaisi tehdä ja kampaaja ehdotti kultaisia sävyjä, etenkin suoraväriä. Ostin sellaisen, mutta eihän suoraväri pysy kauaa ja juurikasvu pitäisi kohta värjätä.

Pitäisikö ostaa tyvikasvun värjäykseen joku kasitason kulta? Mikä sävy olisi hyvä hieman kultaan vivahtava mutta ei niin runsaan kultainen sävy (kun itsellä on aika viileä perusväritys ja siniharmaat silmät)? Katsoin kaupassa jotain 8.31 eli vaalean kultatuhkan sävyä Garnierilta. Pelkään, että jos värjään tolla tyven ja laitan lopuksi latvoihin tulee lopputuloksesta epätasainen. Vaikuttaako tossa myös toi tuhka? Tekeekö entistä vihreemmiksi hiukset vai taittaako toi kultainen sitä vihreää tarpeeksi?

Onpas vaikeaa tää värjääminen. Pitäiskö sittenkin värjätä vain peruskasilla ja taitella suoravärillä?

Poissa terde

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #244 : 11.08.08 - klo:12:56 »
Ei siinä hirveästi sitä tuhkaa oo, mutta jos sulla on vihertävät hiukset, niin sinuna en välttämättä laittais. En usko, että 8.3 vetäis liian kultaseks, kun kerran tota tuhkaa on jo alla.. Yks vaihtoehto on tietysti ostaa sekä 8.0 ja 8.3 ja sekottaa niitä. Tää siis vaan mun ajatus...

Itellä on tosiaan nyt se ongelma, että tein vaalennuspesun ja nyt ei väri tartu, värjänny jo kaks kertaa.. Tässä sitä tuskaillaan, että mikä auttais, etenkin noihin raitakohtiin.

Poissa palekastro

• HAIRahtanut
« Vastaus #245 : 11.08.08 - klo:15:18 »
Mäkin kriiseilen... Halusin pois tätä kuparisuutta kun se haalistuneena näyttää niin rumalta, joten sekotin 6.3 ja 7.0, mutta annapa olla ei tarttunu tyveen ollenkaan! Pidin jopa yliaikaa. Tyvi on edelleen punertava ja ihan tyvessä näkyy omaa hiusväriä. Miten ihmeessä näin käy?? Mitä tähän vois laittaa, tarttuuko mikään väri?

Mulle on aiemminki käyny näin. Kampaajakaveri sano, että joskus punertavan jälkeen ei meinaa väri tarttua. Apuaaa inhoon tätä tyvee!!! >:(

Oon foorumilla joskus törmänny sellaiseen vinkkiin, että liikaa punaisuutta vois taittaa vihreällä suoravärillä. Onhan täällä toi Punaisuus pois hiuksista-ketju. Itellä on kans ollut vaikeuksia saada joitain värejä tarttumaan. Sit toisen merkin tuotteella ei mitään ongelmia. Tosin sain kerran lähinnä itseäni syyttää kun yritin värinpoistetun ja värjätyn lookin päälle ympätä melkein mustanviolettia sävyä. Jaa miksei pysy?  ;D

Seurailen vielä tätä omaa tukkatilannetta tovin. Vihertävyyshän saattaa haalistua ja mulla on tota kultaista suoraväriä taittamassa. Ja vaikka mitä nyt katoin tänään Citymarketissa noita kullansävyisiä kaseja niin aika maltillisia ne olivat. Vaikka menis päin honkia niin onhan se kultainen parempi kuin vihreä tai keltainen  ;)

Poissa Belle

• Tukkaguru
« Vastaus #246 : 13.08.08 - klo:12:07 »
Värjäyksestä on reilu 3 viikkoa aikaa, Garnie Nutrisse 10.13 oli sävy. Vajaan viikon kesti hyvänä, tuhkaisuus lähti parissa pesussa. Nyt tämä on nyt tummunut tunkkaiseksi kellertäväksi vaaleaksi, johon edes Goldwellin 10V ei pure kunnolla  >:(.

Ilmeisesti mun kohtalona on olla aina kusenkeltainen, jos lähden tavoittelemaan kirkkaampaa vaaleaa... Ärsyttää. Aion palata takaisin 8.3:seen.

Poissa Margot

• Tukkaguru
« Vastaus #247 : 25.09.08 - klo:13:30 »
Kirjoittelen nyt tähän ketjuun, vaikkei tämä mikään valtava kriisi olekaan. ;D

Oon ollut nyt vuoden tumma. Tykkään kovasti ja tummana haluan pysyä. Kuitenkin koko ajan kummittelee mielessä, että jotain hienosäätöä tähän pitäisi saada. Väri ei siis ole ihan just tasan sitä, mitä haluaisin, vaikka ihan tyytyväinen olenkin.

Väri on tällä hetkellä neutraalilla nelosasteisella värjätty eli varsin tumma. Oon tosi huono vivahdejutuissa, joten en oikein tiedä, oliko mun omat vivahteet enemmän kylmiä vai lämpimiä. Molempia tuntuu löytyvän. Joka tapauksessa olen huomannut pitäväni siitä, kun auringonvalo tuo lämpimät vivahteet esiin. Lisäksi luulen, että tää on pikkuisen liian tumma, koska näyttää välillä melkein mustalta. Mietinkin siis, olisiko 5.3 mulle sopiva väri tän 4.0:n sijaan.

Nyt on päässä Crème Glossin 400 ja haaveissa siis 530. Tässä on pohjalla vuoden kestoilut, joten en usko saavani tätä vaalenemaan tarpeeksi ilman vaalennuspesua (siis kuumaa vettä, vaalennusjauhetta ja shampoota sekoittaisin). Viimeksi (vuosi sitten, kun kokeilin 5.0:a, mut ei se sitten ollut mun juttu) se ei tehnyt tukalleni mitään hirveitä, mutta vaalensi kyllä väriä, joten sikäli voisi uskaltaakin. Toisaalta taas hirvittää kiduttaa tukkaa, kun se on just nyt niin hyväkuntoisen oloinen.

Valentine

• Vieras
« Vastaus #248 : 25.09.08 - klo:16:38 »
Hiuksissa kamala juurikasvu ja mutenkin väri omistuisen kellevän vihervä. Voisivat olla kyllä vielä vaaleammatkin, tavoiteena olisi siis lähes puhtaan valkoiset hiukset, mutta tuntuu, että aina kun värin saa vaaleammaksi, haluan aina itse vaan vaaleampaa ja puhtaanpaa. Ehkä suurin ongelma onkin kun hiukset eivät saisi olla yhtään kellervät, mutta eivät myöskään harmaat... Lisäksi olisi mukavaa saada jotain piristystä näihin, elämästään voi tehdä vaikeaa monella eri tavalla.

Poissa -kata-

• Tukkaguru
« Vastaus #249 : 08.10.08 - klo:21:53 »
Mä en tiedä mitä mä tukkani kanssa tekisin... KAIKKI sanoo että mulle sopii tumma tukka paremmin kuin vaalea.

Joo, niin tykkäisin mäkin jos väri mun päässä pysyisi... Mutta tosi pian värjäyksestä, tummanruskea väri on vaihtunut suklaan/punertavan ruskeaksi, enkä enää hirveesti tykkää siitä, mun silmään se näyttää lähinnä kulahtaneelta. Puhumattakaan karmeasta juurikasvusta joka erottuu, koska oma hiustenväri on aika vaalea.

Jälleen kerran siis mietin taas sitä, että pitäisikö palata takaisin vaaleaan, se ei ainakaan kulahtaisi samalla tavalla kuin ruskea... Mutta ei taida olla ihan helppo homma palata vaaleaveriköksi, kun tummaksi on värjäilty jo niin pitkään.

Ja olisinko mä sitten ihan kamalan näköinen vaaleatukkaisena, kun kaikki niin kovasti väittää että parhaalta mä näytän tummatukkaisena.

Ikuinen ongelma  ::) !!
« Viimeksi muokattu: 08.10.08 - klo:23:06 kirjoittanut Hunajapupu »
"You're born alone, you die alone. The rest is yours to fill the gap. The world goes on without you here. Adjust or just collapse". (Five Finger Death Punch)

Poissa keesha

• Tukkaguru
« Vastaus #250 : 09.10.08 - klo:23:48 »
Mä en tiedä mitä mä tukkani kanssa tekisin... KAIKKI sanoo että mulle sopii tumma tukka paremmin kuin vaalea.

Jälleen kerran siis mietin taas sitä, että pitäisikö palata takaisin vaaleaan, se ei ainakaan kulahtaisi samalla tavalla kuin ruskea..

Ja olisinko mä sitten ihan kamalan näköinen vaaleatukkaisena, kun kaikki niin kovasti väittää että parhaalta mä näytän tummatukkaisena.

Ikuinen ongelma  ::) !!

En oo kyllä sun hiuksias nähnyt, mutta en usko, että ihan kamalan näköinen oisit vaaleatukkaisena, jos sun mielestä itelles se sopii (tai pidät siitä). Mullekin monet on sanoneet että joku sopii tosi hyvin, mutta itse tykkään eristä niin oon aina tehnyt oman mieleni mukaan lopulta kuitenkin. Ja sit vähän ajan päästä jos oon vaihtanut väriä siitä mikä ei sopinuka niin hyvin, niin joku sanoo että "miksi?! se entinenki oli niin hyvä" vaikka alunperin olivatkin sitä mieltä että joku toinen sopi paremmin.  ;D
Mm. lävistyksiäkin on ollut vaikka mitä mulla naamassa ja todellaki tiedän nyt, että ne kaikki ei oo mulle sopinu eikä sopis vieläkään, mutta kaikilta oon saanu kehuja. Oon vaan tokaissu, että "ne sopii vaan ku laitan ne sopimaan" ja ylpeenä lookini kantanut. Tää on niin ikuinen mielipidekysymys, johon ei oo oikeeta tai väärää vastausta. Joten... sanoisin että teet niinkuin mieles tekee.  8)
2b C iii, bsl. Hiustenvärjäystä harrasteleva ikuinen kasvattaja.

Poissa deko

• Tukkaguru
« Vastaus #251 : 10.10.08 - klo:23:25 »
Nyt kun olen antanut punaiselle pikkusormen eli hennannut muutamaan otteeseen (tuoksukaupan hennalla) niin mieli tekisi reilustikin punaisempaa... Minullehan punainen sopii kiistattoman hyvin. Eilen kaupassa hypistelin preferencen seiskatason punaista mutta en vielä langennut. Pitää ensin ehkä vilkaista josko pääsisi minimaniin ja ostaisi country colorsin punaisen kevytvärin. Polycolorillahan ei ole granaattia enää? (mikä hapetevärikielto...) eikä castingin creme glosseissa kunnon vaaleaa punaista? Onko kokemuksia muista hennavalmistajista josko heidän hennallaan saisi punaisempaa? Tai jotain seosvinkkejä? Viimeksi laitoin ihan sitruunatiivisteellä ja teellä. Onhan tämä hennapunainen auringonvalossa upean leiskuvan punaoranssi, varsinkin kun viimeksi pidin sitä (erinäisistä syistä) yön yli vaikuttamassa mutta mutta

Tahtoo!

Jos muhittaisi jotain kirkuvanpunaista suoraväriä muutaman tunnin kuivissa niin siitä seuraa punaisten tyynynliinojen tehokäyttö eli ei ihan kovasti kiinnosta syksyn sateissa sotkea niin paljoa. Hmmm... Preference huutaa nimeäni. Lujaa.

Ei kai se niin kovasti tukkaa lisähajoita jos nyt kerran tai pari laittaisi? Latvat pitäisi joka tapauksessa laittaa leikkurin alle vielä tänä vuonna ja jos hoitaisi ihan superdupertunnollisesti...

Saanko?
this too shall pass.

Poissa Nienna

• Tukkaguru
« Vastaus #252 : 11.10.08 - klo:20:21 »
Mäkin tulin kyselemään vähän samaa mitä deko. Eli nyt joku tunti aikaa vakuutella, ettei mun !missään nimessä! kannata laittaa ihanaa granaattipunasuoraväriä kyynelillä blondattuihin hiuksiin.

^Värjää nyt vaan, se väri kummittelee kuitenkin. Ja kohtahan on pikkujoulukausi. ;)

Poissa deko

• Tukkaguru
« Vastaus #253 : 11.10.08 - klo:20:47 »
^ jos olet 120% tietoinen että blondia tukastasi ei suoravärin jälkeen enää helposti saa niin siitä vaan, go for it!

Minäkin tässä surffailen hennashoppailusivuilla josko löytyisi punaisempaa versiota tai jos laittaisi ripun indigoa sekaan, muuten hapetevärikieltoon tulee "pikku tauko" ;D
this too shall pass.

Poissa Nienna

• Tukkaguru
« Vastaus #254 : 11.10.08 - klo:21:00 »
Voisin kyllä itse asiassa pitää näitä blondeja muodon vuoksi ainakin vähän aikaa. Ettei ihan turhaa työtä ollut. Ehkä jo ensiviikolla, jos saan töitä. :D

Mulla on ainoastaan yksi pussi Täydellistä Punaväriä, ja se on ulkomailta ostettu. On muuten just Polycolorin joku granaattisävy..