Kirjoittaja Aihe: Värikriisi :/  (Luettu 685940 kertaa)

Poissa Neriana

• Tukkaguru
Vs: Värikriisi :/
« Vastaus #255 : 12.10.08 - klo:18:32 »
Olen täysin masentunut, järkyttynyt ja kauhuissani.. Upeat ruskeat hiukset ovat nyt mennyttä :( minulla oli tasainen matta ruskea, kylmä sellainen ja halusin siihen kullan vivahteen, vähän niinkuin toffee karamelli. Kävin hairstoressa ja kysyin myyjältä että millä värillä se onnistuisi. Sanoin vihaavani punaista ja sen sävyjä ja että omassa hiuksessa on jo todella paljon punapigmenttiä joka kääntää värin sävyn helposti punaiseksi. Eli varottelin myyjää tästä punaisesta ja hän ymmärsi asian.. Ehdotti sitten sävyä kuin Cutrinin intensiivisävyte (kevytväri) 5.43 että sillä tulee juuri ihana ruskea kulta kupari.. Kysyin tekeekö se punaiseksi ja sanoi ettei tee, oli kuulemma juuri samana päivänä laittanut sävyn asiakkaallekkin joten siksi häneen luotin. Ajattelin että jos hän on juuri käyttänyt väriä niin tietää mistä puhuu.

Ostin sävyjä 2 pakettia. Laitoin nyt pe iltana ja olin kuolla kauhusta, hiukseni ovat nyt puna liilat.. Aivan karmeat, kaukana luonnollisesta ja tämä violetti vivahde saa minut oksentamaan.. Itkin sitten koko pe illan miehen sylissä että kaikki kova työ on mennyt hukkaan ja satoja euroja on hiusteni takia palanut menemään.. Halusin vain kultaisen vivahteen tukkaan ja nyt minulla on räikyvän violetti pää!!

Aion mennä liikkeeseen ja pistää asiasta metelin pystyyn.. Mutta osaisiko joku ihana juures sanoa onko minulla millaiset oikeudet tällaisessa jutussa? Mitä voin heiltä vaatia? Luotin myyjään ja myyjä ei tiennytkään mistä puhui..
Vieläkin itkettää ja olen aivan masentunut.. Miten menen töihin huomenna tämän näköisenä? Häpeän mennä ulos edes.. Auttakaa  :'(

Poissa Hue

• Tukkaguru
« Vastaus #256 : 12.10.08 - klo:20:13 »
^ Miksi myyjä on ylipäänsä tarjonnut sulle kuparikultaa väriä, kun sanoit ettet halua punaista vivahdetta? Kupari on kuitenkin aina enemmän tai vähemmän punertavaan vivahtava. Oikea sävy koodi olisi kutakuinkin ollut 5.3 eikä 5.43. Tää on tätä hairstore asiantuntemusta...ehkä niillä ei ollut tarjota 5.3 - sävyä, mutta halusivat myydä jotain? ::)

Neriana, kyllä sä saat ne hiukset vielä sen näköisiksi, että itsekkin tykkäät. Enkä usko että ne hiukset ovat nyt ihan niin kamalat kuitenkaan, harva tuskin edes kiinnittää huomiota. :)
Favs: Sebastian Professional Penetraitt ja Hydre Conditioner, Wella SP Luxe Oil & GHD IV Styler.

Poissa Neriana

• Tukkaguru
« Vastaus #257 : 12.10.08 - klo:20:17 »
Mutta mitä voin heiltä vaatia? En nimittäin aijo jättää asiaa tähän todellakaan! Ja kampaaja tuttuni sanoi kun hänelle sydäntäni purin tapahtuman jälkeen että yleensä tuo 5.43 värissä tarkoittaa nimenomaan violettia sävyä! En todella ymmärrä miten ovat minulle noin väärän värin antaneet.. Ei se olisi haitannut jos väri olisi ollut punaruskea, mutta kun tämä on viininpunainen ja liila! Aivan kauhea..

Menen ainakin valittamaan ja vaadin varmaan jonkun toisen värin korvaukseksi.. Millainen sävy minun kannattaisi ottaa että saan kullan ruskean värini takaisin? En halua vaalennuspesua tai värinpoistoa sillä tiedän että hiukseni kuolevat siitä täysin..

Poissa Hue

• Tukkaguru
« Vastaus #258 : 12.10.08 - klo:20:31 »
Mun mielestä Cutrinin väreissä 4-vivahde on kupari ja 3-vivahde kulta, jos en nyt ihan väärin muista. :) Violettia tuosta sävystä ei pitäisi löytyä, mutta ehkä hiuksissa oleva kylmävivahde yhdessä kuparisen värin kanssa sai aikaan violetihtavan tuloksen.
Favs: Sebastian Professional Penetraitt ja Hydre Conditioner, Wella SP Luxe Oil & GHD IV Styler.

Poissa Neriana

• Tukkaguru
« Vastaus #259 : 12.10.08 - klo:20:40 »
No aivan sama.. Silti haluan jonkin selityksen.. Mutta edelleenkin, millainen sävy minun kannattaisi ottaa nyt tilalle? Millä saisin punavioletista ruskean?

Poissa Hue

• Tukkaguru
« Vastaus #260 : 12.10.08 - klo:20:46 »
^ Jos kullanruskeaa havittelet, niin ainoa oikea vaihtoehto taitaa olla 5.3 (Medium Golden Brown). Se on sitten eriasia peittääkö kevytväri tuota punaviolettia vivahdetta, tai ylipäänsä mikään. Jos kokeilisit haalistella tuota vivahdetta nyt ensihätään syväputsarilla, öljyillä ja tehismuhituksilla? :) Mitä vähemmän epämieluisaa vivahdetta on jäljellä, sen parempi tulos luultavasti uudella värillä tulee.

Poissa Twinkley

• Tukkaguru
« Vastaus #261 : 12.10.08 - klo:20:59 »
Neriana, ei tukkaasi nyt pilattu ole. Odotas vaan, nuo sävyt haalenevat todella nopeasti. Sitten kun laitat päälle siihen neutraalin sävyn, niin siinä on taas haluamasi tukka. :) Eivät nuo liilahtavat etc. sävyt oikeasti kovin kauaa tukassa pysy, aika nopeasti (parissa viikossa) kulahtavat.

Lisäksi, myyjä ei voi koskaan suoraan tietää mitä tukallesi tapahtuu, kun värjäät sitä. Periaatteessa et voi vaatia mitään takaisin, ainahan voit yrittää, mutta en usko, että heillä on mitään velvollisuutta siitä mitä ovat suositelleet, koska värjäystulos riippuu niin monesta asiasta, mihin suosittelijalla ei ole mitään sananvaltaa... :-\
Käy kurkkaamassa vegaanista ruokablogiani joka sopii ihan kaikille: www.satnamnam.com

Poissa Hue

• Tukkaguru
« Vastaus #262 : 12.10.08 - klo:21:12 »
No mun mielestä on aika tyhmää myydä kuparikulta hiusväri, jos asiakas ei missään nimessä halua punaiseen taittavia hiuksia. Kupari on tosiaan aina enemmän tai vähemmän punertava. Kupari on kaiken lisäksi tuossa värissä päävivahteena. Vaikka tuloksen ei pitäisi olla violetinpunainen, niin värin valinnassa on muutenkin menty vähän mönkään.

Edit: Tarkennan nyt vielä, että en tarkoita että kupari olisi punainen, mutta kupari on kasattu punaisesta ja keltaisesta/kultaisesta, ja mun mielessä kuparissa on selvästi punaista havaittavissa. Asiakkaatkin monesti käsittävät kuparin punaisen sävynä. Välillä asiakkaita on niin hankala käsittää... ;D

Mutta jos multa tullaan kysymään, miten saan kullanruskeat/karamellin väriset hiukset, joissa ei olisi punerrusta - en ehkä ensimmäisenä olisi suosittelemassa kuparikultaa. Tai ainakin asiakkaalle pitää selvittää oma käsitys karamellista ja että siihen tarvitaan hiukan kuparistakin sävyä (jonka taas asiakas voi käsittää punertavana).

« Viimeksi muokattu: 12.10.08 - klo:21:40 kirjoittanut Emi-lyn »

Poissa Ishamael

• Parturi-Kampaaja
  • HAIRahtanut
« Vastaus #263 : 12.10.08 - klo:21:29 »
Twinkley et voisi olla enää enempää oikeassa :-*

Nämä on taas näitä makuasioita, kun puhutään sävyistä.
Ei kun monesti on käynyt niin , että nimenomaan toffeen ja karamellin sävyt on semmoisia että niitä on aika hankala määritellä.
Tokihan kaikilla on mielikuva väristä, mutta kun aletaan tutkia mistä se pitää koota, tulee mutkia matkaan. Toffee ja karamellihan sävyinä ainakin mun silmissä on lämpimiä, jotka on kasattu kullasta, eli keltaisesta, kuparista eli oranssista (kupari ei ole punainen) sekä ruskeasta.
Mutta ihan paras on se sitten kun asiakas sanoo, että halua atoffeen ja karamllein sävyjä, mutta hiukset ei saa sitten olla lämpimät tai kellertävät :o

Tämä siis ihan vain esimerkkinä.
Ehkäpä myyjän näkemys oli että hiukset tarvitsivat kupari ja kultaa, kyllähän kieltämättä ne laitettuna tummmepaan pohjaan antaa lämpimän, tietyssä mielessä karammimaisen hohteen, varsinkin jos sitä vielä taitetaan ruskealla.

Mutta sitä en kyllä ihan oikeasti osaa edes kuvitella mistä imeestä hiukset ovat voineet imaista violetin sävyn :o
Kultakupari ei kyllä käänny violetiksi mitenkään päin vaikka miten yhdistelisi. Se on kuitenkin keltaista, ja oranssia. Violetti kasataan sinisestä ja punaisesta, mistä niitä sävyjä on vonut joutua mukaan.

Edittiä: En varmaan lukenut tarpeeksi järjen kanssa, sie olet oikeassa Twinkley. Jos pohjalla on tosiaan kylmän kylmä perussävy joka on sinipohjainen niin kyllähän se sen oranssin kanssa voinee saada aikaan liilahtavan lopputuloksen.
Mutta se tosiaan haalistuu nopeasti, lila on yksi huonoiten säilyviä vivahteita heti sinisen jälkeen. 
« Viimeksi muokattu: 12.10.08 - klo:21:53 kirjoittanut Ishamael »
Dark nights, silvery moon in the frozen sky.
Black cape over the world where nobody waits the dawn, thats where i live.
-Ishamael, betraitor of hope-

Poissa Twinkley

• Tukkaguru
« Vastaus #264 : 12.10.08 - klo:21:38 »
^ Vaihtoehtona itse keksin, että Nerianan aiemmassa hiussävyssä on ollut esim. sinistä (neutraaleissa ruskeissa usein on) ja värissä ollut voimakas kupari sitten on muuttanut liilahtavaksi. Tummassa tukassa tuollainen sekoitus voi kyllä näyttää liilahtavalta helposti.

Oli miten oli, väri varmasti haalistuu parissa viikossa ihan neutraaliksi. Eli no worries.
Käy kurkkaamassa vegaanista ruokablogiani joka sopii ihan kaikille: www.satnamnam.com

Poissa Neriana

• Tukkaguru
« Vastaus #265 : 13.10.08 - klo:08:59 »
Niin no.. Ärsyttää vain että selitin myyjälle melkeimpä kädestä pitäen mitä haluan ja mitä en TODELLAKAAN halua. Eli jos toinen asia jäi ymmärtämättä niin ainakin toisen olisi luullut tulevan selväksi. Sanoin että oma ruskeani on 5 asteinen ja kylmä. Kerroin miten sitä on tyyliin viimeinen vuosi värjätty jne. Joten kyllä myyjän olisi pitänyt aika selvillä olla. Ja nimenomaan sanoin myös että ihmisillä on kahdenlaisia käsityksiä karamellista; on punainen ja toffeeseen taittava kulta ja minä nimenomaan haluan sen toffee kullan sillä punainen väri saa minut oksentamaan..

Myyjä vakuutti ettei värissä ole punaista ja siinä oleva kupari ei todellakaan heitä tukkaani punaiseksi.. Noh tässä ollaan..

Itse olisin halunnut vaaleamman sävyn joka oli selkeästi kultainen mutta myyjä valitti että ihan turha ostaa sillä se antaa vain hiuksilleni kiiltoa..

Menen nyt ainakin palauttamaan tuon toisen paketin 5.43 sillä en halua nähdä kyseistä väriä enää koskaan ;D tai vaihdan sen johonkin toiseen sävyyn..

Poissa Mena

• Tukkaguru
« Vastaus #266 : 13.10.08 - klo:09:34 »
Miten mulla on sellainen mielikuva että Cutrinin värit vetää usein lilaksi/mustaksi vaikka pitäisi olla jotain muuta... Mutta äkkiähän noi haalistuu, nyt vaan muhittelet öljyhoitoja kunnolla. ;)
Sinuna harkitsisin jotain muuta tuotetta sen Cutrinin värin tilalle minkä palautat, nimittäin voi olla että aiemmat värit sun hiuksissa tekee sen että Cutrinin muutkin sävyt vetäsee joksikin ihan muuksi kuin mitä suunnittelet.

(Ja mä en kyllä luottaisi Hairstoren myyjiin sokeasti...)

Poissa Neriana

• Tukkaguru
« Vastaus #267 : 13.10.08 - klo:09:50 »
No niin.. Soitin hairstorelle, kysyin koska myyjä on paikalla ja sanoin haluavani jutella asiasta ko. myyjän kanssa ja miettiä asiaan ratkaisua. Tyttö joka oli puhelimessa kuunteli ja sanoi hänkin että väri jonka olen saanut on kieltämättä aika tumma. Lupasi selvittää asiaa myös aluemyyntijohtajalta että kuinka tämä voidaan korjata. Olin rauhallinen ja kohtelias, sanoin olevani vain todella pettynyt väriin ja en tiedä mitä tehdä. Sanoin myös että asiakaspalvelu oli hyvää ja henkilö mukava,väri vain erittäin väärä. Olivat todella ystävällisiä ja valmiina auttamaan.. Olin jo valmiina räyhäämään sillä ajattelin heidän vinkuvan jotain vastaan, mutta yllätyin positiivisesti. Ko. henkilö tarttui heti asiaan sen hoitaakseen ja 17.00 menen sinne juttelemaan.

Edit. Kirjoitan nyt kokonaan uuden tekstin asia kun on edennyt huomattavasti. Ylläpito voi tämän tarvittaessa yhdistää mutta uutena asiana luokittelen tämän itse "erilleen."

Eli, kävin hairstoressa ja ensin tyttö sepitti että kyllä tuossa kultainen vivahde näkyy.. Itse sanoin että joo niin varmaan, mutta kovinkaan moni sitä tuskin huomioi tämän punaisen ja lilan alta.. Myyjä oli kyllä itsekkin hiukan järkyttynyt kun otin pipon pois päästä.. Sanoi että kyllä tässä on todellinen virhe tapahtunut ja on kaksi vaihtoehtoa; otan uuden värin tai he laittavat hiukseni uusiksi.. Kysyin mitä heidän käsittelynsä tulisi maksamaan ja myyjä totesi ettei se maksa mitään, virhe kun on aivan selkeästi heidän. Olin todella yllättynyt että asia hoitui niinkin helposti.. Tosin jos hairstore on valmis korvaamaan kaiken niin voitte oikeasti jo siitä päätellä miten kamalat nämä hiukset ovat.

Toivon vain että huomenna kun sinne menen niin pääsemme yhteisymmärrykseen asiasta. Tämä on jo niin paljon tummempikin kuin se mitä minulla oli, että taitaa mennä vaalennuspesun puolelle ja sitten varmaan joku sävy päälle. Mutta siitä tosiaan jutellaan huomenna henkilön kanssa joka hiukset minulle laittaa.
« Viimeksi muokattu: 13.10.08 - klo:21:35 kirjoittanut Hunajapupu »

Poissa Ishamael

• Parturi-Kampaaja
  • HAIRahtanut
« Vastaus #268 : 13.10.08 - klo:20:39 »
Hieno homma että asia hoitui noin hyvin :) Yllättävänkin ystävällistä käytöstä.
No niin, huomenna sitten saat sen violetin sävyn pois ja siihen tilalle semmoisen kun pitkin :-*
Hyvä kyllä että uskaltauduit sinne sanomaan siitä.
Dark nights, silvery moon in the frozen sky.
Black cape over the world where nobody waits the dawn, thats where i live.
-Ishamael, betraitor of hope-

Poissa Neriana

• Tukkaguru
« Vastaus #269 : 14.10.08 - klo:08:57 »
Joo.. Tuntuu hiukan nololta sillä itse kuuntelen ihmisten valitusta työkseni ja tiedän ettei se ole ollenkaan kivaa.. Siksi yritinkin esittää asiani erittäin ystävällisesti. Mikäli lopputuloksesta tulee hyvä ja pidän siitä niin kyllä aion sanoa että viilatkaa kortilta vaikka se 20 euroa.. En halua että luullaan minun kerjäävän ilmaiseksi.. Silti tuollaisesta on hyvä mennä sanomaan, myyjät ehkä paneutuvat asiakkaisiin toisella tapaa kun tietävät etteivät voi vaan antaa jotain asiakkaan käteen ja luulla pääsevänsä siitä ilman seurauksia.

En nyt tiedä miten tämä tukka laitetaan, tämä kun oli 2 astetta vaaleampikin ennen värikatastrofia.. Kai tähän vaalennuspesu täytyy tehdä.. Minulla on oma joicon k-pak rekkukin mukana ja lanzan jätettävä.. Jos niillä ehkäisisin hampputukan..

Kumpi muuten kuluttaa enemmän, värinpoisto vai vaalennuspesu? Minulla on aina värit kyllä lähteneet tukasta todella helposti, ei tarvita edes kovin järeitä aineita.. Sitten varmaan juurikin joku kevytväri päälle? Haluan säästää hiuksia niin paljon kuin pystyn.