Kirjoittaja Aihe: Värikriisi :/  (Luettu 686273 kertaa)

Poissa Mena

• Tukkaguru
Vs: Värikriisi :/
« Vastaus #270 : 14.10.08 - klo:09:13 »
Eiköhän se värinpoisto räjäytä pahemmin. Kerrohan sitten miten kävi. :)

Poissa lillamilla

• Tukkaguru
« Vastaus #271 : 14.10.08 - klo:13:05 »
Kirjoittelin tuossa värinhaalistusvinkkejä -ketjuun miltei samantyyppisestä, vaikkakin lievemmästä asiasta. Halusin vaalennettuun, tuhkasävyiseen hiukseeni lämpimiä, toffeen ja kullan sävyjä ja kampaajan käsittelyn jäljitä tukka oli miltei harmaan ruskea takaa sekä kuparinen - vaalearaidoitettu edestä.

Ishamaelin ja muiden vinkkien avulla tein hiuksiiini pari syväputsarimuhittelua ja nyt on tehtynä kaksi vaalennuspesua. Juuri nyt hiukset ovat väriltään vaaleanpunaiset ( siis 8-asteinen vaalea, jossa punainen sävy) mutta kyllä tämä tästä helpottaa. ( paitsi että tekisi mieli heittää oikein punainen väri tähän, mutta sitten paluuta vaaleaan ei ole)

Hiukset tuntuvat kuivuneen pesuista ( pesen yleensä 1- 2 kertaa viikossa ), ja jatkossa harrastankin oikein tehohoitismuhitteluja urakalla.

Lopputulos on kuitenkin se, etten enää luota kampaajani ammattitaitoon kuin korkeintaan hyväksi todetussa tuhkanvaalean hankkimisessa käsittelemättömiin hiuksiin. Kampaaja menetti näin vakioasiakkaansa. Tämän hän olisi välttänyt sanomalla tuloksen paljastuttua rehellisesti, ettei väri ollut sitä mistä sovittiin ja sopimalla korjaustoimista.
( itse olen niin tyhmä etten uskalla sanoa suoraan etten pidä ollenkaan) 

Toivottavasti Neriana saat hiuksesi kuntoon. Tuollainen pilalle mennyt väri oikeasti itkettää.

« Viimeksi muokattu: 19.10.08 - klo:17:40 kirjoittanut lillamilla »
2a /b F ii. Harmaanvaalea, olkapäille ja himpun yli yltävä tukka. MOP C-system ha, Joicot. Kuva hiuslaatuketjun sivulla 11.

Poissa Neriana

• Tukkaguru
« Vastaus #272 : 14.10.08 - klo:13:14 »
Joo no minä itkeä vollotin miehen kainalossa sen koko pe illan, erittäin aikuismaista käytöstä ;D

Mutta joo kyllä toivon että siitä tulee hyvä, ja aion pitää n. 15min juttu session ennen kuin mihinkään aletaan että onko nyt varmasti ymmärretty mitä haluan ja mahdollisista riskeistä.. Koko hommaan ei ryhdytä jos hiuksistani tulee sen jälkeen purkkaa tai vielä katastrooffisemmat.

15.10.
Joo elikkäs eilen sitten kävin hairstoren käsittelyssä ja en odottanut oikeastaan mitään, toivoin vain saavani sen lilan pois.
No vaalennus pesu siihen tehtiin, miedoilla aineilla ja nopeasti max. 10min väri lähti hyvin pois. Sitten goldwellin kevytväreillä kylmää ruskeaa ja nugaanruskeaa + vielä jotain mikä taittaa punaista kunnolla pois..(?) Hiukset on nyt todella upeat!  :-* oikeen sellaiset tofeensuklaiset ja oikeastaan paremmat kuin ennen väri katastrofia. Otin tekijän nimen ylös ja mitä tähän laitettiin, jos menisin joku toinenkin kerta hänelle :) Latvat kuivuivat hiukan, mutta eivät katkeile tai ole purkkaa vaikka sitäkin pelkäsin. Loppu hyvin kaikki hyvin :D
« Viimeksi muokattu: 15.10.08 - klo:11:14 kirjoittanut Neriana »

Poissa lillamilla

• Tukkaguru
« Vastaus #273 : 17.10.08 - klo:11:41 »
Tiedättekö ne piirretyt, joissa joku, susi vaikkapa, syö chilipippureita ja janoissaan ryntää juomaan heti ensimmäisestä tuubista ja huomaakin sen olevan tabascoa ja lieskat lentää suusta ja joku kaveri tarjoaa sille sitten  vaikkapa bensaa jonka se juo ja homma jatkuu. Mulla vähän samanlainen fiilis.

Tarkoitukseni on palata omaan, kylmänvaaleaan väriini takaisin.
Toissapäivänä sitten pesin jälleen hiuksiani, laitoin kylmää vaaleata suoraväriä ja muhittelin sitä, jotta saisin punaisen -keltaisen kirjavan kukertavaa pois.

Sitten viimeisenä tungin päähäni keltaisuutta poistamaan sinistä karamelliväriä. Kello oli jo paljon ja laiskuuttani laitoin sitä väriä ihan suoraan, sekoittamatta hoitsikkaan. Ja menin vielä " piipahtamaan " tietsikalla.

Kylppärissä tajusin päänahkani sekä tukkani olevan kauniin sinivihreä: sitä sitten hoitoaineella läträämällä poistelin. Päänahasta väri lähti kyllä,  mutta osa jymähti hiukseen aika tiukkaan.  Työtoveri eilen totesi vähän varoen että " sulla on muuten sinisiä ja vihreitä raitoja päässä ". Mä vaan että joo, yritän tuota humanoideihin luoda kontaktia......  ;D

Eli karamelliväriä ei kannata laittaa suoraan päähän vaan sekoittakaa johonkin.

Tämä kyllä lähtee kun pääsen taas pesemään ja läträämään öljyillä -ainakin optimistisena uskon niin.
Edit. Kiroitusvihreitä
« Viimeksi muokattu: 17.10.08 - klo:22:53 kirjoittanut lillamilla »
2a /b F ii. Harmaanvaalea, olkapäille ja himpun yli yltävä tukka. MOP C-system ha, Joicot. Kuva hiuslaatuketjun sivulla 11.

Poissa pekaani

• Tukkaguru
« Vastaus #274 : 17.10.08 - klo:21:14 »
^ Et oo ainoa jonka letti oli jotain sinivihreää. Mä en jaksa kovin paljoa miettiä asioiden järkevyyttä, kun jotain päähäni saan. En myöskään hiusasioissa. Eilen ostin vihdoin sinisen hiusvärin, jolla ajattelin tehdä pikkasen korostusta. Mulla oli entuudestaan vaaleampia (kuparisia) kohtia, jotka suunnittelin värjätä. Njoo, kampaajakauppias sanoi, että ostamallani värillä mulle tulee kyllä siniset hiukset, tosin hieman tummemmat. Ois pitänyt omaa päätä uskoa paremmin, kun ajattelin että oranssista ja sinisestä tulee kyllä vihreää. Joo, niinhän siitä tulikin  ::). Tänään päätin värinpoistolla vetää sen pois, ja laittaa jotain muuta räikeää väriä tilalle. Värinpoiston tein ja lähdin lätsä päässä lähikaupasta ostamaan väriä. Ja unohdin! Iski ahdistus niistä ihmisen nestemäisen eritteen värisistä hiuksista, joten vetäisin alesta ostamallani ruskealla päälle. Eli se, että pääsin takaisin lähes luonnolliseen hiusväriini, vaati kaksi värjäystä siniseksi (epäonnisia, ajattelin toisen jotenkin parantavan tulosta. Vaikka sitten vihreäksi, ihan sama, mutta joksikin selkeäksi väriksi), yhden blondauksen ja lopuksi värjäämisen. Ei silleen että yhtään helpommalla ois päässyt..  :-X Stupid me! Tästä lähtien en tee mitään radikaalimpia värjäyksiä itse, edes toisinaan, tai edes rahansäästömielessä..

Mutta joo, lopputulos ihan jees. Semmoinen perus.

Poissa Amilo

• Tukkaguru
« Vastaus #275 : 18.10.08 - klo:01:20 »
^ Hauska kuulla että muutkin saavat käsittämättömiä päähänpistoja hiustensa suhteen. Itse olen tässä kanssa sompaillut ihanan hiuskatastrofin kanssa. Eli lähtötilanteesta kullanvaalea, käytiin hyvin kylmänvaalean kautta, mustat raidat vahingossa, oranssi mustilla raidoilla, värinpoisto, sekalainen vaalea, taitoilla kylmänvaalea, vaaleanpunertava ja lopulta taas kullanvaalea.
Eli sellaista. Ei todellakaan kannattaisi aina säätää hiuksiensa kanssa itse vaikka kampaaja onkin

Poissa Miho

• HAIRahtanut
« Vastaus #276 : 18.10.08 - klo:01:50 »
Itselläni on ollut tooosi pitkään tumman ruskeat hiukset, jota useimmat kommentoi mustiksi. Nyt olen sitten yrittänyt saada väriä haalenemaan ja kulumaan noin niinkuin itsestään. Useimmiten olen sitten värjännyt vain sävytteillä juuren. Viimeksi taisin värjätä Loreal Casting ruskealla kevytvärillä. Pitempään on siis himottanut vähän vaaleampaa ruskeaa, ehkä jotain hieman punaiseen taittavaan. Mutta koska tummaa ei saa vaaleaksi värjäämällä niin olen jättänyt asian sikseen kaikkien niiden peloteltujen värinpoistopuheiden jälkeen. Eikä mun vakikampaaja kyllä mun antais semmosta edes tehdä, mutta kun hän on nyt äippälomalla eikä kukaan oo mua estelemässä ;D

Nyt oon sitten monet illat lukenut tuota vaalennus-topikkia ja vatvonut uskaltaako eikö uskalla. Mietinnässä on siis millainen tulisi, jos tekisi vaalennuspesun ja laittaisi sitten päälle jonkun uuden, hieman vaaleamman/punertavamman sävyn. Mutta sitten tulen värikriisipuolelle ja tukkasisaret ovat saanet vihreitä ja ties mitä värejä päähän, niin panikoidun enkä uskallakaan :P Eikä auta yhtään, kun himo ois jotain uutta saada tukkaan aikaiseksi, mutta en osaa edes hiusten mallia päättää pidänkö lyhyempänä vai kasvatanko vähän pidemmäksi. Nämä on näitä hyviä hetkiä mietiskellä maailman eli tukan menoa illan pimeinä tunteina ;)

Poissa Margot

• Tukkaguru
« Vastaus #277 : 18.10.08 - klo:12:41 »
^ Mulla on ollut aika samoja ajatuksia. Mullakin on siis tummanruskea tukka, joka monen silmään on musta. Olen haikaillut vähän vaaleampaa ja punertavampaa. Kokeilin vaalennuspesua mun neutraaliin neloseen ja iskin sitten päähän sävyn 535, mutta siitä oli vaan seurauksena liian vaalea ja punainen juurikasvu. Jopa 415 näytti juurikasvussa vaaleammalta, vaikka sen pitäisi olla samaa tasoa kuin mun pää. Nyt olenkin a) luopunut punertavan ajatuksesta, koska siitä tulee ainakin mun päässä LIIAN punainen ja b) päättänyt, että jos jotain teen, niin yritän "luonnollisesti" haalistaa väriä ja värjätä sitten juurikasvua astetta vaaleammalla neutraalilla.

Ajattelin vaan vinkata vähän, miten itselle kävi, kun oli samansuuntaisia suunnitelmia kuin sulla. :)

Poissa Miho

• HAIRahtanut
« Vastaus #278 : 18.10.08 - klo:22:38 »
Kiitos Margot. Juuri tällaista vertailukohtaa kaipailinkin :) Joten annetaanpa ajan tehdä tehtävänsä tai jos on ihanhetipakkosaada vaihdettua väriä, niin sitten ammattitaitoisen kampaajan luona.

Carmela

• Vieras
« Vastaus #279 : 22.10.08 - klo:13:29 »
Heippa!

En löytänyt mistään keskustelua tästä, joten aloitin uuden. Eli ongelmani on seuraavanlainen; Olen kasvattamassa takaisin omaa, luonnollista hiusväriäni (tumma tuhkanvaalea). Hiukseni ovat tällä hetkellä latvoista vaaleammat, noin 10-asteiset, ja se on ihan ok. MUTta! Hiukset tuppaavat aina muuttumaan jotenkin tunkkasien sävyisiksi ja ajattelin sitten tuossa päivänä eräänä hieman kirkastaa kokonaiskuvaa. Laitoin päähäni Garnier Luonnolliset sävyt 11.1 joka piti olla tuhkaan taittava vaalea. Jostakin kumman syystä tyvet menivät lämpimän kuparisiksi, eli aivan kamaliksi! Osaisiko kukaan neuvoa millä saisin hiusten tyvet tuhkansävyisiksi? Igoran Jääkukka ja Goldwellin 10V on jo koikeiltu, tuloksetta. Help!!!  :o

Poissa Neriana

• Tukkaguru
« Vastaus #280 : 22.10.08 - klo:13:38 »
Minusta tämä kuuluu värikriisi:/ -ketjuun. Ylläpito varmaan siirtääkin tämän kohtapuolin.

Mutta itse asiaan;

Punertavaa sävyä on aika helkkarin vaikea saada pois, ja jos kaikki värin taitot on jo yritetty niin.. Varmaan jotain blondille tarkoitettua bigmentti shampoota voisi kokeilla, siis sitä lilaa tai sinistä, antaa vaikka vaikuttaa hiukan pidempään.. Mutta en valitettavasti muuta keksi.. Syväpuhdistavalla pesu, öljyhoitoa ja silver shampoota..

Carmela

• Vieras
« Vastaus #281 : 22.10.08 - klo:13:42 »
Ok, no en sitä huomannut. Saa toki siirtää oikeaan paikkaan tämän höpinäni. =o)

Ja kokeiltu on silvershampootkin jo. Mietin että pitäisikö tuota tyveä yrittää vaalentaa hiukan jollakin tuhkaan taittavalla vaalennusaineella (kuten L´lorealin Helsinki-sävyllä)...... En sitten tiedä auttaisiko sekään.

Poissa Neriana

• Tukkaguru
« Vastaus #282 : 22.10.08 - klo:14:06 »
Joo no niin arvelinkin että olet varmaan kaiken kokeillut.. Tuoota.. Varmaan kannattaa hoitaa hiuksia nyt todella hyvin ja yrittää värjätä uudestaan.. Kampaajalla varmaan lopputuloksesta tulisi parempi kun on kaikki taittoaineet ja muut mössöt.. Tosin joku minua paremmin tietävä voisi neuvoa jos löytyisi ratkaisu kotikonstein. Varmaan tuossa illemmalla tänne ilmestyy nuo meidän omat ydin kemistit jospa heiltä irtoaisi ideoita :)

Carmela

• Vieras
« Vastaus #283 : 22.10.08 - klo:14:17 »
Hoidan hiuksiani kyllä huolellisesti, ja ne ovatkin onneksi ihan hyvässä kunnossa (latvoista tietty vähän kuivemmat, mutta niinpä nämä pitkät hiukset yleensä kai tuppaavat olemaankin). Kiitokset sulle, katselen vielä illemmalla jos joku "ydinkemisteistä" osaisi kertoa ehkä joitakin kotikonsteja ongelmaani!  :)

Poissa Hue

• Tukkaguru
« Vastaus #284 : 22.10.08 - klo:18:05 »
Vaalennuspesua mä lähtisin kokeilemaan. Mun hiuksista on lähtenyt tummanharmaakin vivahde parissa minuutissa hapetteellisella vaalennuspesulla - tuloksena lähes valkoiset hiukset, joka lähtötilannekin oli. MUTTA kupari on varmasti ongelmallisempi vaalenemaan ja lähtemään hiuksesta irti, mutta vivahde varmasti lähtee ainakin vaalenemaan/haalenemaan enemmän keltaiseksi, jolloin siihen puree paremmin 10V ja Jääkukka.
Favs: Sebastian Professional Penetraitt ja Hydre Conditioner, Wella SP Luxe Oil & GHD IV Styler.