Kirjoittaja Aihe: Värikriisi :/  (Luettu 687253 kertaa)

Poissa Ishamael

• Parturi-Kampaaja
  • HAIRahtanut
Vs: Värikriisi :/
« Vastaus #285 : 22.10.08 - klo:21:08 »
Mä en lähtisi laittamaan siihen välttämättä vaalennuspesua, se purkaa siitä kaiken tuhkataiton mitä värissä on,  ja sitä värin sävystä päätellen hiuksissa myös on, vaikka se ei riitäkkään taittamaan tyven väriä kylmäksi mutta jonka purkauduttua väri lienee huomattavasti nykyistäkin kuparisempi ja lämpimämpi.
Kuparisen messinkinen vaalennustulos taas johtuu vain vaillinniasesta vaalennuksesta, hius ei ole vaalentunut tarpeeksi mikä taas johtuu ihan siitä että sitä on vaalennettu kestovärillä jonka teho siihen ei riitä, vaan jättää värin tummemaksi ja ennekaikkea kuparisemmaksi.
Haluamasi lopputuloksen olisi antanut jokin tummempi, voimakkaasti tuhkainen väri, kuten esim 9/11.
Yksi vaihtoeto on nyt värjätä tyvialue jollain n 9 tason kylmällä vaalealla nykyisen päälle.
Kevytsävytteestä ja suoraväristä ei ole kuin parin pesun apu, jos sikään sillä en usko niiden jaksavat peittää nykyistä sävyä.
Toinen vaihtoehto on tietysti purkaa väri pois niinkuin Emil-lyn sanoikin ja värjätä sen jälkeen sopivan sävyisellä värillä päälle.
Melkein suosittelisin kampaajalla käyntiä sillä esimerkiksi Wellan sunlights /18 tai coleston perfectin/colour touchin 9/16 luultavasti riittäisi värjäämään suoraan halutunlaiseksi.
Dark nights, silvery moon in the frozen sky.
Black cape over the world where nobody waits the dawn, thats where i live.
-Ishamael, betraitor of hope-

Poissa lillamilla

• Tukkaguru
« Vastaus #286 : 24.10.08 - klo:19:49 »
Jaaha, paluu viileäksi blondiksi -operaatio jatkuu. Arvoin pitkään värinpoiston ja vaalennuspesun välillä ja päädyin pesuun. Ostin kaupasta Elean Super Blonde -aineen, laitoin sen vaalennusjauheen ( n. 3 rkl ) ja syväputsaria saman verran ja lisäksi noin 2-3 tl kehitettä. Pidin noin 20 min. Ja tukka on jälleen punertava vaalea oranssi, vaikkakin vaalentui himpun verran.
Tiukassa tuo kampaajan laittama väri: kolme vaalennuspesua ja useita syväputsari + öljymuhituksia takana ja yhä sitä väriä näkyy.

Nyt sitten muhitellaan hoitsikoilla tukkaa ja sitten poistellaan punaisuutta. Nyt tässä vaalennuspesuilussa pidetään tauko ja palataan asiaan sitten lähempänä joulua.

Ihme juttu. Entä jos yrittäisin saada punaiset hiukset: ei varmaan pysyisi.
2a /b F ii. Harmaanvaalea, olkapäille ja himpun yli yltävä tukka. MOP C-system ha, Joicot. Kuva hiuslaatuketjun sivulla 11.

Poissa tnn

• HAIRahtanut
« Vastaus #287 : 29.10.08 - klo:22:47 »
Värikriisiä pukkaa. Tällä hetkellä mulla on aivan upean punainen väri tukassani. Mutta kun se tukka on ollut tismalleen samanlainen kahden vuoden ajan, ainoastaan pituutta on tullut lisää - nyt on iskenyt aivan uskomaton kyllästyminen. Nyt olen alkanut himoitsemaan tummanruskeaa tukkaa, jollainen minulla oli pitkään aiemmin ennen punaista.
Vaan mitä jos rupeaakin kaduttamaan kun olen värjännyt? Toisaalta onhan minulla ensimmäisen kestovärjäyksen jälkeen jonkin verran "mietintäaikaa", melko helposti se mahdollisesti lähtee pois kun ei ole tumma kerrostunut ja alla on ainoastaan ellua ja suoravärejä. Sitten on vielä yksi melko turhamainen syy; olen kuullut jatkuvasti nykyisen tukkani väristä kehuja ja niitä mä jään kaipaamaan.. Ehkä mä suunnittelen vielä ensi viikkoon asti ja tartun sitten toimiin.
1bMii, virallisella huijausmitalla 78 cm pitkä tukka. Vaalea, hieman sekavärinen kuontalo.

Kiivi

• Vieras
« Vastaus #288 : 30.10.08 - klo:10:17 »
^ Sinulla on aivan upea punainen tukka!  :-* Minä en lähtisi tuota värjäämään, mutta ymmärrän vähän liiankin hyvin, että kaipaat vaihtelua. Olen melko varma, että värjättyäsi olisit hyvinkin tyytyväinen, mutta ennemmin tai myöhemmin tahdot punaisen takaisin. "Pahimmassa" tapauksessa jossain vaiheessa ajattelisit taas, että se ruskea oli toisaalta aika kiva, ja kierre on valmis. Nimim. mustasta punaiseen ja takaisin kerran vuodessa.  ;D

Mutta ei minuunkaan muiden varoitukset koskaan tehoa, minähän värjään ja kadun sitten myöhemmin. Vaihtelu virkistää!  ;D

Poissa tnn

• HAIRahtanut
« Vastaus #289 : 30.10.08 - klo:18:52 »
^Kiitos :) Totta kyllä, varmaan rupean jossain vaiheessa taas tätä tukkaa kaipaamaan.. Mutta äh, onneksi tukka on kuitenkin uusiutuva luonnonvara!
1bMii, virallisella huijausmitalla 78 cm pitkä tukka. Vaalea, hieman sekavärinen kuontalo.

Poissa deko

• Tukkaguru
« Vastaus #290 : 31.10.08 - klo:22:02 »
^minäkin kadehdin upeanpunaista tukkaasi :P mutta koska olen itsekin värikriiseilijä niin ymmärrän vaihteluntarpeen paremmin kuin hyvin. Oletko ajatellut leveitä kasvoja kehystäviä tummanruskeita raitoja? Niillä saisi uutta ilmettä punaisesta fiiliksestä luopumatta ja paluu takaisin punaiseen sujuu kivuttomammin. (punaiseen palataan aina takaisin...)
this too shall pass.

Poissa tnn

• HAIRahtanut
« Vastaus #291 : 01.11.08 - klo:00:33 »
^ Myös tuota vaihtoehtoa vähän mietin, mutta tulin siihen lopputulokseen että joko kaikki tai ei mitään ;D No, luotan nyt siihen että värjäilen suurimmaksi osaksi ruskeilla suoraväreillä ja jos tekee mieli palata punaiseen niin heitän tukkaan värinpoiston ja toivon että ellu on säilynyt kirkkaana alla (tai että punainen on vielä korjattavissa..). Ensi viikolla täytynee hakea parisen purkkia tummanruskeaa väriä! :)

Kiivi

• Vieras
« Vastaus #292 : 01.11.08 - klo:02:01 »
No, luotan nyt siihen että värjäilen suurimmaksi osaksi ruskeilla suoraväreillä ja jos tekee mieli palata punaiseen niin heitän tukkaan värinpoiston ja toivon että ellu on säilynyt kirkkaana alla (tai että punainen on vielä korjattavissa..). Ensi viikolla täytynee hakea parisen purkkia tummanruskeaa väriä! :)

Punainen ellu kyllä kestää uskomattoman hyvin ainakin yhden värinpoiston (tämäkin kokeiltu)...  ;D

Poissa tnn

• HAIRahtanut
« Vastaus #293 : 01.11.08 - klo:15:08 »
^Jes hienoa, eli myöhemmästä punaisesta tukasta on vielä toivoa kun monta kerrosta ellua tosiaankin löytyy! ;D

muru

• Vieras
« Vastaus #294 : 03.11.08 - klo:22:03 »
Joo siis mulla oli kirkkan punanen tukka. Äitini kans ajateltiin värjätä se VAALEALLA MAHONKIKUPARILLA. Värin nimi oli siis VAALEA mahonkiKUPARI.

No, mitäs tässä nyt, mulla on tummanruskea, latvoista MUSTA TUKKA! Mitä teen, en tosiaankaan tee enää värinpoistoa ja haluan takas sen punaisen...  :'( :'( :'(

Neuvokaa millä saan mun ihanan kirkkaanpunasen takaisin ilman värinpoistoa?? Ja MIKSI TÄSTÄ VÄRISTÄ TULI MUSTA, KUN:
a) vaikutusaika oli oikea, 30min
b) väripullot olivat täysin oikeet, tarkistin vielä!

Poissa Blushing

• HAIRahtanut
« Vastaus #295 : 03.11.08 - klo:22:08 »
Eihän värillä voi vaalentaa väriä. Joten siksi se tummui kun pigmenttiä tuli lisää pigmentin päälle...
Muuta en osaa sanoa.

muru

• Vieras
« Vastaus #296 : 03.11.08 - klo:22:15 »
Siis tää väri jolla värjäsin oli ehkä ASTEEN tummempi kun se punanen,eli ei ees vaaleempi ku alkuperänen!!! Ja ei yhden asteen pitäis vetää punaisest mustaksi :(

Poissa Blushing

• HAIRahtanut
« Vastaus #297 : 03.11.08 - klo:22:29 »
Ahaa... Ymmärsin kun korostit sanaa vaalea, että se uuden värin piti olla vaaleampi kuin vanhan...

Poissa keesha

• Tukkaguru
« Vastaus #298 : 04.11.08 - klo:23:24 »
Onpa jännä reaktio. Katsoitko mikä värikoodi oli? Tosin vaalea mahonkikupari nyt ei varmaan voi olla kovin tumma..  :P Joku 3-4 asteinenki näyttää mun tukassa melko mustalta jo.
2b C iii, bsl. Hiustenvärjäystä harrasteleva ikuinen kasvattaja.

muru

• Vieras
« Vastaus #299 : 05.11.08 - klo:18:36 »
siis 5. jotain, eli melkeen 6-asteinen.:O