Kirjoittaja Aihe: Värikriisi :/  (Luettu 686318 kertaa)

Poissa Mellie

• HAIRahtanut
Vs: Värikriisi :/
« Vastaus #300 : 05.11.08 - klo:18:51 »
^Mun mielestä 5-asteisesta ei voi sanoa "melkein 6-asteinen". Jotkut vitoset vetävät kyllä todella tummiksi, mutta se latvojen musta on kyllä aika jännä! Paitsi no, jos latvat olivat huonokuntoiset niin ne kai imivät sitä väriä kunnolla ja sen vanhan allaolevan punaisen kanssa niin tekivät sen mustan. Oletko jo yrittänyt öljymuhituksilla sun muilla haalentaa sitä väriä?

nuuki

• Vieras
« Vastaus #301 : 06.11.08 - klo:12:35 »
Värikriisi. Tai "väri""kriisi". Ei nyt ihan kuulu tähän keskusteluun, mutta pitää päästä avautumaan asiasta ::) Haluaisin kokeilla blondeja hiuksia - ja näistä vuosikausia 4-3-2-asteisella kestovärillä värjätyistä hiuksistahan ei blondeja saa. Tai saa, mutta lienee kyseenalaista onko sen jälkeen enää hiuksia päässä ollenkaan. Tiedän etten kestäisi katsoa pitkien ja hyväkuntoisten hiusteni hapertumista lyhyiksi, mutta kun blondit olisivat vaihtelun vuoksi niin kivat... Äh, kai sitä pitää vain iskeä sitä suoraväriä päähän ja ihailla kiiltävää ja tervettä, tummaa hiuspehkoa  :-\ Ja jos jossain vaiheessa ehtisi säästää tarpeeksi, niin vaaleat lisäkeraidat koko päähän olisi hauska kokeilu myös. Tai niin, voisihan sitä myös kasvattaa oman värinsä takaisin ja sitten vaalentaa sitä hieman - mutta koska juurikasvun ero värjättyyn hiukseen on suhteellisen kamala, en halua aloittaa moista kokeilua koskaan.

Poissa FiiBa

• Haiven
  • *
« Vastaus #302 : 06.11.08 - klo:13:26 »
Hieman OT kait, minäkin tahdoin blondiksi jossain vaiheessa mut mun ennestään kuiva tukka ei ois mitenkää kestäny sitä rääkkiä ko oli tummanruskeet hiukset, nii fiksuna mie hain pilailu puodista vaaleen peruukin ja pietin sitä kotona :D Ei kyllä julkisesti kehannu piettää ko eihän nuo peruukit mitn kovin tyylikkäitä oo :D

Poissa Vivianna

• Tukkaguru
« Vastaus #303 : 10.11.08 - klo:22:47 »
Kirjotetaan nyt tähänkin osioon. Voi pöhkö mua kun meninkin värjäämään vaalean tummaksi :o. Eli kävin siis kampaajalla ja halusin jotain tummaa kontrastia tähän vaaleeseen hiukseen ja sain todellakin haluamani. Päälle vain jätettiin vähän vaaleeta, muuten ihan ruskea 5.65 asteisella Igoran Vibrancella värjätty. No pää miellytti minua vain sen päivän ja mulle ei siis todellakaan tumma väri sovi. argh...Mieskin sanoi et se vaalea oli parempi ja niin kaikki muutkin..
No, otin sitten kotona raitoja Garnierin Nutrisse Blond raita-aineella vähän tummaan osioon ja vähän vaaleeseen. Vähän vaaleni, muttei tarpeeksi ja haluan kokonaan taas blondiksi, mutten välttämättä ihan platina, vaan ihan kultablondi riittää tai miksei vaaleanruskeakin, jossa voisi olla vaaleita raitoja. Millä mun nyt kannattaa vaalentaa? Raita-aineella vai jollakin tujummalla vaalennusaineella vai värinpoistolla?Olen yrittänyt haalistaa tota tummaa syväpuhdistavalla shampoolla ja muhittanut tehohoitoja, mutta aika tiukassa on :(. Voi miksi, voi miksi..voi jee et sitä on tyhmä tän pään kanssa. Se oli vielä ihan sievä vaalea ,jossa eri vaalean vivahteita..En viitsisi vielä ainakaan kampaajalle mennä, jos ensin yritän itse vaalentaa, kun tietäisi mistä aloittaa..En kestä tätä tummaa väriä enää yhtään..helppiä kaipailen :'(
Vaalennetut, puolipitkät hiukset, alla pikkasen kullanruskeaa sävyä.  Hiukset monesti klipsillä ylhäällä. Kikkailen paljon suoravärien kanssa ja näin saan pienellä vaivalla eri vivahteita hiuksiin.

carbabe

• Vieras
« Vastaus #304 : 14.11.08 - klo:15:19 »
Nyt tarttis apua sitten ihan tosissaan niiltä jotka tietää..

Eli: Lähtötilanne se, että hiukseni olivat mustat, oma väri tummanruskea, punapigmenttiä löytyy

Mustista tehty 3x värinpoisto (yksi aika lyhyellä vaikutusajalla) puoli päätä alhaalta edelleen mustaa mutta yläosa vaalennettu.

Hiukset näin kuivana tuntuvat todella hyväkuntoisilta, yhtä sileiltä kuin alla olevat mustatkin. Hiuslaatuni on aina ollut todella kiiltävä ja lasimainen, joskus tosi rasittava kun kaikki kampaukset aina suoristuu..

Tukka on nyt keltainen/hieman punertava pituuksista ja semmoinen oikein vaalea ruskea.

NYT: kannattaako minun ts. uskallanko tehdä vielä yhden värinpoiston latvoille, ennenkuin lyön päälle ferian 10.1 helsingin?

Mietin että kun tuo värihän vaalentaa vain _omaa_ väriä, ei värjättyä. No onko tuo minun latvoissa ja pituuksissa oleva punertava väri nyt sitten omaa vai tuota vanhaa? eli vaaleneeko ne yhtään tuolla vaalennusvärillä?

Minulla on siis olemassa igoran jääkukkaa ja feriaa keltaisuuden poistoa varten.

Mitä neuvoisitte?

1 vaihtoehto on myös se että laitan ferian, jonka jälkeen jos latvat ovat hirveästi eriväriset, laitan vielä jonkun suoravärin niin että latva ja juuri mätsäävät edes jotenkin, ja juurikasvun myötä vaalennan aina samalla ferialla ja leikkaan latvoja pois, jolloin ehkä ensi kesänä suoravärin voisi jättää laittamatta ja kauttaaltaan tukka olisi vaalea...

Märkänä viimeisen värinpoiston jälkeen tukka vähän venyi (harjatessa ei lähde tukkaa eikä pahasti veny, vain jos sormenpäillä nappaa latvoista kiinni niin lähti sinkumaan) eli uskaltaako tähän vielä oikeasti tehdä viimeistä kertaa sitä värinpoistoa..

Siirsin tämän ketjun jatkoksi. -Luomo-
« Viimeksi muokattu: 14.11.08 - klo:16:08 kirjoittanut Luomo »

Poissa Ice

• Tukkaguru
  • Think fast, look alive
« Vastaus #305 : 14.11.08 - klo:23:11 »
Siis, värinpoisto poistaa kaiken pigmentin, hapetevärinpoistajat vievät värjätyn pigmentin mutta hieman vaalenee myös oma väri.

Ennen kestoväriä ei saisi olla suurempia värieroja koska ne eivät tule peittymään, 10.1 taittaa vaalean oranssin joissain määrin mutta äkkiä se alkaa paistaa kuitenkin kun taitto vähenee kulumisen myötä. Siihen taittoon käytetään kestovärin jälkeen suoravärejä, ei turhaan kannata laittaa suorista ennen kestoa.

Jääkukka muuten vetää valkoiset kohdat aika harmaaksi, kannattaa olla varovainen.

Sinuna pitäisin kuntokuurin, viikon tauon, jonka jälkeen vielä värinpoistoa, ainakin se yksi, jonka jälkeen ehkä taas vähän taukoa ennen taittovärejä. Ihan purkkaan ei kannata laittaa edes kestoväriä koskei se pysy, kevytväri ja suoraväri voi pysyä paremmin jos niikseen on.

Hius vaalenee periaatteessa punainen-rusehtava tumma oranssi-oranssi-vaalea oranssi- tumma keltainen-keltainen-vähän vaaleampi keltainen-keltainen -kaavalla, kannattaa sen mukaan laskea että paljonko aikaa saattaa mennä jos vaikkapa vaaleaan oranssiin ja tummaan keltaiseen joutuu tekemään kaksi poistoa.

Muista ettei se kestoväri vaalenna enää sitten mitään pohjasta vaan pohjan pitää olla riittävän vaalea että 10 -tasoinen väri siihen piisaa.

Omaa väriä sinulla ei ole yhtään jos hiukset on kerrankin värjätty, paketeissa sanottu "oma väri" kasvaa tyvestä tyvikasvuna. Siis, kun hius on kerran värjätty niin se on värjätty kunnes se leikataan.
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.

carbabe

• Vieras
« Vastaus #306 : 17.11.08 - klo:11:54 »
laitoin nyt kuitenkin jääkukkaa kerran, ja yllättävästi sen, ja parin pesun jälkeen oranssisuus alkaa olla jopa ihan siedettävän "väristä" tai siis sellaista enemmän tumman vaalean väristä, eikä niin paha läheskään kun heti värinpoiston jälkeen. on jopa sen värinen, että tällä voi liikkua ilman pipoa :)

tukka on kyllä hyväntuntuinen, eipä juuri mitään eroa alempaan, vaalentamattomaan tukkaan, mutta muhittelen rekuilla ja hiuksiin jätettävillä tässä vielä ainakin ensi viikkoon ja sitten kokeilen vielä kerran sitä värinpoistoa. jätetään sitten värinpoistorääkki vähäksi aikaa ja kuntoutetaan tukkaa.. mulla on onneksi sellainen työ että asiakkaat eivät ole näköyhteydessä minuun eikä ole mitään bileitäkään, joten ihan rauhassa kellertäköön, kiirettä ei ole ;D

jätin alemmat hiukset mustaksi ihan senkin takia että ne on paljon pidemmät eikä niistä varmaan latvoista jäis mitään jäljelle. ja väri on varmaan paljon tiukemmassa kuin näissä lyhyemmissä. niistä kun ei juurikasvu näy kun ovat alempana, voin sitten värjätä ne vaaleaksi kun vois kerralla leikata koko mustan osan pois. nyt on varmaan 4cm tyvikasvu muutenkin niissä mustissa,(oma tukka on tummanruskeaa) siitä kun laskee niin varmaan kevääksi/kesäksi saan kestovärillä vaalentaa ne muiden hiusten väriin.

jee, mutta silti on hyvä mieli koska kukaan kampaaja ei alkanut vaalentamaan tätä ja nyt sain tämän itse näin hyväksi.

Poissa Lucine

• Tukkaguru
« Vastaus #307 : 29.11.08 - klo:19:16 »
Huoh. Mun tekee taas mieli vaaleita hiuksia.  :-[ Nyt parisen kuukautta ehkä ollut nää tummanruskeat, ja hiukset on kyllä tosi hyväntuntuiset ja pehmoiset, ei yhtään samanlaiset kuin silloin blondina. Silloin ne tosin olikin ihan puhkiblondatut.  :-\

Nyt kuitenkin tekis mieli vaalentaa taas...Ei ihan valkoiseksi kuitenkaan, joku kullanvärinen tmv olis kiva. Mä vaan pelkään että jos lätkäisen tähän päälle värinpoiston niin hiukset on taas siinä alkupisteessä ja sitä en haluis. Maltillahan sitä mentäis, nyt ehkä yks värinpoisto ja sitten tehismuhitteluita ja joku kevytsävy lopputuloksesta riippuen. Siis kuinka karmeat näistä sen värinpoiston jälkeen tulis.  ;D Ehkäpä mä huomennissa meen ostamaan sen värinpoiston, oli ne vaaleat kuitenkin kivemmat kuin nämä...Vaikka nääkin oli ihan kivaa vaihtelua, ei silti ihan mun juttu.

Poissa Belle

• Tukkaguru
« Vastaus #308 : 30.11.08 - klo:19:06 »
Voi kakka mitä menin tekemään.Tein Poly Colorin pähkinänruskealla "suti"raitoja vaalean pohjan päälle. Jostain syystä raidat ovat todella tunkkaiset ja väri siis täysin epäonnistunut, villasukan / kuranvärinen.

Tällä pähkinänruskealla olen ennenkin tehnyt raitoja ja onnistuivat hyvin, mutta en tajua mikä nyt meni pieleen. Laitoin raitoja vielä reilusti, koska edellisellä kerralla muutama kk sitten tulos oli kiva ja silloin jäi harmittamaan liian varovainen raitojen laitto. Nyt on sitten hiusten yleisilme kuralätäkkö. Eikun haalistelemaan ja sitten joku 9.3 päälle, kiva kun viikon päästä on pikkujoulut  ::). Noh, onneksi olin värikokeilujeni kanssa hyvissä ajoin liikkeellä eikä tämä tapahtunut pikkujouluja edeltävänä päivänä.

Poissa Auringonkukka

• Tukkaguru
« Vastaus #309 : 30.11.08 - klo:19:29 »
Mulla on kans pienoinen kriisi menossa... Mulla veti siis mustaksi pari kk sitten kun värjäsin casting creme gloss 400, sitä ennen oli ehkä 4-5-asteinen tukka.. Olen välissä värjännyt sillä uudella creme glossin kullanvivahteisella tummanruskealla tms. mutta tukka on lähinnä musta missä on aavistus jotain vivahdetta. Raitoja olen halunnut jo aiemmin, mutta säästänyt sitä. Olen myös muhitellut tehiksiä ym. minkä olisi pitänyt haalistaa väriä, sama öljyjä ja syväpuhdistavaa shampoota olen käyttänyt mutta ei mitään vaikutusta. Haluaisin tummanruskean, en mustaa. Mulla oli joku pari astetta vaalentavaa raita-ainetta jonka sit laitoin päähän mutta yllätys yllätys ei mitään reaktiota. Ostin nyt sen uuden 10min Coloriste-värin jonka kohta laitan päähän sekä poly blonden raita-aineen, se on yleensä ollut aika tappotavaraa joten luulisi edes hailakoiden raitojen tulevan.. Punainen/kupari kelpaa hyvin, kunhan nyt vaan saisin sen tummanruskean. Niin tuo coloristekin on tummanruskea, koodi tais olla 400 ja siinä ainakin luki että sopii mustaan tukkaan.. päässä pyörii vaan se että väri ei vaalenna väriä joten hieman mietityttää jos se ei toimikaan. Tokihan paketissa oli kuva että mustasta tulee tummanruskea mut tiedä häntä. Tai oikeastaan tukkani on lähes mustanruskea, ei ihan musta mut silti epäilyttää koska se on reilusti tummempi kuin minkään kaupan hiustupsujen tummanruskeat. Argh. Jos joku keksii mitä tehdä (muuta kuin värinpoiston)niin neuvoja otetaan vastaan :) Ja pitäkää peukkuja!
Tukka 1c(tai 2a) M ii/iii, hiuslaatuketju sivu 5, Hiushörhö, kosmisfriikki ja kynsilakkahirmu.

Poissa deko

• Tukkaguru
« Vastaus #310 : 30.11.08 - klo:20:44 »
...Niin tuo coloristekin on tummanruskea, koodi tais olla 400 ja siinä ainakin luki että sopii mustaan tukkaan.. päässä pyörii vaan se että väri ei vaalenna väriä joten hieman mietityttää jos se ei toimikaan.

Väri ei vaalenna väriä ;D ja vaikka tuo ostamasti väri värjäämättömään mustaan toimisikin niin värjättyä pohjaa se vain tummentaa lisää ja antaa ehkä vähän sävyä. Sorry. Vaalennuspesua jauheella ellet raskaampaan värinpoistoon halua ryhtyä.
this too shall pass.

Poissa Nanette

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #311 : 30.11.08 - klo:20:54 »
^^Ota tosi paljon pieniä raitoja. Hiuksista tulee varmasti huomattavasti vaaleamman näköiset ihan kokemuksella.
Parturi-kampaaja opiskelija jolla on ainainen ongelma omien hiusten kanssa.

Poissa Mustakuu

• HAIRahtanut
  • Paranoiatar
« Vastaus #312 : 02.12.08 - klo:02:33 »
Pakko tulla marisemaan   :-\

Olen kolmisen vuotta värjäillyt sinimustalla kestovärillä päätäni, välissä on ollut jotain joutavia raidoituksia joiden kanssa tein sen mokan että vaalensin liian usein ja raitakohtien latvat menivät siinä aika huonoon kuntoon. Nyt tekisi älyttömästi mieli heittää värinpoisto päähän ja laittaa shokkiväri perään  :( Itse asiassa shokkiväri on jo tilattu, meinaa vaan sisu mennä kaulaan sen värinpoiston kanssa.. Kerrostin voimakkaasti vastikään hiukseni joten ne vanhat raidanjämät on kyllä saksittu pois mut pelottaa et tukka kuolee silti totaalisesti siinä operaatiossa. Mulle sentään riittää yksi värinpoisto, viimeksi sain ensimmäisellä kerralla mustasta lähes valkoisia, hieman kellertäviä raitoja, joihin sitten toinen väri päälle..

Ehkä paras käydä kampaajalta kyselemässä mitä hän on asiasta mieltä, jos päädytään värinpoistoon niin jätän suosiolla kampaajan huoleksi  :P

Joskus olen kuullut sellaisen myytin että kampaajien vaalennusaineet olisivat hellempiä kun markettikama, onko vaan myyntikikka/pötypuhetta?  ???

1a Fi Punaiset, matkalla kohti BSL. Ainainen kosteutus päällä. <br />Iho herkkä, kesällä rasvoittuva, pintakuiva sekaiho.

Poissa keesha

• Tukkaguru
« Vastaus #313 : 02.12.08 - klo:17:25 »
viimeksi sain ensimmäisellä kerralla mustasta lähes valkoisia, hieman kellertäviä raitoja, joihin sitten toinen väri päälle..

Joskus olen kuullut sellaisen myytin että kampaajien vaalennusaineet olisivat hellempiä kun markettikama, onko vaan myyntikikka/pötypuhetta?  ???

Vau, sun tukkas on jotain ihme ainetta. En oo koskaan kuullut että joku ois selvinnyt yhellä värinpoistolla mustasta ihan kunnon blondiksi.  :o Tuntuis, että varsinkin jos on monta vuotta kerrostunut se musta, niin vielä vaikeempi saada vaaleammaksi.

Kampaajat voi valita itse sen hapetteen voimakkuuden, joten se hellävaraisuus piilee lähinnä siinä. Marketissa ne kaikki värinpoistojen hapetteet on varmaan väh. 9%. Mut jos oot aiemminkin saanu yhellä värinpoistolla blondit, niin en usko että ne hiukset niin pahasti vaurioituu yhdestä käsittelystä. Suoravärihän taas ei sitten vahingoita hiusta ollenkaan, niin veikkaan että uskaltaisit tohon operaatioon lähteäkin. Mut joo, oman harkintas mukaan tietysti loppupeleissä.  ;)
2b C iii, bsl. Hiustenvärjäystä harrasteleva ikuinen kasvattaja.

Poissa Auringonkukka

• Tukkaguru
« Vastaus #314 : 02.12.08 - klo:17:40 »
^^ Ja sekään ei valitettavasti ole taattua että vaikka viime kerralla yksi värinpoisto on riittänyt ja tukka onnistunut toisella kertaa saattaa hiukset käyttäytyä aivan eri tavalla, joten henkisesti kannattaa asennoitua ainakin niihin kahteen-kolmeen värinpoistoon, toisten hiukset vaativat enemmänkin. Shokkivärin luonteesta sitten riippuu kuinka vaaleaksi edes tarvitsee vetää. Jos normaali musta on hankala häivyttää hiuksista niin sinimusta voi olla vielä työteliäämpi.
Tukka 1c(tai 2a) M ii/iii, hiuslaatuketju sivu 5, Hiushörhö, kosmisfriikki ja kynsilakkahirmu.