Kirjoittaja Aihe: Värikriisi :/  (Luettu 687634 kertaa)

Poissa Iia

• HAIRahtanut
Vs: Värikriisi :/
« Vastaus #315 : 02.12.08 - klo:20:15 »
Sainpas minäkin aikaiseksi värikriisin.  ::) eli alunperin mulla oli n. viitos tasoa olevat aika tavallisen ruskeat hiukset. Suoravärinä olen käyttänyt Goldwellin 6B vaahtoväriä ja tykännyt tuloksesta. No nyt iski joku ihme jouluvillitys ja iskin päähäni Wellan viva color moussen 566 aubergine värin ja en yhtään tykkää tästä luonnottomasta lopputuloksesta. Mitä tapahtuu jos laitan tähän päälle esim. Creme Glossin pähkinäsuklaan? Peittääkö tämän lilan sotkun vai tuleeko joku kumma yhteisvaikutus ja vetää ties minkä väriseksi??  ???

...jatkoa värikriisille. Uskomatonta, että kun väri on semmonen josta ei tykkää niin se jämähtää päähän vaikka olisi kuinka pesussa lähtevä. Eli vaahdottaessa ei lähtenyt yhtään tuota lilaa väriä. Nyt yritän laittaa tuota Goldwellin vaahtoväriä tähän päälle. Saas nähdä tapahtuuko mitään vai pahentaako vain asiaa.

...mitään ei tapahtunut. Sama punertavan lila väri säilyi.
« Viimeksi muokattu: 03.12.08 - klo:21:59 kirjoittanut Iia »

Poissa Mustakuu

• HAIRahtanut
  • Paranoiatar
« Vastaus #316 : 03.12.08 - klo:14:15 »
Vau, sun tukkas on jotain ihme ainetta. En oo koskaan kuullut että joku ois selvinnyt yhellä värinpoistolla mustasta ihan kunnon blondiksi.  :o Tuntuis, että varsinkin jos on monta vuotta kerrostunut se musta, niin vielä vaikeempi saada vaaleammaksi.

Kampaajat voi valita itse sen hapetteen voimakkuuden, joten se hellävaraisuus piilee lähinnä siinä. Marketissa ne kaikki värinpoistojen hapetteet on varmaan väh. 9%. Mut jos oot aiemminkin saanu yhellä värinpoistolla blondit, niin en usko että ne hiukset niin pahasti vaurioituu yhdestä käsittelystä. Suoravärihän taas ei sitten vahingoita hiusta ollenkaan, niin veikkaan että uskaltaisit tohon operaatioon lähteäkin. Mut joo, oman harkintas mukaan tietysti loppupeleissä.  ;)

Juu se on sellaista ainetta ettei värit tahdo pysyä millään päässä kun päästää niin kamalasti joka pesussa..  ::) Olen tota vaalennusketjua lueskellessa käsittänyt et just se hapete sen hiuksen vaalentaa? Eli mun tapauksessa siitä tuskin tulee hellävaraista sama käynkö kampaajalla vai teenkö kotona kun joutuu niin radikaalisti vaalentaa hiuksen väriä.. Täytyy vielä käydä kyselemässä kampaajalta, siellä helpompi antaa tyhjentäviä vastauksia kun pääsevät näkemään tän mopin ja arvioimaan uskaltaako tälle mitään tehdä   ;D

^^ Ja sekään ei valitettavasti ole taattua että vaikka viime kerralla yksi värinpoisto on riittänyt ja tukka onnistunut toisella kertaa saattaa hiukset käyttäytyä aivan eri tavalla, joten henkisesti kannattaa asennoitua ainakin niihin kahteen-kolmeen värinpoistoon, toisten hiukset vaativat enemmänkin. Shokkivärin luonteesta sitten riippuu kuinka vaaleaksi edes tarvitsee vetää. Jos normaali musta on hankala häivyttää hiuksista niin sinimusta voi olla vielä työteliäämpi.

Niin, totta turiset. Olen suunnitellut punaista väriä vaalennuksen perään eli keltaisuus/oranssisuus tuskin kamalasti vaikuttaa lopputulokseen. olisihan se silti mukava pelata varman päälle että sit saisi varmasti tasalaatuisen tuloksen... Onneksi on jo tilauksessa kunnon hoitokuurit Lanzaa ja Joicoa, täytyy vaan toivoa että niillä pystyy tukan pelastamaan   :P

1a Fi Punaiset, matkalla kohti BSL. Ainainen kosteutus päällä. <br />Iho herkkä, kesällä rasvoittuva, pintakuiva sekaiho.

Poissa Neriana

• Tukkaguru
« Vastaus #317 : 04.12.08 - klo:10:33 »
Joo olen nyt sitten julistanut virallisen värikriisin.. Hiuksille tehtiin vaalennuspesu pari kuukautta sitten ja nykyinen väri on vaalea karamellin ruskea. Tämän saamiseksi sekoitettiin kuitenkin useita eri Goldwellin kevytvärejä keskenään. Eli kotona tällä värillä jatkaminen on mahdotonta.

Luottovärejäni ovat olleet Garnierin Nutrisse 4.3 ja Garnier Luonnolliset sävyt 6.3. Ongelmaan--> nyt 4.3 on liian tumma ja 6.3 liian vaalea. Kaikki muut mahdolliset Garnierin sarjasta löytyvät värit ovat punertavia ja minä en kestä punaista ruskeaa. Haluan pitää tämä kultaisen karamellisävyn mutta miten? On jo ehdotettu Ferian 5.33 väriä (kuvia värjäystuloksesta?) kokemuksia??

Olisiko muita karamellin sävyisiä ruskeita kellään tiedossa? Jossa ei ole siis pisaraakaan punertavaa..

Tämä on siis haettu väri joka on tällä hetkellä:

Osaako joku auttaa?

RUDER

• Vieras
« Vastaus #318 : 04.12.08 - klo:11:33 »
nyt on päässä pahemmanlaatuinen kriisi taas kerran. tukka näyttää aivan naurettavalta. eli siis mulla on hiuksissa päällä hopeanharmaata (vihdoinkin, tosin se nyt ei paljon lohduta) ja alla tuoretta (värjätty alle viikko sitten) liven sinimustaa. pesen nämä osiot erikseen leviämisen estämiseksi, mutta kuinkas ollakaan, ilmeisesti hoitoainetta lätkiessäni onnistuin levittämään alahiuksista sinistä otsatukkaan ja se jymähti vaaleaan päällikarvaan heti. :D suurimman osan siitä sain pois syväputsarilla, eli nyt se on tummansinisen sijaan haalistuneen sininen. en tiedä pitäiskö itkeä vai nauraa. onko mitään keinoa saada sitä pois ilman vaalennusta? (ei enää vaalennusta tähän hamppuun) lisää epätoivoista syväputsarilla hinkkailua? odotella, että se haalistuu itsestään? täysin toivoton tapaus? :D

Poissa Efva

• Tukkaguru
  • ex-Mirre
« Vastaus #319 : 04.12.08 - klo:11:39 »
Tämä on siis haettu väri joka on tällä hetkellä:

kuvalinkki

Ei tuo minusta kyllä kutosta tummemmalta näytä.  ??? Tosi kaunis sävy kyllä, tosin mun silmään näyttää, että olis raitojakin joukossa.

Onko ne Goldwellin kevytvärit siis poissa laskuista?

Poissa Neriana

• Tukkaguru
« Vastaus #320 : 04.12.08 - klo:11:45 »
No jos yhdellä värillä pärjätään kun kotona laitan  :-\ Goldwellin 6-7väreillä tämä on tehty, siksi ihmettelenkin miten kaupan Garnier väri joka on 6.3 jää 8 asteiseksi.. Yleensä kaupan värit iskevät vielä tummempina kuin kuvassa.. Olen kaksi kertaa tuolla 6.3sella yrittänyt ja kummallakin kerralla sama juttu.

Noita goldwellin värejä käytettiin varmaan 6-7erilaista.. Ihan niin montaa en voi ostaa :D 1-2 sävyillä olisi pärjättävä. Kampaaja värin kuitenkin laittaa joten siinä mielessä on mahdollisuus sekoitella jne. Mutta kotona siis tehdään.
Ja minulla on todella voimakas punapigmentti omassa hiuksessa, eli kun tyveä värjätään niin sävyn täytyy ehdottomasti olla erittäin "kylmä" ja siinä ei saa olla punaista yhtään.

Mutta toki jos tiedät goldwellilta jonkun sopivan sävyn niin kerro ihmeessä! Pelastat mun päivän :D

Poissa Amilo

• Tukkaguru
« Vastaus #321 : 04.12.08 - klo:19:06 »
^Villi veikkaus voisi olla että goldwelliltä 7G , 8G ja 8 KN sekoituksella olisi aika hyvät mahdollisuudet päästä tuohon lopputulokseen.
Olisiko mahdollista kysyä kampaajalta mistä väreistä hän sekoituksen teki? Siitä olisi helpompi lähteä sitten

Poissa TiGi

• Hiushörhö
« Vastaus #322 : 04.12.08 - klo:22:15 »
Nyt tarvitsisin pikaista apua. Eli värjäsin tänään Garnierin nutrisse cremellä (sävy 10.13 erittäin kirkas tuhkanvaalea) aikomuksena saada nätin tuhkanvaaleat hiukset. Jokin meni kuitenkin vikaan ja tuloksena on vaaleanruskea-harmahtavat hiukset eli tuttavallisemmin vaaleat hiirenharmaat/ruskeat :(! Ajattelin huomenna käydä ostamassa uuden värin että saisi edes selkeän blondit hiukset (tyyliin BB-Henna). Millä värillä kannattaisi nyt värjätä tuollaisen tuloksen saamiseksi?

Tässä tätä nykyistä väriä jotenkin vastaava kuva:

Ja tässä haluttu väri:

« Viimeksi muokattu: 04.12.08 - klo:22:18 kirjoittanut TiGi »

Poissa Nanette

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #323 : 04.12.08 - klo:22:39 »
^Oliko sinulla ennen tuota käsittelyä värjätyt hiukset? Minkälaiset? Väri kun ei vaalenna väriä taaskaan ;)
Tuo 10.13 ei läheskään ole niin vaalea kuin BB Hennan hiukset vaikka onnistuisikin täydellisesti. Sellaisia hiuksia on mahdotonta melkein saada jos luonnostaan ei ole tosi vaalea jo. Paitsi tietysti kun blondaa vaalennusaineelle hiuksensa ihan pilalle. Tosi harvoin onnistuu tuollaiset hiukset ja jos onnistuu niin sitten se on ihan poikkeustapaus.
Parturi-kampaaja opiskelija jolla on ainainen ongelma omien hiusten kanssa.

Poissa TiGi

• Hiushörhö
« Vastaus #324 : 04.12.08 - klo:23:05 »
^ Joo, toi BB-Henna oli vain esimerkki sellaisista blondeista millaiset haluaisin, eli siis erottuisi selvästi toi vaaleus, ettei olisi tälläisiä ei juuri minkään värisiä hiuksia. :)

Jep, värjätyt hiukset oli. Sävy oli aika lailla kullanvaalea (8.3), tosin vaaleampia osioita oli seassa. Kannattaisiko tässä ostaa ihan perus blondausaine, joka vaalentaa sen 4-6 astetta?

Poissa Neriana

• Tukkaguru
« Vastaus #325 : 05.12.08 - klo:10:55 »
^Villi veikkaus voisi olla että goldwelliltä 7G , 8G ja 8 KN sekoituksella olisi aika hyvät mahdollisuudet päästä tuohon lopputulokseen.
Olisiko mahdollista kysyä kampaajalta mistä väreistä hän sekoituksen teki? Siitä olisi helpompi lähteä sitten

Huomasin juuri että minullahan on lompakossa kortti mitä värejä tähän päähän on käytetty! Ei nyt ihan 6-7 kappaletta kuitenkaan.. ;D (no se näytti siltä kun sekoitteli niitä...)
Eli tällaisia Goldwellin kevytvärejä kuin: 6B, 6G, 7NA,7N

Jos laitan noista vaan yhtä tyveen, niin mikä se olisi?

Poissa palekastro

• HAIRahtanut
« Vastaus #326 : 05.12.08 - klo:12:12 »
^Kaikkee vaan kerralla  ;D No ei, kultainen kutonen vois ainakin olla? Ehkä sekoittaa siihen jotain muuta? Jos kävisit kysymässä siltä kampaajalta mielipidettä. Tässä heittelen vaihtoehtoja. Mandy Moore on kuvassa vaaleahko brunette ja sävyt mun silmään seiskasta vitoseen (raidat seiskaa, latvassa vitosta, muuten kutonen).

Poissa Neriana

• Tukkaguru
« Vastaus #327 : 05.12.08 - klo:12:16 »
^ Omat hiukset ei ihan niin vaaleat kuin kuvassa näkyy vaalein raita. Lähinnä siitä vaalean ja tumman välistä se karamelli sävy. Kampaajalta en voi mennä kysymään kun he tekivät minulle nämä hiukset korjaustyönä ilmaiseksi (pilattuaan edellisen värin..) ja en kehtaa yksinkertaisesti mennä sinne ;D mitään katastrofaalista tuskin voi sattua kun väri tulee muutenkin tyveen.. Taidan sekoittaa tuota 6G.tä ja 7N.ää.. Niillä luulisi saavan jonkun sopan aikaiseksi :D

Poissa lynx

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #328 : 05.12.08 - klo:12:38 »
TiGi: Mulla oli pitkään ihan BB-Henna vaaleat hiukset. Oma väri on joku 7-8 asteinen perusmaantie. Parhaiten ton saa ihan vaalennusaineella ilman minkäänlaisia korostussävyjä. Siis ei mitään kultaa/tuhkaa/whateva. Muistaakseni käytin Schwarzkopfin L1 vaalennusainetta. Ja joo, ei se ollut mitenkään erityisen huonokuntoinen, vaikka vaalennettu olikin ::) Pitää vaan jatkossa värjätä aina pelkästään se tyvi, ei koko tukkaa. Ei musta mikään mahdottomuus noin vaalea tukka, jos nyt ei ole  mikään ihan tumma brunette. Mä en käyttänyt mitään tuhkaisia taittosävyjä ikinä, koska niillä tuli helposti tosi suttuinen ja harmahtava tulos. Hopeashampoota joskus.

Nerianan kuvan väriset hiukset mulla oli tossa joku aika sitten. Väri oli ihan tasan 7.3 ilman sekoitteluja. Kampaajalla L'Orealin värein värjätty. Noita 7-sävyisiä on btw tosi tosi huonosti kaupoissa.

Poissa palekastro

• HAIRahtanut
« Vastaus #329 : 05.12.08 - klo:18:24 »
^^Eli kultaista kutosta ja neutraalia seiskaa sekaisin tai sitten sitä kutosta. Kuten lynx ajatteli seiskan soveltuvan, mieluummin vaaleampi sävy jos epäilyttää. Helpompi korjata kuten tiedät  :)