Kirjoittaja Aihe: Värikriisi :/  (Luettu 687581 kertaa)

Poissa Efva

• Tukkaguru
  • ex-Mirre
Vs: Värikriisi :/
« Vastaus #330 : 05.12.08 - klo:18:40 »
Mulla on jo pitkään ollut kaapissa Goldwell Colorance pH 6.8:n sävyt 6B ja 7G, suunnitelmissa on ollut miksata niistä seuraavalla värjäyskerralla sopivat seokset tyvelle ja pituuksille (niissä keskinäistä sävyeroa siis). Toivottavasti väristä tulee lähellekään yhtä kiva kuin tuossa Mandyn kuvassa! :) 

Poissa Nanette

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #331 : 05.12.08 - klo:18:51 »
^ Joo, toi BB-Henna oli vain esimerkki sellaisista blondeista millaiset haluaisin, eli siis erottuisi selvästi toi vaaleus, ettei olisi tälläisiä ei juuri minkään värisiä hiuksia. :)

Jep, värjätyt hiukset oli. Sävy oli aika lailla kullanvaalea (8.3), tosin vaaleampia osioita oli seassa. Kannattaisiko tässä ostaa ihan perus blondausaine, joka vaalentaa sen 4-6 astetta?

Kannattaa nyt oikeasti muistaa, että kun on ostanut vaaleamman värin kuin omat hiukset niin ei siitä silloin tule mitään. Purkissa voidaan luvata kyllä ja se varmaan toimiikin jos on siis käsittelemättömät hiukset. Vaalennusväri siis vain vaalentaa sellaisia hiuksia ja hieman myös ihan vaalennusaineella vaalennettuja. Ei keinovärjättyjä.

Jos vaaleat haluat niin ei ole muuta vaihtoehtoa kuin vaalennusaine eli värinpoisto :)
Parturi-kampaaja opiskelija jolla on ainainen ongelma omien hiusten kanssa.

Poissa Amilo

• Tukkaguru
« Vastaus #332 : 05.12.08 - klo:19:02 »

Huomasin juuri että minullahan on lompakossa kortti mitä värejä tähän päähän on käytetty! Ei nyt ihan 6-7 kappaletta kuitenkaan.. ;D (no se näytti siltä kun sekoitteli niitä...)
Eli tällaisia Goldwellin kevytvärejä kuin: 6B, 6G, 7NA,7N

Jos laitan noista vaan yhtä tyveen, niin mikä se olisi?
No ei ihan osunut noi mun arvaukset tällä kertaa :D
Aika jännä että siinä on myös 7 NA... Ilmeisesti sun pohjaväri on tässä tapauksessa vaikuttanut paljon värin sävyyn.

Ehkä voisi tyveen ajatella lähinnä tuota 6G tai 6B, jos väri on noinkin lämmin kuin kuvassa. Seiskat jää varmaankin liian vaaleiksi ja nuo ovat kuitenkin sitten taas kylmiä sävyjä

Poissa TiGi

• Hiushörhö
« Vastaus #333 : 05.12.08 - klo:23:05 »
Kiitos lynx ja Nanette :)

Värjäsin Schwarzkopfin live color xxl- värillä tänään pääni (olisin ostanut värinpoiston, mutta näin Naneten viestin turhan myöhään). Sävyn numero on 01 ice blonde. Onnistui todella hyvin värjäys, hiuksista tuli nätin vaaleat (tosin lievää keltaisuutta paikoin, jonka saanee pois hopeashampoolla). Hiuksetkin tuntuvat hyvälle kun muhitin Joicon k-pak rekkua värjäyksen jälkeen yli tunnin päässä.

Tuossa väripaketissa oli eräs seikka, jota jäin miettimään. Käyttöohjeissa mainittiin jatkuvasti sana pre-lightener, mutta itse pakkauksessa tätä ei lukenut missään. Osaako joku sanoa mitä tuo mahdollisesti tarkoittaa? :D

Poissa keesha

• Tukkaguru
« Vastaus #334 : 05.12.08 - klo:23:24 »
^ Pre-lightener suoraan käännettynä tarkoittaa esi-vaalentajaa (värinpoistoa). Ne liven kaksi vaaleinta blondia onkin oikeastaan värinpoistajia, vaikkei niissä paketeissa niin varsinaisesti luekaan. Eli joko se sun väris oli tuota värinpoistajaa (en muista niitä sävyjä ulkoa) tai sit siinä sanottiin, että eka ois pitänyt laittaa se pre-lightener. Luulen.
2b C iii, bsl. Hiustenvärjäystä harrasteleva ikuinen kasvattaja.

Poissa TiGi

• Hiushörhö
« Vastaus #335 : 05.12.08 - klo:23:28 »
^ Joo, uskoisin kanssa että kyseessä oli värinpoisto. Kuitenkin sen verran voimakas vaalennus tuli :)

Poissa keesha

• Tukkaguru
« Vastaus #336 : 05.12.08 - klo:23:44 »
Munhan piti avautua tänne omistakin ongelmistani. Tai lähinnä pääkopassani olevista ongelmista. Jostain syystä musta (tai yleensäkin tumma) tökkii ihan kauheena mun tukassa. Se on tylsä, saa mut näyttään kalpealta, juurikasvu erottuu tosi nopeesti blaa blaa kyllähän niitä tekosyitä löytyy kun keksii. ::)
Mutta siis, oon saanut haalisteltua tän jo aika lailla tummanruskeeksi tai vähintäänkin mustanruskeeksi (eli 2-taso) ja selvästi alta kuultaa ruskea väri. No eihän tässä oo mustaa vasta kuin yksi kerros. Toisaalta jos lähtisin nyt poistaan mustaa, niin en tiedä mihin siirtyisin. Punainen himottaisi mutta onkohan se nyt taas sen arvoista sitten.. Kaupungilla kuolaan kaikkia joilla on punertava tukka, ja mietin vaan että mullaki on tommonen tylsä musta ku tolla mummolla tossa kassajonossa.  ;D No joo.
Nyt on hiukset vaan elämäni parhaassa kunnossa joten pelkään niiden puolesta jos alan johonkin vaalentamisjuttuihin. Mut ilman vaalennusta näihin ei saa mitenkään kovin suurta muutosta, ehkä joku punamusta tai punavioletti näyttäs joltain mut sit taas en haluais värjätä uutta tummaa päälle jos en sitä sit jaksakaan katella. Arrh, en kestä itteeni ku mun mieli muuttuu joka toinen viikko. Ehkä kokeilen eka jotain punaista raitaa, jos se vaikka riittäis... (ja paskat..)

Valentine

• Vieras
« Vastaus #337 : 06.12.08 - klo:20:08 »
No jos olet varma siitä punaisesta, niin tuo raita idea olisi siinäkin mielessä ihan hyvä, että näet kuinka helposti saat tumman värin hiuksistasi pois ja miten hiuksesi reagoivat käsittelyyn. Ja eihän punainen edes tarvitse todella vaaleaa pohjaa ollakseen punainen. esim tässsä kuvassa http://farm1.static.flickr.com/189/492562933_a79435d656.jpg?v=0 on mielestäni todella kaunis väri. Tee siten miten itse todella haluat, vaikka se ei olisikaan niin "järkevää". Onko hiusten värjäys koskaan?

Poissa keesha

• Tukkaguru
« Vastaus #338 : 06.12.08 - klo:20:22 »
Tuo punainen tossa kuvassa on muuten tosi ihana! Mitähän sävyä toi ois tarkalleen? Jotain tollasta punaista haluaisin itsekin.
Kokeilen eka kyllä varmaan sitä raitahommaa. Oon jo varautunut siihenkin, että jos mulle käy huonolla tuurilla että hamppuuntuu liikaa eikä punainen kestoväri tartu(niinkuin helposti käy), niin hoitelen tukkaa ja pidän sen ajan suoravärejä vain. Mut ensisijaisesti haluaisin kyllä vähän kestävämpää, tosin kaikki punaiset haalistuu, tiedän. Tuo yks värinpoisto sit varmaan riittäisi, yleensä oon sillä ainakin saanut jo oranssin, ja sen päälle kyllä punainen sopii sit. Mut kiitti rohkaisuista, ehkä vielä kokeilenkin tässä joulun jälkeen tätä ideaani.  8)

Poissa Neriana

• Tukkaguru
« Vastaus #339 : 11.12.08 - klo:09:57 »
Löysin nyt ihan täydellisen värin! loreal Recital Preference 5.3 ei ole liian vaalea tai tumma... MUTTA minua huolettaa tuossa värissä se, että en löytänyt siitä mitään hyviä kommentteja.. Siis täällä juureksissa.. Onko tuon sarjan värit siis täytää skeidaa?

Poissa Neriana

• Tukkaguru
« Vastaus #340 : 11.12.08 - klo:13:05 »
Okei.. No sitten uskallan kokeilla :) Creme Gloss nimittäin räjäyttää minullakin tukan ja olen aina sitä ihmetellyt kun tuon pitäisi olla "astetta" hellävaraisempi.. Olenkin huonosti onnistuneiden loreal kokeilujen jälkeen ollut ehdoton Garnier Nutrisse asiakas.. Mutta garnierilla ei nyt tällä kertaa ollut sopivaa sävyä. Feriaakin ajattelin mutta en uskalla ottaa riskiä jos väri 5.33 on liian kuparinen, minulla se kääntyy heti oranssiksi/punaiseksi.

Poissa Mena

• Tukkaguru
« Vastaus #341 : 13.01.09 - klo:01:11 »
Mulla on aina erotessa tapana värjätä hiukset uuteen kuosiin. Nyt vaan en tiedä mitä tekis kun just pari viikkoa sitten vaihtui väri mustasta punaiseen...  ::)

Poissa michli

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
  • You came on your own, and that's how you leave
« Vastaus #342 : 13.01.09 - klo:15:37 »
Help me!

Mikä siinä on että Poly Blonde RootSetissä sanotaan näin:

Älä käytä tuotetta jos hiuksesi on värjätty kestovärillä, sävyteaineilla, hennalla tai metallipohjaisilla väreillä. Odota kunnes hiukset ovat kasvaneet ja värjätyt osat leikattu pois.

Ostin tän kun luulin että sillä saa oikeastikin vaalentaa juurikasvun. Tukka on pinkeillä suoraväreillä värjätty. Mikä siinä vanhassa värissä nyt sitten niin Rootsetin persettä kutittaa että ei saa edes käyttää?
Tänään oli tarkotus värjätä hiukset mutta kun ei tunnu saavan tuota juuresta pois. Onkohan se sitten joku värimuutos koska ei haittaa vaikka jäisi oranssiksikin

Edit. Ajatuksia, kukaan? Tippuuko tukka jos nyt koitan?
« Viimeksi muokattu: 13.01.09 - klo:18:10 kirjoittanut michli »
We tried so hard to understand, but we can\'t.

Poissa Nanette

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #343 : 13.01.09 - klo:18:38 »
^Siis onko tuo tarkoitettu nyt ihan pelkkään tyvikasvun käsittelyyn? Onhan se tyvikasvu värjäämätöntä hiusta kerran jos se on tyvikasvu. Ilmeisesti siinä varoitetaan vain sen vuoksi, että lopputulos on juuri oranssi tai tai jotain ihan muuta mitä siinä pakkauksessa luvataan. Jos sinulla ei mitkään hirveän huonokuntoiset hiukset ole niin ei ne mihinkään putoa. Kokeile vain, lopputulos on joko huono tai hyvä;)
Mutta sitä en ymmärtänyt, että mitä siis sillä olet tekemässä?
Parturi-kampaaja opiskelija jolla on ainainen ongelma omien hiusten kanssa.

Poissa michli

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
  • You came on your own, and that's how you leave
« Vastaus #344 : 13.01.09 - klo:22:23 »
Oon valkasemassa juurii vaaleemmiks että voin pistää uudet pinkit värit päähän. Ennyt tiie et onkohan tuo miten toimiva taas tähän asiaan mutta ehkä huomenna koukkaan kaupan kautta ja otan varmuudeksi värinpoiston messiin jos ei tuo vaalenna tarpeeksi. Tosin ei sen tarvitse paljon vaalentaa..
We tried so hard to understand, but we can\'t.