Kirjoittaja Aihe: Värikriisi :/  (Luettu 686328 kertaa)

Poissa keesha

• Tukkaguru
Vs: Värikriisi :/
« Vastaus #345 : 13.01.09 - klo:23:01 »
^ Siis kyllähän se sun juurikasvun vaalentaa. Eikö tässä siitä ole kyse, että haluat juurikasvun vaaleammaksi jotta pinkki näkyy siinä paremmin? Mun mielestä ei tartte värinpoistoa.
2b C iii, bsl. Hiustenvärjäystä harrasteleva ikuinen kasvattaja.

Poissa michli

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
  • You came on your own, and that's how you leave
« Vastaus #346 : 13.01.09 - klo:23:03 »
^ Siis kyllähän se sun juurikasvun vaalentaa. Eikö tässä siitä ole kyse, että haluat juurikasvun vaaleammaksi jotta pinkki näkyy siinä paremmin? Mun mielestä ei tartte värinpoistoa.

On täs on just siitä kyse :) Ku yleensä oon tehny värinpoiston juuriin ku en oikei tiie mitä muutakaan tekisin. Ja se tulee halvemmakski kun ostaa ison värinpoiston ja käyttää pari kertaa samasta paketista eikä minimini-juurisettiä.
We tried so hard to understand, but we can\'t.

Poissa Nanette

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #347 : 14.01.09 - klo:23:04 »
^Voipi olla, että siinä sanotaan siksi niin, että jos se on vaalennusväriä eli vaaleammaksi värjäystä tai oikeastaan vaalennusta, niin silloin se ei vaalenna keinotekoista väripigmenttiä.  Mutta siis tyvikasvun saat sillä varmasti oikein hyvin vaaleaksi jos väri on vain oikea. Jos se taas on vaalennusainetta niin silloinhan se vaalentaa tietenkin ihan normaalisti kaikki mihin se laitetaan.
Parturi-kampaaja opiskelija jolla on ainainen ongelma omien hiusten kanssa.

esve

• Vieras
« Vastaus #348 : 15.01.09 - klo:17:41 »
Ärhh, värikriisiä pukkaa hyvinkin. Ja tottakai rahatilanne on sellainen, että tässä on tyydyttävä kotivärjäykseen.

Mulla on ihme sykli näiden mun hiusten kanssa, annan olla suht luonnollisena vaaleanruskeana (tai sellainen v.rusk-maatienharmaa, mitäänsanomaton joka tapauksessa  :P), sitten laitan vaaleita raitoja..Sit vähän enemmän.. Kunnes kyllästyn ja laitan jonkun ruskean värin.. Kunnes taas, boooring ja rupean raidoittamaan. Kuinka hölmö voi olla!?

Noh, ilmeisesti vielä hölmömpi kun ajattelin, että kalmankalpeaan hipiääni sopisi punainen väri. Laitoin siis Casting Crème Glossin värin 645 Tummanvaalea kuparimahonki. Lopputulos on liian jyrkkä ja kylmä.

Mutta mitäs nyt? Haluaisin jonkun ruskean värin, jossa ei mielellään ole mitään punaiseen vivahtavaa. Itsellä on punapigmenttiä aavistuksen verran hiuksissa, ihossa pisamien muodossa ja vielä kun tuossa päässä nököttää tuo kuparimahonki, niin.. tarvinneeko selittää. Värinpoiston joutuupi varmaan tekemään ja sitten peljätä tippuuko hiukset päästä ja tuleeko vihreä pää kun lykkää jonkun värin siihen päälle.

Kertokaas juurikasvu.orgin untuvikolle, mitäs mää nyt niiku teen? Värejä olen miettinyt 6-7 tasolta. Kaippa ne sopii, kun ovatten lähellä omaa väriä. Mutta mikä väri tarkemmin, varmaan tuhkaan taittuva välttääkseni vihertävää luukkia...?

Epäselko sepustus, mutta olen lähes paniikinomaisessa tilassa (;D), kun yritän miettiä seuraavaa siirtoa näiden hiusten kanssa.  :-[

Poissa keesha

• Tukkaguru
« Vastaus #349 : 15.01.09 - klo:18:02 »
^ Kuvaa näkemättä on vaikea sanoa millainen sun tukkas tilanne on nyt. En ehkä lähtis värinpoistoon ainakaan, ennenkun oot koittanut haalistaa sitä nykyistä väriä. Katso lisää ketjusta Värinhaalistusvinkkejä: http://juurikasvu.org/smf/index.php?topic=1122.0
Esim. syväputsarilla toistettava pesu vois auttaa ainakin enshätään tohon punaisuuteen, punaisuus yleensäkin haalistuu ekana ja suht nopeasti pois. Sitten jos tukka on vieläkin liian punertava tai väärän värinen, miettisin ehk perus 6-tason väriä, ilman mitään vivahteita (eli 6.0 koska 6.1 eli tuhkaa ei taida olla missään jos oikein muistan), toimii yleensä ihan hyvin siinä jonkin sävyn peittävyydessä. Näkemättä on huono sanoa mitä tummuusluokkaa sun tukka nyt on, mutta yleensä noi creme glossit vetää vähän tummemmaksi, joten se 6-tason ruskea ei sitten välttämättä tee mitään muutosta jos sun nykyinen väri nyt on tummempi. 5-tason ruskeita on melko paljon eri merkkisiä ja tuhkansävyisenäkin, joten jos semmosta voisit harkita niin säästyisit ainakin värinpoistolta. Tietysti jos sulla on joku ihan ehdoton sävy, esim just se tuhkainen maantienvaalea (7.1) niin joudut sen värinpoiston tekemään luultavasti.
Värinpoistothan tunnetusti taas sit vetää keltaisenoranssiksi, josta vaarana on kun tuhkaisen sävyn siihen lätkäiset, että siitä tulee vihertävän ruskea (keltainen + sininen =  ;)) Eli periaatteessa juuri nuo tuhkaan taittavat voivat keltaisen kanssa vetää vihertäväksi.

esve

• Vieras
« Vastaus #350 : 15.01.09 - klo:18:09 »
^Tässä pari esimerkkifotoa minkälainen mun kuontalo on suunnilleen kun se on luonnollisessa/raidoiteussa tilassa:
http://www.treehugger.com/sarah-jessica-parker-picture-1.jpg
http://i31.photobucket.com/albums/c356/droundy/trachtenber97141.jpg

..ja nyt: http://cache.gawker.com/assets/resources/2006/10/lydia%20hearst%20goes%20red%202.jpg Tolla typyllä se näyttää hyvältä, mutta mulla ei toudellakaan  :-\

Täytyypi kokeilla tuota haalentelua, josko auttaisi..

Convallaria

• Vieras
« Vastaus #351 : 16.01.09 - klo:16:04 »
 Tässäkin yksi " täyres väririisis!" Omat hiukseni ovat keskiruskeat, välillä olleet vähän kuparisetkin. Nyt haluaisin kuitenkin kokeilla vaaleaa 8joku kulta, vaalenaruskea?) ensimmäistä kertaa elämässäni... Mutta sopisihanko se? Ihoni on melko tummahko, kellervänsävyinen pohjaltaan, (tai muutun harmaaksi esim. kylmänpinkeistä tai mustista vaatteista) ja silmät ovat kultaisenruskeat. Oma hiusvärini on tumma maantienharmaa.
  Olen kampaajan varannutkin jo, mutta emmin, mitä tekisin.. Pitäiskö vaan jatkaa tällä tummennetulla linjalla ja vaikka vähän raidoittaa.. Uudistusta hakisin kuitenkin. Voisiko joku antaa jonkinlaista mielipidettä? KIITOS!:)

esve

• Vieras
« Vastaus #352 : 16.01.09 - klo:18:30 »
Niin juu yks kysymys vielä, pispis tai joku muukin, mites jos nyt rääkkäänkin nämä hiukset ja laitan värinpoiston. Ja sitten päähän Garnier Nutrissen väri 6 (http://tinyurl.com/garniervari [onko tuota edes Suomessa?]). Kun se olisi ihan perusväri ilman taittoja ja vivahteita, niin piileekö siinä siltikin pieni riski, että se vetää vihertäväksi tai vastaavasti liian punertavaksi (kuvassa kun  se näyttää vähän pun.)?

Poissa keesha

• Tukkaguru
« Vastaus #353 : 16.01.09 - klo:20:41 »
Niin juu yks kysymys vielä, pispis tai joku muukin, mites jos nyt rääkkäänkin nämä hiukset ja laitan värinpoiston. Ja sitten päähän Garnier Nutrissen väri 6 (http://tinyurl.com/garniervari [onko tuota edes Suomessa?]). Kun se olisi ihan perusväri ilman taittoja ja vivahteita, niin piileekö siinä siltikin pieni riski, että se vetää vihertäväksi tai vastaavasti liian punertavaksi (kuvassa kun  se näyttää vähän pun.)?

Tuo 6.0 ei pitäisi mun mielestä ainakaan vihertää. Saatavuudesta en osaa sanoa tähän hätään, kun harvoin noita kutosia tulee kaupassa kyttäiltyä. Punaisuutta siinä ei ole, mutta toki pohjaväri aina vaikuttaa tulokseen. Esim. jos punertavan tukan päälle laittaa tuon 6.0, niin luultavasti se punaisuus kuultaa alta vaikka tossa värissä ei mitään punasävyä ole. Jos vaan ton 6.0 värin löydät niin kyllä mun mielestä uskallat sen ihan keveästi laittaa värinpoiston jälkeen ilman mitään kummia sävyjä. Kannattaa tietysti ottaa huomioon, että sävystä voi tulla tummempi kuin olit ajatellut, koska värinpoistettu tukka imaisee usein tummemmaksi ja intensiivisemmäksi.

esve

• Vieras
« Vastaus #354 : 17.01.09 - klo:19:23 »
^ Tänks :) Kaippa sitä voisi laittaa myös ihan perus seiskankin, 6:n sijaan, kun tosiaan se rääkätty blondipehko saattaa imeä suht reippaasti sitä väriä. Joskus vuonna nakki laitoin vaalennettujen hiusten päälle 4-tason värin ja huh huijakkaa, että siitä tuli tumma. ;D

Carmela

• Vieras
« Vastaus #355 : 22.01.09 - klo:12:44 »
Tuossa Garnierin värikartassa oli aivan ihana se Light ash blonde 8.1, miksi IHMEESSÄ sitä ei voi olla Suomen markkinoilla?! Se olisi aivan täydellinen väri minulle, ja varmasti tuhansille muillekin vaaleille tuhkasävyistä pitäville suomalaisille sekä omaan luonnolliseen väriinsä palaaville. En ole ikinä ymmärtänyt miksi tänne pohjolan hiusvärivalikoimiin otetaan aina juuri ne kaikkein epäsopivimmat (eli tosi tummat ja kultaiset) sävyt, kun kysyntää olisi aivan varmasti juuri toisen ääripään sävyille! Minä en ole löytänyt YHdestäkään marketti- tai kampaamosarjasta 8.1-tasoista väriä!! >:(

Poissa keesha

• Tukkaguru
« Vastaus #356 : 22.01.09 - klo:14:50 »
^ Tuo on totta. Mutta itseasiassa nykyään ainakin halpismerkki Cameleolla on 8.1 sekä 9.1. Noita värejä löytää yleensä jostain vähän sekatavarashopeista tai halpaketjuista kuten Tokmanni yms. Loreal excellencellä on myös nykyään sävy 9.1, joka on aika toivottu ollut pitkään.

Poissa nelma

• Tukkaguru
    • Sellaisia päiviä-blogi
« Vastaus #357 : 22.01.09 - klo:16:20 »
^
Eikös Lorkun excellencessä oo myös 8.13?
1bMii  BSL
<3: Iherb, Tigi OH-ha & öljyt

Poissa keesha

• Tukkaguru
« Vastaus #358 : 22.01.09 - klo:17:38 »
^ Onhan siinä. Ajattelin että tärkeintä oli se tuhkasävy joten en maininnut mitään. Tuossa 8.13 siis on tuhka-kulta, ja voi arvatenkin päähän laitettuna olla vähän jotain siltä väliltä. En tietenkään voi varmaksi sanoa mitään kun en ole kokeillut.

Poissa nelma

• Tukkaguru
    • Sellaisia päiviä-blogi
« Vastaus #359 : 22.01.09 - klo:23:25 »
^
No joo totta. Mun pään 7.13 kanssa ei ainakaan oo kyse puhtaasta tuhkasta. Ihan kiva sekoitus kyllä muuten.
1bMii  BSL
<3: Iherb, Tigi OH-ha & öljyt