Kirjoittaja Aihe: Värikriisi :/  (Luettu 687568 kertaa)

Poissa Maasha

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
Vs: Värikriisi :/
« Vastaus #375 : 28.01.09 - klo:11:35 »
Yllättävän paljon halvemmaksikin tulee luultavasti ostaa sitä hopeashampoota kuin käydä kampaamossa kirkastuttamassa väriä :)

2b M iii

Poissa ian

• Haiven
  • *
« Vastaus #376 : 01.02.09 - klo:14:40 »
Oi, värikriisi.

Mulla on myös sellainen. Eli itselläni on tällainen tummanruskea hiuspehko, joka taittaa siis todella tummaan, tietyssä valossa näyttää mustalta kuten värjäyksen jälkeen. No olen miettinyt mustaksi värjäämistä, mutta itseäni pelottaa se etten välttämättä pääse siitä vaaleampaan ilman hirveää blondaushäsläystä ja ties mitä. Ja tietysti sekin että olen tosi kalpea, mutta sairaalloisen valkoiselta näyttäminen ei minua hirveästi oikeastaan edes haittaa. : D Kokemuksia mustaksi värjäämisestä, neuvoja, varoituksia?
3, oman oranssin värin takaisin kasvattelu tummanruskean tilalle, lyhyet.

Poissa HeidiB

• Tukkaguru
    • mustaa kajalia
« Vastaus #377 : 01.02.09 - klo:15:00 »
Musta Maashan t***a on kanssa todella hyvän värinen :) (nimim. neiti joka vaihtoi platina blondin tumman punaiseen ;)) Mutta jos yhtään lohduttaa niin punainen haalistuu todella nopeasti niin siihen on sitten helpompi laittaa jotain uutta päälle.

Poissa Amilo

• Tukkaguru
« Vastaus #378 : 01.02.09 - klo:22:44 »
Oi, värikriisi.

Mulla on myös sellainen. Eli itselläni on tällainen tummanruskea hiuspehko, joka taittaa siis todella tummaan, tietyssä valossa näyttää mustalta kuten värjäyksen jälkeen. No olen miettinyt mustaksi värjäämistä, mutta itseäni pelottaa se etten välttämättä pääse siitä vaaleampaan ilman hirveää blondaushäsläystä ja ties mitä. Ja tietysti sekin että olen tosi kalpea, mutta sairaalloisen valkoiselta näyttäminen ei minua hirveästi oikeastaan edes haittaa. : D Kokemuksia mustaksi värjäämisestä, neuvoja, varoituksia?
No varoituksena se vaan, että blondiksi pääseminen on hyvin kovaa työtä ja rääkkiä tukalle ;) Mutta pari astetta vaaleampaan pääseminen ei mikään ihan mahdoton tehtävä ole. Voi hoitua parilla vaalennuspesulla. Mustahan ei tosissaan hirveästi haalistu, joten jotain vaalennusta tarvitaan jos siitä pois haluaa.

Aluksihan voisit kokeilla sitä mustaa kevytvärillä, taikka jollain suoravärillä. Se vielä kuluisi pois jos et tykkäisikään.

Poissa Erykah

• Tukkaguru
« Vastaus #379 : 05.02.09 - klo:10:09 »
Argh. Pakko purkautua tähän värikriisistä, kun muut ei ymmärrä sen vakavuutta  ;D Olen saanut tukkani puolen vuoden säätämisen jälkeen viimein kauniin tuhkanvaaleaksi, mutta nyt olen alkanut taas katsella haaveillen ihania punaisia ja tummia hiuksia. Jotenkin tämä vaalea tuntuu niin pliisulta, kun tukka on niin epämääräisen pituinenkin. Tämä vaalea on suunnilleen oma värini ja onhan se helppo kun ei tarvitse värjäillä, mutta kymmenen vuoden kirkkaanpunaisen jälkeen tämä näyttää omaan silmään niin mitäänsanomattomalta  :-\ Ehkä vielä yritän kasvattaa tätä jos alkaisi näyttää kivemmalta tai sitten luovutan ja tilaan taas Elumenia. Mitä sitä turhaa itseään kiusaamaan, tukka on uudistuva luonnonvara.

Poissa lillamilla

• Tukkaguru
« Vastaus #380 : 05.02.09 - klo:21:01 »
Mulla on ihan sama juttu! Hiukseni ovat nyt jälleen vaaleat mutta joskus minulla on ollut punaisetkin. Haluaisin joko ihan superblondit taikka punaiset pin up -tyyliset hiukset. Ja punaisena mielellään pitkät eikä näitä olkapääharrokkejani. Tai sitten superblondi polkkakin olisi nam.

Punaisen puolesta
+ erottuu massasta, varsinkin työssäni
+ vaihtelua
+ kiilto näkyy paremmin

punaista vastaan
- jatkuva värirumba
- ei lähde pois jos haluaa vaaleaksi
- näytän ameeballe ilman meikkiä
+ \ - mies tykkäisi että olen vaalea ( mutta sillehän tämä ei kuulu )
- mistä pituus hiuksiin? Entä mistä sopiva väri?

2a /b F ii. Harmaanvaalea, olkapäille ja himpun yli yltävä tukka. MOP C-system ha, Joicot. Kuva hiuslaatuketjun sivulla 11.

Poissa Auringonkukka

• Tukkaguru
« Vastaus #381 : 15.02.09 - klo:15:07 »
Mulla on pieni ongelma. Mulla on sellainen 4-asteinen tukka (aika tumma ruskea) hienoisella kultavivahteella ja pienehköjä ihan asteen-pari vaaleampia kupariin vivahtavia raitoja, ja nyt olisi aika värjätä juurikasvu, kerran sitä jo paikkailin Igoran vaahtosävyllä että saan viikon eteenpäin.

Periaatteessa juurikasvun värjääminenhän ei ole ongelma, mutta olen miettinyt että haluaisin kesäksi vähän vaaleampaa profiilia, kenties 5-asteine tukka vaaleilla raidoilla jollei jopa 6 jos se olisi  mahdollista, ja mietinkin nyt että kannattaisiko mun nyt aloittaa se vai ei. Mulla on Coloristen 5.1-sävy kaapissa (olen kyllästynyt kun kaikista tulee punainen liikaa, tuon kans ei varmaan tule) ja Nutrissen raitapaketti, pitäisikö mun tehdä vaalennuspesu ja laittaa tuo/nuo päähän ja värjäillä juurikasvua sen mukaan? En kyllä tiedä riittäisikö yksi pesu, vai kannattaisiko tehdä ihan värinpoisto. Vai aloitanko operaation myöhemmin ja värjään vain juurikasvun? Huoh, voi olla elämä vaikeaa ;D Hiukset on  ihan "normaalissa" kunnossa, muhitella en ole oikein ehtinyt mutta käytän hyviä hoitotuotteita ja rekkuja säännöllisesti eikä viimeksi kampaajalla värin jälkeen niissä ollut mitään vikaa, kuivimmat latvat leikattiin pois. En siis usko että tukka putoaisi päästä. Tällä kertaa haluan myös alatukkaa vaaleammaksi, olen kyllästynyt mustaan.

niin joo, multa löytyy myös natural&easyn toffee suklaanruskea, olisiko sen tulos parempi/vaaleampi?
Tukka 1c(tai 2a) M ii/iii, hiuslaatuketju sivu 5, Hiushörhö, kosmisfriikki ja kynsilakkahirmu.

Poissa keesha

• Tukkaguru
« Vastaus #382 : 15.02.09 - klo:16:35 »
^ Sinuna ehkä miettisin vähän tota operaatiota ja mikä se vaaleustavoite on. Koska värinpoistettuun tukkaan se vitonen voi imaista melko tummaksi. Sitten jos eroa lähtötilanteeseen ei tulekaan tarpeeksi niin ketuttaa. Lisäksi värinpoiston jälkeen tuo tuhkainen väri voi olla vähän hasardi, siinäkun piilee se vihreä lopputulos. Tuota vähän epäilen myös, että pelkkä vaalennuspesu ei riitä tarpeeksi vaalentamaan. En kyllä voi sanoa mitään varmasti koska itse en oo koskaan tehnyt vaalennuspesua, mutta mun käsittääkseni se ei pysty ihmeitä tekemään, vaalentaa sen 1/2 - 1 asteen.
Jos haluat sitä vaaleampaa lookia kesäksi, niin on kai se sopiva jo aloittaa. Sitä blondia raitaa voi sitten pistää myöhemmin lisääkin jos siltä tuntuu, niin ei hiukset oo ihan hamppua heti. Aina parempi pitkällä kuin lyhyellä aikavälillä nää hiusten värinmuutos projektit.
2b C iii, bsl. Hiustenvärjäystä harrasteleva ikuinen kasvattaja.

Poissa Auringonkukka

• Tukkaguru
« Vastaus #383 : 15.02.09 - klo:16:40 »
^Niinpä, ja sen takia ajattelinkin että jos aloitan nyt, raitoja ei tarvitse laittaa heti ja vaikka laittaakin niin ehtii korjata tukkaa että se näyttää hyvältä kesällä. Ja mieluisen pohjavärin jos saa aikaiseksi sille ei tarvitse tehdä enää mitään, vain tyveä korjailla.

Sen takia otin tuon tuhkataittoisen kun mulla tahtoo kaikki vetää punertavaksi, oli se sit värinpoiston jälkeen tai ihan muuten vaan. En tiedä minkä takia, niin se vaan on ollut aina. Sen takia en pelkää vihreää lopputulosta, ja jos vaalenee liikaa lämmitän sitä sävyä kyllä ensin..

Mulla on kyllä sellainen tukka että luulen että se vaatii sen värinpoiston. Onneksi on sellainen kaapissa odottamassa, vielä jos löydän castingin creme glossin 600 (vai oliko se 500) niin hyvä on, helpompaa tukalle ja tuskin vetää liian tummaksi. (toivottavasti vain en ole laittanut sitä eteenpäin)

edit: värinpoisto huuhdottu ja kuivattu ja tukka oli yllättävän hyvä sen jälkeen, ei siis tietoakaan räjähtämisvaarasta.. onnistui vielä suht hyvin, päällinen oli n. 7-asteinen kupari ja raidat jopa 8-tasoa parhaimmillaan, ja mikä parasta, alaosa ei ole enää musta!! Nyt on coloriste 600 päässä (en luottanut creme glosseihin riittävästi sen jälkeen kun "sain" mustat hiukset ruskeasta paketista) ja ihan hetken kuluttua huuhdon tän. :)
« Viimeksi muokattu: 15.02.09 - klo:21:42 kirjoittanut Auringonkukka »
Tukka 1c(tai 2a) M ii/iii, hiuslaatuketju sivu 5, Hiushörhö, kosmisfriikki ja kynsilakkahirmu.

Retro

• Vieras
« Vastaus #384 : 02.03.09 - klo:22:02 »
Kriisi ja kriisi, mutta aika paljon rahaa ja vaivaa on käytetty tämän tukan oranssiksi saamiseen, ja mikäs nyt sitten himottais? No ruskea tukka tosi vaaleilla raidoilla. (Ja otsiksella, senkin sain just kasvatettua pois...)  ::) Täytyy varmaan vältellä peilejä ja ihailla erilaisia punaisia ja oransseja hiuksia, kunnes tää menee ohi.

Poissa Merry

• Haiven
  • *
« Vastaus #385 : 04.03.09 - klo:15:02 »
Mullakin nyt värikriisi, johon tarvisin aika kipeästi apua! Elikkä siis haluaisin kullanvaaleat hiukset, jotka mulla olikin ennen. No, kun tässä tänään värjäsin juurikasvua pois niin hups, kusin jotenkin ja väri on nyt harmahtavan blondi! Ei siis kumminkaan täysin harmaa, mutta sävyä kumminkin on. http://irc-galleria.net/view.php?nick=Blone <- Tämän tyyppiset siis nyt on. Anteeksi kun levittelen näin, mutta tämä oli lähinnä olevin väri mitä löysin :( Joka tapauksessa, tuon tyyppiset nyt sitten on. http://s211.photobucket.com/albums/bb241/fashionising/?action=view&current=heidi-trends.jpg <- Aluksi oli tällaiset, ja haluaisin todellakin takaisin! Millä markettivärillä pääsisin lähimmäs tällaista? Kun en kumminkaan uskalla mennä noin vaan valitsemaan väriä kaupasta, jos sitten menisi vielä pahemmaksi.

Aleksandra

• Vieras
« Vastaus #386 : 05.03.09 - klo:16:17 »
Täällä myös ollaan värikriisin kourissa. :( Värjäsin hetken mielijohteesta vaaleat (n.9-asteiset) hiukseni tummiksi kevytvärillä. Väri oli Lorealin Casting 34 marmotte/vaaleanruskea. Väristä tuli epätasainen, eikä se sopinutkaan minulle mielestäni ollenkaan. Nyt haluaisin takaisin vaaleammaksi. En välttämättä yhtä vaaleaksi kuin aikaisemmin, mutta kuitenkin. Olen lukenut värinhaalistus vinkkejä, ja muhitellut öljyjä ja syväpuhdistavaa hiuksissa. Tulos on tämä:

Mitäs tähän nyt kannattaisi tehdä. Vaalennuspesu? Värin poistoa en haluiasi, koska hiukset siitä niin paljon kärsivät.
« Viimeksi muokattu: 05.03.09 - klo:16:19 kirjoittanut Aleksandra »

Miuks

• Vieras
« Vastaus #387 : 06.03.09 - klo:23:51 »
Teenpä uuden topicin kysymykselleni, kun en vastausta onnistu löytämään enkä tiijä mihin tään myöskään lykkäisi - täysin kokematon palstalla kun olen  :)

Kun värjäsin reilu viikko sitten Swartzkopfin kevytvärillä (tai no, kampaaja värjäsi) hiukseni ekaa kertaa elämässäni. Oma väri on toooosi vaalea, melkein valkea tai platina (juuresta, latva ottaa hieman tummempi/värjäytynyt). Väriksi tuli kuparin ja kullan sävytteinen seiska - joka kuitenkin tummensi huomattavasti. No, kaikki hyvin, mutta sitten tänään päätin alkaa vaalia hiuksiani ja kipitin ostamaan astetta paremmat tuotteen kutreilleni. Valitsin Tigin O&H -shampoon ja Superstar-hoitiksen. Suihkuun menin punervaisella, tummanvaalealla päällä, mutta sieltä tulin omalla platinaisella tukallani! Olin tosi järkyttynyt, sillä kun hiukset oli kuivuneet, näin, ettei väristä ollut pienintäkään ripettä jäljellä! Nytten päänahka myös kutisee kivasti ja tuntuu kuin pää olisi tulessa eli kuumotus on erittäin huomattavaa... Tahtoisinkin tietää, mikä aine näissä - tai jommassakumassa - tiputti värin niin totaalisesti kerrasta pois (ja miks mun pää on liekeissä), Mietin vaan, että jos vielä käytän näitä, niin tippuuko multa seuraavaksi hiukset kokonaan..  ::) Joo tiijän, että ei nää mitään värinsuoja-härpättimiä oo, mutta tuskin nyt minkään tavallisen shampoon ja hoitiksen pitäisi ottaa väriä yhdella kertaa kokonaan pois.. :P Nyt kyllä surettaa niin vietävästi kun piti laittaa sopimattomiin tuotteisiin rahaa ja värikin huuhtoutui viemäriin (varsinkin kun se kampaaja-täti sanoi, että ne kävis myös värjätylle letille..  :'( ) Uskaltaakohan näitä käyttää enää... Kun opiskelijakukkarosta toi on kyllä aika sietämätön lovi :( Ja millähän mää tän kuumotuksen saan poies?  :-\ Mulla on aiemminkin ollu päänahan ongelmia, just kuumotusta ja kutinaa, mutta ei mitään tällasta.. Ja tänhän piti parantaa mun hiustilannetta...

Siirsin viestin tähän ketjuun. -Luomo-
« Viimeksi muokattu: 07.03.09 - klo:01:37 kirjoittanut Luomo »

Poissa Amilo

• Tukkaguru
« Vastaus #388 : 07.03.09 - klo:08:46 »
Täällä myös ollaan värikriisin kourissa. :( Värjäsin hetken mielijohteesta vaaleat (n.9-asteiset) hiukseni tummiksi kevytvärillä. Väri oli Lorealin Casting 34 marmotte/vaaleanruskea. 
Mitäs tähän nyt kannattaisi tehdä. Vaalennuspesu? Värin poistoa en haluiasi, koska hiukset siitä niin paljon kärsivät.
Ei missään nimessä kannatakaan laittaa värinpoistoa, koska hiuksesi ovat nytkin kuitenkin melko vaaleat ja värjäsit ne kuitenkin vain kevytvärillä. Voisit kokeilla ensin hapetteetonta vaalennuspesua. Johon siis käytetään shampoota, vaalennusjauhetta (käy esim. värinpoistopaketissa oleva) ja kuumaa vettä. Värinhaalistusvinkkejä ketjusta löytyy  tarkka ohje jostain. Sen voi tehdä pari kertaa peräkkäin ja jos tuntuu ettei riitä niin kokeile myös hapetteellinen versio.

Miuks, sinulla on selkeästi allerginen reaktio päänahassa. Kannattaa pestä hiukset huolellisesti jollain hellävaraisella shampoolla jota käytät normaalistikin, että lähtee pois kaikki jäämät noista Tigeistä. Niissä on niin paljon esim. hajusteita, että voi olla mahdollinen aiheuttaja. Jos kutina ei lopu, niin tarvitset jotain mikä rauhoittaa päänahkaa, kysy vaikka apteekista.

Värin lähtemiseen sen verran, että jos oma tukkasi tosiaan on platina, se ei todennäköisesti ainakaan ensimmäisellä värjäyskerralla värjäydy läpi asti. Se johtuu vain omasta pigmentistäsi ja oletettavasti hiuksesi ovat myös hyväkuntoiset. Eli tuo värin lähteminen olisi periaatteessa voinnut tapahtua millä tahansa shampoolla pestessä.
Ota kuitenkin yhteytta kampaajaasi ja kysy vielä hänen mielipidettään

Aleksandra

• Vieras
« Vastaus #389 : 14.03.09 - klo:16:17 »
Kiitos Amilo avusta! :) Tein kaksi vaalennuspesua ja nyt tulos on toivotunlainen. Hiuksista ei tullut yhtä vaaleat kun ne olivat aiemmin, mutta tykkään. Käytin vaalennuspesuihin vaalennusaineen jauhetta, mutta kävisikö siihen myös raita-aineen jauhe? Sitä näyttää nimittäin olevan pari pussia jäljellä.