Kirjoittaja Aihe: Värikriisi :/  (Luettu 687245 kertaa)

Poissa Nanette

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
Vs: Värikriisi :/
« Vastaus #390 : 14.03.09 - klo:22:12 »
^Samaa ainetta on niissä, hapete on vain usein voimakkaampi :)
Parturi-kampaaja opiskelija jolla on ainainen ongelma omien hiusten kanssa.

Poissa pekaani

• Tukkaguru
« Vastaus #391 : 30.03.09 - klo:12:29 »
Kriisi todellakin. Onneksi suurin osa juureksista on naispuolisia (ja miespuolisetkin ymmärtäväisiä :D), joten tämän vuodatuksen jälkeen ei tarvitse kuulla sitä "vitsit te naiset ootte vaikeita"- kommenttia.

Mulla on tällä hetkellä luonnollisen väriset hiukset. Aika tumman ruskeat. Aiemmin oon aina värjännyt lähinnä jollain punertavalla ja syksyllä tulin siihen tulokseen (vihdoinkin), että kylmät sävyt sopivat varmaan paremmin. Iho on kuitenkin sävyltään aika viileä/kylmä, vaikka naama punoittaa. Ei tuo punainen väri sitä ainakaan vähennä.

Njoo, nyt päätin haluta sinertävää hiuksiin. Ei mitään shokkia, mutta jotain piristystä. Haluaisin toisaalta vetää useammalla tummalla sinisen sävyllä koko pään (jättäen ehkä osan ruskeaksi..). Mutta kun se pysyvyys, sininen ei varmaan pysy nättinä kuin pari pesua. En tiiä raaskinko nyt siitä lystistä maksaa ihan hirveästi.

Toinen vaihtoehto voisi olla jotku lisäkkeet. Ne tuskin näyttää kovin hyvältä, jos on hirveesti. Kuitenkin hiukset on niin lyhyet.

Ärsyttävää kun on taas saanut jonkun ajatuksen päähänsä, eikä pääse siitä eroon paitsi kokeilemalla.

(Muoks. melkein voisin linkittää tähän jonkun kuvani myöhemmin, apujen ja vinkkien toivossa)

Poissa Luomo

• Tukkaguru
  • Purri
« Vastaus #392 : 30.03.09 - klo:13:21 »
^Jos haluaisit sinisiä osioita, esim. raitoja, niin kannattaisi varmaan vaalentaa ne kohdat ja ehkä. sit laittaa jokin sininen kestoväri tms. Sen jälkeenhän sitä väriä olisi helppo ylläpitää sinisillä suoraväreillä. Itse olen käyttänyt joskus vihreää suoraväriä taittamaan ruskeiden hiusteni väriä ja kun mulla oli muutama vaalea raita, niin ne suoraväri tietenkin värjäsi vihertäväksi, mutta ruskeissa osioissa ei vihreää ollut näkyvissä. Eli voisin kuvitella, että tuota suoraväriä voisi levittää ihan vain koko päähän ja se näkyisi sinisenä sitten vain vaalennetuissa kohdissa, ja muuten taittaisi hiusten väriä aavistuksen sinertävään.
Hiukset: 3b M ii, luonnonkiharat, keskiruskeat, puolipitkät, kuivat, päänahka herkkä ja hieman rasvoittuva. Hiuslaatuketju s. 1. Suosikkituotteet: sh: Kérastase Dermo-calm Bain riche hoidot: Tigi O&H, L'anza Healing ColorCare, Tigi Brunette Goddess, K-pak vaahto

Poissa pekaani

• Tukkaguru
« Vastaus #393 : 30.03.09 - klo:13:53 »
^ Kiitti kommenteista & kokemuksista. Ajattelin että voisin ekaksi värjätä, ja jos tykästyn kovasti, teen jonkun variaation ko. lopputuloksesta sen mukaan, mitä lisäkkeillä saa.

Siis joo, kampaaja varmaan laittaa sen about tuolla tavalla, vaalennuksen kautta- pakkokin, on niin tummat hiukset. Mulla on myös jemmassa joku crestolin sininen, jolla ajattelin ylläpitää väriä hoitikseen sekoitettuna.  Jos mulla on päässä monta sinistä sävyä, muuttuuko ne kaikki kohta sen saman hoitis-värin värisiksi/sävyisiksi ) ;D ?

muoks. Apua, nyt mua alkoi askarruttamaan taas koko värjäysoperaatio, mutta kyllä mä sen toteutan, tai se kummittelee ajatuksissa ikuisesti, kunnes päätän kotona vähän värjäillä epäonnisin seurauksin...

(Muoks 2. Emi-lyn, joo, on tullut huomattua teiniaikaisten värikokeilujen seurauksena ;D. Vaadin sitten korvausta jos kampaaja mokaa..  ::))

« Viimeksi muokattu: 30.03.09 - klo:15:31 kirjoittanut pekaani »

Poissa Hue

• Tukkaguru
« Vastaus #394 : 30.03.09 - klo:15:02 »
Sinisellä värjätessä kannattaa sitten muistaa, että pohjan pitää olla valkoista lähetelevä ennen kuin siihen alkaa laittamaan sinistä päälle. Jos pohja taittaa vähänkin enemmän keltaiseen (oranssista puhumattakaan) tulos on sotkuinen ruma mudanvihreä.

Sininen on hankala väri. ;)
Favs: Sebastian Professional Penetraitt ja Hydre Conditioner, Wella SP Luxe Oil & GHD IV Styler.

Poissa Amilo

• Tukkaguru
« Vastaus #395 : 30.03.09 - klo:22:13 »
^niin ja sinistähän ei tosiaan ole kestovärinä. Viitateen tuolla ylemäpänä olleeseen viestiin.
Sininen on kyllä todella hankala väri saada tarttumaan ja ylläpito myöskin. Suoraväriä saa luultavasti lisätä joka pesussa. Suosittelisin ennemmin ehkä jotain lisäkettä. Mutta tokihan voi kokeilla ja jokainen hiuslaatu on erilainen.

Poissa Luna

• Tukkaguru
« Vastaus #396 : 31.03.09 - klo:16:02 »
Mulla haluttaisi kamalasti heittää tukkaan värinpoisto ja siirtyä pari-kolme astetta vaaleampaan tukkaan! Parin viikon päähän on kampaaja-aika, voisi ottaa latvoista vaikka 7 senttiä pois niin ei sitten huonokuntoisimmat osat menisi hampuksi eikä kokonaisuus näyttäisi pahalta. Täytynee vielä miettiä, värikriisi tuntuu ainakin tällä hetkellä todella vahvalta. Pitääpä kaivella vanhoja viestejäni, että koskas värjäsinkään tukkani täksi vitosruskeaksi kun tuntuu että siitä on jo ikuisuus.

Poissa Mena

• Tukkaguru
« Vastaus #397 : 04.04.09 - klo:19:13 »
Mä olen sekaisin. Mun tekis mieli vetäistä pää punaruskeaksi (tummuusaste Lindsay Lohan) mustilla palkkiraidoilla. Mulla on selkeästi ihan liikaa luppoaikaa tällai saikulla.. Enkä meinaa nyt löytää mistään sellaista kuvaa jossa olis tollanen tukka mitä himoitsen että voisin edes nähdä vastaako se mun mielikuvaa.

Poissa Margot

• Tukkaguru
« Vastaus #398 : 05.04.09 - klo:21:24 »
En tiedä yhtään, mihin suuntaan tukkani on menossa. Pienen vaalennusyrityksen jälkeen varsinkin pääliosassa on tosi karmeaa läikikkyyttä: omaa keskivaaleaa juurikasvua, epämääräistä värinpoisto-oranssia, tummanruskeaa... Ja pituuksissakin on takana vaaleampi läikkä. Voi huoh. Kaiken lisäksi en ole ihan varma, mitä oikein haluaisin tälle tehdä. Haikailen pikkuisen omaa tukkaa vaaleampaa blondia, jossa juurikasvu ei olisi niin ruma. Toisaalta taas en millään halua luopua tummasta identiteetistäni. Ehkä odottelen rauhassa valaistumista, annan tukan kasvaa ja yritän tasoittaa väriä jollain suoravärillä. Onneksi työttömänä ei tartte näyttää siistiltä. Silti tukkahullua harmittaa tällainen sekotukka. :-\

Poissa Hali

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #399 : 19.04.09 - klo:23:26 »
Ei niinkuin mitään havaintoa että millaseks tän pörrön värjäis. Malli tulee olemaan http://s212.photobucket.com/albums/cc202/Roself/?action=view&current=angel.jpg tämä, mutta mikä väri? Perus ruskeaa en haluaisi, koska omasta mielestäni ei tuohon malliin se sovi, enkä välttämättä mitään shokkiväriä halua, koska niiden ylläpito on niin vaikeaa. Blondia en myöskään halua, joten siis mikä.. Musta taitaa jäädä ainoaksi vaihtoehdoksi, kun en halua ruskeaa enkä punaista missään nimessä. Mietin taas että sopisiko jos värjäisin mustaksi ja alta nuo osat mitkä kuvan tytöllä on mustia niin blondilla. Toisaalta taas haluaisin vielä jonnekkin pesukarhuraitoja, että pieni kriisi menossa kun huomenna on kampaaja :/
Wtf?

Ridgeli

• Vieras
« Vastaus #400 : 21.04.09 - klo:16:07 »
Värikriisi hyvinkin täälläkin.
Leikkautin hiukseni viimeksi tosi lyhyeksi, lyhyet ovat olleet aina, mutta nyt kunnolla. Ja olen kovasti mallista tykännyt. Nyt sitten iski ajatus päähän, joka ei suostu sieltä lähtemään, joten ajattelinpa kysäistä kokemuksia ja kommentteja, että kannattaako ajatusta jatkaa, vai lopettaa suosiolla heti.
Eli mustat värjätyt hiukset, jotka melkein oman väriset(tumma ruskea)leikkauksen jälkeen. Halu olisi kokeilla punaisia hiuksia. Eli värinpoistoa ja punaista päälle. Onnistuuko, vai onko tämä tumma vaan aina oltava tumma? Raitoja olen kokeillut monestikin, mutta koko päätä en ole uskaltanut värjätä, mut nyt olis niin houkuttelevan lyhyt letti :l

Poissa Mustakuu

• HAIRahtanut
  • Paranoiatar
« Vastaus #401 : 23.04.09 - klo:19:28 »
Voi hitto että pitää olla ihmisen typerä.

Menin heittämään punaisen päälle Crazy Colorin Violette - sävyn (siis sinertävä violetti) ja tulos yllätys yllätys on ihan sekavärinen p*ska. Sain niin hyviä tuloksia sekoittamalla Igoran Ruby Grazeen Violet Crushia että kuvittelin että tämäkin toimisi. Vielä on Stargazerin sävy Plume kaapissa, heitän sen ehkä päälle huomenna ja katson mitä tulee, sen pitäisi olla punasävyisempi, eli värieron ei pitäisi olla noin suuri. Jossei sekään auta niin en tiedä joudunko palaamaan siihen sinimustaa..  :-\

Edit. Värikriisi ohi! Stargezer tarttui hiuksiin kuin synti ja nyt tukassa on tasainen hyvin tumma violetti  :l Tietyssä valossa melkein musta, mutta luonnonvalossa/kirkkaassa valaistuksessa loistaa mahtavasti violettina. Tää on just sitä mitä tahdoin (vaikken ennen värjäystulosta sitä tiennytkään) kun olen jo hieman ikävöinyt sitä mustaa mut samalla ajatellut etten haluaisi niin tylsää väriä vielä. Tää pidetään   :-*

« Viimeksi muokattu: 24.04.09 - klo:21:00 kirjoittanut Mustakuu »
1a Fi Punaiset, matkalla kohti BSL. Ainainen kosteutus päällä. <br />Iho herkkä, kesällä rasvoittuva, pintakuiva sekaiho.

nöötti

• Vieras
« Vastaus #402 : 03.05.09 - klo:23:24 »
Värikriisin poikasta alkaa jo täälläkin päin esiintymään...

Minulla oli mustat hiukset, ehkä noin 5-8 kertaa värjätyt koko pituuksilta aina. Sitä ennen minulla oli ollut tummanruskeat hiukset noin uovden verran, mitä ennen väliaikaisesti vaaleat, ja sitä ennen taas tositositosi kauan punaiset ja keskiruskeat.

Päätin lisätä mustiin hiuksiini vaaleampia, aika vaaleanruskeita raitoja, ja päätin toteuttaa haaveeni värinpoistolla. Jollakin ihmeen konstilla värjäyshuppu kuitenkin imi yli puolet tukastani, ja päädyin sekavan kirjavaksi päästäni: hiukseni olivat mistä ruskeat, mistä oranssit, mistä valkoiset. Siispä päätin alkaa hieman aiemmin kauan kaavailemani hiusten vaalennusprojektin.

Värjäsin hiukseni kaksi kertaa Live Colorin 5-7 astetta valentavalla värillä: ensimmäisellä kerralla tukastani tuli oranssi, toisella kerralla hyvin hyvin vaaleanoranssi, suurimmalti osin kuitenkin voimakkaan tummankeltainen. Tämän jälkeen värjäsin hiukseni Lorealin Preference Recitalin "Vaaleista vaalein tuhka"-värillä ja nyt hiukseni ovat keltaiset, tummuusasteeltaan ehkä 8. Sellaiset kullanvaaleat ehkä...

Kysymys ja päänraavinta: miten jatkaa tästä? Tänään annoin hopeashampoon muhitella päässä puolisen tuntia ja (en tiedä kuvittelinko) mutta hiukseni näyttivät vähemmän keltaisilta. Riittääkö oliiviöljy-haalennuspesut vai pitääkö vielä värjätä? Jos, niin mitä MARKETTIväriä suosittelisitte?

Hiukseni ovat tästä rumbasta huolimatta hyvässä kunnossa, kiitos loistavien hiustenhoitotuotteideni.

Mutta nyt... APUVA!

Ridgeli

• Vieras
« Vastaus #403 : 04.05.09 - klo:08:36 »
Väriapuja en osaa antaa, mutta tuo kuulostaa itseäni ajatellen postiiviselta, että tuollainen käsittelyrumba ei hiuksiasi kamalaksi vetänyt:) Itselläkin hyvin käsittelyitä kestävät hiukset. Eli täytyy siis alkaa kokeileen sitä punaista  :O

Poissa keesha

• Tukkaguru
« Vastaus #404 : 04.05.09 - klo:08:43 »
nöötti: aika moni vastaili sinulle jo tuonne toiseen ketjuun, luepa sieltä uudestaan. Eli jos vaaleammaksi haluat, niin edessä on lisää värinpoistoja/vaalennuksia. Vaalealla markettivärillä et pysty vaalentamaan värjättyä hiusta, edelleenkään. Mutta jos keltaisen taittoa haluat, ja vaaleusaste alkaa olla ok, niin suosittelen jotain tuhkaista vaaleaa, 8.1 tai 9.1 jne. On hankala näkemättä sanoa, milainen tukkasi on nyt.
En oikein ymmärtänyt noita öljyhaalisteluja, ei ne mitään siihen keltaisuuteen auta. Korkeintaan siihen, että se viimeinenkin kylmä peittävyys katoaa tukastasi, (jonka hopeashampoolla sait).

Ja ottakaa huomioon, että kaikilla on erilaiset hiukset. Eikä kannata toisen onnistunutta vaalennusoperaatiota soveltaa omaan päähän! Tehdyt tuhot voivat ilmaantua vasta myöhemminkin.
2b C iii, bsl. Hiustenvärjäystä harrasteleva ikuinen kasvattaja.