Kirjoittaja Aihe: Värikriisi :/  (Luettu 687569 kertaa)

nöötti

• Vieras
Vs: Värikriisi :/
« Vastaus #405 : 04.05.09 - klo:16:03 »
No oompas taas mukavan vastaanoton saanut tällä foorumilla... ::)

Vaalennustopicista luin oliiviöljymuhittelun haalistavan väriä... Siihen tässä nyt vain viittasin. Mutta en kaipaa enää vinkkejä sitten, tulen myöhemmin kertomaan onnistuiko. :P

Poissa Hallonnikas

• Tukkaguru
« Vastaus #406 : 04.05.09 - klo:17:19 »
No oompas taas mukavan vastaanoton saanut tällä foorumilla... ::)

Vaalennustopicista luin oliiviöljymuhittelun haalistavan väriä... Siihen tässä nyt vain viittasin. Mutta en kaipaa enää vinkkejä sitten, tulen myöhemmin kertomaan onnistuiko. :P

Tällainen vastaanotto ei ole mitään henkilökohtaista kottuilua, vaan lähinnä täällä yritetään pitää foorumi siistinä ja ylläpitää jonkinasteista järjestystä viesteissä. Vastauksia ei ehkä tule kovin pian, mutta niitä odotellessa kannattaa käyttää hakua ja etsiä aiempia keskusteluita ko. aiheesta. Ei ole aiheellista aloittaa samasta aiheesta useampaa keskustelua tai kysellä useammassa ketjussa, koska se ei nopeuta vastaamista mitenkään.

Öljymuhittelut eivät vaalenna väriä, vaan niillä voi saada hieman haalistettua väriä mikä on päässyt liian tummaksi, tai esim. liian tuhkaiseksi. Vaalennettuun ja kellertävään tukkaan öljyllä ei enää oikeastaan ole muuta kuin ehkä hoitavaa vaikutusta. Se keltainen kun ei häivy sieltä hiuksesta muuta kuin vaalentamalla lisää.

Komppaan siis pispisiä.
1bFii. Omanvärinen, hartioille yltävä tukka epämääräisessä kasvatusvaiheessa. Kiukkuileva päänahka. Shampoopalojen kokeilua.

nöötti

• Vieras
« Vastaus #407 : 04.05.09 - klo:21:47 »
Blaah.

Tällä lailla aika nuori kun olen niin ei tosiaan kiinnostaisi kyllä saada päälleen minkään näköisiä hyökkäyksiä. Teistä ammatti-ihmisistä vaikka se siltä ei tuntuisikaan.

Taitaapi minun kohdaltani olla juurikasveiluaika ohi, vaikka kiinnostava foorumi olikin.

Nimimerkistä nöötti takaisin vierailijaksi! Eli ohjeita noudatan ja luen vanhoja aiheita. ;p

Emma

• Vieras
« Vastaus #408 : 05.05.09 - klo:21:43 »
Argh mikä kriisi  :-\
Mun ei pitäis lukea tätä forkkaa näin paljon  ;D
Mä mietin, että laittaisinko ruskeita raitoja hupulla tähän kullaväriseen tukkaani. Sitten kekkasin, että mulle sopis viileät värit paremmin, mutta ei varmaan ole hyvä ideä vetää viileä ruskeaa (jos sellaista edes on) kullanväriseen pohjaan.
Ehkä mä vaan laitan suoravärillä vähän jonkin sorttisista vaaleamman ruskeaa koko päähän... Ääh. Kriisi!

Edit.

Ei enää värikriisiä! Pistin Poly Colorin 23 hiuksiini ja annoin muhia myssyn alla n. tunnin. Sitä ennen pesin vielä syväpuhdistavalla shampoolla hiukset. Jätin tietysti täältä tulostamani väriohjelapun kotiin, mutta tuurilla tuli tosi hyvä lopputulos. Ajattelin, että toi on liian tumma mulle ja että tulee taas melkein mustanrusket, mutta näistä tuli tosi vivahteikkaat, kauniin ruskeat  :ts Tykkään. Ja kiitos hyvistä värjäysohjeista itse kullekin.  :D
« Viimeksi muokattu: 07.05.09 - klo:15:52 kirjoittanut Emma »

Milana

• Vieras
« Vastaus #409 : 19.05.09 - klo:08:59 »
Vaivalla vaaleiksi saamani hiukset, muuttuivat eilen loreal excell10 8.13 tuhkan vaalean ansiosta IHAN JÄRKYTTÄVÄN sävyisiksi tuhkan ruskeiksi, vaikka luulin lopputuloksesta tulevan paljon vaaleampi ja kirkas.  :#

Mitä mä nyt teen? saisko ton värin jotenkin hellävaraisesti tukasta pois, kun hiukset ovat saaneet kärsiä (mun lisäkseni)jo ihan tarpeeeksi muutenkin.
« Viimeksi muokattu: 19.05.09 - klo:18:02 kirjoittanut Amina »

Poissa Chaos

• 666
  • Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
  • "...As Your Flesh Rots"
« Vastaus #410 : 19.05.09 - klo:14:38 »
^ Kokeile syväputsaavalla shampoolla pesua (Herbina ja VO5 edullisia) ja öljyä hiuksiin myös, jonka sitten huuhtelet pois (kaupasta vaikka ihan oliiviöljyä).
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset melkein alaselkään. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos

Poissa Belle

• Tukkaguru
« Vastaus #411 : 19.05.09 - klo:16:40 »
Mulla on myös tullut kasiasteisella viileähköllä sävyllä ihan hirveä kuralammikon väri vaaleisiin hiuksiin. On lähtenyt muutamissa pesuissa ja muhitteluissa pois, eli ei huolta, ei se jämähdä onneksi lopullisesti! Kuten CB jo sanoikin, niin syväputsaria ja öljyllä muhittelua.

Milana

• Vieras
« Vastaus #412 : 19.05.09 - klo:18:08 »
Huh, kiitti vinkeistä  ;) tovottavasti ootte oikeessa ja väri lähtee vaalenemaan...kauanko kannattaa antaa vähintään sen öljyn muhia?

Poissa Kameleontti

• HAIRahtanut
« Vastaus #413 : 19.05.09 - klo:18:28 »
^
Syväputsarilla kannattaa myös muhitella esim. vaikkapa 20 min. Värinhaalistamisesta on myös oma vinkkiketju, jossa hyviä ohjeita.  :)
Hiukset: Puolipitkät, luonnonkiharat, kuivahkot, käsitellyt.
Lempimerkit: Tigi, L'anza ja Joico.

Mylène

• Vieras
« Vastaus #414 : 23.05.09 - klo:14:30 »
Joo, elikkäs mulla tässä ei vielä mitään "kriisiä" ole, mutta hiusten värinvaihdos olisi mielessä ja mielellään ilman mitään kömmähdyksiä...  ::) Nyt siis tilanne on tämä, että mustalla olen värjäillyt jo vuosia, pääasiallisesti kampaajalla. Nyt kun hälle ilmaisin haluavani entisen punaisen takaisin, oli suhtautuminen hieman nihkeää..  :P Hiukset on huijausmitalla 76cm ja pisimmillään ylttävät sinne vyötärölle, kun en kovin pitkä ole. Eli mitenhän tässä pitäisi tehdä? Voisikohan kampaajan kanssa asiasta vielä neuvotella kunhan seuraavan kerran menen, vai uskaltaako lähteä itse kotosalla vaalentelemaan ja värjäämään vai iskeekö paniikki ja hamppua päähän..?  :-\ Hiusten nykyinen kunto on ihan kohtalainen, latvasta toki vähän kuivempaa..  Hieman se vaalennus kuitenkin pelottaa, mutta olisin kiitollinen jos jollain olisi idea tilanteen ratkaisemiseksi  :)

Paikalla Mena

• Tukkaguru
« Vastaus #415 : 23.05.09 - klo:21:47 »
^ Useampi värinpoisto tuohon tarvitaan. Jos mä olisin sä niin laittaisin kotona tai sitten ottaisin ne värinpoistot kampaajalla. Kampaajat jostain syystä kuulemma on aika nihkeitä käyttämään suoravärejä ja kestoväri ei latvoissa oikein pysy (ja rasittaakin niitä turhaan). Kerralla tuskin tuota operaatiota kannattaa lähteä yrittämään. Itse otin mustasta värinpoiston ja päälle punaista suoraväriä ja annoin hiusten levätä ja hoidin niitä välillä ennen kuin otin vaalennuspesun amiksessa ja siihen päälle taas suoraväriä. Mulla riitti kaksi vaalennuskertaa mutta on viimeks ollut punainen talvella. Yksi tuttu oli vuosia mustapää ja hänellä tarvittiin kuusi värinpoistoa että saatiin tarpeeks vaalea ihan kirkkaan punaiselle (käyttää punaisena myös Crazy Coloria). Mietithän myös sitten sitä miten rasittavaa sitä punaista on pitää yllä ellet onnistu jostain Elumenia saamaan... :)

Mylène

• Vieras
« Vastaus #416 : 26.05.09 - klo:00:21 »
Kiitos vinkeistä..  :) Ite luulen että tähän päähän sais kanssa tehdä ihan muutamat värinpoistot ennen kun suoravärit alkaa tarttua tarpeeks kirkkaina. Ja tosiaan, punasen värin ylläpito on kyllä ihan tuttua vuosien takaa..  ;D Sillon kyllä käytössä oli ihan kestovärit ja jälki sen mukasta, suoraväreistä ei hajuakaan... Mutta nyt jos lähden tästä tätä väriä muuttamaan, niin voisin kokeilla jos niillä sais pidettyä tukan paremmassa kunnossa ja ylipäätään värin sävyn halutunlaisena  :)

Poissa Eleven

• Tukkaguru
« Vastaus #417 : 01.06.09 - klo:10:51 »
Hetken mielijohteesta värjäsin noin 9-asteiset puoleen selkään ulottuvat hiukseni tummanruskeiksi toukokuun alussa kevytvärillä, mutta paketin lupaaman tummanruskean asemesta tuloksena oli mahonginruskea, joka on sittemmin pesussa haalistunut punertavaksi kupariksi. En tohtisi täysin käräyttää pitkiä ja suht hyväkuntoisia hiuksiani millään värinpoistolla tai raidoilla, joiden sitä paitsi uskon jättäväni mun tukan vaan porkkananoranssiksi.

Omat juuret alkavat jo hieman näkyä, mutta en halua värjätä niitä piiloon tummemman värin vielä tiukemman tarttumisen pelossa, sillä uskoakseni haluan tulevaisuudessa palata omaan vaaleaan väriini. Jokakuukausinen värjäysrumba ei houkuttele, enkä sitä paitsi usko tummemmpien värien sopivan mun taikinaisen kalpeaan naamaan ja harmaisiin kulmakarvoihin  :). Onko mitään tehtävissä vai pitääkö mun vain toimettomana katsoa vierestä kun kevytsävy haalistuu ajan kanssa oranssiksi ja oma juuri kasvaa esiin saaden aikaan pälvikaljuefektin? Ja luulin miettineeni tämän loppuun asti ennen värjäystä..
Once you compare the sorrow of real life to the joy of an imaginary one, you will never want to live again - only to dream forever.

Poissa palekastro

• HAIRahtanut
« Vastaus #418 : 01.06.09 - klo:11:43 »
^Erisävyistä raitaa?

Poissa lillamilla

• Tukkaguru
« Vastaus #419 : 01.06.09 - klo:13:59 »
Sulla on siis "ruskeaksi" värjätty tukka, josta tuli mahonki ja haluat palata vaaleaan?

Ei se värinpoisto oikeasti niin vaarallinen ole, laitan jonkun suoravärin sen päälle ja hoidat hellästi. Itse pelkäsin värinpoistoa kuin ruttoa, mutta tehtyäni pari värinpoistoa syksyllä, saatuani hiukset karmean rusekasta takaisin vaaleaksi, värjättyäni puaniseksi suoravärillä ja eilen palattuani värinpoistolla takaisin vaaleaan voin vakuuttaa ettei se värinpoisto niiiiin kamalaa ole. Hoidan kyllä tukkaani muuten hellästi tehoihoitiksia muhitellen. Voihan olla että tämän räjähtää vasta jonkun ajan kuluttua mutta juuri nyt hius näyttää hieman kuivalle mutta paremmalle kuin usealla muulla. Ja voihan sitä sitten tasoittaa jos hampppulatvat sojottaa kovasti.

Kyllä ne raidat / vaalennus/ kestovärikin tukkaa kuluttaa. Oletko katsonut Värinhaalistusvinkkejä -ketjun? Minulla toimi parhaiten syväputsari laitettuna kuivaan tukkaan + tunti taikka reilut + tehistä päälle.

Tais sitten laitat nykyiseen tukkaan suoraväriä antamaan tasoitusta kasvatteluvaiheen ajaksi.
2a /b F ii. Harmaanvaalea, olkapäille ja himpun yli yltävä tukka. MOP C-system ha, Joicot. Kuva hiuslaatuketjun sivulla 11.