Kirjoittaja Aihe: Värikriisi :/  (Luettu 685912 kertaa)

Poissa Eleven

• Tukkaguru
Vs: Värikriisi :/
« Vastaus #420 : 01.06.09 - klo:14:16 »
Sulla on siis "ruskeaksi" värjätty tukka, josta tuli mahonki ja haluat palata vaaleaan?
--
Tais sitten laitat nykyiseen tukkaan suoraväriä antamaan tasoitusta kasvatteluvaiheen ajaksi.

Aivan näin, tämä on tilanne. Oma hius on siis noin 9-asteinen melko tuhkainen vaalea, värjäsin hiukset Casting Color Glossin sävyllä 535, joka on nyt haalistunut sen verran että tummuusaste on varmaan noin 6. Hiukset ovat kyllä mielestäni tällä hetkellä hyväkuntoiset, hius oli ennen kevytväriä lähes käsittelemätöntä poislukien latvojen aikoinaan vaalennetut osiot, joista olisin kyllä toisaalta valmis luopumaan.

Suoravärillä tarkoitit ilmeisesti jotain ruskeaa sävyä? Alan pikkuhiljaa kallistua ihan rehellisen värinpoiston kannalle, koska loppujen lopuksi hiuksissa väri merkkaa minulle enemmän kuin kunto ja huollan tätä tukkaa kuitenkin niin tunnollisesti että uskon sen palautuvan ihan hyvin. Jos latvat kärähtävät, niiden poisleikkaaminen ja hetken hieman lyhyemmän hiustyylin pitäminen tuskin on mikään maailmaa kaatava asia. Pelkään vaan lopputuloksen olevan oranssi, jos kerran hiuksissani on niin paljon lämpöä että se vetää ruskeankin värin punaiseksi.
Once you compare the sorrow of real life to the joy of an imaginary one, you will never want to live again - only to dream forever.

Poissa keesha

• Tukkaguru
« Vastaus #421 : 01.06.09 - klo:14:38 »
^ Onhan tuossa ccg kyllä mukana mahonkia, sieltä se lämpö siis tullut sun tukkaan. Tai tarkka käännös tuosta koodistahan ois vaaleanruskea kultamahonki. Että ei se 535 kyllä tummanruskeaa oo nähnytkään.. Vaikka vetäähän nuo ccg yleensä aiottua tummemmaksi. Sanoisin silti, että musta tossa on turha väriä syyttää.
2b C iii, bsl. Hiustenvärjäystä harrasteleva ikuinen kasvattaja.

Kunis

• Vieras
« Vastaus #422 : 08.08.09 - klo:18:34 »
Nojoo huh, vedin tässä muutama päivä sitten vaalennusta ja punaista päähän, ja nyt huomaan tukassa olevan musta värimuhi. Tumma ja tuhkaisa sopii minule niin paljon paremmin, mutta aina välillä pisamat saavat minut huijattua punakokeiluihin. Kunpa joskus vielä oppisin, ettei se taida mulle sopia, eijei. Nyt oli tarkoitus jotakin pientä kuparin oranssia raitaa jättää päähän, mutta musta imaisikin koko tukan. Täytynee hankkia oransseja klip-oneja.

No, meneepähän taas rahaa tukkaan niin ei tule mieleenkään muuta shoppailla ;)

noppi-s

• Vieras
« Vastaus #423 : 10.08.09 - klo:12:58 »
Ensimmäinen viesti juurikasvu-sivuston käyttäjänä, ja heti kriiseilen täällä... ;D

Avattaresta näette mun tämän hetkisen tukan värin. Toukokuun alussa tai huhtikuun lopussa aloin sitä vaalentamaan, ja ihan kivasti olen saanut siitä jo noinkin vaalean. Paikoittain on jopa melkein valkoinen, ah. Lähtökohtana oli siis mustat hiukset (kyllä, ihan totta!). Tämän näköiset hiukseni ovat olleet kesäkuun puolesta välistä asti. Alla on vähän vielä oranssisempaa väriä, mutta värinpoistoa, värinpoistoa...

Nyt on alkanut himottaa ihan sikana sellainen scene-tukka! Käytän siis clip on-pidennyksiä, oman tukan pituus ei riittäisi millään hienoon sceneen. Haluaisin jotain mustaa särmää etuhiuksiin, mutta en tiedä miten. En haluaisi kuitenkaan värjätä taas mustalla isohkoa aluetta, sillä olen juuri saanut kokea, kuinka vaikea mustasta pohjasta on saada hieno, kylmä vaalea.

Ideoita?

Poissa Inotti

• HAIRahtanut
« Vastaus #424 : 10.08.09 - klo:17:18 »
Jos tekisit mustia raitoja itsellesi sinettipidennyksillä/clip-oneilla? Kun jos vaaleaan tukkaan tehdään mustia osioita niin on hyvinkin vaarana, että pesujen yhteydessä väri leviää vaaleaan tukkaan ja sitä tuskin haluat kun olet vihdoinkin saanut kauniin vaaleat hiukset.  ;)
hiukset: 1bFii Hiuskriisi<br />Hiusmittauksia

Poissa Mustakuu

• HAIRahtanut
  • Paranoiatar
« Vastaus #425 : 12.08.09 - klo:11:44 »
^^ Ja eikös teippihiuksilla saa aikaan leveitä raitoja jos sellaisia tahtoo? Itseäkin kiinnoistais nimittäin tollaset leveät raidat mut en kyllä ala omaa tukkaa rääkkäämään värinpoistoilla. Ja olishan se sääli kiusata juuri vaalennettuja hiuksia kesto(?)värillä jos sitten rupeaakin kaduttamaan.
1a Fi Punaiset, matkalla kohti BSL. Ainainen kosteutus päällä. <br />Iho herkkä, kesällä rasvoittuva, pintakuiva sekaiho.

Poissa Enkuli

• Tukkaguru
« Vastaus #426 : 13.08.09 - klo:13:38 »
Yhyy, yritin saada aikaan luonnollista vaaleanruskeaa tukkaa.Otin mielestäni hyvin kevyenruskean tuhkansävyn ja siitä tuli harmaarusehtavan vihreä lopputulos. Vedin päälle toisen kylmänkellertävän värin ja tulos parani, mutta ei tarpeeksi. Laitoin kevytvärin ja lopputulos oli hmmmm, ei auttava. Pitäisi laittaa jotain punapigmenttistä, ehkä vähän vaalentavaakin. Mikä paketti voisi olla hyvä?

Roosa

• Vieras
« Vastaus #427 : 19.08.09 - klo:23:52 »
Heissan!

Mulla on nyt 10kk:n vaalentelun jälkeen kullanhohtoinen, tosi kiva ja luonnollinen väri hiuksissa. Hiukset ovat myös erikoisen hyvässä kunnossa rankasta vaalennusprojektista huolimatta (kampaajan kanssa ollaan raidoilla vaalennettu, ei kertaakaan siis kokopään värinpoistoa tms).

Olen ihonväriltäni hyvin kalpea, iho punoittaa lievästi, tai ei niin lievästi - mutta usein.. Pisamiakin löytyy. Kesän tuoma (lievä) rusketus saa tämän lämpimänsävyisen tukkani näyttämään hyvältä, mutta entä nyt, kun tulee syksy ja talvi? Tiedän muuttuvani todella kalpeaksi. ..
Aina ennen minulla on ollut tummanruskea - musta tukka ympäri vuoden. Enää en haluaisi palata tummaan. Siispä nyt mietin, että mahtaisiko minulle sopia nykyisestä kullanhohtoisesta vaaleasta vielä vaaleampi, tuhkaan taittava sävy?
Näytänkö ihan kummalliselta, jos olen todella kalpea ja tukkakin olisi vaalea?  ??? Kulmakarvani ovat suht tummat ja silmäni melko kirkkaan siniset.. :)

Vaalennusväriä saa myös sitten suositella..joku tuhkaan taittava siis!

:)

Poissa Chaos

• 666
  • Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
  • "...As Your Flesh Rots"
« Vastaus #428 : 26.08.09 - klo:20:55 »
^ Mielestäni ei näytä lainkaan pahalta, jos on kalpea ja viileän sävyiset hiukset :) Itse olen hyvin kalpea ympäri vuoden ja oma väri on viileään taittava hyvin vaalea, mutta toki nämä ovat makukysymyksiä.

Taitaa vaikka miltä merkiltä löytyä tuhkaan taittavia vaaleita sävyjä.
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset melkein alaselkään. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos

Poissa Inotti

• HAIRahtanut
« Vastaus #429 : 26.08.09 - klo:22:20 »
Minunkin mielestäni vaalea tukka vaaleaan ihoon yhdistettynä näyttää uskomattoman kauniilta! Tosiaan makukysymyksiä.
hiukset: 1bFii Hiuskriisi<br />Hiusmittauksia

Poissa pupulupu

• Haiven
  • *
« Vastaus #430 : 27.08.09 - klo:19:38 »
Värjäsin Lorealin 9.1 Recitalilla (vai olikohan Preference...) n. 7 asteisen karmaisevan juurikasvun ja annoin vaikuttaa raidoitetussa 8-asteiseksi itsestään tummuneessa latvustossa lopuksi n. 7 minuuttia. Lopputulos harmahtavat raidat, muuten ehkä aivan aavistuksen vihreään vivahtava luonnonvaalea. 8-asteinen luulisin. Tylsä. Hamppu. Lämpimän värisillä juureksilla. Muhittelin öljysitruunasörsseliä päivän ja pahimmat viherharmaat häippäsivät, kupari paistelee jo läpi :(
Kai pitäisi taas raitoja sutia tähän päälle jotta saisi jotain eloa väriin. Tai lätkiä paketti hennaa päälle mutta kun oranssikaan ei miellytä, tummaa en edes uskalla kokeilla.
 Oma hiustenvärini on aika täsmälleen lyijykynän lyijyn värinen, vaikea enää arvioida tarkkaa tummuusastetta kun viimeksi oma väri oli 17 vuotta sitten. Kai se on uskottava että ei tästä väri lähde kuin värinpoistolla käräyttämällä jos jonkinlaista muuta kuin kulta-kupariblondia halajan. Nimittäin olin sitten värjäyttänyt kampaajalla tai duunaillut itse kotona, väri tummuu parissa viikossa vähintään asteen verran ja alkaa kellertää. Mutta kun en osaa edes päättää mikä se mun "paras" väri sitten olisi. Niin ei mitään kovin radikaalia uskalla kokeilla. Oma väri on siis aivan lyijynharmaa, ei harmaantunut, silmät  vaaleansiniset, iho kellertävä ja ruskettunut. Luomia paljon, pisamia ei. Sopiiko teidän mielestä kellertävään ihoon lämpimät vai viileät sävyt?

Poissa keesha

• Tukkaguru
« Vastaus #431 : 03.09.09 - klo:16:04 »
Mä haluaisin värjätä tukan mustaksi, tai vähintäänkin tummanruskeaksi ja pistää leveää violettia palkkiraitaa siihen. ::) Ja lupasin itselleni että niin tummaksi ei mennä enää koskaan...
2b C iii, bsl. Hiustenvärjäystä harrasteleva ikuinen kasvattaja.

Poissa palekastro

• HAIRahtanut
« Vastaus #432 : 03.09.09 - klo:23:01 »
Ääh. En tiedä mitä tehdä hiuksille, ne käyvät jo hieman tylsiksi ja haluaisin vaihtelua...kuvaa löytyy Hiuslaatuketjusta (sivun 21 alalaidasta), laitan tuohon linkin alle. Oma väri on hieman punertava tummanvaalea/vaaleanruskea ja vuosi sitten vaalennettu latvaosa kellertävä ja kulahtanut. Mietin pitäisikö ottaa vaaleita raitoja, jotta juuren ja latvan välinen sävyero ei olisi niin huomattava vai pitäiskö tummentaa hiuksia kauttaaltaan noin pari astetta (esim. kevytvärillä). Jokin suklaanruskea sävy himoittaisi, mutta liian tummaksi ei saisi vetää. Linkistä näkee, että se tummin ruskea ei ainakaan sovi, tukkani näyttää siinä peruukilta  ;D

http://www.juurikasvu.org/smf/index.php?topic=4.300

Kommentteja?

Poissa Mena

• Tukkaguru
« Vastaus #433 : 12.10.09 - klo:07:54 »
Mena täällä taas, moi.  ::) Tukka on musta ja mun tekis mieli päräyttää se punertavan ruskeaksi joko kokonaan tai yläosa vaan, jotain tällaista siis:
http://www.ukhairdressers.com/style/full_pic.asp?pic=12111
http://www.ukhairdressers.com/style/full_pic.asp?pic=12679

Kuitenkaan sitten taas en tykkää yhtään tästä: http://www.ukhairdressers.com/style/index2.asp?R1=3781&month1=&pg=1&styl1=Paul%20Gordon

Luonnonkihara hius + ikuinen päättämättömyys hiusten kanssa = kirous. Tarttisin varmaan peruukkeja 200 kpl että vois siitä aina valita päivän värin.  ;D

Retro

• Vieras
« Vastaus #434 : 13.10.09 - klo:20:44 »
Tarttisin varmaan peruukkeja 200 kpl että vois siitä aina valita päivän värin.  ;D

Peruukit olis muuten tällekin päättämättömälle todella käteviä...  ::)

Mulle tosiaan riitti taas. Jotain puoli vuotta sitten tuli hirvee tarve saada tukka omanväriseksi, eli sellaiseksi about tummanvaaleaksi, kun "sitä ois sit niin paljon helpompi kasvattaa". Nooh, oranssista lähdettiin pitkäjänteisesti haalistamaan ja sit vähän tummanvaaleaa väriä ja vaaleita raitoja. Ja nyt? Tutturuu, duckie tahtoo oranssin. Kai se täytyy vaan sit myöntää itselleen, että se on mun väri, kun siihen tulee aina palattua. Huoh. Ai niin ja kriisiosio on se, että tykkään sinänsä kyllä nykyisestäkin melko vaaleasta ja tiedän, että paluu tähän tulisi olemaan tuskan ja kärsineiden hiusten takana, mutta ei tämä kuitenkaan ole ihan sitä ominta mua (identiteettikriisi tää taitaakin olla...  ::) ). Joten, oranssia hetiheti vai not?