Kirjoittaja Aihe: Värikriisi :/  (Luettu 686286 kertaa)

Poissa octagon

• HAIRahtanut
Vs: Värikriisi :/
« Vastaus #435 : 14.10.09 - klo:14:28 »
Lainaus käyttäjältä: palekastro
vai pitäiskö tummentaa hiuksia kauttaaltaan noin pari astetta (esim. kevytvärillä). Jokin suklaanruskea sävy himoittaisi, mutta liian tummaksi ei saisi vetää. Linkistä näkee, että se tummin ruskea ei ainakaan sovi, tukkani näyttää siinä peruukilta

Kuvien perusteella olen samaa mieltä että tuo tummempi ruskea ei ole oikein hyvä. Suklaanruskeiden kanssa on juuri tuo vaara että on joko liian tumma, tai sitten mitäänsanomaton hiirulaisväri. Melkein tekisi mieluummin ehdottaa niitä vaaleita raitoja, ainakin noista kuvista minusta se ylimmäinen missä on vaalein hiustenväri näyttää parhaalta.
« Viimeksi muokattu: 14.10.09 - klo:16:05 kirjoittanut octagon »

Poissa Pähkinä

• Tukkaguru
« Vastaus #436 : 14.10.09 - klo:14:35 »
^ Laittaisitko, octagon, lainauksen aina niin, että siihen jää näkyviin kenen tekstiä lainaat. Olisi helpompi seurata keskustelua.  :)

Poissa Luurankka

• Tukkaguru
« Vastaus #437 : 14.10.09 - klo:17:43 »
Joo, nyt kun oon saamassa tukan jo aika lähelle omaa väriä (takana kasvattelua, värinpoistoa, väriä, raitaa ja hoitoa) niin tekis sitten välillä mieli vetää takaisin mustaksi. Vaikka vannoin ettei enää, koska en jaksa sitä juurikasvun kanssa tappelua ja näytän huomattavasti inhimillisemmältä muulla kuin mustalla tukalla, niin silti... On siinä mustassa oma viehätyksensä.  ::)

Luulen että tän kriisin takana on se että mun oma väri on aika mitäänsanomaton ja erityisesti vaaleammaksi raidoitetuista kohdista lähtee sävy kävelemään tosi äkkiä, jolloin tuloksena on tosi epämääräinen sekasotku, joka tuntuu vetävän yhdessä valossa oranssiin ja toisessa vihreään.  :-X
Siivous ilman Tolua on teeskentelyä.
1 c F ii. Vaalea pehko. Herkkä helposti tukkiutuva sekaiho.

Poissa Ulrika

• Tukkaguru
« Vastaus #438 : 15.10.09 - klo:09:44 »
Mäkin oon vähän Luurankan kanssa samanlaisessa tilanteessa. Eli hiukset on nyt suunnilleen oman väriset kaikkialta, latvat on ehkä aavistuksen eriväriset, juurikasvua on varmaan joku 10 cm, mutta ei ole mitään rajaa näkyvissä. Tää väri vaan on tylsä ja mitäänsanomaton. Mutta mä en halua mustaksi vaan punaiseksi. Jotain on pakko tähän kehittää, mutta en oikein tiedä mitä...
Tänään on nimenomaan tekemispäivä!

Poissa Auringonkukka

• Tukkaguru
« Vastaus #439 : 15.10.09 - klo:17:09 »
Arska täällä hei :D

Mulla on just sopivan värinen pohja, ja siihen olen enemmän kuin tyytyväinen, mutta olen alkanut himoita (jälleen) raitoja.. mun pitäis värjätä juurikasvu ihan just, ja ajattelin että laittaisinko ne raidat samalla? Mitään vaaleita ei, mut jotain piristystä, multa löytyisi kevytväreistä 6.13,6.14, 7.13 ja jotain niistä ajattelin, ehkä tota 6.13 tai 7.13. miltä kuulostaisi? pohja siis lämmin tummanruskea, malli reippaasti rikottu, otsis, ja pisimmillään lapaluiden yläpuolelle. Tekisinkö raidoista ohuita vai paksuja ja miten ne sijoittelisi? luonnollisesti mahdollisimman cool lopputulos haussa ;D
Tukka 1c(tai 2a) M ii/iii, hiuslaatuketju sivu 5, Hiushörhö, kosmisfriikki ja kynsilakkahirmu.

Poissa Magdalena

• HAIRahtanut
« Vastaus #440 : 16.10.09 - klo:20:27 »
Mulla on värikriisi, että vaihtaisinko tummanruskeasta punaiseen taas takaisin. En edes enää muista montako vuotta väri on ollut tummanruskea, mutta jahkon ja jahkon, koska haluan niin suojella hiuksiani siltä rasittavalta prosessilta, mitä punaiseen pääsy vaatisi... Oi, kertokaa mitä teen. Pois tylsyydestä vai pehmeän tukan vaalintaa?
"Kun kuulin siitä, oli liian myöhä. Oli järki mennyt syksyn myötä."

usagi

• Vieras
« Vastaus #441 : 16.10.09 - klo:20:39 »
Juu. Sopisko tää nyt tähän osioon?
No joo,n. kuukausi sitten hennailin ja indigoilin hiukset 3-4 - asteiseksi ruskeaksi, ja tykkäsin. Henna on kumminkin vasta tilauksessa, ja koska väri haalistui parissa viikossa (ei ihme mun pesemisillä) niin päätin värjätä pään kunnolla tummaksi, eli mustaksi.Tai no 2-asteiseksi.
Nyt en osaa päättää tykkäänkö tästä vai en. Vähän angstinen, ei tunnu enää kovin omalta tämä väri. Se mansikkablondi miksi hiukset haalistuivat oli kyllä kanssa ihan kiva :-\. En onneksi kestoväriä laittanut tällä kertaa, värinpoiston tarpeeksi monta kertaa tehneenä... Ihmettelen vaan että miksiköhän se mustaksi nyt piti värjätä, kun mulla oli projektina oman värin kasvatus. ;D Näyttää menevän joka vuosi samalla lailla näiden värien kanssa, kevään ja kesän yritän olla vaalealla tukalla ja talvella kokeilen sitten kaikki värit mistä kesällä haaveili  :P. Ois muuten helpompi sanoa minkä värinen tukka ei ole ollut kun mikä se on ollut... Olen krooninen värikokeilija/kriiseilijä.

Poissa Neve

• HAIRahtanut
« Vastaus #442 : 16.10.09 - klo:23:14 »
Mullakin on taas vaihteeksi värikriisi.
Tilanne on semmoinen, että olen ollut helmikuusta asti blondi. Aloitettiin raidoittamaan tummaa tukkaani, jossa oli vaaleita raitoja. Välillä meinas jo usko loppua ja ikävöin tummaa kuontaloani, mutta jaksoin kärsivällisesti jatkaa kohti vaaleampia kutreja.
Nyt hiukset on ihanan vaaleat. Monet ovat kehuneet miten hiukset sopivat minulle hyvin.
Olen vaan niin kyllästynyt näihin, enkä tiedä mitä tekisin!
Toisaalta haluaisin tumman tukkani takaisin, jotenkin kotoisampi olo niissä ja sopivat mielestäni paremmin ruskeisiin silmiini.
Toisaalta taas olen niin kovan työn tehnyt näiden eteen, ettei tekisi mieli värjätä tummemmalla.
Jos sitten kyllästyttää taas ne ja haluaisinkin uudestaan vaaleat  ::)
Ehkä se on vaan tämä pimeä aika, kun rupeaa kaiholla miettimään miten ihanat ne tummat hiukset olivatkaan  ;)

En oikein tiedä kummassa värissä olen enemmän oma itseni..
Ääh. En osaa päättää..

Poissa deko

• Tukkaguru
« Vastaus #443 : 16.10.09 - klo:23:26 »
[kokemuksen syvä rintaääni]

Jos olet tottunut värjäilemään tukkaasi niin on aivan järjetöntä edes kuvitella a) oman värin kasvattamista tai b) jossain tietyssä värissä pysymistä. Tukka uudistuu kokonaan noin viidessä vuodessa ja jos haluat värjäillä fiiliksen mukaan niin tervettä pitkää tukkaa et pysty kasvattamaan, mutta so what. Tukka uusiutuu ja värejä pystyy vaihtamaan.

Minä kuvittelin ihan vakavissani värjääväni tukkani omaan väriin ja kasvattavani neitsyttukkaa. Just. Vuoden verran kipristelin. Ja hennalle annettiin sitten pikkusormi ja koko käsi. Punainen on minulle kodikas väri ja siihen minä palaan. Onneksi väri on kasviväreillä saavutettavissa eli ei tarvitse tappaa tukkaa hapetteilla. Ja minä ihan tosissasi kuvittelin olevani tyytyväinen villasukanvärisellä tukalla ::) ei toimi. Luonteeseeni kuuluu irkkukupari ja sillä tiellä ollaan.

Pääasia on että tukka on sinun mielialasi mukainen ja sinulla on hyvä olla valitsemassasi tukkavärissä. Vaikka se vaihtuisikin tiheään. Sen takia on keksitty tehohoidot sun muut konstit ;D

[/ kokemuksen syvä rintaääni]

eri: typoja
« Viimeksi muokattu: 16.10.09 - klo:23:50 kirjoittanut deko »
this too shall pass.

Poissa Auringonkukka

• Tukkaguru
« Vastaus #444 : 16.10.09 - klo:23:42 »
^Senpä takia munkin on välttämätöntä ottaa raidat koska mulla on nyt uusi malli, ja ne saa nopeasti piiloon jollain sävyttävällä vaahdolla ilman suuria tuhoja. ;D
Tukka 1c(tai 2a) M ii/iii, hiuslaatuketju sivu 5, Hiushörhö, kosmisfriikki ja kynsilakkahirmu.

Poissa deko

• Tukkaguru
« Vastaus #445 : 16.10.09 - klo:23:49 »
^ reipasta :D

otin just sulamaan jääkaappiin yhden hennanyytin (pakastan aina valmista hennapuuroa valmiiksi, saa punaisemman lopputuloksen), huomenna pitää tehdä kokopään hennaus. Pitäähän siinä punaisessa pysyä ;D ja jos vaikka olisi energinen olo huomenna ja laittaisi hennan päälle vähän niskatukkaan indigoa tummentamaan ja värjäisi kulmat ja ripset ja olisi taas kuukauden verran ihan ihmisen näköinen ;D
this too shall pass.

Poissa tragedia

• HAIRahtanut
  • recovered hair dye junkie
« Vastaus #446 : 17.10.09 - klo:07:18 »
Jaiks! Nyt kun on muutaman kuukauden holtittomien hiusvärihurvittelujen jälkeen päädytty mustasta mansikkablondiin niin arvatkaapa, mikä väri huutaa mun nimeä sieltä värihyllyiltä? - No suklaanruskea!
Voi piip, enkö mä ikinä opi? No, nyt kun on tähän vaaleaan päästy niin aion pysyä lujana ja kokeilla nyt sitten kaikkia ihania erilaisia vaalean sävyjä kun tähän nykyiseen lyhyempään malliinkin istuu vaaleampi niin paljon paremmin, mutta sitten jos(kun) lähden taas pidempää tukkaa kasvattelemaan niin laitan sen suklaanruskean (ja alan himoita jotain platinablondia seuraavana päivänä... ::))
1cFii
Sikses iha nätti naine.

Poissa Magdalena

• HAIRahtanut
« Vastaus #447 : 17.10.09 - klo:22:07 »
Punapääksi muuttumis-projekti menossa, kohta selviää miten käy.
"Kun kuulin siitä, oli liian myöhä. Oli järki mennyt syksyn myötä."

Poissa Auringonkukka

• Tukkaguru
« Vastaus #448 : 18.10.09 - klo:17:58 »
tragedian tilanne kuulostaa tutulle, silloin kun täytin 18v olin punapää mutta aika äkkiä olin muuttunut taas blondiksi ja ennen punaista oli ollut musta, ja silloin kun 19v menin naimisiin olin pitkään miettinyt että joo, menen naimisiin blondina mutta eiköhän mulla ollut sitten tumma punaruskea tukka.. kun ne suklaasävyt himotti niiiin paljon kaupassa. Seuraavana helmikuuna olinkin taas jo vaalea. ::)

Kaikkea ne hiukset on saaneetkin kestää! Onneksi olen vähän rauhoittunut tässä vispaamisessa.

Raidoista tuli kivat! aika vaaleat, varmaan 8-asteiset, paikoin ehkä jopa 9, vaikka hapete oli alle 6%. Tehokasta ainetta edelleen tuo goldwellin vaalennusaine. Tein aika ohuet lappuraidat, eikä ihan järkysti kärsinytkään, tai siis vähemmän mitä odotin. Tykkään kyllä, mutta olisi voinut tehdä hieman enemmän, tajusin nimitätin että vaaleat (neutraalit/viileät?) raidat näyttää tummanruskean tukan kanssa tosi kivoilta! Jossain vaiheessa laitan siis lisää raitoja ja varmasti tulee taiteltua oranssia ja keltaista pois, koska niiltä osin kun 10V niitä taittoi tuli järkyn kiva, vaikka itse sanonkin. :)

Poissa Chaos

• 666
  • Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
  • "...As Your Flesh Rots"
« Vastaus #449 : 18.10.09 - klo:18:56 »
Ei vitsi deko kirjoitti hyvin tuosta hiusten värjäilystä :) Mä oon nimittäin samaa mieltä asiasta! Eli jos joku väri himottaa, niin sen kun värjäätte vain! Mun mielestä omiin hiuksiinsa pitää olla tyytyväinen ja jos on muutoshaaluinen, niin mikäs siinä, tulee ainakin muutosta vähän väliä.

Edit. Mun piti korjata vielä semmoista, että mä en ole värjäämässä hiuksiani kommentistani huolimatta :D Joo, myönnän, että välillä kaipaa mustia tai punaisia hiuksia, mutta se menee ohi ja ei mun päänahka tykkää värjäilystä ja kun mä tahdon terveet pitkät hiukset, niin värjääminen ei ole vaihtoehto. Onneksi mulla on iha nätin väriset hiukset ja kunhan ne kasvaa pitkiksi, niin varmasti tykkään hiuksistani ja paljon.
« Viimeksi muokattu: 18.10.09 - klo:20:35 kirjoittanut Chaos »
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset melkein alaselkään. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos