Kirjoittaja Aihe: Värikriisi :/  (Luettu 687258 kertaa)

Poissa Neve

• HAIRahtanut
Vs: Värikriisi :/
« Vastaus #450 : 18.10.09 - klo:22:01 »
Helpottavaa kuulla, että ei se muillakaan niin yksinkertaiseta ole näiden hiusvärien kanssa  :D

Niinpä, pitäs vaan tehdä mikä tuntuu itsestä hyvältä.. Välittämättä miten ne taas ihemettelee "mitä sä oot menny taas tekee sun tukalle?!"

Ala-asteen luokkakuvissa mulla onkin joka vuosi eri värinen tukka ja malli.. yläasteella rauhotuin ja värjäilin pitkään ruskean eri sävyillä. Malli olikin sama sen kolme vuotta, tylsää  ::)
Lukiossa sitten innostuin violetista ja sen jälkeen olin n. 2 vuotta punapäänä koska poikaystävällä oli joku hitonmoinen fetissi punasiin hiuksiin. Sitten kun ero tuli, vaihtui hiustenkin väri  ;D

Hmm. Kylläpä ne tummat hiukset näytti hyvältä vuoden takaisissa kuvissa. Niiiin hyviltä, että taidampa repäistä huomenna 8)
Onkin ollut jotenkin erilainen olo näissä vaaleissa hiuksissa, ihan kuin jotain puuttuisi.
Tumma tukka tuo kieltämättä enemmän särmää mun kasvoihin.. Mun olemukseen nyt vaan taitaa sopia sellaiset paremmin. Pitäisi se jo uskoa, ettei mun kuulu olla blondi  ;D

Poissa Auringonkukka

• Tukkaguru
« Vastaus #451 : 19.10.09 - klo:04:14 »
^Mä olen luonnostani aika vaalea mutta miellän itseni ehdottomasti tummatukkaiseksi, enkä ikinä saanut vaaleasta tukasta niin paljon kehuja kuin tummasta. Kaikki myös olettavat mun olevan luonnostanikin hyvin tumma, en tiedä johtuuko piirteistä vai mistä. Ja vaikka kuinka hartaan päätöksen blondiudesta olisinkin tehnyt, aina ne tummemmat värit kiehtovat.. Senpä takia tyydyn värjäämään juurikasvua onnellisesti kuukausittain, ja odottamaan luonnollista tummumista mikä on melko todennäköisesti edessä iän karttuessa - ainakin kaikilla sukulaisilla ollut :)
Tukka 1c(tai 2a) M ii/iii, hiuslaatuketju sivu 5, Hiushörhö, kosmisfriikki ja kynsilakkahirmu.

Poissa Mena

• Tukkaguru
« Vastaus #452 : 19.10.09 - klo:06:55 »
Dekon innoittamana vetäisin sitten aika lailla hetken mielijohteesta värinpoiston ja ruskean värin. Eipä tarttunut se ruskea tai siis peittänyt oranssia joten lätkin suoraväriä tuloksetta ja vielä yhden kestovärin. Nyt se on sitten ruskea, oisko tää palttiarallaa 5.3... Ja hamppu, mutta eikös hoitoaineet ole sitä varten.  ;D ::) Vaaleita raitoja tekis vielä mieli mutta ei kyllä uskalla tämän enempää käräytellä, katsotaan sitten kuukauden päästä kestääkö hiusten kunto. Onneks on tossa parin viikon saikku leikkauksen jälkeen tulossa, on ainakin aikaa muhitella hoitoaineita.

Poissa palekastro

• HAIRahtanut
« Vastaus #453 : 20.10.09 - klo:11:22 »
Lainaus käyttäjältä: palekastro
vai pitäiskö tummentaa hiuksia kauttaaltaan noin pari astetta (esim. kevytvärillä). Jokin suklaanruskea sävy himoittaisi, mutta liian tummaksi ei saisi vetää. Linkistä näkee, että se tummin ruskea ei ainakaan sovi, tukkani näyttää siinä peruukilta

Kuvien perusteella olen samaa mieltä että tuo tummempi ruskea ei ole oikein hyvä. Suklaanruskeiden kanssa on juuri tuo vaara että on joko liian tumma, tai sitten mitäänsanomaton hiirulaisväri. Melkein tekisi mieluummin ehdottaa niitä vaaleita raitoja, ainakin noista kuvista minusta se ylimmäinen missä on vaalein hiustenväri näyttää parhaalta.

Kiitti octagon :) Hauskaa tässä on se, että tuo inasen punertava tummanvaalea sävy on se oma, ei siis se vaalein josta pidit eniten. Laitatan tähän nyt tuhkanvaaleita ja vaalean kuparin sävyisiä raitoja, vähän sen mukaan mikä sopii omaan väritykseen.
« Viimeksi muokattu: 20.10.09 - klo:11:24 kirjoittanut palekastro »

Poissa Belle

• Tukkaguru
« Vastaus #454 : 20.10.09 - klo:12:46 »
Tavoiteltuani täydellistä ruskeansävyä jo lähes vuoden, olen keksinyt haluavani takaisin vaaleaan kupariin. Joku 7.34 olisi aivan unelma. Koska päälihiukset ovat raidoitetut 5-6-asteiset ja alahiukset 4-asteiset niin värinpoistoahan tässä pitäisi lykkiä päähän ja lopputulos olisi varmaan karmea hamppukasa. Toki jos leikkaisi reilusti, mutta saisi taas jättää hyvästit bsl-haaveille ::).

Poissa octagon

• HAIRahtanut
« Vastaus #455 : 20.10.09 - klo:13:26 »
Ähk, värikriisi jo 3 vkoa värjäyksen jälkeen  :-X Kaipasin vaihtelua ja värjäsin jo vuosia 8-asteiset (välillä vähän raidoitetut, välillä vähän kuparisävyä, mutta tummuusaste aina sama) olkapääpituiset hiukseni 5-asteisiksi ruskeiksi. Joo, näyttäähän tämä hyvältä, kunhan jaksaa meikata huolellisesti mutta hyi kauhistus miltä näytän näin tummana ilman meikkiä  ::) Yhdistelmä tummat hiukset ja vaaleat kulmakarvat ja ripset näyttää vähintään oudolta. Lisäksi iho näyttää sairaan väriseltä meikkaamatta nyt, jotenkin vahamaisen vaaleankeltaiselta ja silmänaluset suorastaan sinertävän tummilta. Talven tullen taas alkaa laiskottaa niin ettei jaksaisi aina aamuisin ennen töihinlähtöä kauheasti meikata, joten ikävä tulee vaaleita hiuksia. Värinpoistoa vaan ei taida valitettavasti haivenet kestää, ja lyhyeksi en halua leikata. Ei auta kuin totutella katsomaan peilistä aamuisin zombieta ja yrittää jaksaa maalailla itseään "elävien kirjoihin"  ;D

Poissa tragedia

• HAIRahtanut
  • recovered hair dye junkie
« Vastaus #456 : 20.10.09 - klo:17:43 »
Huh, onneksi tänään nykyinen väri sattui miellyttämään silmää oikein hyvin, piti oikein peilailla kaupungilla jokaisesta vastaantulevasta peilistä   8)

Eli tänään saa sisko värjäillä juurikasvun peittoon (toivottavasti menee asteet kohdilleen, nykyinen sävy kun on saatu aikaan sävyttelemällä värinpoistopäätä suoraväreillä [dementia iski, onhan tähän yksi kestoväri lätkitty, mutta eipä kyllä oikein muuttanut väriä mihinkään, mitä nyt hiukan tasoitti juuren ja latvan tummuuseroa] - onneksi nuo värinpoistot tykkää vetää mun luonnontummanpunertavan pääni enemmän kuparisenkirkkaanvaaleaksi kuin tipunkeltaiseksi, mikä oli platinablondivaiheessa varsin riivaavaa, mutta tähän mansikkablondiin vallan kätevää kun sävyn saa kohdilleen lisäilemällä aavistuksen helmiäistä mukaan ja avot! Huolenaiheena vain, että vaalenee juuresta liikaa latvaan nähden tai, että tämä ferian metallic copper blonde vetäisee liiankin punaiseksi, mutta tuleepahan testailtua...)
Varalle on ostettuna myös Elean blondinkia mahdollisia raitoja varten, mutta harkitsen vielä haluanko pistää tukan huutamaan hoosiannaa vielä lujempaa vai jätänkö kaappiin pahan päivän varalle. Itseni tuntien... ::)
« Viimeksi muokattu: 21.10.09 - klo:14:38 kirjoittanut tragedia »
1cFii
Sikses iha nätti naine.

Poissa Hallonnikas

• Tukkaguru
« Vastaus #457 : 20.10.09 - klo:18:20 »
Voi venäjä, että pitikin lueskella taas koko hiustenvärjäys-osio läpi. ::)
Oon värjännyt tukkaani hennalla, ja pohjaväristä johtuen tuntuu että pelkällä hennalla en saa mitään erityisen punaisia hiuksia, vaan sellaiset eri valoissa joko punaiset, keltaiset tai oranssit.. Ite tietty nään nää yleensä peilin kautta kotona, ja meidän sisätilan valoissa tää näyttää kulahtaneelta vaalealta oranssihkolta.

Ja nyt alkoi sitten himottaa joku ruskea.. Kuten monilla muillakin näemmä näin talvea kohden alkaa nuo tummat värit kiinnostaa. Mä en edes tiedä kestääkö mun kiukkuileva päänahkani kunnolla noita kemiallisia värejä, mutta olin jo melkein äsken juoksemassa kauppaan värihyllylle tyydyttämään äkillistä mielihaluani.. Joku 5-asteinen ruskea vois olla vallan mainio, sävyistä en sitten tiedä mitä hakisin. Tiedän vaan sen että puoli kaveripiiriäni saa hepslaagin jos luovun punaisesta, koska siitä on tullut vuosien saatossa niin tyypillinen väri mulle. ;D Tiedän myös sen että tulen itse satavarmasti myös palaamaan punaiseen jos siitä jossain vaiheessa luopuisinkin toviksi.

Ehkä mä menen ostamaan jonkun vaahtosuoravärin marketista, niin saan toviksi villiintyä..
1bFii. Omanvärinen, hartioille yltävä tukka epämääräisessä kasvatusvaiheessa. Kiukkuileva päänahka. Shampoopalojen kokeilua.

Poissa LaPompadour

• HAIRahtanut
  • If you want to see a girl next door, go next door!
« Vastaus #458 : 21.10.09 - klo:00:08 »
Apua, juuri sain kasvatettua tukan täysin omanväriseksi (tuhkainen maantie) ja kaikki edellisten värikäsittelyjen rippeet pois. Nyt tietenkin iski himo värjätä kuparinpunaiseksi! Miksi aina käy näin? Jatkuvasti huononeva rahatilanne ei suosi jatkuvaa tyvikasvun fiksailua, eikä myöskään herkkä päänahka taida kestää... Ja olen viime aikoina pohtinut myös kosmetiikkaharrastukseni ekologista puolta, siinäkään mielessä värjäily ei ole kovin järkevää... :-\ Mutta olisi ihanaa olla punapää!

Poissa Hallonnikas

• Tukkaguru
« Vastaus #459 : 21.10.09 - klo:08:37 »
^
Suosittelen tutustumaan henna-keskusteluun, jos punainen ilman kemikaaleja kiinnostaa. ;)
Mulla tyvikasvu ei näytä edes kovin pahalta hennavärjäilyjen jälkeen, jotenkin oma väri sulautuu helpommin, vaikkakin eroa on. Ei tule sitä kalju-efektiä.
1bFii. Omanvärinen, hartioille yltävä tukka epämääräisessä kasvatusvaiheessa. Kiukkuileva päänahka. Shampoopalojen kokeilua.

Poissa LaPompadour

• HAIRahtanut
  • If you want to see a girl next door, go next door!
« Vastaus #460 : 21.10.09 - klo:16:31 »
Joo, hennaa/kasvivärejä itsekin mietin. Luin hennaketjua ja alkaa tuntua yhä enemmän, että en uskalla hennatielle siirtyä. Hennan kerrostuminen tukkaan ja se, ettei välttämättä lähde pois hiuksista, eikä ole muutenkaan kovin varmaa, millainen lopputulos tulee = aika pahoja miinuspuolia.
Jotenkin naurettavalta tuntuu tämä oma värihaikailuni. Olin niin varma, että kun saisin pitkät, omanväriset hiukset, niin olisin onnellisin tyttö ikinä! Ja että pysyisin tässä tukassa aina - vain vanhuuden kaljuuntuminen yms kaukainen syy sen multa voisi viedä ;D Mitä vielä, ainahan sitä haluaa sellaista, mitä ei ole!

Poissa lip_eh

• Hiushörhö
« Vastaus #461 : 21.10.09 - klo:17:41 »
Mitä teen? Ongelmana on hiustenpidennykseni pidennysosiot, joista puolet on värjätty parturissa jollain kevytvärillä mustaksi ja puolet on hiusnauhan alkuperäistä väriä 613, eli hyvin vaaleaa. Jo ensimmäisen pesun jälkeen musta tuhrasi vaaleat karvat harmaan sinisiksi ja pidennys näyttää kauhealta. Olen kokeillut Goldwellin syväputsaria noihin latvoihin, mutta ei juurikaan auta. Sininen sävy muuttuu vain hieman harmaammaksi. Lisäksi jokaisen pesun yhteydessä mustat osiot päästävät aivan järkyttävästi väriä. Soitin parturiin, jossa pidennys+väri tehtiin, mutta sanoivat, että minun tulee kokeilla ensin syvä putsaria ja sitten vaalennuspesua. Mutta miten se vaalennuspesu sitten muka auttaa siihen, että mustasta lähtee väriä?.... Auttakaa..  Olisiko siitä apua, että syväpesen mustia osioita niin, ettei niistä enää lähtisi väriä ja sitten värjäisin harmaaksi menneet vaaleat osiot blondeiksi kaupan värillä?
Kasvain sanoi kasvain ja kasvoi vain. Toimispa myös hiuksiin.

Poissa keesha

• Tukkaguru
« Vastaus #462 : 21.10.09 - klo:18:26 »
^Aika outoa, että on pistetty kevytvärillä..Luulisi sen päästävän enemmän väriä kuin kestoväri, ja jos kampaaja on sen laittanut niin kyllä sen on täytynyt tietää, että vaalennettu tukka imaisee sen irtoavan värin kuin sieni. Mä laittaisin syväputsaria niihin mustiin (ja vaaleisiin, mutta erillään toisistaan). Varmaan kestää kuitenkin monta pesua ennenkuin lakkaa se värin päästäminen. Sitten vasta niille blondikarvoille se vaalennuspesu (huom. ei siis niille mustille). Nuo harmahtaneet karvat ei varmaan siitä kaupan blondiväristä tule sen kummemmaksi, väri kun ei poista väriä.
2b C iii, bsl. Hiustenvärjäystä harrasteleva ikuinen kasvattaja.

Poissa lip_eh

• Hiushörhö
« Vastaus #463 : 21.10.09 - klo:19:55 »
Okei. Kiitos. Eli on vaan jynssättävä noita pidennyksiä. Kamala miten sitten niitä kosteuttavia aineita kuluu...  ;D Kunpa sais ne vaaleet taas vaaleeks....
Kasvain sanoi kasvain ja kasvoi vain. Toimispa myös hiuksiin.

Poissa pearle

• Haiven
  • *
« Vastaus #464 : 22.10.09 - klo:11:16 »
Nyt on mullakin värikriisi :( Värjäilin pari päivää sitten tätä maantienharmaata juurikasvua muuhun päähän sopivammaksi tuhkaisen vaaleaksi (cameleon 9.1-värillä). Tuloksena kuitenkin jostain syystä ihan keltainen juuri! Lopun värin levitin pituuksiin ihan normaalisti ja siinä tulos on aivan ihana, tuhkainen vaalea. Kaikki hopeashampoot ja vaahtovärit on jo kokeiltu, ei tehoa tuohon keltaiseen.

Kannattaisko nyt vaan laittaa uutta tuhkanvaaleata väriä juuriin ja toivoa, että se sulautuisi pituuksien väriin? Entäs, olisiko vinkkejä, mikä noin 9-10-asteinen tuhkainen väri saisi tuon keltaisen varmimmin katoamaan?