Kirjoittaja Aihe: Värikriisi :/  (Luettu 687256 kertaa)

Poissa keesha

• Tukkaguru
Vs: Värikriisi :/
« Vastaus #465 : 22.10.09 - klo:18:15 »
^ Loreal Exellence 9.1, todella voimakas taittokyky. Vetää eka ihan mummoharmaaksi, mutta tasoittuu pesuissa. Tehosi jopa mun oransseihin osioihin, joista tuli beigen värisiä.
2b C iii, bsl. Hiustenvärjäystä harrasteleva ikuinen kasvattaja.

Poissa Chaos

• 666
  • Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
  • "...As Your Flesh Rots"
« Vastaus #466 : 22.10.09 - klo:21:08 »
Ja mulla taittoi hyvin keltaista L'Oreal Preference 10.1 Helsinki -sävy :)
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset melkein alaselkään. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos

Poissa LaPompadour

• HAIRahtanut
  • If you want to see a girl next door, go next door!
« Vastaus #467 : 22.10.09 - klo:22:06 »
Tosta Helsinki-sävystä mullakin on vain hyvää sanottavaa.

Poissa tragedia

• HAIRahtanut
  • recovered hair dye junkie
« Vastaus #468 : 23.10.09 - klo:07:40 »
^^Minäkin olen nähnyt tuon Helsinki-sävyn tekevän ihmeitä   ;)
1cFii
Sikses iha nätti naine.

Poissa pearle

• Haiven
  • *
« Vastaus #469 : 23.10.09 - klo:13:08 »
Kiitos kaikille vinkeistä, laitoin nyt päähän tuon excellence 9.1 ja kyllä keltaiset lähti! Veti tosiaan hyvin harmaaksi, mutta sitä toivoinkin, että keltaiset varmasti peittyisi. Nyt kun tämä liika harmaus vielä pesuissa tasoittuu, niin on taas hiuskriisit mun osalta kriiseilty :)

laser

• Vieras
« Vastaus #470 : 03.11.09 - klo:13:14 »
Kuinkahan kauan tämä harmaus pysyy tukassa?/Kuinka monta pesua vaatii näyttääkseen fiksulta :)?

Poissa pearle

• Haiven
  • *
« Vastaus #471 : 04.11.09 - klo:18:24 »
Kuinkahan kauan tämä harmaus pysyy tukassa?/Kuinka monta pesua vaatii näyttääkseen fiksulta :)?

Jos minulta kysyit, niin melko nopeasti lähti. Sanoisin, että kolme-neljä pesua, niin ei näytä enää harmaalta. Nyt tosiaan vajaa pari viikkoa värjäyksestä ja hiukset näyttää aika neutraalin vaaleilta pienellä tuhkaisella vivahteella, juuri niinkuin halusinkin :)

akuna

• Vieras
« Vastaus #472 : 05.11.09 - klo:12:00 »
^ Loreal Exellence 9.1, todella voimakas taittokyky. Vetää eka ihan mummoharmaaksi, mutta tasoittuu pesuissa. Tehosi jopa mun oransseihin osioihin, joista tuli beigen värisiä.

Olen laittanut tuon lorealin 9.1 kaksi kertaa värinpoiston päälle, vaihtelevalla menestyksellä. Ekalla kerralla hiukset oli värinpoistosta vaaleankeltaiset ja 9.1 ei muuttanut niitä mitenkään. Toisella kerralla hiukset oli tyvestä vaaleankeltaiset ja latvoista oranssit ja 9.1 sai ne tasavärisiksi kauniin neutraaliksi/tuhkansävyisiksi. Kummallakin kerralla pidin koko vaikutusajan ja laitoin heti värinpoiston jälkeen. Mistäköhän johtuu, ettei ensimmäisellä kerralla onnistunut, vaikka pohjakin oli lähempänä haluttua lopputulosta.

Oman väriseen tyveen en ole tuota kokeillut. Millainenkohan tuolla tulisi 8-7 asteiseen maantienväriseen? Hiukseni on niin lasimaiset ettei niitä tunnu vaalentavan, kuin voimakkaasti vaalentavat sävyt, niin en ole uskaltanut kokeilla tuota pelkästään.

Poissa riinam

• HAIRahtanut
« Vastaus #473 : 12.11.09 - klo:10:55 »
En parempaa paikkaa nyt keksinyt tälle kysymykselle ja tavallaanhan tämä onkin väriongelma. Eli, ongelmana on se, ettei väri tartu mun tukkaan, vaikka kampaajalla kävin värjäämässä. Vanhat vaaleammat raidat (ehkä 3-asteen ero muuhun tukkaan) jäivät ihan selvästi näkyviin, kuten myös vanhan juurikasvun rajakin. Ollaan ennen värjätty täsmälleen samoin, samalla hapetteella ja saman sarjan muilla väreillä, laitettiin vaan hitusen eri väri nyt kuin viimeks. Aina ennen on ollu tosi hyvä ja kaunis ja peittävä (vaikka sillonkin on raidat hieman kuultaneet läpi, mutta todella vähän, niin että lähinnä minä huomaan sen) väri, mutta jostain syystä nyt ei onnistunut niin hyvin. Mistähän tämä saattaisi johtua?

Poissa Penny

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #474 : 12.11.09 - klo:20:35 »
^ Oliko uusi sävy vaaleampi kuin aiempi? Ensiksi tulee mieleen, ettei uusi sävy olisi ollut tarpeeksi tumma peittämään vaaleampia raitoja.

Toisaalta mulla on nimittäin käynyt ihan samoin viime aikoina. Värjätessä juurikasvua kampaajalla on yleensä laitettu tummempaa sävyä (tummanruskeaa), joka pysyy tukassa kuin tauti, ei haalistu mihinkään. Nyt saman sarjan ihan hitusen vaaleampi (tummahko pähkinänruskea) väri ei tartu juuriin hyvin, ja lisäksi haalistuu tosi nopeasti pesuissa pois, jolloin oma sävy kuultaa rumasti alta. Selkeä ero noiden värien välillä on, eikä se ole pelkästään omassa silmässä.

Toki tummanruskea on aika tuju väri eikä helpolla haalistu muutenkaan, mutta uusi laitettu sävy ei ole paljonkaan vaaleampi, ja olen kyllä pitänyt ennenkin ruskeita, pähkinäisiä sävyjä hyvällä menestyksellä. Toki värien raja erottuu silmillä selkeämmin kun laitetaan vaaleammalla sävyllä juuri, mutta mielestäni tässä ei ole siitä kyse. Kai sitten sävyissä on eroa, saman sarjan sisälläkin, ja haalistuuhan esim. punasävytkin helpommin kuin monet muut.
Juurikasvu on nyt rekisteröity yhdistys, liittymällä yhdistyksen jäseneksi voi tukea Juurikasvun toimintaa.

Poissa riinam

• HAIRahtanut
« Vastaus #475 : 12.11.09 - klo:22:54 »
Väri oli kyllä asteen vaaleampi, mutta entinen värikin oli jo niin haalistunut, että tukka kyllä kokonaisuudessa hieman tummeni. Ennen on kyllä hyvin onnistunu tollanen asteen vaalentaminen, kunhan entinen väri on tarpeeksi kulunut. Jännää sinänsä, että punaisuus tarttu ihan hyvin (punaruskea sävy siis kyseessä), mutta se pohjan ruskea ei tuntunut näkyvän. Vähän vaikea selittää. Ikäänkuin olisi laittanut jollain värishampoolla punaista väriä. Pitää kokeilla ensi kerralla uudestaan, jos silloin onnistuisi paremmin. Jos ei, niin palaan asteen tummempaan :D

Poissa Eiffe

• Tukkaguru
« Vastaus #476 : 18.11.09 - klo:21:59 »
Olen nyt pidemmän aikaa värjäillyt poly colorin pähkinänruskealla ja kaipaan epätoivoisesti vaihtelua. Pidän tämän hetkisestä hiusten tummuusasteesta(6), mutta en yhtään tästä pähkinäisestä väristä, joka ei tunnu enää tarpeeksi "täyteläiseltä" ja on sellainen aika hailakka keltapohjainen vaaleanruskea. Tavoitteena olisi mielellään 6-asteinen suklainen väri.

Olen tässä pähkäillyt olisiko tuo suklaisuus mahdollista saavuttaa, jos seuraavaksi värjäisin värillä, jossa on enemmän kylmää punaista mukana? Vai miten päästä tällaisesta kellertävästä ruskeasta suklaisempaan lopputulokseen?

Joskus värjäsin poly colorin suklaanruskealla, mutta se  veti vähän liian tummaksi ja lopputulos oli usemman värjäyskerran jälkeen lähellä mustaa. Silloin tosin laitoin värin vaikuttamaan juurikasvua värjätessäni vartiksi latvaan, joka varmasti vaikutti siihen, että väri lähenteli lopulta mustaa. Tästä traumatisoituneena en varmaan uskalla enää poly colorin suklaanruskeaan turvautua  :)

Jaanu

• Vieras
« Vastaus #477 : 18.11.09 - klo:23:58 »
Apua kaivataaan! - platina blondista ruskeaan-

Olen lueskellut palstaan ja yrittänyt löytää vastauksen ongelmaani mutta en ole sitä ainakaan vielä suoranaisesti saanut. Joten ajattelin postata ja kysyä:) tällä hetkellä mulla on platinablondit hiukset, alta vaalenruskeat. ja olen päättänyt värjätä ruskeaksi ja jättäväni raitoja päälle. Olen ostanut Wella Vive hiusvärin 573 kullanruskean. ja nyt mietiskelen että millaista lopputulosta olisi odotettavissa? Väri tulee olemaan tumma, sen tiedän, mutta jos tällä hetkellä on aivan platina tukka voiko väristä tulla vihreä tai muuten epäonnistua täysin?

kiitoksia jo etukäteen jos viitsitte vastata!

Poissa Mena

• Tukkaguru
« Vastaus #478 : 19.11.09 - klo:06:58 »
^ Voi vetää vihreäksi jos et esipigmentoi sitä. Eli lätki jotain lämpöistä suoraväriä siihen platinaan ennen kestoväriä. Mä olen joskus laiskana vetässyt suoraan ihan vaalean raidan päälle ruskeaa ja vihreähän siitä tuli.  ;D Jos se platina on miljoonan vaalennuskerran tulos niin voi olla ettei kestovärikään pysy kunnolla vaan saa pumpata suoraväriä siihen aika ajoin ennen kuin alkaa pysymään se ruskea.

Poissa Hue

• Tukkaguru
« Vastaus #479 : 19.11.09 - klo:08:25 »
Jaanu: Laita värin alle punainen vaahtoväri (eiköhän marketistakin joku löydy) esipigmentoinniksi tai muuten tulos voi olla vihertävä kuten Menakin kirjoitti. Kun kyse on kulta-vivahteisesta sävystä, ei vihreä lopputulos ole mitenkään mahdoton. Värin pysyvyys ja peittävyys myös paranee esipigmentoinnin myötä. Esipigmentointi on pysyvyyden kannalta olennainen - etenkin kun kyse on moneen kertaan vaalennetusta platinablondista, jossa kaikki hiuksen omat pigmentit on pilkottu aivan pieneksi.

Vaahtoväri levitetään hiuksiin kauttaaltaan, ylimääräinen kammataan pois ja hiukset kuivataan föönillä mahdollisimman kuivaksi, jonka jälkeen kestoväri levitetään normaalisti hiuksiin esipigmentoinnin päälle. Hiuksia ei siis välttämättä tarvitse huuhdella välissä. Jos käytät voidemaista esipigmentointia, se täytyy yleensä huuhdella välissä, koska hiukset jäävät yleensä liian kosteiksi kuivaamisesta huolimatta.
Favs: Sebastian Professional Penetraitt ja Hydre Conditioner, Wella SP Luxe Oil & GHD IV Styler.