Kirjoittaja Aihe: Värikriisi :/  (Luettu 686252 kertaa)

Poissa TiGi

• Hiushörhö
Vs: Värikriisi :/
« Vastaus #480 : 19.11.09 - klo:21:41 »
Nyt tarvitaan apua! Eli siis tässä noin pari viikkoa sitten päätin ostaa kokeiluun mustaa suoraväriä (mulla on hiuksissani musta raita, joka kuitenkin haalistuu nopsasti, joten sitä pitää värjäillä noin kerran kuukaudessa). Ajattelin suoravärin tulevan edullisemmaksi, koska tuohan säilyy avauksen jälkeen puolisen vuotta, joten jos ostaisin aina täysikokoisen kestovärin, niin ainetta menisi hukkaan kamalasti. Noh, tein raidan ja ajattelin että koska mulla on melkein platinanvaaleat hiukset, niin ei värin tarvitse vaikuttaa pitkään. 15 minuutin vaikutusajan jälkeen huuhdoin pois ja kas, raita oli nätin sininen ::) Ajattelin tämän johtuvan vaikutusajan lyhyydestä, joten tänään värjäsin raidan uudestaan samaan paikkaan ja annoin vaikuttaa puoli tuntia. Raita on nyt tummansininen/musta! Pienoinen paniikki iskee, koska mun yo-juhlat ovat 4.12 ja hiusten pitäisi olla silloin kunnossa. Mietin että kannattaisiko mun ostaa syväpuhdistavaa shampoota tuon poissaamiseksi vai värjäänkö kestovärillä tuon suoravärin päälle? Lisäksi mun kuivat latvat imi huuhteluvaiheessa tuota väriä raidan ympäriltä (vaikka olinkin tosi varovainen) ja niissäkin on hienoinen sininen sävy. Juurikasvun värjään ennen juhlia, joten voiko värjäysainetta (värinpoisto) laittaa noihin latvoihin sinisen poistamiseksi? Ensimmäinen kerta kun suoraväriä käytän ja heti kävi näin ;D

Poissa Chaos

• 666
  • Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
  • "...As Your Flesh Rots"
« Vastaus #481 : 19.11.09 - klo:23:43 »
^ Uteliaisuuttani kysyn, että millä suoravärillä värjäät, koska mä etsin suoraväriä joka ois sinimusta tai sininen?

En usko, että syväputsari kokonaan sinisyyttä vie pois. Tuohon vois toimia ihan musta suoraväri (ei siis siniseen menevä) päälle tai sitten ihan vain musta kestoväriä, ainakin luulis tarttuvan, kun oot jo esipigmentoinut sen raidan. Se ei myöskään välttämättä haalistuis samalla tavalla/yhtä nopeasti pois kuin suoraväri. Vaikeintahan tuossa on se, ettei vieressä olevat hiukset värjäänny myös. En tiedä, mutta vois auttaa se, jos levität niihin reippaalla kädellä jotain öljyä värjäämisen ja huuhtelun ajaksi Ja musta raita sun kannattaa ehkä tehdä aina foliolla niin ei värjäänny viereiset hiukset sitten. Näistä ei tainnut olla lainkaan apua, kunhan pohdin ::) Tuli vain siitä mieleen, kun viime kuussa värjäsin ihan vaaleat hiukseni mustiksi niin laitoin eka Wellan mustaa vaahtosävyä niihin ja siihen päälle laitoin L'Oreal Casting Creme Glossin Samettista Eebenpuu sävyä. Eikä tullut yhtään sininen lopputulos vaan musta. Tänään värjäsin tyveni tuolla myös ja on musta, samoin latvat. (Tästä eteenpäin tahdon kyllä sinimustaa, en vain siksi blondin päälle pistänyt sinimustaa heti, koska siitä tosiaan olis tullut sininen ja niin tulee mun tyvikasvusta aina, koska oon ihan blondi luonnostaan, mutta se ei näytä pahalta, kun muu tukka on musta, joo meni jo aivan OT, anteeksi.)
« Viimeksi muokattu: 19.11.09 - klo:23:47 kirjoittanut Chaos »
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset melkein alaselkään. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos

Poissa TiGi

• Hiushörhö
« Vastaus #482 : 20.11.09 - klo:10:40 »
^ Kiitos vastauksesta! Kyllä tuosta apua oli, mä en nimittäin ollut varma että saako suoravärin päälle värjätä kestovärillä :) Mun käyttämä suoraväri on Crestol fantasy color gloss, sävy on jet black. Pitänee tässä sitten yrittää saada pois tuota vaaleansinistä, mutta siihen kaipaan vielä neuvoja että toimiiko siihen perus värinpoisto vai mikä? :) Tosiaan noi latvukset on tosi huokoisia, koska esimerkiksi jos hopeashampoo on liian kauan päässä, niin vaaleanvioletiksi vetää heti.

Edit: En uskalla enää itse tehdä tukalleni mitään, joten varasin ajan maanantaiksi parturiin.
« Viimeksi muokattu: 20.11.09 - klo:11:47 kirjoittanut TiGi »

Poissa Chaos

• 666
  • Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #483 : 20.11.09 - klo:16:04 »
^ Hyvä! Meinasinkin sitä kampaajaa ehdottaa, että saat varmasti hiukset kuntoon lakkiaisiin mennessä :)
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset melkein alaselkään. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos

Poissa Lauramainen

• HAIRahtanut
« Vastaus #484 : 20.11.09 - klo:22:27 »
Nyt te saatte ratkaista kauhean värikriisini :D Hiukseni ovat siis shokki/kirkkaanpunaiset, mutta nyt juurikasvuni on venähtänyt jo ainakin 5senttiseksi. En ole siis koskaan juurikasvua blondannut ja saako siitä muka yhtä tasasen kun siihen päälle laittaa uuden punaisen? Vai kannattaako tehdä jälleen yksi kokopään blondaava värinpoisto, jolloin saisin ainakin tasavärisen alustan punaiselle värilleni.

Tämän punaisen ollessa jo melkein puolisen vuotta päässäni, himottaisi kyllä melkein jo palata tummanruskeaan, joka minulla on ollut melkein aina. Mutta kun tuota shokkipunaista olisi vielä puoli tuubia :(

Toivottavasti joku ymmärsi ongelmani :D

Poissa Chaos

• 666
  • Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #485 : 20.11.09 - klo:22:36 »
^ Pitäisi siitä tulla yhtä tasainen kuin muu hius. Turhaa koko päätä alkaa blondata, kun on jo muualta punainen :)

kerrrmit

• Vieras
« Vastaus #486 : 21.11.09 - klo:16:55 »
Täällä on myös värikriisi! :(
Eli siis mulla on noin puoli vuotta sitten vaallennetut hiukset ja haluaisin nyt tummempaa. Juurikasvu paistaa mukavasti.
Tässä kuva joka on otettu vähän aikaa sitten:
http://irc-galleria.net/user/KLEETA/picture/113828773

Kuva on tietenkin aika tumma, mutta tuosta näkee että juurikasvua on aika paljon, ja niskassa sitä on vielä enemmän. Juurikasvu näyttäisi olevan aika harmaa. (?)
Mitä väriä te juurekset suosittelisitte? Tummempaa väriä tässä haen, mutta en kuitenkaan ihan tumman ruskeaa.
Onko mahdollista värjätä hiukset tummemmiksi, vaikka on vaalennusta vielä? Vaalennuksesta on noin puoli vuotta aikaa.
Tulisiko juuresta tummempaa ja latvoista, joissa vielä vaaleaa väriä jäljellä, vaaleampaa? Vai tuleeko laikukas lopputulos?

Poissa Hanzku

• HAIRahtanut
« Vastaus #487 : 21.11.09 - klo:19:02 »
Jospa tänne tunnustaisin... Ehtihän tässä olla vaaleat hiukset jo kolmisen vujotta, mutta nyt taas tummempaa tulossa. Työ on tällä hetkellä sellainen, etten taida kehdata vetästä kerralla tummaksi, mutta pikkuhiljaa raitoja lisäämällä... :) Tottuu sitten oma silmäkin, eika toivottavasti tule taas heti vaaleaa ikävä. ;D

Poissa keijukainen

• Tukkaguru
« Vastaus #488 : 22.11.09 - klo:01:06 »

Luulin jo löytäneeni ratkaisun punatukkaani suoraväreistä, kun värjäsin loppukesästä eka kerran Fudgen Paintboxilla ja väri tarttui hyvin hennattuun tukkaan ja värjäämättömään juureen ja pysyikin suht kivasti. Toisen värjäyskerran jälkeen huomasin, että väri pysyi huonommin juuressa ja viime viikon värjäyskerran jälkeen tuntuu, että juuri muistuttaa jo liikaa ruskeaa kahden pesun jälkeen. Ääk! Ei tässä näin pitänyt käydä! Ilmeisesti väri ei vain pysy luonnontilaisessa hiuksessa, joka on muutenkin silkkinen ja liukas. En haluaisi takaisin hennaan, koska se alkoi vetää väriä jo niin rusehtavan punaiseksi ja kestovärejä en uskalla kokeilla allergiapeloissani.

Ilmeisesti Elumen saattaa myös tarttua huonosti värjäämättömään juureen ja joka tapauksessa väri kävisi ennen pitkää epätasaiseksi kun muu tukka on juurikasvua punaisempi. Pitääkö tässä siirtyä takaisin tumman ruskeaan?  0_0

Onko enää mitään markettikevytväriä, jossa ei olisi parafenyleenidiamiinia, joka ilmeisesti on tuo allergisoiva osa?

Hiukset: 1b M ii, punainen polkka. Hiuskuva

Poissa -Mansikka_

• HAIRahtanut
« Vastaus #489 : 22.11.09 - klo:12:08 »

Luulin jo löytäneeni ratkaisun punatukkaani suoraväreistä, kun värjäsin loppukesästä eka kerran Fudgen Paintboxilla ja väri tarttui hyvin hennattuun tukkaan ja värjäämättömään juureen ja pysyikin suht kivasti. Toisen värjäyskerran jälkeen huomasin, että väri pysyi huonommin juuressa ja viime viikon värjäyskerran jälkeen tuntuu, että juuri muistuttaa jo liikaa ruskeaa kahden pesun jälkeen. Ääk! Ei tässä näin pitänyt käydä! Ilmeisesti väri ei vain pysy luonnontilaisessa hiuksessa, joka on muutenkin silkkinen ja liukas. En haluaisi takaisin hennaan, koska se alkoi vetää väriä jo niin rusehtavan punaiseksi ja kestovärejä en uskalla kokeilla allergiapeloissani.

Ilmeisesti Elumen saattaa myös tarttua huonosti värjäämättömään juureen ja joka tapauksessa väri kävisi ennen pitkää epätasaiseksi kun muu tukka on juurikasvua punaisempi. Pitääkö tässä siirtyä takaisin tumman ruskeaan?  0_0

Onko enää mitään markettikevytväriä, jossa ei olisi parafenyleenidiamiinia, joka ilmeisesti on tuo allergisoiva osa?

Jos laittasit hennaa vain tyveen?
Minä laitan vain tyveen ihan siksi ettei tummu liikaa,mies auttaa aina taka hiuksien kanssa ja hyvin värjäytyy vain tyvi...

Poissa keijukainen

• Tukkaguru
« Vastaus #490 : 22.11.09 - klo:14:38 »

^Muuten kävisi ja teinkin noin kun hennailin, mutta väristä tulee liian oranssihtava/ruskea ja lämmin ja haluaisin nyt oikeaa punaista. Hennattu tukka näyttää mulla ainaki punaiselta vain suorassa auringonpaisteessa ja muulloin lähinnä mahongilta. Tietenkin yksi vaihtoehto olisi värjätä pelkkää tyveä suoravärillä useasti kun muuten se pysyy ihan kiitettävästi latvoissa, mutta jos parin pesun jälkeen alkaa jo haalistuminen niin saa nähdä riittääkö kärsivällisyys.

Poissa -Mansikka_

• HAIRahtanut
« Vastaus #491 : 22.11.09 - klo:15:10 »

^Muuten kävisi ja teinkin noin kun hennailin, mutta väristä tulee liian oranssihtava/ruskea ja lämmin ja haluaisin nyt oikeaa punaista. Hennattu tukka näyttää mulla ainaki punaiselta vain suorassa auringonpaisteessa ja muulloin lähinnä mahongilta. Tietenkin yksi vaihtoehto olisi värjätä pelkkää tyveä suoravärillä useasti kun muuten se pysyy ihan kiitettävästi latvoissa, mutta jos parin pesun jälkeen alkaa jo haalistuminen niin saa nähdä riittääkö kärsivällisyys.

Ootko koittanu santen punasia sävyjä?Mulle tulee ainakin liian punanen omaan makuun kun tykkään juuri hennan värisävystä.

Poissa keijukainen

• Tukkaguru
« Vastaus #492 : 22.11.09 - klo:15:24 »
Mulla oli jostain sellanen käsitys, että Santen punaisilla tulee lähinnä kastanja-mahonkilinjaista väriä, mutta täytyypä tutustua noihin paremmin, kiitos!

Edit: Hmm, siis Santenkin värit tarttuvat huonosti juurikasvuun  :-\
« Viimeksi muokattu: 22.11.09 - klo:15:37 kirjoittanut keijukainen »

kerrrmit

• Vieras
« Vastaus #493 : 22.11.09 - klo:16:30 »
Osaisiko joku auttaa? Ongelmani on tuossa muutama viestiä aikaisemmin.

Aina pääsee käymään niin että viestejäni ei huomioida ja ne unohdetaan kokonaan :-[

Poissa Chaos

• 666
  • Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #494 : 22.11.09 - klo:17:32 »
^ Ei täällä ketään unohdeta joskus vain tulee hirveästi uusia viestejä välissä, johon ollaan vastailtu ja kaikki eivät vain osaa neuvoa kaikessa.

Saat kyllä hiuksistasi hyvin tummat jos esipigmentoit suoravärillä eli värjäät jollakin tummalla suoravärillä (eim. Wella Color Mousse) ja siihen päälle tumma kestoväri. Juuri muutama viesti sitten selitin tuon asian TiGille ja tuli siis tasaisen mustat hiukset, eivät laikukkaat ja tyvi, että latvat samansävyiset.