Kirjoittaja Aihe: Värikriisi :/  (Luettu 687246 kertaa)

Poissa -Mansikka_

• HAIRahtanut
Vs: Värikriisi :/
« Vastaus #495 : 22.11.09 - klo:17:39 »
Mulla oli jostain sellanen käsitys, että Santen punaisilla tulee lähinnä kastanja-mahonkilinjaista väriä, mutta täytyypä tutustua noihin paremmin, kiitos!

Edit: Hmm, siis Santenkin värit tarttuvat huonosti juurikasvuun  :-\

Mulla tarttuu santen punaset sävyt juurikasvuun mutta ruskeat ei tartu jostain syystä.(liian vähän hennaa??)
Minä oon koittanu kaikkia santen punasia sävyjä ja mulle tuli ainakin sellasia kestovärien todella punasia sävyjä ei sellasta rusehtavaa kuparia joka hennasta yleensä tulee vaan sellanen ihan punanen punanen paremmin en osaa kuvaille ;D
Santen ruskeita sävyjä oon laittanu niin että teen kaksi mössöä toinen tyveen ja toinen latvaan,latvaan teen paketin ohjeen mukaan ja tyvi mössöön laitan reippaasti hennaa että tarttuu.Väri on tullu tollein tasaisesti ja tarttunu tyveen.
Kaveri muuten värjää hennattua pohjaa karkkivärillä! :o Punasella vielä ja näyttää kyllä hyvälle en vaan tiedä voiko sitä oikeesti tukkaan laittaa......??????En itse kyllä kokeilisi...

kerrrmit

• Vieras
« Vastaus #496 : 22.11.09 - klo:17:46 »
Kiitos paljon Chaos!
Missä tuota Wella Color Moussea myydään? Saako kampaajalta ostettua?

Onko se tämä:
http://www.haircareusa.com/wella_color_preserve_styling.htm Tarkoitan siis tuota alinta, jossa lukee mousse.

Poissa Melisande

• HAIRahtanut
« Vastaus #497 : 22.11.09 - klo:17:55 »
^ Chaos taitaa tarkoittaa Wella Viva Color Moussea, mitä myydään ihan marketeissa. Sellainen keltainen pienehkö paketti kyseessä ja löytyy esim. Anttilan ja Tarjoustalon hiusvärihyllyistä.

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #498 : 22.11.09 - klo:18:45 »
Kaveri muuten värjää hennattua pohjaa karkkivärillä! :o Punasella vielä ja näyttää kyllä hyvälle en vaan tiedä voiko sitä oikeesti tukkaan laittaa? En itse kyllä kokeilisi.

Kyllä monet juurekset käyttää karkkiväriä hiuksiinsa, varsinkin sinistä tai vihreää keltaisen tai punaisen taittamiseen hiuksista. Ei siitä aiheudu mitään pahaa hiuksille, sehän on vain pigmenttiä.

Poissa Chaos

• 666
  • Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
  • "...As Your Flesh Rots"
« Vastaus #499 : 22.11.09 - klo:23:15 »
kerrrmit, eli tällainen paketti tuossa:

(kuva lainattu Ostolakossa-blogista :))
« Viimeksi muokattu: 22.11.09 - klo:23:17 kirjoittanut Chaos »
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset melkein alaselkään. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos

kerrrmit

• Vieras
« Vastaus #500 : 23.11.09 - klo:21:25 »
Kiitos avusta Melisande ja Chaos!
Pitääpä käydä kattomassa jos tuollaista löytyis :)

Poissa Chaos

• 666
  • Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
  • "...As Your Flesh Rots"
« Vastaus #501 : 23.11.09 - klo:21:27 »
^ Juuri näin :) Mä huuhtasin vaahtovärin vaan pois ja laitoin pyyhekuivaan tukkaan kestovärin. Toki halutessaan voi kuivattaa hiukset kokonaan ennen varsinaisen värin laittoa.
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset melkein alaselkään. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos

Poissa Luurankka

• Tukkaguru
« Vastaus #502 : 25.11.09 - klo:17:45 »
Just nyt, tällä hetkellä, tekis niiiin mieli iskeä päähän musta hiusväri. :-[  Tiedän että ei kannata, kaduttais jälkeen päin. Olin tosi helpottunut kun pääsin värjäyskierteestä ja mustasta eroon (tukka ei tykännyt värinpoistoista ollenkaan ja tätä onkin kasvateltu ja saksittu).

Mutku jos haluaaaaa.. Pitäs varmaan hankkia suorilta peruukki? Vois sitten hillua se päässä jos tulee vastaava olo.
Siivous ilman Tolua on teeskentelyä.
1 c F ii. Vaalea pehko. Herkkä helposti tukkiutuva sekaiho.

Poissa -Mansikka_

• HAIRahtanut
« Vastaus #503 : 25.11.09 - klo:18:45 »
Just nyt, tällä hetkellä, tekis niiiin mieli iskeä päähän musta hiusväri. :-[  Tiedän että ei kannata, kaduttais jälkeen päin. Olin tosi helpottunut kun pääsin värjäyskierteestä ja mustasta eroon (tukka ei tykännyt värinpoistoista ollenkaan ja tätä onkin kasvateltu ja saksittu).

Mutku jos haluaaaaa.. Pitäs varmaan hankkia suorilta peruukki? Vois sitten hillua se päässä jos tulee vastaava olo.

Peruukki on varmaan kokeilun arvonen juttu.Itse hinguin niin pinkkiä tukkaa mutta ostin sitten peruukin ja tyydyin siihen niin kauan että himo häipyi ;D Tosin laitoin vielä sen jälkeen punottavat,sinetillä solmukohta kiinni kirkkaan pinkit rastat,oli kyllä ihanat <3 Hupi olikin kallis 550€ vakkari kampaajalla mutta hintasta veroiset eikä tukka tykänny kyttyrää yhtään toisin kuin ihan pelkällä sinetillä kiinni menevät aitoihius pidennykset jotka vei puolet tukasta joskus. :'(
Kokeile mustia klipsi raitoja?Ne on ihan kiva piristys,eikä rasita tukkaa.

Poissa witura

• HAIRahtanut
« Vastaus #504 : 25.11.09 - klo:23:20 »
Mulla pukkaa taas kriiseilyä päälle.. Tänään tutkailin peilistä tätä naamataulua ja näytän oikeasti valjulta hiusteni kanssa. Enkä oikein tiedä mistä se johtuu.. Ja muutenkin tämä hiuksisto on nyt kaamea, latvat kulahtaneet väh. puol astetta vaaleammaksi kuin tyvi ja jotenkin tositosi plääh. On vähän pattitilanne, koska en haluaisi vaalentaa näitä enää tippaakaan (6-aste, jota ennen blondiyritys), jotta pysyvät hyvässä kunnossa, mutta toisaalta en halua tummentaakaan..

Ongelmani se etten tiedä mikä väri sopisi itselleni ja sitten sahaan kaikkien värien välillä..  :-\
Luonne on ihmisen kohtalo  -Herakleitos

Poissa octagon

• HAIRahtanut
« Vastaus #505 : 27.11.09 - klo:09:27 »
Ääh, huomenna varattu aika kampaajalle enkä ole vieläkään saanut päätettyä että otanko taas vaan keskiruskean värin vai lähtisikö tätä raidoittamaan vaaleammaksi. Periaatteessa tämä tummakin sopii hyvin kun vaan jaksaa meikata paljon, mutta harmittaa näyttää vampyyriltä ilman meikkiä ja myös se että jo kahden viikon päästä väristä on "kalju" raita päässä kun ihonvärinen juurikasvu pukkaa esiin. Toisaalta tiedän että jos näin tummasta lähtee raidoittamaan niin tulee olemaan todella kummallisennäköisiä välivaiheita enkä voi "vakavamielisen" ammattini takia näyttää töissä yli-ikäiseltä punkkarilta vaan pitäisi näyttää asialliselta. Että pitikin mennä värjäämään tummaksi varsinkin kun on hiustenkasvatusprojekti jo vähän yli hartiamittavaiheessa,  minkä takia ei enää viitsisi räjäyttää latvoja värinpoistoilla  ::)

PÄIVITYS: Niin siinä kävi että hiukset lyheni polkkamittaan ja sävyä 6.77 laitettiin. Tarkoitus oli että asteittain laitetaan vähän vaaleampaa kevytväriä niin ettei tyvikasvu ole paha mutta yleisilme vaalenisi vähän. Pieni odottamaton efekti värjäyksessä tuli: tyvi jäi varsin vaaleaksi, tai siis sellaiseksi kun oikeasti 6-aste onkin, mutta ennestään Castingilla 5-asteiseksi värjätyt latvat (siis koko hiukset lukuunottamatta muutamaa senttiä tyvestä) muuttuivat lähinnä 3-asteiseksi hieman violetinsävyiseksi. Kampaajalle oli ihan yllätys että kevytvärillä noin käy, varsinkin kun ei ollut värinpoistoja eikä vaalennuksia alla sentään. Ehdotti että tehtäisiin samantien vaalennuspesu latvaan mutta en halunnut, mieluummin sitten laitan sen tyvenkin yhtä tummaksi kuin latvat, toistaiseksi saa olla monivärinen kyllä.
« Viimeksi muokattu: 30.11.09 - klo:09:45 kirjoittanut octagon »

sannaofia

• Vieras
« Vastaus #506 : 10.12.09 - klo:10:46 »
Noniin, arvon kanssasisaret. Arvoin hetken, että yritänkö edes alkaa avautumaan värjäyskriisistäni, mutta en viitsisi enää tuhlailla väripurkkeja turhaan. Olen kiitollinen kaikista vinkeistä, vaikka paljon olenkin saanut jo tietoa tältä foorumilta! :)

Nykytilanne: paljon värjätyt hiukset tummanruskeaksi ja punaiseksi. Edellisestä värjäyksestä tummanruskeaksi jo pari kuukautta, haalistunut aikalailla pois (paitsi latvat ja päälliosat kerrostetusta tummat...). Erityisesti öljymuhitteluilla olen saanut haalennettua väriä, mutta punaista tuskin nimeksikään. Tänään testailin elean värinpoistoa, mutta tulos ei ollut kovin radikaali, olisiko sitten pitänyt käyttää kaksi pakettia, kun ennen olen käyttänyt L'Orealin värinpoistoa ja tulos on ollut aina tosi vaalean oranssi. Yritin vetäistä värinpoiston jälkeen vielä tummanvaalean sävytteen, mutta se lähinnä tasasi väriä (vain hieman). Epätasaisuuksia on silti.

Hiusteni pituus on siis vähän yli olkapäiden ja latvoja tarvitsee siistiä, mutta en nyt ihan voi siis siiliksi vetää ja siten ratkaista värjäysongelmiani.  :P

Tavoite: tavoite on päästä hiustenpidennysteni väriin.  ::) Eli ne on suurin piirtein kutoset ja aika kultaiset, mutta ei siis punaiset.

Pitäisikö siis nyt ostaa lisää värinpoistoa (2 pkt elea/1 pkt lorealia) ja vaalentaa oikein kunnolla, jotta sitä punaista lähtisi. Tällä hetkellä en nimittäin usko, että mikään tummanvaalea peittäisi punertavuutta hiuksissani. Toisaalta kuitenkin pelottaa rääkätä tukkaa värinpoistolla, vaikka se nyt ei tunnukaan tippuvan päästä (kiitos nutriglossin tuoman pehmeyden  ;D )

Koitan yrittää kehittää teille kuvaa jatkoista ja nykyisestä omasta väristä, jotta osaisitte helpommin neuvoa. Kiitos:)

Muoks. kuvia

eli tuossa pidän sormin jatkeita, tämän hetkistä väriä näkyy juuresta vasemmalla ja sitä punaista näkyy myös jatkojen oikealla puolella. Kyllä nuo aika punaiset on! Ja ehkä kaipaa kuitenkin sitä vaalentamista vielä...En vain tiedä enää mitä heittää nuihin, jos ovat tosi vaalean oranssit. (Olisipa varaa kampaajaan!)

Ja tässä alemmassa kuvassa näkyy kuinka punaiset omat pituuteni ovat ja kuinka "haaleat" on nuo jatkot.
« Viimeksi muokattu: 10.12.09 - klo:18:50 kirjoittanut sannaofia »

Poissa Mena

• Tukkaguru
« Vastaus #507 : 10.12.09 - klo:15:03 »
Periaatteessa sitä punaista ei tarvitse vaalennella kauheasti enempää jos se on samaa tummuusastetta kuin haluttu väri. Esipigmentoit vaan ja laitat tuhkaista taittoa päälle. Samaan sävyyn pääsyä helpottaa tietty jos raaskit värjätä pidennystä vaikka suoravärillä samaan sävyyn kuin omaa viimeiseksi. Ainakin musta oli tosi vaikeeta päästä samaan väriin pidennyshiuksen kanssa kun omaa on rääkätty niin paljon ruskean, mustan ja punaisen välillä joten värjäsin sitten pidennykset tummanruskealla ja nyt on samaa sävyä kuin oma hius.

sannaofia

• Vieras
« Vastaus #508 : 10.12.09 - klo:17:07 »
Sama on käynyt mielessä Mena, mutta yritän vielä. En haluaisi päätyä taas tummanruskeisiin, kun aina päädyn niihin! :D On se vaan niin helppo väri. :)

Poissa witura

• HAIRahtanut
« Vastaus #509 : 10.12.09 - klo:19:58 »
Mulla pukkaa taas kriiseilyä päälle.. Tänään tutkailin peilistä tätä naamataulua ja näytän oikeasti valjulta hiusteni kanssa. Enkä oikein tiedä mistä se johtuu.. Ja muutenkin tämä hiuksisto on nyt kaamea, latvat kulahtaneet väh. puol astetta vaaleammaksi kuin tyvi ja jotenkin tositosi plääh. On vähän pattitilanne, koska en haluaisi vaalentaa näitä enää tippaakaan (6-aste, jota ennen blondiyritys), jotta pysyvät hyvässä kunnossa, mutta toisaalta en halua tummentaakaan..

Ongelmani se etten tiedä mikä väri sopisi itselleni ja sitten sahaan kaikkien värien välillä..  :-\
Voi arse, en pääse ojasta allikkoon. Tällähetkellä himottaa sairaasti musta, mutta kasvatan ja jossain vaiheessa (ehkä) kyllästyisin siihen ja tarvisi tehdä väripoistoa ym. kamalaa. EN KESTÄ TÄTÄ TYLSÄNRUSKEAA! Kohta menen ja sekoan ja lykkään mitä vaan päähäni mitä löydän ensimmäiseksi.  ::)

EDIT. EN KESTÄ, tein punasella testiraidan (suoraväri) ja oi että, syötävän söpö väri taas vaihteeksi. En_osaa_päättää_mitä_teen! 0_0

EDIT2. Hei, olen witura ja olen hiusväririippuvainen. Lykkäsin juuri tukkaani Crazy colorin fireä ja nyt se muhii muovipussin alla. Voi apua.
« Viimeksi muokattu: 10.12.09 - klo:21:28 kirjoittanut witura »
Luonne on ihmisen kohtalo  -Herakleitos