Kirjoittaja Aihe: Värikriisi :/  (Luettu 686316 kertaa)

Poissa Inotti

• HAIRahtanut
Vs: Värikriisi :/
« Vastaus #510 : 11.12.09 - klo:01:16 »
Mutta suoravärit on tohon just hyviä, jos ei ole edes varma, mitä haluaa. Suorväreillä kun ei helposti saa aikaan mitään peruuttamatonta. ;) Ja punainen on hyvä värivalinta (enkä ole yhtään puolueellinen, ehei! xD)
hiukset: 1bFii Hiuskriisi<br />Hiusmittauksia

Poissa tragedia

• HAIRahtanut
  • recovered hair dye junkie
« Vastaus #511 : 11.12.09 - klo:06:59 »
Täällä ilmoittautuu jälleen kerran hiusväririippuvainen, jolla taas oli pyhä aikomus vaan hiukan sävytellä ja eikös sitten intouduttukin lätkimään oranssia suoraväriä ihan reilulla kädellä ja nyt on kunnon porkkanapää a la tarjohalonen - kivahan tää väri on ja yllättävän hyvin sopii mulle, mutta äh, mitä seuraavaksi? Tässä en kuitenkaan kauaa jaksa olla...
1cFii
Sikses iha nätti naine.

sannaofia

• Vieras
« Vastaus #512 : 11.12.09 - klo:09:47 »
Täällä ilmoittautuu jälleen kerran hiusväririippuvainen, jolla taas oli pyhä aikomus vaan hiukan sävytellä ja eikös sitten intouduttukin lätkimään oranssia suoraväriä ihan reilulla kädellä ja nyt on kunnon porkkanapää a la tarjohalonen - kivahan tää väri on ja yllättävän hyvin sopii mulle, mutta äh, mitä seuraavaksi? Tässä en kuitenkaan kauaa jaksa olla...

noo, oranssista pääsee vielä vaikka mihin! älä huoli! :) siitä voi edetä punaiseen, ruskeaan, mustaan tai vaikka mitä! sillä, itsehän olen myös nyt oranssi. En kylläkään suoravärillä värjäillyt, vaan tein vielä yhden värinpoiston (puolikas annos l'orealia) ja nyt pitäisi keksiä minkä heitän tähän päälle.

Tuokin, kuten aiemmatkin kuvat on salamalla läiskäisty, mutta kylläpä tuo silti on silti selvä oranssi. Ja vaikka aloitin värinpoistoaineen levittämisen latvoista, siellä on silti tummempaa. Nooh, niitä nyt voi vähän saksia poiskin (heti kun on väri jolla kehtaa edes mennä kampaajalle  ;D )

edit. niiin siis jos joku ei osannut yhdistää aiempaan viestiini, niin tuo vasemmalla oleva väri on jatkeen väri:D

edit2. muuttuiko tässä mikään?

yritin sävyttää polycolorin vaaleanruskealla (koska se pykälää tummempi tummanvaalea teki ihan liian tummaksi. Ja tuo vaaleanruskea oli ainoa jota pystyin edes kuvittelemaan, että tekisi jotakin tälle värille...ööö...heittäisinkö jonku tuhkavaaleanruskean (kestovärin?)
koska nuo latvathan on jo aika lailla samaa tasoa, päälaki helottaa oranssina:D (vaikka aloitin nimenomaan juuresta)
Toisaalta ahdistaa kiusata hiuksia enää millään kestovärillä ja kaupan suoraväreissäkään ei ollut mitään sopivaa sävyä mitä olisin voinut kokeilla, vain punaisia ja violetteja. :/
« Viimeksi muokattu: 11.12.09 - klo:14:13 kirjoittanut sannaofia »

Poissa tragedia

• HAIRahtanut
  • recovered hair dye junkie
« Vastaus #513 : 12.12.09 - klo:07:10 »

yritin sävyttää polycolorin vaaleanruskealla (koska se pykälää tummempi tummanvaalea teki ihan liian tummaksi. Ja tuo vaaleanruskea oli ainoa jota pystyin edes kuvittelemaan, että tekisi jotakin tälle värille...ööö...heittäisinkö jonku tuhkavaaleanruskean (kestovärin?)
koska nuo latvathan on jo aika lailla samaa tasoa, päälaki helottaa oranssina:D (vaikka aloitin nimenomaan juuresta)
Toisaalta ahdistaa kiusata hiuksia enää millään kestovärillä ja kaupan suoraväreissäkään ei ollut mitään sopivaa sävyä mitä olisin voinut kokeilla, vain punaisia ja violetteja. :/

Ohhoh, mutta sun latvathan näyttää ainakin kuvan perusteella todella samansävyisiltä kuin jatkeet! Ja kaunis sävy kyllä :) Mun tukasta tuli (värinpoiston päälle värjättynä) aikalailla samansävyinen kuin sun jatkeista/latvoista lorkun preferencen laetitia casta -sävyllä 6.23 (toscane?) eikä vetänyt tummempia latvoja tummaksi, mutta vaikea tietenkin sanoa, miten käyttäytyy toisen päässä - tuhkaahan sävyssä ei ole, mutta helmiäistä kylläkin.
1cFii
Sikses iha nätti naine.

Poissa Efva

• Tukkaguru
  • ex-Mirre
« Vastaus #514 : 12.12.09 - klo:10:51 »
yritin sävyttää polycolorin vaaleanruskealla (koska se pykälää tummempi tummanvaalea teki ihan liian tummaksi.

Vaaleanruskeahan on tummempi sävy kuin tummanvaalea.  ???

Poissa Hallonnikas

• Tukkaguru
« Vastaus #515 : 12.12.09 - klo:10:58 »
Mun värikriiseilyni on jatkunut jo useamman kuukauden ajan ja on periaatteessa päinvastainen kuin wituralla. ;D Tukka on siis punainen ja jotenkin haluaisin jälleen kerran kokeilla tuhkaista ruskeaa.. Tummuusasteeltaan 5 olisi varmaan aika lähellä mun mielikuviani. Oma väri on muistaakseni joku tuhkainen tummanvaalea. En ole tainnut oikeasti kertaakaan toteuttaa tätä värinvaihtoa, mutta olen haaveillut siitä tasaisesti muutaman kuukauden välein. Päänahan kunto on kuitenkin ollut suurin este tän toteuttamiselle, en laittaisi minkäännäköistä kestoväriä päähäni, kun jo elumen kirveli (ilmeisesti sisältämänsä alkoholin takia) jo niin paljon että piti jättää homma puolitiehen ja huuhdella kesken vaikutusajan pois.

Löytyisköhän jostain suoravärisarjasta tuollaista värivaihtoehtoa kuin tuhkainen 5? Väliaikainen suoravärikokeilu vaikuttaisi parhaimmalta idealta kun olen tällainen tuuliviiri värien kanssa. Tokihan toi taitaisi vaatia nykyisen värin haalistelua (ei ole tumma muutenkaan), mutta eipä mulla kiire sen kokeilun kanssa ole muutenkaan.
1bFii. Omanvärinen, hartioille yltävä tukka epämääräisessä kasvatusvaiheessa. Kiukkuileva päänahka. Shampoopalojen kokeilua.

sannaofia

• Vieras
« Vastaus #516 : 12.12.09 - klo:10:59 »
yritin sävyttää polycolorin vaaleanruskealla (koska se pykälää tummempi tummanvaalea teki ihan liian tummaksi.

Vaaleanruskeahan on tummempi sävy kuin tummanvaalea.  ???

Nyt on pakko kaivaa paketit roskiksesta, että voi tarkistaa :D

Äh, siis joo. Ensin värjäsin polycolorin nro 22 eli tummanvaalea ja sitten sen jälkeen numerolla 15 joka on KESKIVAALEA. Ei siis vaaleanruskea...värinpoistot selvästi vähentää aivotoimintaa. Pahoittelen!

Poissa Efva

• Tukkaguru
  • ex-Mirre
« Vastaus #517 : 12.12.09 - klo:12:43 »
^ Okei, selvä juttu!  ;D Huomasin vain ihmetellä, kun olen noita sävyjä (tummanvaalea ja vaaleanruskea) itse käyttänyt usein.

Poissa hedelmäsokeri

• Haiven
  • *
« Vastaus #518 : 20.12.09 - klo:16:35 »
Voiei! Värjäsin eilen Lorealin Excellence Creme sävyllä kirkas vaalea tuhka 9.1. Siis ajatuksena värjätä juurikasvu pois. Normaalisti värjään tuolla erittäin kirkas vaalea 01 sävyllä.
Voi miksi piti nyt ottaa tuo tuhka  ;D Meni nimittäin otsatukka ja pari etummaista hiusta sellaisiksi harmaansinisiksi! Apua! Kamalan näköinen... Juurikasvu kyllä lähti pois, ja siitä tuli hyvän värinen. Eikä muualle hiuksiin onneksi tullut harmautta.

Pesin otsiksen eilen muutaman kerran syväpuhdistavalla, mutta se vain vähän haaleni. Auttaako tähän muu kuin aika? Vai menenkö huomenna kiltisti ostamaan uuden hiusvärin?
Neuvoja ja vinkkejä kiitos  :) <3

Poissa Neve

• HAIRahtanut
« Vastaus #519 : 22.12.09 - klo:09:30 »
Mulla on taas värikriisi :D
Värjäytin pari viikkoa sit kampaajalla tukkaa taasen suklaan ruskeaksi (annettiin muutaman vaalean raidan jäädä antamaan eloa tukkaan) joka oli aluksi ihanan intensiivinen sävy ja tietyssä valossa punerti kivasti. No tässä ajassa se on haalistunut ihan hirveästi ja lopputulos on ällöttävä, etenkin päälaelta näyttää lähinnä riistan värisiltä wc:n valossa. En tykkää :/

Joku tumma sävy houkuttelisi.. Mutta miksi väri ei meinaa pysyä kauniina kuin sen viikon?
Vai johtuukohan se vain tuosta sävystä.. Vai onkohan kampaajan käyttämä väri jotenkin haalistuvaa sorttia? En tiedä  ???
Käytän kuitenkin värjättyjen hiusten tuotteita (Bonacure, Goldwell)ja hiukset ovat hyvässä kunnossa.
Seuraavan kerran kyllä marssin kauppaan ja värjään itse jollain ihanalla tummalla markettivärillä  :D

Poissa Mena

• Tukkaguru
« Vastaus #520 : 22.12.09 - klo:15:25 »
Pesin otsiksen eilen muutaman kerran syväpuhdistavalla, mutta se vain vähän haaleni. Auttaako tähän muu kuin aika? Vai menenkö huomenna kiltisti ostamaan uuden hiusvärin?
Neuvoja ja vinkkejä kiitos  :) <3
Pese vaan shampoolla ja laita vaikka joku kiva väriä vievä tehis vaikuttamaan. Mun äitini muistaakseni käyttää tota sävyä ja on aina ekan viikon harmahtava josta sitten muuttuu nätin sävyiseksi vaaleaksi. Jos haluat nopeuttaa niin voithan laittaa siihen jotain vaaleaa suoraväriä mutta en sitten tiedä meneekö liian keltaiseksi...

mmamma

• Vieras
« Vastaus #521 : 27.12.09 - klo:12:58 »
Hiukseni ovat tällä hetkellä totaalinen ongelmapesäke  :(

Eli siis omistin kivan blondit hiukset jotka menin pilaamaan koska halusin vähän kultaista vivahdetta. Värjäsin Loreal Recital Preferencen sävyllä Chicago (http://img.bazarek.pl/47001/6300/385638/18817987824a48b0ff782b7.jpg) josta hiukset tulivat todella tummiksi kuvaan verrattuna, lähes vaaleanruskeiksi!

Koitin korjata tilannetta tällä värillä http://www.lorealparis.fi/img/l10n/products/305x262/HCo3_22.jpg ja se veikin hieman oranssisuutta pois mutta on nää vieläkin ihan liian tummat ja epätasaiset.

Kysymys kuuluukin, jos nyt värjäisin suunnilleen vaaleimmalla hiusvärillä jonka löydän, voisinko ilman värinpoistoa saada sellasta kunnon vaaleeta takasin? Pääpointti olisi siis saada hiuksista pidennyksieni väriset (http://www.hairtrade.com/product_info.php/cPath/92_30_38/products_id/100) Ja noi clip-onit on luonnossa hieman tummemmat kuin kuvassa.

Tossa vielä nykyinen hiusväri kaikkien käsittelyjen jälkeen (hamppuisuudesta ei tarvitse mainita mitään  ;D)

Poissa marrriik

• Hiushörhö
« Vastaus #522 : 28.12.09 - klo:00:10 »
^ Mä tekisin vaalennuspesun ja laittasin sitten jonkun vaalean ja lämpimän kevytsävyn päälle. Värinpoistoa ei välttämättä tarvita kun tuo ero on noinkin pieni. :)

Poissa Hallonnikas

• Tukkaguru
« Vastaus #523 : 28.12.09 - klo:15:31 »
Miten mä oon taas päässy tähän vaiheeseen?
Olen hennaillut tukkaani nätisti pariin kolmeen kertaan ja tukka oli jo suhteellisen kivasti tasavärinen ja juurikasvukaan ei erottunut kummemmin värjätystä hiuksesta.. Sitten iski himo ja mäiskäisin kaapissa möllöttäneen Elumen RR:n jämät päähäni.. Latvat eivät muuttuneet mihinkään, mutta tyvestä tukka tuli violetinpunaiseksi ja hiukset "liukuvärjäytyivät" n. 10cm matkalta tummemman punaisiksi.. Kyllähä tuollaista osasi odottaa kun hennaa kerta oli pohjilla. ::)
Värierot värjätyllä hiuksella on jo tasoittuneet, mutta esiin tunkeva nyt jo melkein 2 senttinen juurikasvu loistaa iloisen kirkuvana sieltä violetinpunaisen ellun viereltä. JEE, tikkurilan värikarttaa tässä kaipasinkin! Kaappiin raidoitusta varten muuttanut Casting creme glossin pähkinäsuklaa (530) suorastaan vaatii mua värjäämään tukkani, mutta toistaiseksi kiukuttelevan päänahkani takia olen pidättäytynyt moisesta huvista.

Mun täytyy kaivaa esiin se villi Hallonnikas, joka taannoin värjäili tukkaansa vailla huolta huomisesta, ja välittämättä siitä että hinku punaiseen taatusti nousee välittömästi värinvaihdoksen jälkeen. Täten vannon että jätän tähän ketjuun kitisemisen, kunnes olen saanut testattua sen kirotun epämääräisen 'ruskean', minkä perään niin kauan olen jo hinkunut. Ugh.
1bFii. Omanvärinen, hartioille yltävä tukka epämääräisessä kasvatusvaiheessa. Kiukkuileva päänahka. Shampoopalojen kokeilua.

mmamma

• Vieras
« Vastaus #524 : 28.12.09 - klo:17:40 »
^ Mä tekisin vaalennuspesun ja laittasin sitten jonkun vaalean ja lämpimän kevytsävyn päälle. Värinpoistoa ei välttämättä tarvita kun tuo ero on noinkin pieni. :)

Mikähän se lämmin ja vaalea sävy voisi olla? Oon kokeillu kaikenlaista mutta ikinä ei osu oikeen nappiin  :-[ mietin että millaseks tukka menis jos nyt iskisin päähän tän http://www.loreal-paris.co.uk/img/l10n/products/305x262/HCo12_1.jpg

Ku ton pitäs vissii vaalentaa jonkin verran? :p