Kirjoittaja Aihe: Värikriisi :/  (Luettu 687645 kertaa)

Poissa annnma

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
Vs: Värikriisi :/
« Vastaus #540 : 18.01.10 - klo:11:24 »
Nyt meinaa kertakaikkiaan loppua usko.  Meneillään on sekä hiusten kasvatus (puolipitkässä vasta mennään, päältä tosin paljon lyhyemmät), että vaalennus (tuhkaiseksi tummanvaaleaksi haluaisin vaaleimmilta osin päätyä). Pari kuukautta sitten hiukseni olivat vielä mustanruskeat (2), minkä jälkeen on kahden eri kampaajan toimesta tehty yksi värinpoisto ja yhdet raidat.

Viikko sitten kampaaja nro. 2 päätti edetä raidoittamalla. Raidoitti kuitenkin vain päällimmäisiä hiuksia, pitkällä vaikutusajalla ja laimealla hapetteella. Sinertävässä raita-aineessa oli jo valmiiksi vähän taittoa, eikä raitojen jälkeen laitettu minkäänlaista väriä/sävyä, ainoastaan vaahtosävytettä.  ??? Mielestäni nimenomaan sanoin hänelle, että haluaisin kipästi eroon siitä punaisuudesta, ja tuntuu, ettei tuon monituntisen session ja -100 euron keikan jälkeen hiuksissa ole tapahtunut "paljon mitään".  Raidoitetuissa päällyhiuksissa ja tyven lähellä alkaa vaaleusaste olla ihan ok, mutta menetän hermoni tämän punaisuuden kanssa.

Montako sataa vuotta menee, ennen kuin hiukseni ovat yhtään minkään järkevän väriset... Mitä kannattaisi tehdä?
Vaihdanko hyviltä kampaajilta amisten/hiusmuotoilukoulujen palveluihin, ettei vaalennusprosessi vie minua konkurssiin? Saisin käsiini KC:n color removeria, auttaisiko se tilanteeseen? Uskaltaako sen kanssa alkaa leikkimään itse? Entä mites, kun hiuksia on raidoitettu, tuleeko koko pään tai minkään osan värinpoisto enää ollenkaan kyseeseen?

Hermo menee ja ahdistaa. Pidennyksiäkin tekisi mieli, mutta eikai niitä auta ottaa, ennen kuin tukka on edes jonkun värinen.  :-\

Poissa octagon

• HAIRahtanut
« Vastaus #541 : 18.01.10 - klo:13:55 »
Lainaus
eikä raitojen jälkeen laitettu minkäänlaista väriä/sävyä, ainoastaan vaahtosävytettä.   Mielestäni nimenomaan sanoin hänelle, että haluaisin kipästi eroon siitä punaisuudesta, ja tuntuu, ettei tuon monituntisen session ja -100 euron keikan jälkeen hiuksissa ole tapahtunut "paljon mitään".  Raidoitetuissa päällyhiuksissa ja tyven lähellä alkaa vaaleusaste olla ihan ok, mutta menetän hermoni tämän punaisuuden kanssa.

Montako sataa vuotta menee, ennen kuin hiukseni ovat yhtään minkään järkevän väriset... Mitä kannattaisi tehdä?

Itselläni on mennyt mustasta noin vuosi että on saanut suht tasaisen ja järkevän keskivaalean raidoittamalla. Tämän vuoden aikana on tehty 4 raidoitusta. Minulle kyllä niitä raitoja on joka kerta laitettu koko päähän ja sen verran vahvalla aineella että aika vaaleiksi on tulleet ne raidat heti eikä ole tarvinnut sävyttää päältä. Hassun näköinenhän se on aluksi kun on mustaa ja sitten hyvinkin vaaleaa (ruman kellertävää) raitaa mutta niin pääsee nopeammin eteenpäin. Joka kerta uudella raidoituksella alkaa näyttää tasaisemmalta.

Jos vaan mitenkään hermo kestää niin voisi olla hyvä sietää ei-täydellistä väriä tuossa vaiheessa eikä lähteä kauheasti sävyttelemään. Asia paranee luultavasti seuraavalla raidoituksella, ja viimeistään sitten kun on kauttaaltaan vaaleusaste sopiva voi sävyttää miksi vaan.

Poissa Lucine

• Tukkaguru
« Vastaus #542 : 18.01.10 - klo:15:50 »
Mulla on nyt reilun viikon verran ollut tälläiset vaaleanruskeat/ruskeat hiukset, aiemmin oli siis erittäinkin blondit. Tavallaan mä tykkään tästä ja olis hiuksille paaaljon parempi ettei räkkäis niitä blondauksella vähään aikaan, mutta silti se houkuttais. Ruskeakaan ei oikee näissä pysy vaan pituuksista on jo haalistunut ja päältä/juurista ei. Toisaalta tää on kyllä vaan kevytväri, kestoväri ehkä pysyis paremmin. Miksi mikään ei oo hyvä? :-X

Poissa BlueBerry

• Tukkaguru
« Vastaus #543 : 30.01.10 - klo:19:58 »
Mulla on taas värikriisi. Olen haaveillut punaisesta, mutta nyt päätin, että pitäydyn vielä ainakin kesään asti blondissa. Tyvikasvua on nyt noin neljä senttiä ja sen sävy on tuhkainen maantie, asteelta 6-7. Tukassa on siis blondeja raitoja, ja hivenen kellerrystä, joka häiritsee minua paljon. Tukka on nyt yleisilmeeltään melko vaalea, ehkä 9 -asteinen ja joukossa on omanvärisiä raitoja. Nyt pitäisi tehdä joku ratkaisu. Menenkö kampaajalle ja pyydän, että laitetaan lisää ihan vaaleita raitoja ja joukkoon jätetään muutama oman värinen raita, mutta silti niin, että yleisilmeestä tulisi vähän vaaleampi? Vai kannattaisiko itse vaalentaa samantien koko letti tasaisen vaaleaksi?

Olisi helpompi vaalennella itse kotona tasaisen vaaleaksi koko tukka (on tullut aika paljon kikkailtua vaalennusaineiden ja värien kanssa, että ainakin kuvittelen saavani kotona hyvän sävyn), mutta kotona en kyllä itse saa väännettyä hyviä raitoja. Vai pitäisikö mennä kampaajalle ja pyytää raidoitusta.. En osaa päättää kumpi parempi. Miten on, tykkäättekö te enemmän vaaleista raidoitetuista hiuksista vai tasaisen vaaleista? Raidoitetuissa on tietysti se hyvä puoli, ettei juurikasvu näy niin selvästi.. Mutta mutta... kumpi hienompi?
Vaalennetut, lantio -pituiset hiukset. Tavoitteena vielä pidempi, hyväkuntoinen letti... iHerb -alennuskoodi ensitilaajalle: VAP865

Poissa Sundance

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #544 : 09.02.10 - klo:12:13 »
Värikriisiä pukkaa pahemman kerran!
Olen värjännyt useamman vuoden tätä maantienharmaata tukkaani casting-sarjan cannellella, mutta tämä sävy poistui markkinoilta. No, nyt pitkällisen pettymyksen jälkeen en edes yritä etsiä korvaavaa sävyä, vaan haluankin jotain uutta!

No tämän uudistuksenhan tietenkin aloitin leikkimällä vaalennusaineitten kanssa - sainkin väriä pois tosi hyvin, mutta sitten menin lätkäisemään päälle castingin 832:n, ja palasin jotakuinkin lähtöruutuun. Kiukuttaa, kun pakkauksen perusteella ajattelin, että saan kivan hunajablondin tukan, mutta eihän tämä millään kriteerillä ole varsinaisesti blondi (kuva otettu ulkona luonnonvalossa). Väri ei muuttunut juuri yhtään, mutta hiusten kunto huononi, ja harmittaa kun tuossa kuvassa hiukset näyttävät vielä tummemmilta kuin mitä itse ajattelinkaan :(

Värivaihtoehtoja, joita harkitsen, on kolme: vaalea (paljon vaaleampi kuin tuossa kuvassa), kirkas punainen tai n.6-asteinen ruskea. Arvon noiden kolmen väliltä ja mietin pääni puhki, kun jokaisessa on jotain huonoa, ja jotain hyvää.

Vaalea:
+
sitä minulla ei ole ollut pitkään aikaan, ja silloin kun se oli, tykkäsin siitä
blondina oli jotenkin hauskempaa :D
jos muutan mieleni, vaaleaa on helppo tummentaa

-
vaikka se sopi minulle silloin yläasteella, sopiikohan enää?
joutuisin vaalentamaan jatkuvasti, rasittaa hiuksia
alta tunkee keltainen sävy, joka tekee naamasta punaisen
keltaisen sävyn poistaminen vaatisi taas hirmutekoja

Punainen:
+
väri sopii omaan identiteettiin
vaatekaappi on täynnä punaisiin hiuksiin sopivia värejä

-
mutkun toisaalta haluaisin jotain uutta
sitten alkaisi taas se kestovärikierre
ja juurikasvu, kun hiukset kasvavat kauhean nopeasti
ja värin haalistumista vastaan taisteleminen

Ruskea:
+
voisin värjätä kestosävytteillä
ehkä jotenkin särmikkäämpi väri verrattuna vaaleaan
värin haalistumista vastaan ei tarvitsisi taistella niin ankarasti

-
näyttäisin entistä enemmän äidiltäni :D
tylsistynkö, onko sittenkin liian tavallinen?
entä sopisiko se minulle ollenkaan?
jos ja kun kyllästyn jossain vaiheessa, vaikeampi saada väriä pois

Äh, tämmöistä jahkaamista tämä nyt on :(
« Viimeksi muokattu: 09.02.10 - klo:12:14 kirjoittanut Sundance »

Poissa LaPompadour

• HAIRahtanut
  • If you want to see a girl next door, go next door!
« Vastaus #545 : 09.02.10 - klo:12:48 »
^ Oi, musta taas tuo väri, mikä sulla on kuvassa, on aivan ihana! Itelle suunnittelen kesäksi jotakin tuontyylistä. Mutta ymmärrän kyllä, et oot kyllästynyt, jos on ollut ennenkin tuonvärinen tukka.

Mä äänestän vaaleaa! Hiukset rasittuu joo, mutta sitä varten on hiustenhoitotuotteet. Ja jos huoltaa vain tyvikasvun eikä blondaa jatkuvasti koko päätä, ei se nyt niin rankkaa ole. Hopeasamppoolla se keltaisuuskin pysyy kurissa.

Poissa BlueBerry

• Tukkaguru
« Vastaus #546 : 09.02.10 - klo:14:54 »
Sundance, miten olisi kompromissi vaalean ja ruskean väliltä? Siis niin, että yleisilme olisi kyllä tosi vaalea, mutta joukossa olisi ohuita ruskeita raitoja? Tulisi elävämpi ilme kuin jos olisi kokonaan tasaisen vaalea, eikä juurikasvu näkyisi niin selvästi raidoitetussa päässä.
Vaalennetut, lantio -pituiset hiukset. Tavoitteena vielä pidempi, hyväkuntoinen letti... iHerb -alennuskoodi ensitilaajalle: VAP865

Poissa octagon

• HAIRahtanut
« Vastaus #547 : 09.02.10 - klo:21:36 »
Lainaus käyttäjältä: sundance
No tämän uudistuksenhan tietenkin aloitin leikkimällä vaalennusaineitten kanssa - sainkin väriä pois tosi hyvin, mutta sitten menin lätkäisemään päälle castingin 832:n, ja palasin jotakuinkin lähtöruutuun. Kiukuttaa, kun pakkauksen perusteella ajattelin, että saan kivan hunajablondin tukan, mutta eihän tämä millään kriteerillä ole varsinaisesti blondi (kuva otettu ulkona luonnonvalossa). Väri ei muuttunut juuri yhtään, mutta hiusten kunto huononi, ja harmittaa kun tuossa kuvassa hiukset näyttävät vielä tummemmilta kuin mitä itse ajattelinkaan

Minusta tuo näyttää kyllä ihan siltä mitä sävyn numeron perusteella odottaisikin tummuudeltaan, punaisempi kylläkin mikä johtunee allaolevasta sävystä. Ei se 8-aste ole suomalaisen mittapuun mukaan kovin vaalea.

Noista uusista sävyistä kuvan perusteella epäilisin, että kovin vaalea vie turhaan särmää ja kontrastia pois, eikä välttämättä kovin tummakaan ole paras vaihtoehto. 6-asteinen ruskea jota mietit voi kyllä olla hyvä, tai jopa 5-asteinenkin jos sävy on oikea, tai kuten moni on ehdottanut, yksilöllinen raitasekoitus. Vaikutat aika neutraalin väriseltä lämmin-kylmä -asteikolla mikä antaa paljon vaihtoehtoja. Jos itse olisin tuon värinen, kokeilisin varmaan jotain 6-7 sävyn pohjaväriä ja sitten vaaleampia ja ehkä vähän lämminsävyisiäkin raitoja sekaan.

Poissa LaPompadour

• HAIRahtanut
  • If you want to see a girl next door, go next door!
« Vastaus #548 : 09.02.10 - klo:22:02 »
Olen värjännyt useamman vuoden tätä maantienharmaata tukkaani casting-sarjan cannellella, mutta tämä sävy poistui markkinoilta.

Mä näin tänään paikallisessa marketissa tuota castingin cannelle-sävyä, liekö sitten kovinkin vanhaa. Et varmaan sitä enää halua, mutta kyllä sitä näköjään jostakin vielä saa.

Mulla on hirveä hinku värjätä vaaleeks tai punaiseks nyt kun on pari vuotta omanväristä kasvateltu :P En kestä enää maantieharmautta!

Poissa tragedia

• HAIRahtanut
  • recovered hair dye junkie
« Vastaus #549 : 10.02.10 - klo:03:12 »
Värikriisiä pukkaa pahemman kerran!
Olen värjännyt useamman vuoden tätä maantienharmaata tukkaani casting-sarjan cannellella, mutta tämä sävy poistui markkinoilta. No, nyt pitkällisen pettymyksen jälkeen en edes yritä etsiä korvaavaa sävyä, vaan haluankin jotain uutta!

No tämän uudistuksenhan tietenkin aloitin leikkimällä vaalennusaineitten kanssa - sainkin väriä pois tosi hyvin, mutta sitten menin lätkäisemään päälle castingin 832:n, ja palasin jotakuinkin lähtöruutuun. Kiukuttaa, kun pakkauksen perusteella ajattelin, että saan kivan hunajablondin tukan, mutta eihän tämä millään kriteerillä ole varsinaisesti blondi (kuva otettu ulkona luonnonvalossa). Väri ei muuttunut juuri yhtään, mutta hiusten kunto huononi, ja harmittaa kun tuossa kuvassa hiukset näyttävät vielä tummemmilta kuin mitä itse ajattelinkaan :(

Värivaihtoehtoja, joita harkitsen, on kolme: vaalea (paljon vaaleampi kuin tuossa kuvassa), kirkas punainen tai n.6-asteinen ruskea. Arvon noiden kolmen väliltä ja mietin pääni puhki, kun jokaisessa on jotain huonoa, ja jotain hyvää.

Vaalea:
+
sitä minulla ei ole ollut pitkään aikaan, ja silloin kun se oli, tykkäsin siitä
blondina oli jotenkin hauskempaa :D
jos muutan mieleni, vaaleaa on helppo tummentaa

-
vaikka se sopi minulle silloin yläasteella, sopiikohan enää?
joutuisin vaalentamaan jatkuvasti, rasittaa hiuksia
alta tunkee keltainen sävy, joka tekee naamasta punaisen
keltaisen sävyn poistaminen vaatisi taas hirmutekoja

Punainen:
+
väri sopii omaan identiteettiin
vaatekaappi on täynnä punaisiin hiuksiin sopivia värejä

-
mutkun toisaalta haluaisin jotain uutta
sitten alkaisi taas se kestovärikierre
ja juurikasvu, kun hiukset kasvavat kauhean nopeasti
ja värin haalistumista vastaan taisteleminen

Ruskea:
+
voisin värjätä kestosävytteillä
ehkä jotenkin särmikkäämpi väri verrattuna vaaleaan
värin haalistumista vastaan ei tarvitsisi taistella niin ankarasti

-
näyttäisin entistä enemmän äidiltäni :D
tylsistynkö, onko sittenkin liian tavallinen?
entä sopisiko se minulle ollenkaan?
jos ja kun kyllästyn jossain vaiheessa, vaikeampi saada väriä pois

Äh, tämmöistä jahkaamista tämä nyt on :(

Voi, mä katsoin kuvasta, ennen kuin luin tekstisi, että ompas nätti väri ja sopiikin hyvin! Ja mulle tulee kyllä "hunajanvaaleasta" juurikin aika lailla tuollainen mielikuva, mutta tottahan se on, että 8-aste ei suomalaisittain ajateltuna ole vielä kovin blondi.

Mä en kyllä sinuna lähtisi tuota radikaalisti muokkaamaan, voisithan vaikka laittaa hiusten päälliosiin tiheästi kapeita vaaleita raitoja niin väri saisi sopivasti hohtoa ja yleisvaikutelma vaalenisi hieman.  :)

Edit: Jos tykkäät värin sävystä ja ainoa vika on tummuus, niin kannattaa muhitella syväputsaria ja öljyjä tai ainakin odotella pari normaalia pesua ja katsoa mihin väri asettuu ennen kuin teet mitän radikaaleja muutoksia, väri saattaa vaaleta aika paljonkin.
« Viimeksi muokattu: 10.02.10 - klo:03:16 kirjoittanut tragedia »
1cFii
Sikses iha nätti naine.

Poissa Sundance

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #550 : 10.02.10 - klo:11:30 »
Olettepas reagoineet kriiseilyyni runsain joukoin  :)
Kiitoksia ehdotuksista kaikille!

Erityisesti Octagonille tuosta "sävyanalyysistä", olen itsekin miettinyt että olenko kylmä vai lämmin, mutta onhan tosiaan neutraalikin olemassa. Ihoni on tosi vaalea, ja kesällä saan hieman pisamia (käsivarsiin eniten, kasvoihin vain muutaman), mutta huulet ovat kylmän sävyiset. Tuo Cannelle-sävy tukassa teki sen, että sulauduin miehen punapääperheen joukkoon tosi hyvin (kulmakarvoja lukuunottamatta...), ja muutama kampaajakin kyseli, onko väri aito vai purkista.

Mutta tosiaan, lankesin tuon 832:n kanssa siihen klassiseen virheeseen, että luotin liikaa väripurkin kuvaan, jossa on jo selvästi blondiksi luokiteltavissa oleva tukka. Kotikaupungin kaupoissa ei ollut kaikissa Castingin väreistä sitä näytetupsua hyllyn reunassa, eikä siinä värikiekossakaan :( Kun hirveästi ei ole tullut tutustuttua tuohon tummuusaste-hommaan käytännössä, niin en sitten arvannut, että se näin tummaksi vetää. Harmi, koska vaalennusaineen jälkeen tukka oli jo sopivan vaalea, ja vain keltaisuutta olisi tarvinnut taittaa pois. No, nyt kävi näin, ja tulipahan ainakin toimittua koekaniinina niille, jotka vielä kaipailevat sitä Cannellea, kun tuo 832 on näköjään hyvin lähellä sitä. Laitoin värin puolitoista viikkoa sitten, ja olen kyllä muhitellut vuorotellen öljyllä ja syväpuhdistavalla ja rekulla, mutta eipä tuo väri tuosta näytä vaalenevan.

Juu, olen itsekin bongaillut Cannellea paikallisen S-marketin hyllystä, että satunnaisesti sitä vieläkin on liikkeellä. Mulla oli sitä jossain vaiheessa 8 purkkia varastossa, jotta sain varmistettua sen, että omissa häissäni olisi tuo sama hyväksi osoittautunut väri :D Nyt kun häät ovat ohi ja varasto käytetty loppuun, ei enää ole niin intoakaan pitää samaa väriä, vaikka se on nätti ja sopiikin hyvin. Tietääpähän ainakin sen, että jos haluaa palata vanhaan niin tuo 832 pelastaa.

Nyt ehkä itsekin alan kallistua sille vaaleat raidat -linjalle. Voisi käydä ostamassa jonkin viileään taittavan vaalennusaineen ja tehdä raitoja sillä, niin ehkä raidoista lähtisi sitä keltaisuutta pois. Ehkä kesän voisi viettää vaaleampana ja sitten syksymmällä iskeä vaikka punaista tai ruskeaa väriä tai raitaa joukkoon... Katsotaan, kuinka monta kertaa mieli ehtii vielä muuttua  ;D

Edit: Nyt loppui kriiseilyt ja jahkaaminen! Iskin päähän Garnierin 100% colorin 7.43:n ja punainen tuli! Sopii tosi hyvin ja tykkään :)
« Viimeksi muokattu: 10.02.10 - klo:17:53 kirjoittanut Sundance »

Poissa Belle

• Tukkaguru
« Vastaus #551 : 10.02.10 - klo:20:25 »
Voi hemmetti! Värjäsin äskettäin Castingin sävyllä 530 ja lopputulos on järkyttävä. Sävy vetaisi 7-asteisen tyvikasvuni selkeästi kellertäväksi eikä tummentanut juuri lainkaan :o ! Apua!

Muutoin hiukset ovat 4-5-asteiset mutta tyvi helottaa selvästi vaaleampana ja nyt keltaisena, ei oma maantienharmaa ihan näin räikeästi erottunut. Onko kellekään muulle käynyt näin? Lähteekö tuo kusensävy pesussakaan!?

Kaapista löytyy Goldwellin 6B joten pitänee lätkiä se ensiavuksi päälle ja käydä ostamassa tyveen jokin 5.0 -sävy.

Poissa tragedia

• HAIRahtanut
  • recovered hair dye junkie
« Vastaus #552 : 11.02.10 - klo:05:24 »
^No höh! Ootko ennen käyttänyt samaa sävyä ja onko se aiemmin toiminut ihan moitteettomasti? Mulle tuli mieleen, että annoitko värin varmasti olla koko vaikutusajan tai ootko muhitellut vaikka paljon öljyjä lähiaikoina niin, että juureen olisi jäänyt suojaava kerros niin, ettei väri ole päässyt kunnolla vaikuttamaan?
Harmillinen juttu, mutta jos yhtään lohduttaa niin onneksi noin päin eikä liian tummaksi, tuo kuitenkin on onneksi aika helppo saada peitettyä.

Itse varmaan kokeilisin muhittaa syväputsaria kuivaan tukkaan ja heittäisin heti sen jälkeen päälle neutraalin ruskean suoravärin siinä toivossa, että tukka imaisisi kunnolla väriä hapetekäsittelyn ja syväputsarin jäljiltä ja jos ei tuo konsti auttaisi niin uusintavärjäys juureen siinä tapauksessa. Tuosta keltaisuudesta en olisi sinällään huolissani jos tavoite on nykyistä tummempi ja kullanruskea niin tummempi väri kyllä varmasti peittää sen.
1cFii
Sikses iha nätti naine.

Poissa Belle

• Tukkaguru
« Vastaus #553 : 11.02.10 - klo:12:01 »
^ En ole aikaisemmin käyttänyt tätä sävyä, Castingin 535:sta olen kyllä käyttänyt aiemmin ja se tummensi enemmän. Annoin olla ohjeen mukaisen vaikutusajan, mutta mulla on aikaisemminkin ollut ongelmaa ettei esim. Goldwellin kestosävytteet ole tarttuneet tyveen oikeastaan lainkaan eli olisikos ollut liian kevyttä kamaa mun tyvikasvuun. Hassua, että tyvi nappasi nyt vain tuon kullan / kellansävyn näin voimakkaana ::). Tosi tyhmän näköistä, kun muutoin hiukset on lämpimät 4-5-asteiset ja tyvestä helottaa vaaleampi pissankeltainen  :P.

Tänään sitten neutraalin sävytteen ostoon, jos tuo syväpusari + kevytsävykäsittely auttaisi vähäsen. Seuraava tyvivärjäys sitten jollain muulla värillä.

Poissa octagon

• HAIRahtanut
« Vastaus #554 : 14.02.10 - klo:20:08 »
Lainaus
Voi hemmetti! Värjäsin äskettäin Castingin sävyllä 530 ja lopputulos on järkyttävä. Sävy vetaisi 7-asteisen tyvikasvuni selkeästi kellertäväksi eikä tummentanut juuri lainkaan  ! Apua!

Muutoin hiukset ovat 4-5-asteiset mutta tyvi helottaa selvästi vaaleampana ja nyt keltaisena, ei oma maantienharmaa ihan näin räikeästi erottunut. Onko kellekään muulle käynyt näin? Lähteekö tuo kusensävy pesussakaan!?

Mulle kävi juuri samoin tuon kanssa. Oma tyvikasvu mulla 8-asteista tosin, latvat aiemmin värjätty 5-asteisiksi. Mutta tyven värjäys johti siihen ettei värjäytynyt kuin asteen verran, tuli vain vähän keltaisenoranssia sävyä. Itse en jaksanut tuota katsella vaan yritin jo viikon päästä laittaa uudestaan tummaksi tyveä L'Oreal Excellence Cremen 5-asteen sävyllä. Shokki oli, kun ei sekään ottanut hyvin kiinni vaan edelleen jäi vaaleammaksi kuin latvat, ja kellertäväksi. Seuraavaksi yritän neutraalilla, ei kultaisella 4-asteen sävyllä kunhan vähän aikaa taas kuluu. Sinänsä en ole yllättynyt, koska kampaajallakin usein on käynyt minulle noin että ennestään värjäämättömään tyveen ei kestoväritkään tartu hyvin.