Kirjoittaja Aihe: Värikriisi :/  (Luettu 687250 kertaa)

Poissa caessa

• Tukkaguru
Vs: Värikriisi :/
« Vastaus #570 : 16.02.10 - klo:14:49 »
Ihan hyvä siitä tulee, vaikka ei värinpoiston jälkeen mitään suoraväriä laitakaan. Itse olen ainakin useampaan otteeseen tehnyt mustaan tukkaan värinpoiston (jo yhdellä vaaleni riittävästi) ja päälle jonkun marketista ostetun punaisen.

Mutta muistaakseni Feria -värejä ei suositella heti värinpoiston jälkeen laitettavaksi. Voi olla, että olen väärässä ja muistan ihan väärin, mutta näin muistaakseni olen jostain L'Orealin jutusta lukenut.

Poissa Sinimusta

• Tukkaguru
« Vastaus #571 : 16.02.10 - klo:14:54 »
^Joo ohjeessa lukeekin, että pitää odottaa kaksi viikkoa  ::) Helv.. Tarkoittaakohan tuo vain sitä, että väri ei tarttu samalla tavalla vai tekeeköhän se jotain muuta tukalle  ???

Voisi tietyst käydä torstaina kotikotiin ajaessa ostamassa toisen värin ja värjätä tuolla sitten joskus myöhemmin..

Edit. Hirveellä kiireellä kävin kaupasta hakemassa toisen punaisen, jos kaveri pääsee tänään värjäämään  ;D Ei huvita hirveästi ihmistenilmoilla pyöriä siinä oranssi-keltaisessa tukassa.

Peräkkäiset viestit yhdistetty
« Viimeksi muokattu: 16.02.10 - klo:18:19 kirjoittanut Chaos »

Poissa caessa

• Tukkaguru
« Vastaus #572 : 16.02.10 - klo:19:01 »
En kyllä tiedä miksi just Feriaa ei suositella heti värinpoiston jälkeen, mutta veikkaan, että se tarttuu eri tavalla (/ei tartu kunnolla), kun se on niin intensiivinen (kun siinä on se pieni tehostevärituubikin mukana vai mikä onkaan). L'Orealin värinpoistopurkin kyljessä muistaakseni suositeltiin heti värinpoiston jälkeen esim. Récital Préférence värejä ja minulla ne ainakin toimi. Mut tosiaan, en ole kokeillut laittaa Feriaa koskaan heti värinpoiston jälkeen, joten en tiedä onko tuossa nyt edes mitään perää. Voi siitä kyllä tulla ihan hyväkin.

Saikohan tuosta nyt mitään selvää edes :D... No mutta siis, oon kyllä laittanu aina värin päähän heti samana päivänä, kun oon tehnyt värinpoiston, eli siinä ei ole mitään ongelmaa. Jotkut vaan vissiin haluaa odotella jonkin aikaa värinpoiston jälkeen, ettei tukka kärsisi niin paljon(?). Mutta itse en ole jaksanut kuljeskella oranssi/keltapäänä päivääkään, joten heti vaan väriä päähän :).

Poissa tragedia

• HAIRahtanut
  • recovered hair dye junkie
« Vastaus #573 : 16.02.10 - klo:23:35 »
^Feriaa ei suositella värinpoiston jälkeen, koska monet sarjan väreistä ovat vaalentavia ja siis turhan tujuja käytettäviksi värinpoistolla rääkättyyn tukkaan, ylipäänsä kestoväriä ei suositella laitettavaksi heti vaalennuksen jälkeen. Kahden viikon varoaika lähinnä siksi, jotta päänahka ehtii palautua.
Sävyn intensiivisyys toisarvoista tässä tapauksessa - kaikkein intensiivisimmät hiusvärit ovat kuitenkin suoravärejä ja niitä voi läimiä surutta suoraan värinpoiston päälle ja värinpoistolla 'rikottuun' tukkaan tarttuvat paljon paremmin kuin käsittelemättömään hiukseen.
Ferian "tehostevärituubi" eli "color booster" on ainakin useimmissa sävyissä ihan vain suoraväriä eli ei liity mitenkään siihen, ettei feriaa suositella värinpoiston jälkeen.
1cFii
Sikses iha nätti naine.

Poissa Belle

• Tukkaguru
« Vastaus #574 : 19.02.10 - klo:13:38 »
Voi hemmetti! Värjäsin äskettäin Castingin sävyllä 530 ja lopputulos on järkyttävä. Sävy vetaisi 7-asteisen tyvikasvuni selkeästi kellertäväksi eikä tummentanut juuri lainkaan :o ! Apua!

Kriisi jatkuu. Syväputsari + neutraalin keskiruskean suoravärin muhittelu ei auttanut oikeastaan lainkaan. Nyt lienee ainoa vaihtoehto lätkiä päähän kestoväri, onko 5.0 oikea ratkaisu vai kannattaisiko laittaa kerralla 4.0? Pelkään liikaa tummentumista, mutta tästä punertavan-kellertävästä tyvikasvusta on pakko päästä eroon.

Poissa octagon

• HAIRahtanut
« Vastaus #575 : 19.02.10 - klo:14:18 »
Lainaus
Kriisi jatkuu. Syväputsari + neutraalin keskiruskean suoravärin muhittelu ei auttanut oikeastaan lainkaan. Nyt lienee ainoa vaihtoehto lätkiä päähän kestoväri, onko 5.0 oikea ratkaisu vai kannattaisiko laittaa kerralla 4.0? Pelkään liikaa tummentumista, mutta tästä punertavan-kellertävästä tyvikasvusta on pakko päästä eroon.

Jos et halua että menee 4-asteiseksi niin laita se 5.0. Pääasia lienee että on tuollainen neutraali sävy, nuo kulta- tms taitteiset ei välttämättä tartu yhtä hyvin. Itse aion laittaa 4.0-sävyn mutta mulle sopii hyvin myös tummentuminen, koska latvat on joka tapauksessa kampaajalla marraskuussa laitetun 6.77 sävyn ( tosiaan 6-asteisen ::) ) jäljiltä 3-4 asteiset ja vähän violettiin taittuvat.

Poissa Sinimusta

• Tukkaguru
« Vastaus #576 : 19.02.10 - klo:18:37 »
Värinpoisto tehty. Eikä onnistunut, niin kuin arvelinkin  ::) Hiukset ovat vielä märät, mutta suurin osa hiuksista näyttäisi edelleen mustalta.

Poissa BlueBerry

• Tukkaguru
« Vastaus #577 : 19.02.10 - klo:18:39 »
^Voi ei  :( Miten pitkään annoit vaikuttaa? Sulla on varmaan se musta kerrostunut aika paljon, kun etkös maininnut tuossa aiemmin, että on ollu 7 vuotta musta tukka?
Vaalennetut, lantio -pituiset hiukset. Tavoitteena vielä pidempi, hyväkuntoinen letti... iHerb -alennuskoodi ensitilaajalle: VAP865

Poissa Sinimusta

• Tukkaguru
« Vastaus #578 : 19.02.10 - klo:18:44 »
^45 minuuttia oli päässä, enempää en uskaltanut antaa olla.

Varmasti on kerrostunut  :-\ Mulla nyt on tuossa aika tummanpunainenväri, pitää katsoa millaseksi tämä kuivaa ja miettiä laitanko sen päähän vai miten tästä edetään...

Poissa BlueBerry

• Tukkaguru
« Vastaus #579 : 19.02.10 - klo:19:51 »
^Joo totta, en mäkään uskaltaisi antaa olla pidempään kuin 45 min.. Jäikö ne latvat ihan mustaksi vai miltä nyt näyttää kun on kuivunut? Miltä hiusten kunto vaikuttaa? Uskaltaisiko muutaman päivän päästä laittaa uuden värinpoiston ja sen jälkeen vaikka ensin punaista sävytettä, että kehtaa sellaisella päällä kulkea jonkin aikaa (esim. marketista wellan viva colour mousse -vaahdot on ihan hyviä). Sitten kun uskaltaa niin laittaisit tuon punaisen kestovärin?
Vaalennetut, lantio -pituiset hiukset. Tavoitteena vielä pidempi, hyväkuntoinen letti... iHerb -alennuskoodi ensitilaajalle: VAP865

Poissa Sinimusta

• Tukkaguru
« Vastaus #580 : 19.02.10 - klo:20:33 »
^Joo ihan mustat ne on  ::) Iskettin nyt kuitenkin se tummanpunainen päähän. Pitää nyt antaa tämän olla ainakin kuukaus ja katsoa sitten mitä tekee... Tekeekö uuden värinpoiston vai laitanko suosiolla vaan mustaksi.

Poissa BlueBerry

• Tukkaguru
« Vastaus #581 : 19.02.10 - klo:20:45 »
Mä ehkä koittaisin vaikka sen kuukauden päästä vielä sinnikkäästi värinpoistoa ainakin niihin mustiksi jääneisiin kohtiin. Ainakin jos olet vakaasti päättänyt haluta punapääksi, niin ei kannata vielä luovuttaa. Kuitenkin on jo yksi värinpoisto takana ja se kulutti hiuksia, joten jos värjäisi takaisin mustaksi niin siinähän olisi vain jäänyt tappiolle; mennyt rahaa värinpoistoon ja väreihin ja hiusten kunto kärsinyt ja silti oltaisiin back in black. Tää on sitten tietty vain mun mielipide :)

En tiedä miten kovasti tuollainen musta voi olla kerrostunut.. Itselläni oli ihan tummanruskea (melkein musta) tukka kolmen vuoden ajan, ja värjäsin sitä tosi usein erilaisilla kevy- ja kestoväreillä. Sitten päätin haluta punapääksi; menin kampaajalle joka laittoi ensin paaaaljon raitoja värinpoistolla ja sitten koko hiuksiin punaista väriä. Mulla ainakin lähti aika hyvin, mutta kolmen vuoden värjätty tumman ruskea on kuitenkin eri asia kuin seitsemän vuoden värjätty musta. Kiinnostaisi muuten, jos joku osaisi sanoa arvioita/kokemuksia tuosta kerrostuneen mustan värinpoistamisesta.
« Viimeksi muokattu: 19.02.10 - klo:20:49 kirjoittanut BlueBerry »

Poissa Sinimusta

• Tukkaguru
« Vastaus #582 : 19.02.10 - klo:21:14 »
^Tuota kampaajaa mietin, että jos marssin suosiolla sinne ja annan sen tehdä sen värinpoiston noihin mustiin osiin  :P Maksaahan se, mutta ehkä parempi niin.

Poissa BlueBerry

• Tukkaguru
« Vastaus #583 : 19.02.10 - klo:21:26 »
^Jep, eikä se välttämättä paljon kalliimmaksi tule. Jos miettii, että alkaisi kotona kokeilemaan ja joutuisi ostamaan muutamankin värin ja/tai värinpoiston, niin niihin menisi jo rahaa suunnilleen saman verran kuin yhteen kampaajakäyntiin.

Poissa Chaos

• 666
  • Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
  • "...As Your Flesh Rots"
« Vastaus #584 : 19.02.10 - klo:21:29 »
^ Se on aika paljon hiuksista kiinni miten musta kerrostuu tai miten lujaa se on hiuksissa kiinni. Mä aikaisemmin monta vuotta mustatukkaisena laitoin värinpiston ja yhdellä lähtee jo täysin vaaleanoranssiksi. Viimeksikin pääsin blondiksi kolmella värinpoistolla ja parilla värillä. Mä oon tosin ollut aina onnekas värinpoistojen suhteen. Mä en tosin koskaan joka kerralla laita laita latvoihinkin väriä, kun ne on jo mustat vain silloin, jos huomasi, että on haalistunut tummanruskeaksi.

Jos on noin pinttynyt musta väri, niin kannattaa tosiaan mennä kampaajalle!
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset melkein alaselkään. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos