Kirjoittaja Aihe: Värikriisi :/  (Luettu 686271 kertaa)

Poissa BlueBerry

• Tukkaguru
Vs: Värikriisi :/
« Vastaus #585 : 19.02.10 - klo:22:30 »
^Aivan! En tullut itse ajatelleeksi, että hiuslaatu voi vaikuttaa myös värinkerrostumiseen. Kiitos valaisemisesta  :)
Vaalennetut, lantio -pituiset hiukset. Tavoitteena vielä pidempi, hyväkuntoinen letti... iHerb -alennuskoodi ensitilaajalle: VAP865

Poissa Sinimusta

• Tukkaguru
« Vastaus #586 : 20.02.10 - klo:07:23 »
Pitää kampaajalle marssia, jos se sais tolkkua tähän  ;D

Mulla on aika huokonen luonnokihara, joka imaisee kyllä KAIKEN.

Poissa Belle

• Tukkaguru
« Vastaus #587 : 20.02.10 - klo:09:59 »
Itsekin muinoin mustanruskeasta punaiseen siirtyneenä tiedän, että voi vaatia useamman värinpoiston että musta alkaa irrota. Mulla vaati 2 Garnierin värinpoistoa että sain lopputulokseksi noin 6-asteisen punaisen. Yhdellä värinpoistolla ei tapahtunut juuri mitään.

Oma värikriisi on selätetty, lätkäisin eilen päähäni Elean suklaanruskean. Peitti täydellisesti keltaisen juuren, annoin vaikuttaa latvoissa ja pituuksissakin 5min. Nyt on nätti, tasainen suklaanruskea väri. Aion käyttää tätä sävyä jatkossakin :).

Poissa Sinimusta

• Tukkaguru
« Vastaus #588 : 20.02.10 - klo:12:42 »
Nyt kun luonnonvalossa tätä tarkastelee niin edessä on mustat raidat. Muuten aika punainen-tummanpunainen-ruskeanmustasotku  ;D Yhessä välissä taitaa olla jopa oranssia.

En ainakaan huomaa, että olisi juurikaan kärsinyt. Tosin varmaan näkyy parhaiten  vasta parin-kolmen viikon jälkeen... Mutta kyllä voisi loputkin vaalennella  :3

Löysin kotoa tummanpunaisen Liven värin ja sekoitin sen värivoiteen uudemman paketin emulsioseokseen (en uskaltanut sitä vanhaa käyttää). Voiko tuota ylijäänyttä värivoidetta lisätä hoitoaineeseen? Toimisiko se värinaamion tavoin?
« Viimeksi muokattu: 20.02.10 - klo:14:13 kirjoittanut Sinimusta »

Poissa salute

• HAIRahtanut
« Vastaus #589 : 22.02.10 - klo:23:09 »
Sellainen jäänliila otsis houkuttelisi kovasti. Otsista kelpaisi jopa rääkätä muutamalla blondauksella, jotta pastellivioletti saataisiin aikaan. Mutta. Sopisiko sellainen minulle, väreiltään kesälle? Takapiiskani on mustanruskea, ja otsis tottakai enemmän vasten ihonväriäni. Millainen jääliilasta tulisi haalistuessaan, otsuria on kuitenkin pakko pestä usein? Hmm, harmaa tai tylsä platinablondi eivät ole tervetulleita tähän päähän. Mutta silti himottaa tuo erikoisempi, uusi väri tosi paljon. :P

Poissa HeidiB

• Tukkaguru
    • mustaa kajalia
« Vastaus #590 : 22.02.10 - klo:23:34 »
Mä voisin kanssa ilmoittautua värikriiseilijäksi :P Tykkään kyllä vaaleanasti todella paljon, mutta tahtoisin kokeilla jotain hiukan tummepaa ja erilaista, en vain oikein osaa lähteä etsimään. Joko jotain tumman vaalea tai vaaleanruskeaa. Latvat on 9 tai 10 asteise ja juuressa n. 3cm pari astetta tummempaa (oon oikeesti ihan käsi näiden sävyjen kanssa).

akuna

• Vieras
« Vastaus #591 : 23.02.10 - klo:07:51 »
Mä voisin kanssa ilmoittautua värikriiseilijäksi :P Tykkään kyllä vaaleanasti todella paljon, mutta tahtoisin kokeilla jotain hiukan tummepaa ja erilaista, en vain oikein osaa lähteä etsimään. Joko jotain tumman vaalea tai vaaleanruskeaa. Latvat on 9 tai 10 asteise ja juuressa n. 3cm pari astetta tummempaa (oon oikeesti ihan käsi näiden sävyjen kanssa).

Täälläkin blondi joka haluaisi tummempaa vaihtelua. Hiukset on vaalennettu 9-10 asteiseksi ja pari viikkoa sitten laitoin päälle cutrinin reflections kevytvärin sävy 8.0. Oli aluksi aika tumma, mutta nyt on haalistunut sen verran että oma 7-asteinen juurikasvu ja blondatun osuuden raja näkyy. Hiukan haalistunut sävy on oikeastaan aika hyvä, mutta mitäköhän jakossa käyttäisin, kun haluan omaa hiusta edelleen kevyesti vaaleammaksi ja tuo kevytvärihän ei vaalenna ollenkaan. Loreal excellance 8.0 on ainakin pakkauksen kuvassa minua kovasti miellyttävä sävy, mutta vaalentaakohan se ollenkaan jättämättä oranssiksi? Ennen olen vaalentanut voimakkaasti vaalentavilla väreillä, mutta en halua enää niin blondi-blondia lopputulosta. Hiuksillani on taipumus vaalennuksen jälkeen ja muidenkin värjäisten jälkeen hohtaa helposti kuparista vivahdetta josta en pidä. Hopeahamppoot ja tuhkaisen sävyn valitseminen auttaa tohon voimakkaasti vaalennettuun päähän, mutta tummempaan blondiin hopeashamppookaan tuskin paljoa auttaa ja tuhkasävyjä ei ole suomessa myynnissä ainakaan 8-asteisissa väreissä.

Poissa Sinimusta

• Tukkaguru
« Vastaus #592 : 24.02.10 - klo:10:53 »
Kävin nyt kampaajalla näyttämässä tätä pesukarhulookkiani. Kampaaja kehoitti tekemään värinpoiston uudestaan noihin mustiin osiin, eli ei juureen enää sitä poistoa. Joten varasin sitten vain leikkauksen kampaajalle ja hain kaupasta Garnierin värinpoiston ja punaisen suoravärin  ;D

Poissa tragedia

• HAIRahtanut
  • recovered hair dye junkie
« Vastaus #593 : 24.02.10 - klo:19:51 »
Sellainen jäänliila otsis houkuttelisi kovasti. Otsista kelpaisi jopa rääkätä muutamalla blondauksella, jotta pastellivioletti saataisiin aikaan. Mutta. Sopisiko sellainen minulle, väreiltään kesälle? Takapiiskani on mustanruskea, ja otsis tottakai enemmän vasten ihonväriäni. Millainen jääliilasta tulisi haalistuessaan, otsuria on kuitenkin pakko pestä usein? Hmm, harmaa tai tylsä platinablondi eivät ole tervetulleita tähän päähän. Mutta silti himottaa tuo erikoisempi, uusi väri tosi paljon. :P

Jääliila varmasti sopisi erinomaisesti kesän väritykseen  :)

Noihin pastelliväreihin pääseminen vaan valitettavasti vaatii hiuksen vaalentamista ihan platinaksi, että näkyvät värinä eivätkä vain taita hieman sävyä. Jääliila haalistuu lilahtavan harmaan kautta platinaan, mutta ei välttämättä haalistu tasaisesti vaan jumahtaa joihinkin kohtiin kun toiset haalistuvat blondeiksi. Ootko harkinnut sitä vaihtoehtoa, että laittaisit otsikseen liloja sinettiraitoja? Oma tukka ei juuri rasittuisi eikä tarvitsisi lotrata väreillä?
1cFii
Sikses iha nätti naine.

Poissa salute

• HAIRahtanut
« Vastaus #594 : 25.02.10 - klo:00:28 »
Ostin jo liilaa suoraväriä, mutta annan itselleni luvan tositoimiin vasta harkinta-aikani loputtua. Toisena haaveena on paluu mustanruskeaan otsikseen, enkä tiedä sitten värinvaihtojen onnistumisesta. Tällä hetkellä otsis on kerran kevyesti blondattu, ja päällä on helposti lavuaariin valuva pinkki.

Kiitos tragedia vinkistä, noita sinettejä voisin ehkä kokeilla, jos jäänliila värjäys ei kestä tyyliin yhtä pesua kauempaa säädyllisenä. Jotenkin ensisijaisesti miellän kaikki irtohiukset vaikeaksi käytännössä, en ole koskaan omistanut pidennyksiä yms. Mutta voi olla tosiaan vaan oma harhakuvakin tuo hankaluus. Haalistuminen olisi  luultavasti suurin ongelma siinä värissä, jos tykästyisin lopputulokseen. Positiivista valintaa ilmeisesti sitten ainakin värianalyysiteoria ennustaisi. Otsiksen kanssa ei onneksi tarvitse miettiä hiusten kuntoa, reuhkaa saa muutenkin olla saksimassa parin viikon välein. Kunhan ei vain koko otsis tippuisi lavuaariin noin neljännen vaalennuksen jälkeen. :D

LP_Alice

• Vieras
« Vastaus #595 : 25.02.10 - klo:10:00 »
^Minä mietin itse asiassa myös tuota jäänliila lähinnä alimmaisiin hiuksiin kun olin blondi. Omaan korvaan ainakin ajatus kuullosti siltä, että väriä olisi suht helppo ylläpitää hopeashampoon ja -hoitiksen kanssa. En tiedä olisiko se nyt ihan niin yksinkertaista, mutta hopeashampoothan ovat yleensä liiloja, ja pitkillä muhituksilla voi blondistakin saada melkein liilan :P

Poissa Sinimusta

• Tukkaguru
« Vastaus #596 : 25.02.10 - klo:17:17 »
Nyt on toinen värinpoisto tehty (tiedän, että ei kovinkaan fiksua näin lyhyellä aikaa..) Hiukset ovat märät, mutta näyttäisivät vaalentuneen enemmän  :ts Nyt odottelen, että kuivaa ja sitten tänään tai huomenna suoraväriä päähän.

Poissa BlueBerry

• Tukkaguru
« Vastaus #597 : 25.02.10 - klo:17:29 »
^Hyvä että sais vaalentumaan! Kyllä se nätti punainen tukka on kohta jo totta.  :)
Vaalennetut, lantio -pituiset hiukset. Tavoitteena vielä pidempi, hyväkuntoinen letti... iHerb -alennuskoodi ensitilaajalle: VAP865

Poissa Auringonkukka

• Tukkaguru
« Vastaus #598 : 25.02.10 - klo:17:40 »
Mä en tykkääkään mun pinkeistä raidoista ja kun ne haalistuukin niin nopeasti, mä olen tässä suunnitellut tummanvaaleita kultaan vivahtavia/vaaleanruskea kultaisia raitoja koko päähän.. tummasta pohjasta (mustanruskea) en halua luopua koska se on niin oma, mut haluan vähän virkeämpää ilmettä ja kesää kohden se on kiva kun on vähän vaaleampi. Mä en kyllä itse rupea raidoittamaan koko päätä kauttaaltaan (noh, ajattelin että aivan alimmat hiukset saavat olla sellaisenaan ehkäpä joten jätän tytöille sen homman, tuon pinkin voisin kyllä jo värjätä piiloon ja ehkä laitan jonkun kevytsävyn päähän kun viime ajat on värjätty pelkästään tyveä ja vaikka latva aika pinttynyttä onkin, se on vähän haalistunut kuitenkin. Pitää vaan etsiä jostain kevytväri mikä olis 3.3, haluan kuitenkin että tummassakin osassa on jotain jujua ettei ole liian tavallinen..  ::) sitä ei tietenkään sit muut huomaa kuin ite mut  hitsi et pitää olla tarkka ja täydellisen värin kanssa hankalaa.. Loppuukohan tää koskaan?
Tukka 1c(tai 2a) M ii/iii, hiuslaatuketju sivu 5, Hiushörhö, kosmisfriikki ja kynsilakkahirmu.

Poissa Sinimusta

• Tukkaguru
« Vastaus #599 : 25.02.10 - klo:18:30 »
^^Kyllä tämän nyt jo ehkä punaiseksi tunnistaa, paremmin saa selvää sitten kun on suoraväri isketty päähän ja kuivunut, mutta paremmalta näyttää kyllä kuin viimeksi  ;D Ihan latvat on edestä vielä mustat, mutta se nyt ei haittaa. Vois luulla, että ne on tarkoituksella  ::)

EDIT: Laitoin illalla päähän Wellan colour vive sävyn tumma granaatti. Kyllä, nyt tämä on punainen  ;D Epätasainen, mutta punainen ihan selvästi.
« Viimeksi muokattu: 26.02.10 - klo:14:31 kirjoittanut Sinimusta »