Kirjoittaja Aihe: Värikriisi :/  (Luettu 685914 kertaa)

Poissa Henriikka

• Yleisvalvoja
  • Tukkaguru
  • Peace, a fragile lover, left us fantasising war
Vs: Värikriisi :/
« Vastaus #60 : 26.07.06 - klo:13:53 »
Täällä ei ole kyllä "sieluni väriä" löydetty vielä. ;D Se on tosi vaikeaa, sillä musta mulle sopii miltein mikä vaan väri sinänsä. Punainen näyttää hyvältä ja tuntuu hyvältä, mutta on niin ärsyttävä ylläpitää. Ihan kauhean tumma on poissa laskuista jo sen takia, että käytän usein tummia vaatteita enkä nyt ihan teinigootilta halua näyttää. Ja se, että juurikasvussa kova värjäys sitten ja kulmiakin pitää värjäillä.
Ihan kunnolla blondi en ole toistaiseksi ollut, mutta suht vaaleahkosta väristä tykkäsin joku neljä vuotta sitten. Nyt sitten taas siihen päin yritetään..

Ehkä toisilla meistä sielun väri ei löydy koskaan.
Hiuskuva hiuslaatuketjun sivulla 1

Poissa Ryövärintytär

• HAIRahtanut
« Vastaus #61 : 29.07.06 - klo:00:01 »
Täällä myös värikriisi. Tällä hetkellä punainen päältä, musta/tummanruskea alta. haluttaisi ehkä kovasti värjätä tummaksi taas tukka, mutta toisaalta tämä ihana punainen on ihana aina :) Kirkas ja sopii ehkä naamaankin ihan hyvin. Tummasta en niin muista. Mutta hyvältä se ainakin takaa näytti :P Nyt onkin kova päätös, että värjäänkö tummaksi, ei tätä ainaista tummaa juurikasvua kestä, mutta varmasti haluan vielä punaista joskus :(
Tee kompromissi ja värjää vain pienet siivut etuhiuksista kehystämään kasvoja? Vähän saa uutta ilmettä ja samalla näkee olisiko se kokotumma sittenkään niin mieleinen... Ei tule turhaa tarvetta hiuskatastrofeihin ym. itkeä.  ;) 
Hiuksistoni on metrinen, suht paksu ja punainen. Toisin sanoen värjätty, melko karkea ja kuiva, onnekseni kuitenkin kiiltävä. :) Luokitelma jotakin tähän suuntaan: 1c C iii.

Poissa deko

• Tukkaguru
« Vastaus #62 : 29.07.06 - klo:12:09 »
Tekisi ihan hulluna mieli värjätä pari astetta tummemmaksi... jotain kutosta, melko neutraalia, vähän kultaa... ja vähentää samalla hailakkaa oranssia pois koska siitä tulee kesäpaahteessa niin kulahtaneen näköinen nopeasti.

Mutta toisaalta värihamsterilaatikosta löytyy 4 kevytväriä ja 2 kestoa ja 6 suoraväriä oranssinpunaista silmälläpitäen (+ "riittävästi" hennaa) ja fiksu ihminen käyttäisi nämä ensin pois tai ainakin vähemmälle ennen värimuutoksia... (fiksu, just ;D)
this too shall pass.

Poissa RockQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #63 : 29.07.06 - klo:18:46 »
Mua himottais laittaa vaaleita raitoja. Tai siis ei ihan blondeja mutta vähän sellasia keltaiseen vivahtavia. En kyllä taida jaksaa/uskaltaa alkaa tän hennapään kanssa mitään yrittämäänkään kun en niitä niin kovasti edes himoile että olis pakkopakko.
Kerrostettu kihartuva hennapolkka
www.siameselipstick.com

Lilly Missy

• Vieras
« Vastaus #64 : 30.07.06 - klo:09:10 »
Mun "kotoväri" on kyllä ehdottomasti vaalea 9-10 aste. Välillä tulee olo, että pitäisi luopua blondailusta ja siirtyä siihen ihan omaan väriin joka on tummuusasteelta noin 8 tai 7, mutta niin tylsältä näyttää kuvat joissa on ruskehtavat hiukset. Näytän jopa ihan pikkusiskoltani ruskeassa tukassa(ei sillä että se ruma ois tai mitään ;D, mutta jotenkin näytän mieluummin itseltäni). Nyt oon tykännyt kun on rajusti kerrostettu tukka, niin alta on tumman vaalea ja päältä ihan vaalea. Varsinkin kun värjäsin vielä etuhiusten altakin tumman vaaleaksi, kehystää kivasti kasvoja, vaikkei se sieltä niin näykkään. En osaa selittää ilmeisesti ollenkaan ::)

Poissa Shi Shi

• Tukkaguru
« Vastaus #65 : 31.07.06 - klo:00:47 »
Iiks, mulla on nyt todellinen värikriisi. Olen jo pidemmän aikaa haaveillut kasvattavan/värjäävänii oman värin takaisin. Olinkin hyvässä alussa, mutta sorruin taas syksyllä tummaan. Nyt taas olin hyvässä vauhdissa ja tarvittavat välineet neutraaliin seiskaan pääsemiseksi ovat jo kaapissa ja olen osaa hiuksia jo vaalentanut. Tämä projekti olisi tarkoitus tässä kevään mittaan suorittaa loppuun, mutta... Nyt tekisi kamalasti mieli tummanruskeita hiuksia! Olin jo niin lähellä sortumista tänään käydessäni kaupassa, mutta jotenkin sain itseni pidettyä kurissa.

Periaatteessahan voisin vaalennella ja värjäillä hiukseni seiskoiksi ja katsoa miten viihdyn niissä ja tummentaa sitten. Tämä kuitenkin vaatisi värinpoistoa, jota en muutaman kuukauden huvin takia halua tehdä, mahdollisimman vähillä vaurioilla haluaisin tästä kriisistä selvitä. Eli joko tummat heti-nyt tai seiska, kumpaan tahansa päädyn, niin siinä olisi sitten maltettava pysyä. Apua, mitä mää teen?

Hitsi, toi kuulostaa niin tutulta. Mulla on ollu viimeiset pari vuotta enemmän tai vähemmän raidoitettu 3-4-asteen ruskea päässä. Keväällä aattelin kasvattaa omaa 7-astetta takas ja siirtyä vaan vähän syventämään sitä kevytsävytteillä. Oon nyt 5-asteella hakemassa oikeaa vivahdetta, mutta kaipailen takas tummempaan. Tosin, oon jo sikäli päässy pahimman kriisin yli, että tiedän viihtyväni parhaiten enintään 5-asteella ja luonnonruskeissa. Vähän raitaa tai pohjalta tummempaa kaipaisin, kun kohta puolisen vuotta on ollut vain yhtä väriä kerrallaan.  :-\
Ara jo estic molt bé, gràcies! :: 2a M-F i :: " When the power of love overcomes the love of power, the world will know peace." -Jimi Hendrix

Poissa Hanzku

• HAIRahtanut
« Vastaus #66 : 31.07.06 - klo:22:38 »
Värikriisi täälläkin vaihteeksi. En kertakaikkiaan osaa päättää minkävärinen tukka olis se paras. Mä tein nyt juhlallisen päätöksen, että en värjää hiuksiani enää ainoallakaan värillä, ennen kuin tiedän minkä värisen tukan haluan. (*) Välillä ruskea tuntuis kivalta, toisaalta taas muistelen sitä entistä vaaleeta, joka kans näytti mun mielestä hyvältä. Punanen ei tällä hetkellä houkuta, onneksi. Tai oikeastaan harmiksi, koska se väri tästä päästä tällä hetkellä löytyy. Yksi kaunis ajatus ois kasvattaa oma väri ja hyväkuntoinen tukka siinä samalla (ja kyllästyä siihen parin kuukauden päästä ja aloittaa taas värjäyskierre, kuten Deko tiesi tapahtuvan  :D).

Pitänee käydä ostamassa huiveja, joilla piilottaa tämä nykyinen tukka. Viimesetkin Pulset kuluneet pois, ja jäljellä punasenruskea väri, parin sentin (yllättävän) vaalealla juurikasvulla. Vinkkejä otetaan vastaan.

(*) Ja nyt kun näin menen lupaamaan, ens viikolla viimestään on taas joku väri päässä.  ::)
« Viimeksi muokattu: 31.07.06 - klo:22:40 kirjoittanut Hanzku »

Poissa Henriikka

• Yleisvalvoja
  • Tukkaguru
  • Peace, a fragile lover, left us fantasising war
« Vastaus #67 : 31.08.06 - klo:08:45 »
Musta tuo tumma tukka sopii sulle kyllä hyvin ja tuo silmien väriä jotenkin esiin ( eka kuva ). Nopealla vilkaisulla en löytänyt kuin yhden punapääkuvan tuolta, mutta ei sekään ollut huonompi..
( Autan tosi paljon. ;D )

Jännältä voisi ehkä näyttää se, että pidät tummat hiukset ja raidat, mutta sävyttelet raitoja vaikka Colorpulsen aprikoosilla. Se on ihastuttava kupariväri, eikä näyttäisi ollenkaan hullulta tumman tukan kera. :)
Hiuskuva hiuslaatuketjun sivulla 1

Poissa Ananas

• HAIRahtanut
« Vastaus #68 : 01.04.07 - klo:12:50 »
Oivoi, kriisiä pukkaa. Tää mun ei-minkään-värinen tukka joutui vajaa kuukausi sitten huonon värjäyksen (vaalennuksen vielä, vaikkei tämä ees juurikaan vaalentunut  >:(). Siitä asti olen himoinnut ratkaisevani asian väripurkkiin tarttumalla ja erityisesti vaaleaan tunnen suurta vetoa. Nyt sitten on sellainen olo, etten enää voi hillitä itseäni ja tuo kaapissa oleva värinpoistoaine oikein kutsuu minua. Ohuet raidat siellä täällä varmasti tekisi heti keväisempää fiilistä tähän tukkaan. Tai sitten saisin muutkin hiukset sopimaan mun kirkkaankeltaiseen otsikseen ja täydellinen pääsiäislook olisi valmis!

Poissa purppura

• Tukkaguru
  • Oh, my God! That is so unfair!
« Vastaus #69 : 01.04.07 - klo:13:07 »
Täälläkin on suuri kriisi meneillään  :D Pari kuukautta olen miettinyt, että vaalentaisin hiuseni. Ajatus on lähtenyt uneni takia jossa näin itseni taas vaaleahiuksisena.  :D Olin varmaan n.10 vuotta blondina, kun halusin muuttua tummaksi. Tummana olen nyt ollut jotain 4 vuotta. Minulla ei ole sävyasteista yhtään hajua. Tällä hetkellä hiukset ovat värjätty tummallasuklaalla, mutta mielestäni näyttävät enemmän kuparisilta. Kuparin ja oranssin vivahdetta on jonkin verran. Oma värini on jotain perus maantieharmaata eli hyvin valju.

Olen ollut nyt parin kuukauden ajan sellaista juupas eipäs kamppailua kun ei tiedä mitä tekisi seuraavaksi. Olisi toisaalta hauska katsoa miltä nyt näyttäisi vaaleana, mutta lopputulos pelottaa. Kaikki, että siitä tulisi Matti Nykänen ja vielä kuiva ja sitten väri ei ollenkaan sopisi. Uh... on tämä rankkaa.   ;)

Varis

• Vieras
« Vastaus #70 : 01.04.07 - klo:15:08 »
Mulla on kanssa perkuleellinen värikriisi. Tää mun oma väri on ihan karsea tähän aikaan vuodesta. Latvassa on jäljellä enää ripaus vaaleaa ja juuri on niin pirun tumman näköinen. Mulla on jo vaalennuspurkit kaapissa, mutta olen toistaiseksi pysynyt niistä erossa. Ja nää on musta liian lyhyet värjäämiseen, haluaisin värjätä vasta pitkät hiukset. Mutta haluanko kuitenkaan olla mikään vetyperoksidiblondi? Jos sinnittelen kesän yli, niin hiukset vaalenee auringossa ihan nätisti, eikä kuntokaan pahene värjäilyllä. Vaikeaa, vaikeaa. Ja sitten kun saan ne pitkät hiukset, niin tuskin kannattaa heittään kokoblondia päähän, vaan pelata kauniilla raidoilla. Sitten ja sitten, näähän on tällaset saamarin nysät! Värjäys tuskin on vastaus mihinkään, kun juuri värjäyksillä itseni tähän jamaan saatoinkin ja piti lyhentää hiuksia ihan tolkuttomasti! ???

Poissa Ananas

• HAIRahtanut
« Vastaus #71 : 01.04.07 - klo:18:18 »
Nämä vuodenaikojen vaihtumiset taitaa olla monien värikriiseille otollista aikaa. Erityisesti keväällä tekisi mieli uudistaa itsensä täysin, kun pipon alta paljastuu kamala kulahtanut väri. Pitää vaan koittaa olla tekemättä mitään kovin radikaaleja muutoksia hetken mielijohteesta.

Poissa Ice

• Tukkaguru
  • Think fast, look alive
« Vastaus #72 : 06.05.07 - klo:16:53 »
Pikkukriisi on menossa, olen kolme kuukautta huijannut tyvikasvun kanssa värjäämällä vaan jakauksen ja hiusrajat -kovasti tekisi mieli kasvatella sitä omaa väriä.. Tämä 3.1 kylmä tumma vaan sopii hyvin ja niin sopii tämä vaaleakin joka tässä edessä nyt lohkona loistaa ::) Ei mitään tietoa mitä alkaa tekemään kun sen tarttisi vielä vähän inhimilliseltäkin ammattinimikkeen puolesta näyttää.
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.

Poissa purppura

• Tukkaguru
  • Oh, my God! That is so unfair!
« Vastaus #73 : 18.05.07 - klo:14:46 »
Nyt olen päättänyt kasvattaa takaisin oman luonnonvärin hiuksiini. Oma väri on luultavasti jotain vaaleaa maantienharmaata tjn. ja nyt hiukseni ovat kuparinpunertavat. Omaan väriin olisi sitten kiva laittaa jotain kirkastavia raitoja.  :) Kohta täytyy aloittaa joku ihme vaalennusrumba, koska juurikasvun rajasta tulee niin selvä... tietäisi vaan mitä. Huh, kasvu tulee kestämään.  :-X

Poissa Mena

• Tukkaguru
« Vastaus #74 : 03.06.07 - klo:08:33 »
Mulla on kriisi. Oon nyt muutaman kuukauden ollut kaksivärinen (yläosa hiuksista punainen ja alaosa musta), mutta nyt tekis mieli värjätä joko kokonaan tummanruskeaksi tai sitten laittaa vaaleita raitoja ja ehkä värjätä tuo alaosa samanväriseksi yläosan kanssa. Kääks.. Tukka ei oo missään luxuskunnossa, kun luonnonkihara on muutenkin kuivaa ja just muutama kk sit tehtiin värinpoisto yläosaan et saatiin se punaiseksi.
Naama löytyy täältä: http://irc-galleria.net/archive.php?nick=Miiwa&album_id=931657
Ehdotuksia?  ::)