Kirjoittaja Aihe: Värikriisi :/  (Luettu 685916 kertaa)

Poissa salute

• HAIRahtanut
Vs: Värikriisi :/
« Vastaus #600 : 02.03.10 - klo:23:22 »
Dodiin, nyt on takana kaksi vaalennuskertaa ja tällä hetkellä lila suoraväri vaikuttaa otsiksessa. Ekalla kerralla laitoin otsikseen (x2) jotain vanhaa, n.2 astetta vaalentavaa Poly Blondea, ja odotin viikon pinkki suoraväri hiuksissa. Tänään sitten vielä laitoin kahdesti Elean värinpoiston, ja tulos on tyvestä jo todella platina. Pinkit kohdat kauempaa latvoista vähän kellertävät vielä, mutta olkoon sitten niin. Lopputuloksen näkee sitten huomenna päivänvalossa.  ::) Kaikkeen sitä tulee ryhdyttyäkin.

Sekoitin Crestol Color Fantasyn Exotic Violetia hoitikseen, ja toivon nyt saavani jotain jäälilan tapaista mustanliilan sijaan.  ;D Annostelukin varmasti vaikuttaa, määrää oli näin ekalla kerralla vaikea arvioida. Ainakin värikartan mukaan ko.sävyllä pitäisi kuitenkin saada aikaiseksi myös vaaleampaa lilaa. En haluaisi ostella mitään valkoista laveerausväriä, koska en tee sillä näidenvärisekoilujeni jälkeen luultavasti mitään. Räikeämpiä shokkivärejä voi sentään käyttää piristämään tummia latvoja parin pesun ajan.

Poissa BlueBerry

• Tukkaguru
« Vastaus #601 : 02.03.10 - klo:23:53 »
Sinimusta, olisi kiva nähdä kuvia sun tukkaoperaatiosta?  :D
Vaalennetut, lantio -pituiset hiukset. Tavoitteena vielä pidempi, hyväkuntoinen letti... iHerb -alennuskoodi ensitilaajalle: VAP865

Poissa Sinimusta

• Tukkaguru
« Vastaus #602 : 02.03.10 - klo:23:55 »
^Kuvia ei toistaiseksi saa, koska vetäisin tähän tänään keston ja väri on H-I-R-V-E-Ä. Inhoan Viininpunaista väriä ja enköhän onnistunut sen nyt tähän saamaan  ;D

Poissa BlueBerry

• Tukkaguru
« Vastaus #603 : 03.03.10 - klo:17:11 »
^Eikä  :-\ Koita josko saisit haalistettua sitä väriä verran, että saisi siihen kirkkaamman punaista tilalle? Kannattaa varmaan kokeilla niillä suoraväreillä sitä punaista. Crestol color gloss -suoraväri on tosi toimiva ja se on myös aika hoitava. Itse käytin punapäänä näistä kaikkein kirkkainta punaista, ja se kyllä värjäsi aika hyvin. Tosin väri ei kovin pitkään pysynyt, mutta jaksoin muhitella sitä noin kerran viikossa tai kahdessa ja tukka oli ihan leiskuva  :)

Yritin etsiä kuvaa tuosta crestolin suoraväristä, mutta en nyt tähän hätään löytänyt kunnollista. Löysin blogin, jossa on mainittu tuo suoraväri ja siinä on kuvakin (joka on ihan yyber iso, en siksi laita tähän suoraan) kannattaa katsoa sieltä jos kiinnostaa. Tässä linkkiä: http://projektinani.blogspot.com/2008/09/hius-asiaa-ja-ostoksia.html
Vaalennetut, lantio -pituiset hiukset. Tavoitteena vielä pidempi, hyväkuntoinen letti... iHerb -alennuskoodi ensitilaajalle: VAP865

Poissa Sinimusta

• Tukkaguru
« Vastaus #604 : 03.03.10 - klo:17:46 »
^Kyllä luulen, että tämä haalistuu. Kyseessä on Cameleon väri ja ainakin mitä täältä luin niin muilla on haalistunut väri todella paljon :P

Tuota pyörittelin maanantaina käsissäni, mutta en ostanut, kun purkki näytti todella pieneltä. Mietin, että riittääkö se vaan yhteen kertaan ja jos on näin niin tulee kalliiksi :-\ KC:n punaisen värinaamion kyllä ostin.

Poissa BlueBerry

• Tukkaguru
« Vastaus #605 : 03.03.10 - klo:17:50 »
^Totta, onhan tuo kallis kokoonsa nähden  :-\ Yleensä vähän laimentelin sitä johonkin tehikseen, jotta kestäisi pidempään, mutta tuolloinhan se teho vähän kärsii. Tuo KC:n värinaamio on myös ihan kelpotavaraa, käytän sitä silver -versiota näihin blondeihin; hoitaa ihan kivasti, mutta keltaista ei kovin paljon taita.

kurppu

• Vieras
« Vastaus #606 : 03.03.10 - klo:18:15 »
Hei!

Olen seurannut foorumia jo jonkin aikaa ja saanut samalla paljon hyviä vinkkejä hiustenhoitoon. Nyt minua kuitenkin koettelee massiivinen hiusvärikriisi, johon tarvitsisin apuanne.

Värjäsin monta vuotta hiuksiani Lorealin casting -sarjan punaruskealla sävyllä. Viime syksynä sain kuitenkin ajatuksen vaalentaa hiuksiani ja värinpoistojen jälkeen saman värisarjan luonnonvaalea hunajakulta näyttikin mahtavalta. Reilu kuukausi sitten sain kuitenkin kummallisen loistoajatuksen ja vaalensin hiuksiani entisestään. Väristä tuli kuitenkin aivan hirveä, ja päätin palata ruskeaan.

No, päätin värjätä hiukseni Casting creme glossin sävyllä sävähdyttävä suklaa, mutta väri käyttäytyi kummallisesti. Juuret ja hiusten etuosa värjäytyivät kyllä kauniisti, mutta koko takaosa jäi todella ruman ja likaisen näköiseksi vihreänharmaanvaaleanruskeaksi.
 Tämän jälkeen koitin paikata epäonnistumista ja laitoin päähäni viva colour moussen sävyn 5.4. Vaahto ei kuitenkaan tasoittanut värieroa vaan oikeastaan pahensi tilannetta: väriero etu- ja takaosan välillä oli valtava. Sain kuitenkin suurimman osan etuosaan jääneestä väristä lähtemään lukuisilla öljy- ja syväputsarimuhituksilla.
Kun väri etuosasta ja juurista oli haalistunut reippaasti ja jäljellä oli vain vihreänharmaata ja vaaleanruskeaa hiusta, lätkäisin päähäni casting creme glossin kuparimahongin. Nyt tilanen on kuitenki sama kuin ensimmäisen tummemmaksi värjäämisen jälkeen. Etuosa on kyllä todella kauniin värinen, mutta takaosa liehuu edelleen vihertävänä.

Kuten kuvitella saattaa, ulisen tällä hetkellä kotonani pipo päässä. Miten tästä eteenpäin? Saanko hiuksistani enää koskaan tasavärisiä? Hiusten värillä ei enää ole väliä, kunhan ne olisivat tasaiset! Oi, auttakaa!

Poissa salute

• HAIRahtanut
« Vastaus #607 : 04.03.10 - klo:23:21 »
Pitihän (muun muassa) tota vaaleeta lilaa sitten kokeilla. Nyt on vieläkin pahempi kriisi otsahaiventen värin suhteen, mulla on nyt ollut neljänä päivänä erilainen väricombo. Mihin väriin sitä sitten päätyisi, ettei tulisi ihan tavaksi värien kanssa sotkeminen iltasella. Onneksi tukkani vaikuttaa kestävän hyvin käsittelyjä, aivan alimmissa otsahiuksissa on nyt sitten 3xvärinpoisto + 2xparin asteen vaalennus + hapeteväri viikon sisään. Eikä tukka vielä edes kitise, aivan viimeisin väripoisto kyllä karheutti lasihiusta mukavasti. Jospa sitä kuitenkin osaisi lopettaa tämän empimisen eri väricombojen välillä ajoissa, ennenkuin tosiaan olen hapettanut otsurini täysin. Vaikeaa päättää tummien ja kirkkaiden sävyjen välillä. ::)

muru

• Vieras
« Vastaus #608 : 04.03.10 - klo:23:33 »
Hei!

Olen seurannut foorumia jo jonkin aikaa ja saanut samalla paljon hyviä vinkkejä hiustenhoitoon. Nyt minua kuitenkin koettelee massiivinen hiusvärikriisi, johon tarvitsisin apuanne.

Värjäsin monta vuotta hiuksiani Lorealin casting -sarjan punaruskealla sävyllä. Viime syksynä sain kuitenkin ajatuksen vaalentaa hiuksiani ja värinpoistojen jälkeen saman värisarjan luonnonvaalea hunajakulta näyttikin mahtavalta. Reilu kuukausi sitten sain kuitenkin kummallisen loistoajatuksen ja vaalensin hiuksiani entisestään. Väristä tuli kuitenkin aivan hirveä, ja päätin palata ruskeaan.

No, päätin värjätä hiukseni Casting creme glossin sävyllä sävähdyttävä suklaa, mutta väri käyttäytyi kummallisesti. Juuret ja hiusten etuosa värjäytyivät kyllä kauniisti, mutta koko takaosa jäi todella ruman ja likaisen näköiseksi vihreänharmaanvaaleanruskeaksi.
 Tämän jälkeen koitin paikata epäonnistumista ja laitoin päähäni viva colour moussen sävyn 5.4. Vaahto ei kuitenkaan tasoittanut värieroa vaan oikeastaan pahensi tilannetta: väriero etu- ja takaosan välillä oli valtava. Sain kuitenkin suurimman osan etuosaan jääneestä väristä lähtemään lukuisilla öljy- ja syväputsarimuhituksilla.
Kun väri etuosasta ja juurista oli haalistunut reippaasti ja jäljellä oli vain vihreänharmaata ja vaaleanruskeaa hiusta, lätkäisin päähäni casting creme glossin kuparimahongin. Nyt tilanen on kuitenki sama kuin ensimmäisen tummemmaksi värjäämisen jälkeen. Etuosa on kyllä todella kauniin värinen, mutta takaosa liehuu edelleen vihertävänä.

Kuten kuvitella saattaa, ulisen tällä hetkellä kotonani pipo päässä. Miten tästä eteenpäin? Saanko hiuksistani enää koskaan tasavärisiä? Hiusten värillä ei enää ole väliä, kunhan ne olisivat tasaiset! Oi, auttakaa!

Tuli mieleen että musta/todella tumma ruskea peittäisi ne vihertävät ainakin tasaisesti? tosin jos niin tummaa et halua, en osaa sanoa..

Poissa jeba

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #609 : 05.03.10 - klo:09:39 »
Ääähh, mä tein sitten kulahtaneeseen mustaan tukkaan värinpoiston ja päälle lorkun excellence 6 kun kaipasin vaihtelua väriin ja päänahka tuossa tuntui kärsivän melko ikävästi kun nuo tehtiin peräkkäin samana päivänä :-\ Päänahan kärsimyksen lisäksi en ole tyytyväinen väriin, joka on nyt sellainen toffeinen tummanvaalea, tälläistä itseasiassa vähän niinkuin hainkin eli värjäys meni kutakuinkin nappiin mutta silti en ole tyytyväinen. Näytän jotenkin "valjummalta", väri on mielestäni aivan liian vaalea ja olin varannut raitapaketinkin mutta sen aion käydä palauttamassa mikäli löydän vielä kuitin.. Nyt halajankin sitten takaisin mustaan, ja värjäyksen meinaan toteuttaakin jahka päänahka on saanut rauhoittua. Omasta mielestäni musta antoi selvästi jonkinlaista särmää ilmeeseen :)

Poissa annnma

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #610 : 05.03.10 - klo:19:19 »
^ Totuttele nyt ihmeessä muutamia viikkoja uuteen väriin, ennen kuin luovutat. Tuo on aika tyypillinen reaktio heti muutoksen jälkeen, mutta jos annat sen hetken aikaa olla, saatat ehkä nähdä sen hyvätkin puolet. Ja onhan niitä nyt muitakin "särmikkäitä" värejä kuin musta! Kärsit nyt vaan muutosvastarinnasta. :)

Uusi väri saattaa ehkä vaatia "pehmeämpää" väriskaalaa vaatteiltakin. Olen itse matkannut mustasta 6:seen ja vaaleampaan matkalla, hiusvärin muutos on tuonut muitakin muutoksia ulkonäköön...

Poissa octagon

• HAIRahtanut
« Vastaus #611 : 05.03.10 - klo:21:36 »
Täällä violettiin auringonvalossa taittavan mustan tukan vähemmän onnellinen omistaja  ::) Kiitokset tästä kuuluu L'Oreal Excell 10 hiusvärille sävyssä 4.0. No minullahan oli kyllä ongelma etten saanut kultaan taittavilla 5- ja 4- asteen sävyillä (Casting Creme Gloss ja Excellence Creme) monen sentin 8-asteista tyvikasvua tummumaan vaan jäi 6-7 asteiseksi punertavaksi. No nyt tosiaan tummui ja latvat myös, vaikka pidin ohjeen mukaan tasan 10 minuuttia tyvessä ja 5 minuuttia latvassa. Aika kovalta näyttää tämä musta nyt, vaikka nuorena tyttönä sopikin hyvin. Ei auta kuin aloittaa öljy- ja tehismuhittelut ja toivoa että tämä edes asteen vaalistuisi.

elde

• Vieras
« Vastaus #612 : 07.03.10 - klo:14:14 »
Nyt on pakko kirjoittaa ensimmäinen viesti, vaikka taustalukijana ollaan toimittu jo pidemmän aikaa :)
Eli hei vaan kaikille ja toivottavasti saisin hiukan apuja..

Mulla on nyt vähän kulahtanut tukka ja menin sitten ostamaan tuollaisen 6.34 värin kun rupesi tekemään mieli oranssinpunaista tukkaa.
Nyt vaan aloin miettiä et sopiiko mulle tuon värinen lainkaan. Laitan tähän nyt kuvan, jos joku osaisi hiukan auttaa että mitenkä tuollainen oranssihtava väri passaisi mun kasvojen ja silmien väriin. Älkää kiinnittäkö huomiota meikittömään naamaan :)

Värejä on kokeiltu useita vaaleasta mustaan, mutta nyt tämä vaalea pysynyt jo pidemmän aikaa. Kuvassa hiukset näyttää keltaisemmilta kuin oikeasti on.

http://s955.photobucket.com/albums/ae38/elde85/?action=view&current=tukka5.jpg

Poissa octagon

• HAIRahtanut
« Vastaus #613 : 10.03.10 - klo:15:22 »
Lainaus
Nyt vaan aloin miettiä et sopiiko mulle tuon värinen lainkaan. Laitan tähän nyt kuvan, jos joku osaisi hiukan auttaa että mitenkä tuollainen oranssihtava väri passaisi mun kasvojen ja silmien väriin.

Kannattaa kokeilla muuten vaikka jotain netin ilmaista makeover-palvelua johon voi ladata oman kuvan ja sitten kokeilla erilaisia hiusvärejä ja malleja. Esim. mtv3:lla on http://www.mtv3.fi/helmi/tyylitalo/makeover/ jota olen itsekin kokeillut. Jos tuota kokeilee niin meikitön kuva on hyvä valinta kuvaksi, koska useimmat kuitenkin haluaa sellaiset hiukset joissa ei ihan karmealta näytä meikkaamattomanakaan.

Poissa Mena

• Tukkaguru
« Vastaus #614 : 12.03.10 - klo:13:00 »
Ärrimurri. Mun tekis mieli hennanpunaista tukkaa.