Kirjoittaja Aihe: Värikriisi :/  (Luettu 687632 kertaa)

Poissa Auringonkukka

• Tukkaguru
Vs: Värikriisi :/
« Vastaus #615 : 12.03.10 - klo:23:01 »
Mulla on tosi sekopäisen väriset hiukset nyt! :D Jälleen kerran armas kesätukkaoperaatio käynnissä, sellainen ristiverinen sekamelska on tavoitteena ja pohja oli mustanruskea about 5.3 raidoilla. Nyt on lätkitty kolme kertaa KC Color Removeria päähän, ja tällä hetkellä hiukset on n. 4-5-asteiset mahonginkupariset ruskeat kultakuparisilla raidoilla.. luonnollisesti liian punainen mun makuun mutta hyvä juttu on se, ettei ainakaan vielä ole värinpoistoja/vaalennuksia tarvittu. Hyvällä tuurilla jokunen remover-käsittely vielä ja ollaan jo valmiiksi halutussa tuloksessa kun haluan että se on lämmin kuitenkin (joku 6.37 ois ideaali) ja sit vähän vaaleampia ja tummempia raitoja, olen kyllä varautunut siihen että jossain vaiheessa kerran pitää vaalentaa oikeasti.. menee vaan aivan totaalisesti hermo tähän välivaiheeseen kun on kirjava kuin kujakissa, juurta kun on värjätty aina vaan kerran tyvikasvun peittämiseksi mutta latvassahan on kerrostunutta väriä ties kuinka monet kerrokset niin luonnollisesti se tyvi on aivan eri värinen kuin latva. Hohhoijaa. Ja tosiaan, tää punaisuus.. Haluaisin taittaa tätä jollain siedettävän näköiseksi mutta ongelmahan on nyt se, että suoravärejä tms ei kannata alkaa lätkimään kun niitä ei saa pois, enkä halua kuluttaa tukkaa sävyttämällä tässä välissä vaikka remover vetäis pois sit nekin. Mitä mä teen? ;D (juu, tiedän, ei oikeastaan ole muuta tehtävissä kuin kulkea pipo päässä..)
Tukka 1c(tai 2a) M ii/iii, hiuslaatuketju sivu 5, Hiushörhö, kosmisfriikki ja kynsilakkahirmu.

Poissa Sinimusta

• Tukkaguru
« Vastaus #616 : 13.03.10 - klo:09:52 »
Minua häiritsee aivan h*lvetisti, kun tämä pää on niin kirjava  ;D (Kaksi värinpoistoa siis mustaan ja punainen). Pitää antaa levätä tämän pään, sitten kipittää kampaajalle ottamaan raitoja noihin pisimpiin osioihin, jotka on vähän muuta tummemmat... Jos alkaisi pikku hiljaa näyttää sen jälkeen siltä miltä pitää.

Poissa Hallonnikas

• Tukkaguru
« Vastaus #617 : 15.03.10 - klo:21:29 »
Äh.. Värjäsin justiinsa suoravärillä hetkeksi tukan todella jännäksi viininpunaiseksi ja aloin samalla kaivata omaa väriä. Kaipaan sitä säännöllisesti, ja samalla pelkään että se on kauhean tylsä. Oma väri himottaisi senkin takia että voisin sitten päästä kokeilemaan siltä pohjalta ihan muita värejä kuin tätä punaista, missä nyt olen pysynyt iänkaiken jo.
Muistin tässä vielä että kun mulla oli vielä joskus omanvärinen tukka, niin se nyt oli se perinteinen maantienharmaa, mikä musta näytti ainakin koulun vessan valossa aina vihreältä. ;D Luonnonvalossa ei kyllä vihertänyt ollenkaan.. Ja mulla kasvoi jakauksen molemmin puolin muuta tukkaa vaaleampi raita...

ÄÄÄÄ! Eihän tästä punaisella kyllästetystä tursosta saa tollasta muuta kuin saksimalla. Purkista kun ei omaa väriä kuitenkaan saa, eikä mun päänahka kestä vaalentamista. Pitäisköhän hetken mielijohteesta vetästä tukka hennalla ja indigolla ruskeaksi ja kokeilla kasvattaa omaa väriä esiin... ;D Siitä projektista ei kyllä seuraa mitään hyvää... mutta kun mieli tekisi...
1bFii. Omanvärinen, hartioille yltävä tukka epämääräisessä kasvatusvaiheessa. Kiukkuileva päänahka. Shampoopalojen kokeilua.

Poissa Sinimusta

• Tukkaguru
« Vastaus #618 : 16.03.10 - klo:07:36 »
Pääsiäisen jälkeen käyn kampaajalla luultavammin tätä raidoittamassa tai se katsoo mitä tälle tehdään  O:)

Poissa keijukainen

• Tukkaguru
« Vastaus #619 : 16.03.10 - klo:10:03 »
.. ja aloin samalla kaivata omaa väriä. Kaipaan sitä säännöllisesti, ja samalla pelkään että se on kauhean tylsä.

Ja tämähän oli suoraan mun hiusväripohdinnoista eli jaan tuskasi :D

Lyhyellä tukalla ei ollut yhtään niin paha hiusvärikriisi, koska sitä oli niin helppo ja halpa värjäillä, mutta nyt kun hiuksisto ottaa pituutta huolehdin jo valmiiksi miten mulla on ikinä varaa käyttää Ellua ja se on nyt ainoa millä saan edes lähelle sellaista punaista kuin haluan. Viikonloppuna kirkastelin väriä Fudgen punaisella, mutta ei tästä vaan tule niin intensiivinen kuin Ellulla. Vaalentaa en minäkään pysty/uskalla päänahan takia. Hennalla mun hiuksista tulee jotenkin niin plääh-väriset et ois jo melkein sama siirtyä omaan väriin ennen kuin tuskastella hennan kanssa.

Välillä tulee hirveä ikävä omaa väriä etenkin jos näkee sen tyylisen ruskean jossain lehdessä. Muistan viimeksi kun näin Natalie Portmanin jonku lehden kannessa ja olin jo hetkisen lopettamassa hiusten värjäämistä kun siinä se väri näytti niin kauniilta, mut sit muistin ettei musta tule Natalien näköistä hiusten väriä vaihtamalla  ;D Ei vaan todellinen syy oman värin arasteluun on se, että musta se laimentaa mun kasvojen väriä. Miten se nyt sanotaan suomeksi kun on "washed out". Muutama vuosi taaksepäin kasvattelin pitkään omaa väriä ja koulukampaamossa hiusteleikkuun yhteydessä mulle ehdotettiin ihan yhtäkkiä tummaa suklaanruskeaa väriä. No sehän laitettiin ja kaikki työkaverit kommentoi seuraavana päivänä miten mun kasvoille tuli yhtäkkiä väriä ja ilme raikastui. No kylläpäs houkutteleekin palata omaan väriin :P
Hiukset: 1b M ii, punainen polkka. Hiuskuva

Poissa Hallonnikas

• Tukkaguru
« Vastaus #620 : 16.03.10 - klo:10:48 »
Sama juttu.. Mun silmät ei erotu vaaleassa värissä mitenkään ja koska ihoni on kalpea, näytän entistä aneemisemmalta. Olen aina saanut kommenttia siitä että punainen ja jotkin tummemmat ruskeat näytää mulla paremmilta kuin vaaleat. Se vaan että ihka omaa väriä en ole nähnyt kokotukassa kun viimeksi n.5 vuotta sitten kun leikkasin lyhyeksi. Olen kerran pari kokeillut jonkinlaisena vaaleana elelyä ja koska vaalennettu tukka oli mulla kellertäväsävyinen niin se ei näyttänyt yhtään hyvältä. Oma väri on kuitenkin mulla (ainakin ollut) selvästi todella tuhkainen ja näytti muistaakseni ihan kivalta. Vaikka mun ihoni onkin kellertävä.. Kai se on sitten se kontrastiero mitä mun naamani kaipaa. ::)

Toisaalta.. Eihän tukka ole ainut keino omien parhaiden puolien korostamiseen.. Punaisella tukalla en tykkää käyttää punaisia vaatteita, mutta se sopii mun omaan hiusten ja ihon väriin todella kauniisti, ja tekee kasvoista elävämmän näköiset.. Samalla lailla kuin punainen tukka.

Yksi syy miksi nyt kaipailen omaa väriä on se, että koska tiedän varmasti värjäileväni jatkossakin tavalla tai toisella.. Niin haluaisinpa nähdä oman värini ennenkuin huomaan että viisitoista vuotta on livahtanut punaisessa tukassa ja alan paniikissa kasvattaa omaa väriä vain huomatakseni että olenkin muuttunut maantienharmaasta oikeasti harmaaksi. ::) Noh, ehkä se suurempi syy on kuitenkin se että mua himottaisi päästä leikkimään oman tukan sävyllä ja erivärisillä suoraväreillä.. Vihreät raidat maantienharmaassa tukassa näyttää mun mielikuvissani tosi hienolta ja ainakin nyt mulla olisi munaa toteuttaa tuollainen lookki itselleni. ;D
1bFii. Omanvärinen, hartioille yltävä tukka epämääräisessä kasvatusvaiheessa. Kiukkuileva päänahka. Shampoopalojen kokeilua.

akuna

• Vieras
« Vastaus #621 : 17.03.10 - klo:09:10 »
Täälläkin jatkuva "kriisi" meneillään... Kyllästyin reilu kuukausi sitten poly blonden vaalennusvoiteella vaalennettuun 9-10 asteiseen tuhkaiseen hiusväärini ja laitoin päähän cutrinin 8.0 kevytvärin, joka vetäisi hiukset ensin n. 7 asteiseksi hyvin lähelle omaa hiustenväriäni. Tämä "oma" hiusvärini tuntui tylsältä ja näytin jotenkin väsyneemmältä ja kasvojen epäkohdat tuntuivat tulevan paremmin tummemmassa esiin. Toi kevytväri haalistui tosi nopeasti johonkin 8-9 neutraaliin sävyyn, mikä oli sitten heti parempi. Tyvikasvua oli kuitenkin sen verran, että värjäsin päälle lorealin excellence 8.0 joka vaalensi tyveä ja teki aika tasaisen tuloksen, mutta tuntuu yhä, että väri on tylsä eikä oikeen minkään värinen. Ehkä hieman vaaleampi hiusväri piristäisi ilmettäni enemmän, mutta tuohon voimakkaasti vaalentavaan poly blondeen en halua enää palata, sillä tuli jo liiankin vaalea ja tukka näytti helpommin huonokuntoiselta.

Lorealin 9.1 excellance olisi unelmaväri, mutta mitenhän siihen pääsisin, kun pelkään, että oma 7 asteinen tyvikasvuni ei sillä vaalene tarpeeksi ilman että jää oranssiksi. Tuo 8.0 vaalensi ihan kohtalaisesti. Onkohan 9.1 tehokkaampaa vaalennusteholtaan, vai toimiiko vaan valmiiksi vaaleaan hiukseen? Hiukseni ovat aika lasimaiset ja niihin ei yleensä kovin miedot vaalennusaineet kovin hyvin pure ilman, että jää selvästi kellertäväksi tai kupariseksi. Ohuilla aurinkoraidoilla saisi tietenkin hyvin kirkkautta sävyyn, mutta se ei tule kysymykseen tällä hiusmallilla, jossa sivut ja niska on vedetty aivan lyhyeksi ja vain päällä on pidempää, kun eihän tuota siiliä pysty raidoittamaan ja sitten olisi vaan päälaella "raidoitettu keko"  ;D

Poissa tragedia

• HAIRahtanut
  • recovered hair dye junkie
« Vastaus #622 : 18.03.10 - klo:06:03 »
^Monihan on täällä pitänyt juuri tuota excellencen 9.1:stä pomminvarmana luottovärinä keltaisuuden poistoon, vetää kuulemma kellertävänkin pään aluksi aika mummuharmaaksi eli jos taittotehoa löytyy noin reippaasti niin luulisin, että jaksaisi 7-asteisen tukan vaalentaa melko tuhkaiseksi tai neutraaliksi ainakin.  :)
Omakohtaista kokemusta tuosta ei mulla kyllä ole, mutta on varmaan ihan kokeilemisen arvoinen.

edit.
Niin ja muakin houkuttaisi ihan hirveästi kasvattaa oma väri esiin, ihan vain, että näkisin, millainen se nykyään olisi ja oon ajatellut juurikin samaa kuin hallonnikas, että haluaisi sen oman värin nähdä vielä ennen kuin alkaa harmaantua...(no okei, siihen pitäisi kyllä olla vielä ainakin 20 vuotta, mut silti...), mutta kun hiustenvärjäily ja värin vaihtelu ei musta ole ollenkaan rasittavaa puuhaa vaan päinvastoin oikein viihdyttävää niin en tiedä löytyisikö multa pitkäjänteisyyttä projektiin... Ehkä jos ainoastaan raidoittaisi päällihiuksia niin saattaisin malttaa olla värjäämättä koko päätä, ehkä.
Tosin tällä lyhyemmällä tukalla kyllä pidän vaaleasta paljon enemmän eli senkin puolesta värjäilykierre saa jatkua vielä jonkin aikaa.
« Viimeksi muokattu: 18.03.10 - klo:06:12 kirjoittanut tragedia »
1cFii
Sikses iha nätti naine.

Poissa BlueBerry

• Tukkaguru
« Vastaus #623 : 18.03.10 - klo:17:27 »
Mulla oli pitkän aikaa hiusvärikriisi jatkuvasti; yhtä väriä ei malttanut pitkään pitää, vaan halusi aina jotain nätimpää, jännempää ja paremmin sopivaa :D Nyt kun olen malttanut olla blondi kesästä saakka, niin olen tainnut niin hyvin tottua tähän väriin, etten enää kovin paljon edes haaveile muista. Toki punainen tukka vieläkin himottaa, mutta ei enää niin paljon, ettäkö se olisi pakko värjätä. Kiva kun on pitkästä aikaa tällainen tilanne; ei tarvitse jatkuvasti kriiseillä ja mietti, mikä väri sopisi seuraavaksi :)
Vaalennetut, lantio -pituiset hiukset. Tavoitteena vielä pidempi, hyväkuntoinen letti... iHerb -alennuskoodi ensitilaajalle: VAP865

muru

• Vieras
« Vastaus #624 : 31.03.10 - klo:18:00 »
Auttakaa mua... Oon joskus viime kesänä mielenhäiriössä värjänny tumman suklaanruskean tukkani mustaksi (ei siis sinimusta,normi musta) ja edelleen tää silti sinertää  vaikka en oo kertaaka mustalla enää värjänny :/ Eilen laitoin tummanruskeen kestovärin juureen + pituuksiin ruskean vivahteen toivossa -> entistä mustempi tukka!!!

Joten kysyn: auttaisko punaisen suoravärin laitto taittamaan sinistä pois, vai tuleeko mun tukasta vaan puna-sini-(violetti?)-sävyinen musta? :/ saanko ruskeutta enää millään muulla takasi kuin värinpoistolla  tai kesällä auringossa haalistamisella?

Poissa BlueBerry

• Tukkaguru
« Vastaus #625 : 31.03.10 - klo:18:08 »
^Ootko jo kekeillut haalistella esim. öljymuhituksilla? Se voisi tietysti vähän auttaa. Tosin usein nuo vivahteet istuu aika tiukasti hiuksissa ja niitä on vaikea saada pois. En usko että punaisen suoravärin laitto auttaisi, sillä eikö punaisen vastaväri ole vihreä? Näin ajatellen punainen taittaisi vain vihreää pois. Sinisen vastaväri taas on oranssi.. Voi olla, että tukassasi on jo niin monta kerrosta väriä, että sitä pitäisi vain saada haalistumaan, tehdä vaikka noita öljymuhituksia tai vaikkapa vaalennuspesu, ja sitten värjätä sillä suklaanruskealla.
Vaalennetut, lantio -pituiset hiukset. Tavoitteena vielä pidempi, hyväkuntoinen letti... iHerb -alennuskoodi ensitilaajalle: VAP865

muru

• Vieras
« Vastaus #626 : 31.03.10 - klo:18:20 »
^ okei kiitos,jätän sen punasen sit laittamatta, en haluu violettia tukkaa :D

Vaikee uskoa että musta olis kerrostunut kun sillä vaan kerran värjäsin... Kai se on pakko vaan heittää vaalennusta, paljoa ei tarvi vaalentaa koska haluan että tukka on tumma mutta haluan vain vivahde/sävyeron. Sinisenä kiiltävä tumma tukka ei innosta ja haluan juuri ruskealla kiillolla olevan suklaisen tummanruskean...

Öljymuhituksista en tiiä, ne kun kuulemma haalistaa vaan tuoretta väriä ja tää musta on alunperin jo viime kesältä...

Osaako kukaan suositella: värinpoisto vai vaalennusaine?
Kumpi tuhoaa hiusta enemmän? Kun tosiaan iso vaalennus ei oo kyseessä...

Poissa BlueBerry

• Tukkaguru
« Vastaus #627 : 31.03.10 - klo:18:33 »
^Tarkoitin siis yleensä, että se musta ja ne suklaanruskeat ovat varmaankin kerrostuneet ja sen takia hiuksista on tullut niin tummat. Se on kyllä aika arvoitus, mistä se sininen vivahde on voinut tulla.

Mä ehkä suosittelisin vaalennuspesua, kun ei kuitenkaan paljon tarvitse väriä saada pois. Se olisi hellävaraisempi kuin värinpoisto yms. Haulla varmaan löytää vaalennuspesuun ohjeita, itse kun en nyt ihan ulkoa muista. Joka tapauksessa siihen tulee shampoota (tai hoitoainetta jos haluaa vielä hellävaraisempaa, tosin hoitiksen kanssa haalistava teho ei ole yhtä tehokas) ja sitten sellaista vaalennusjauhetta. Hapetetta ei muistaakseni tarvita, mutta sitäkin voi vähän laittaa jos haluaa tehokkaamman seoksen. Sitten vain vaahdotetaan hiuksissa muutaman minuutin ja huuhdellaan. Pitkään ei tarvitse antaa vaikuttaa. Mutta tosiaan, kannattaa etsiä haulla tarkemmat ohjeet :)

muru

• Vieras
« Vastaus #628 : 31.03.10 - klo:18:39 »
^ sininen vivahde siis tuli heti kun värjäsin sillä mustalla. Jostain syystä mun tukassa normi musta on aina vetänyt vähän sinimustaksi :/

Kiitos paljon vinkistä :) vaalennuspesusta en ollutkaan kuullut ennen! Haku ---->

Poissa Chaos

• 666
  • Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
  • "...As Your Flesh Rots"
« Vastaus #629 : 01.04.10 - klo:09:59 »
^ Testaa nyt ihmeessä syväpuhdistavaa shampoota pidemmällä vaikutusajalla ja öljyä hiksiin muhimaan. Msutasta tummanruskeaan ei ole kovinkaan pitkä matka, niin haalistus onnistuis varmaan noinkin. Ei turhaan kärsis hiukset :)
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset melkein alaselkään. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos