Kirjoittaja Aihe: Värikriisi :/  (Luettu 687646 kertaa)

Poissa Chaos

• 666
  • Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
  • "...As Your Flesh Rots"
Vs: Värikriisi :/
« Vastaus #645 : 27.04.10 - klo:15:16 »
^ Senkus vaan ostat raitapaketin ja teet raidat, sitten suoraväriä perään :) Kyllä taatusti tulee punaisemmat.
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset melkein alaselkään. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos

Poissa noa

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #646 : 27.04.10 - klo:23:53 »
Eikä. Kävin kampaajalla maaliskuun lopulla. Mulle tehtiin feikki "juurikasvu" ja laitetiin punaista kuparia mikä oli tosi kiva. Punainen väri vaan lähti juosten pois, alle viikossa. Päätinkin nyt koska tukka on muutoin kunnossa laittaa kc professionalsin punaisinta sävyä "antamaan vivahdetta". Tottakai maksimiajalla. Ja voi ei! Sävy ei ole yhtään niinkuin aikaisempi ja kaiken kunniaksi aivan kuin kotona tehty -läikikäs, tuhannella eri sävyvivahteella. Lisäksi sävy tummeni paikoin. Hirveä!

Huomenna soittelen kampaajalleni (jolle olisi pitänyt soittaa ennen koko värinaamio-episodia, mur), mutta mitä tähän voi tehdä? Tukka on kuitenkin kuukausi sitten väripoistettu ja kestovärjätty, ja nyt siinä on tuota punaista väriä. Voinko kotona tehdä mitään auttaakseni asiaa? Laitanko koko loppupurkin naamiota perään vai pesenkö tukan kolmesti päivässä? Ja mitä kampaaja voi tehdä kun se on kuitenkin punainen pigmentti... Tosi kiva pistää tukka ruskeaksi näin kesän kunniaksi...

Kotisäätäjä

• Vieras
« Vastaus #647 : 28.04.10 - klo:09:49 »
Kirjoitan nyt tänne, kun olen lueskellut keskusteluja ja niissä tuntuu olevan todella hyviä vinkkejä  :)

Kävin pari viikkoa sitten kalliissa kampaamossa laittamassa hopeanvaaleaan tukkaani vaalearuskeita raitoja. Minulla oli siis ennestään todella hopeanvaalea tukka ainakain latvaan päin mentäessä, sillä olin käyttänyt paljon hopeashampoota ja Goldwellin 10V soft color vaahtoa ja lisäksi vielä jotain hopeaan taittavaa tehohoitoa. Parturi oli mielestäni ihan ammattitaitoinen, sillä valitsi hiuksiini ruskean sävyn, joka sisälsi punaistakin. Kuitenkin nyt yleisvaikutelma tukassa on harmaa/vihertävä. Taas kun raitoja tarkastelee lähemmin, ne eivät vaikuta vihertäviltä kuin ehkä ihan latvoista.

Mitä voisin tehdä? Ostin syväpuhdistavan shampoon ja lisäksi Goldwellin soft color vaahtovärejä pari putelia (10BG ja 8G). Lisäksi ostin värjäävän hiusnaamion KC Professional ColorMask sävy Honey. En ole näitä vielä kokeillut, mutta voisiko olla apua?

Olen myös miettinyt sitruunamehun levittämistä hiuksiin tai vaalennuspesun tekemistä?

Tummuusaste tukassani on hyvä ja voin kasvattaa omaa väriä tämän värjäyksen ansiosta ja laitattaa jatkossa vain vaaleita raitoja.

Mutta nyt...on tehtävä jotain! Kärsin tästä inhottavasta harmaasta olemuksesta ja se vaivaa mieltäni koko ajan.

Kiitos etukäteen kaikille avuliaille!  <3
« Viimeksi muokattu: 28.04.10 - klo:09:53 kirjoittanut Kotisäätäjä »

Poissa Neriana

• Tukkaguru
« Vastaus #648 : 28.04.10 - klo:09:51 »
Tämä varmaan siirretään johonkin toiseen jo olemassa olevaan ketjuun.. Kannattaa aina käydä ensin läpi josko aiheesta olisi ollut aikaisemmin jo puhetta ennen kuin aloittaa uuden aiheen  :)

Poissa Salamanteri

• HAIRahtanut
  • 2b/2c/3a M ii
« Vastaus #649 : 28.04.10 - klo:09:51 »
Entäs jos kokeilisit haalistaa värinaamiota syväpuhdistavalla shampoolla? Kuiviin hiuksiin esim Herbinan syväpuhdistavaa niin että koko hiukset on shampoossa, sitten kelmua päälle ja annat vaikuttaa puolesta tunnista tuntiin ja peset emulgoiden pois. Sitten hyvää tehistä perään pidemmällä vaikutusajalla, koska tuo syväpuhdistava kuivattaa hiuksia aika paljon. Mulla tämä käsittely on yleensä vienyt vahinkovärjäykset kerralla viemäriin.
Luonnonkihara 7-8-asteinen käsittelemätön hiuksisto, kasvatus käynnissä. Nyt lyhyt polkka, tavoitteena solisluumitta. Pääasiassa käytössä luonnonkosmetiikkaa.

Kotisäätäjä

• Vieras
« Vastaus #650 : 28.04.10 - klo:09:58 »
Yritin kyllä käydä läpi nuo kaikki ketjut ja löysinkin keskusteluja aiheista:

Ruskea tukka vihertää...
Vaalea tukka vihertää...

Mutta kun minulla on nuo molemmat ongelmat. En tiedä mitä voisin tehdä, kun punaistakaan en voi päähäni tunkea tuon vaalean värin takia :(

Poissa Salamanteri

• HAIRahtanut
  • 2b/2c/3a M ii
« Vastaus #651 : 28.04.10 - klo:09:59 »
Harmaa vaikutelma johtuu varmastikin siitä, että pohjalla on hyvin tuhkainen vaalea. Jos haluat hiuksista lämpimämmän sävyiset, pesisin syväpuhdistavalla ja laittaisin sen jälkeen ensiksi Goldwellin 9GB:tä, siinä on heikoin lämmin vivahde noista kaikista vaihtoehdoista mitä sulta nyt löytyy. Kannattaa kokeilla sitä ensin jottei lopputuloksesta tule "likaisen" näköistä niinkuin joskus käy kun viileän päälle laittaa lämmintä. Ja se syväpuhdistavalla pesu voisi viedä vähän sitä tuhkaisuutta pois ennen vaahtovärin laittamista. 8G on jo tosi kellertävä joten lämpöisyyttä tulee jo reilusti ja Colormaskin Honey on aika lämmin myös. Noita kumpakin voi tietysti käyttää myös laimennettuna hoitoaineen kanssa niin ei tule niin tuju vaikutus.
Luonnonkihara 7-8-asteinen käsittelemätön hiuksisto, kasvatus käynnissä. Nyt lyhyt polkka, tavoitteena solisluumitta. Pääasiassa käytössä luonnonkosmetiikkaa.

Kotisäätäjä

• Vieras
« Vastaus #652 : 29.04.10 - klo:10:46 »
Kiitos vinkeistä salamanteri85. Minulla on nyt ihan kiva lämpöinen sävy hiuksissa, vielä kun saisi tästä pysyvämmän. Kävin ostamassa eilen kolme sitruunaa ja pursitelin niistä mehut ja kirkastin mehulla hiuksia (syväpuhdistava shampoo jäi poikakaverin luo). Sitruunan jälkeen tein mössön Goldwellin soft color vaahtoväreistä 10BG ja 8G ja joukkoon lisäsin KC Professional ColorMask sävyä Honey. Sitten vielä rutkasti tavallista hoitoainetta! Annoin vaikuttaa sellaiset 10min, kun en uskaltanut antaa olla kauempaa. Olen tosi tyytyväinen :) Ruskeat raidat saivat hauskan sävyn, vaalea muuttui lämpimämmäksi ja harmaa juurikasvunikin (mikä jätettiin parturissa tarkoituksella oman värin kasvatusta varten) hävisi jotenkin jännästi.

Nyt pelkään ainoastaan, että tämä ihana sävy lähtee heti seuraavassa pesussa. Pitää sitten vain lisäillä joka kerta noita vaahtovärejä ja maskia. Vähän tekisin mieli kokeilla jotain kultakuparinkin sävyä.

Mutta osaako joku neuvoa kevytvärin, jolla saisi saman lopputuloksen, kun noilla käyttämilläni aineksilla? Haluaisin tosiaan tästä pysyvämmän lopputuloksen.

Poissa Salamanteri

• HAIRahtanut
  • 2b/2c/3a M ii
« Vastaus #653 : 29.04.10 - klo:12:13 »
Casting creme glossilta vois toimia se 8304, kraulalla on kuvaa lopputuloksesta hiuslaatuketjun sivulla 22 ja se on ainakin semmoinen kivan lämmin hunajainen vaalea. Värikoodi on kullanvaalea kevyt kupari ja oon ymmärtänyt että siinä ei ainakaan liikaa sitä kuparisuutta ole vaan juurikin semmonen hunajainen sävy kyseessä. Mahtaakohan se vastata sitä mitä ajattelit? :)

Poissa Mindy

• Hiushörhö
  • Kauneus tulee sisältäpäin, päästä ;)
« Vastaus #654 : 29.04.10 - klo:19:52 »
Nyt mulla napsahti päässä. Olen varmaan kuutisen vuottä värjännyt semillä sillä toivolla että on helpompi joskus vaihtaa väriä jos siltä tuntuu. noh. Nyt kun yritettiin purkaa sitä raidoin se ei lähde purkautumaan mihinkään suuntaan :( kai se sävyte on hapettunu jo liian hyvin tähän karvalakkiin. Tukkaa on puoleenselkään ja ei kauheasti uskalla purkaa väriä stydillä aineilla kun teinivuosista on kamalia muistikuvia värinpoistoista ;D ja pakollisista leikkauksista sen jälkeen. Mulla on hiuslaatukin sellainen, että se imee väriainetta kaksinverroin (keskivertoon verrattuna).
Hiukset t-ruskeat, luokitus: 2bCiii Mid-Back,  Hyväkuntoiset.

Kotisäätäjä

• Vieras
« Vastaus #655 : 30.04.10 - klo:10:09 »
Salamaterille vielä, että taisit osua ihan naulan kantaan :) Katselin noita CCG värejä pari päivää sitten kaupassa ja juuri tuo 8304 oli se, mitä ihastelin siitä näytehiustupsusta. En vain uskaltaunut ostamaan, mutta se kraulan kuva (alempi) näytti tosi hyvältä. Kaupassa ihastelin kyllä sitä vielä punertavampaakin (ehkä 832???), mutta siitä taisin jo lueskella, että on monella vetänyt aika tummaksi.

Mutta siis noissa CCG väreissähän ei ole vaalentavia ainesosia? Nykyinen värini on tummuusasteeltaan hyvä ja en halua sitä missään nimessä vaalentaa. Jospa kokeilisin tuosta 8304 sävyä ja sitten ostaisin jotain kuparisempaa vaahtosävyä, mitä voi sitten lisäillä oman mielen mukaan  :T

Poissa Salamanteri

• HAIRahtanut
  • 2b/2c/3a M ii
« Vastaus #656 : 30.04.10 - klo:12:28 »
Mun mielestä 8-tason ccg ei vaalenna joten uskon että uskallat kyllä sitä käyttää! :)

Poissa PlatineBlond

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #657 : 30.04.10 - klo:19:32 »
Äääh, en nyt tiedä mitä tälle tukalle tekisin. :( Lähtötilanne oli kellertävät n.9-10 asteiset hiukset, joissa 3cm n.7 asteista juurikasvua. Laitoin päälle sitten Garnierin erittäin kirkas tuhkanvaalea värin. No, joistakin kohtaa hiukset menivät lähes harmaiksi, joistakin kohtaa näkyy vielä vähän kellertävyyttä ja juurikasvu ei vaalentunut lähes ollenkaan, ehkä yhden asteen verran. Mitä mun nyt kannattaisi tehdä? :( Ostaa kenties värinpoistoaine ja laittaa se vaan juureen? Vai mitä?

Poissa Hunajapupu

• Tukkaguru
  • -2a M iii-
« Vastaus #658 : 01.05.10 - klo:01:48 »
^Mä vaalennan juurikasvua Poly Blonden tai Liven väreillä, joissa lukee että vaalentaa 2-4 tai 4-6 astetta. Mulla on tyvikasvu sellaista 7,5 asteista ja vaalennan hiuksia 10 asteisiksi. Parhaat tyven vaalentajat ovat olleet Poly Blonden 10.1 ja 10.2 sävyt, niillä saa tyven vaaleaksi eikä lopputulos ole keltainen. Nyt olen käyttänyt Schwartzkopf Liven 01 Ice Blondea ja se vaalentaa tyven myös tarpeeksi vaaleaksi mutta lopputulos on selvästi kellertävämpi, joutuu muhittelemaan hopeashampoota muutamia kertoja värjäyksen jälkeen että saa keltaisuuden pois.
iHerb alekoodi ensitilaajille: GUB005. Alekoodilla saa -10 dollaria jos tilauksen arvo 40 dollaria tai enemmän, alle 40 dollarin tilauksesta saa alea 5 dollaria.

Poissa LaPompadour

• HAIRahtanut
  • If you want to see a girl next door, go next door!
« Vastaus #659 : 02.05.10 - klo:15:02 »
Voi ei!
Alunperin käsittelemättömään luonnontilassa olevaan vaaleanruskeaan (ehkä 7) yli olan tukkaan lyöty ensin L'orealin Feria erittäin vaalea hopea, mistä tuli nätti punertava väri. Pari kertaa värjäsin juurikasvun samalla värillä ja kaikki ok. Sit viime kerralla tyvi jäi selvästi vaaleammaksi eikä ollu enää yhtään punertava, sellainen keltainen vain. Löin koko päähän sekoituksen Casting Cream Glos 900 + 832, älkää kysykö miks, halusin vain äkkiä tasoittaa värieroa. Mutta nyt latva on edelleen tummempi, vaik ei enää niin selvästi. Ongelmana kuitenki se, että latvan väri on jotenki samea ja lähenee ruskeaa. Miten tästä saisin vaaleat kuparinpunaiset hiukset? Värinpoisto + uusi väri? Raitoja?

Lähinnä mietityttää, että millä sen Castingin saa vaalennettua? Väri ei vaalenna väriä vai mitenkäs se meni?
« Viimeksi muokattu: 02.05.10 - klo:15:11 kirjoittanut LaPompadour »