Kirjoittaja Aihe: Värikriisi :/  (Luettu 687252 kertaa)

Poissa Sinimusta

• Tukkaguru
Vs: Värikriisi :/
« Vastaus #660 : 06.05.10 - klo:16:22 »
Nyt kun sain tämän punaiseksi niin halajan punakuparisia hiuksia  ;D Nyt en kuitenkaan ala tätä muuttelemaan. Juuri sain huonot osat pois ja väri on hyvä niin turha alkaa värinpoistoilla säätelemään...

Junosca

• Vieras
« Vastaus #661 : 11.05.10 - klo:00:05 »
Tarvitsisin neuvoa värin valinnassa. Tällä hetkellä olen kahden vaiheilla. L'oreal Excellence Crème väriltään 4.54 Tummanruskea Mahonkikupari ja L'oreal Préférence Féria 5.54 Vaaleanruskea Mahonkikupari. Olen ennen värjännyt kaksi kertaa tuolla 4.54-värillä, mutta koskaan se ei tunnu onnistuvan. Tyvet värjäytyvät juuri siksi kuin halusinkin ja kuin pakkauksessa luvattiin, mutta loput hiuksista eivät saa kunnolla väriä. Ja väri haalistuu joka kerta muutamassa viikossa lähelle omaa luonnollista väriä (keskiruskean harmaa), mutta kullan vivahteiseksi.
Olisiko siis järkeä värjätä 5.54? Pelottaa Féria pakkauksessa lukeva intessiivisestä ja voimakkaasta sävystä- lupaus. Tuleeko tuosta Férian sävystä luonnottoman värinen tai värjääntyykö se helposti kirkkaaksi/voimakkaaksi?
Toivottavasti joku voi auttaa :D.

Poissa zzww

• HAIRahtanut
  • Rakkaus on tarinoita, joita ei koskaan kerrota.
    • blogini
« Vastaus #662 : 11.05.10 - klo:10:11 »
Ja väri haalistuu joka kerta muutamassa viikossa lähelle omaa luonnollista väriä (keskiruskean harmaa), mutta kullan vivahteiseksi.
mulla on aina ihan sama ongelma kun värjään kotona että hiusväri ei pysy kuin 2-3 viikkoa. En tiedä mistä ongelma johtuu ja olen yrittänyt saada selville miten värin saisi pysymään pidempää ja lopulta totesin etten jaksa yrittää ja olen käynyt aina siitä lähtien kampaajalla värjäämässä hiukset.  :)

värin valinnassa kannattaa katsella miten väri muotoutuu netisä olevissa kuvissa.  :)

nyt sitten on värikriisi ku sen mikä suunittelin nii ei tuu onnistumaan..  :( Ja pitäis saada aikaa sellainen väri että hiukset näyttäisi mahdollisimman tummilta.

PS: oma väri on jo aika tummanruskea mutta haalistuneen ja kuluneen näköinen  :(

Peräkkäiset viestit yhdistetty. Omaa aiempaa viestiään voi muokata modify-napin avulla.
« Viimeksi muokattu: 17.05.10 - klo:15:40 kirjoittanut Penny »
Kirjoitin nimesi taivaalla,mutta tuuli pyyhki sen pois.Kirjoitin nimesi hiekkaan,mutta aallot pyyhkivät sen pois.Kirjoitin nimesi sydämmeeni ja ainiaan siellä pysyy.Joka ilta kun suljen silmäni,tulet uniini.

http://lovinglife92.blogspot.fi/

Poissa octagon

• HAIRahtanut
« Vastaus #663 : 12.05.10 - klo:15:00 »
Lainaus
Tällä hetkellä olen kahden vaiheilla. L'oreal Excellence Crème väriltään 4.54 Tummanruskea Mahonkikupari ja L'oreal Préférence Féria 5.54 Vaaleanruskea Mahonkikupari. Olen ennen värjännyt kaksi kertaa tuolla 4.54-värillä, mutta koskaan se ei tunnu onnistuvan. Tyvet värjäytyvät juuri siksi kuin halusinkin ja kuin pakkauksessa luvattiin, mutta loput hiuksista eivät saa kunnolla väriä. Ja väri haalistuu joka kerta muutamassa viikossa lähelle omaa luonnollista väriä (keskiruskean harmaa), mutta kullan vivahteiseksi.

Todennäköisesti ei se preferencekään tartu. Minulla on nyt ollut viimeisen puolen vuoden ajan sama ongelma - MIKÄÄN väri ei tartu tyvikasvuun. Casting ei tarttunut oikein ollenkaan, Excellence 4.54 teki tyvet vain vähän punertaviksi mutta jäivät vaaleiksi, Garnier Nutrisse 4.3 näytti ensin tarttuvan mutta peseytyi viikossa pois (ruskea vesi vaan lorisi viemäriin kun pesi hiuksia), viimeksi yritettiin kampaajalla sävyä 4 mutta ei taas ottanut kiinni tyveen sen sijaan latvat meni turhankin kylmänsävyiseksi tummaksi. Pian ei auta muu kuin blondata kun ei saa tummaa väriä pysymään  :o

Poissa Mena

• Tukkaguru
« Vastaus #664 : 16.05.10 - klo:17:17 »
^ Kokeile Garnier Luonnolliset sävyt vielä ennen kuin luovutat. Mulla ilmeni samaa ongelmaa mustapäänä kun aloin syömään Piimaxia, mikään ei tuntunut tarttuvan tyveen tai jäi haaleaksi. Luonnolliset värit oli ainoa mikä tarttui. Syytä en tiedä.

Poissa Sinimusta

• Tukkaguru
« Vastaus #665 : 17.05.10 - klo:20:57 »
Minua kutkuttaa edelleen päivä päivältä enemmän se kuparinpunainen  ;D Nyt tämä on aika "keskipunainen" eli ei tummanpunainen, mutta ei niin vaalea, että se kupari näyttäisi hyvältä. Eli mitä tälle kannattaisi tehdä, että saisi sellaisen lopputuloksen?

sinisimpukka

• Vieras
« Vastaus #666 : 17.05.10 - klo:23:27 »
Olen kovasti koittanut lueskella foorumia, mutta kun sivuja on niin mahdottomasti ja omaan "ongelmaan" ei tuntunut löytyvän vastausta (tai olen syntisen huono etsijä) niin heitetään se sitten tähän.

Omat hiukseni ovat värjätyt ruskeiksi (5 tai 6?) ja kesäksi olisi kiva saada vaaleampi tukka. Värinpoisto-operaatioon en vain viitsisi ryhtyä ja kotikonstein kuitenkin värin haluaisin muuttuvan.
Eräs ystäväni iski tässä taannoin värjättyyn vaaleahkoon ruskeaan tukkaansa Lorealin voimakkaasti vaalentavan värin. (tämän tarkempaa informaatiota ei ystävältä herunut, eli itse en sen kummempaa nimeä värille tiedä) Ja hius vaaleni kuitenkin. Ei tietenkään blondiksi, mutta vaaleammaksi ruskeammaksi kauttaaltaan. Osaisiko joku kertoa asiasta ja kyseisestä väristä mitään? Niin monelta taholta olen kuitenkin lukenut että värillä ei voi saada vaalennettua värjättyä hiusta, vaan värinpoisto olisi otettava..

Nyt kovasti pähkäilen miten tukkaani saisin hitusen vaaleamman lopputuloksen kuin tämänhetkinen tilanne. Blondiksi asti en havittele, mutta hiukan vaaleampaa ilmettä. Raidoitus on tietenkin yksi vaihtoehto, mutta kyselisin nyt kuitenkin tästä asiasta. :)

Poissa tragedia

• HAIRahtanut
  • recovered hair dye junkie
« Vastaus #667 : 18.05.10 - klo:01:14 »
^etsipä haulla ohjeet vaalennuspesuun, siitä voisi löytyä ratkaisu, jos et tosiaan kovin paljoa vaaleampaa havittele, myös vanha kunnon Rial-vaalennusvoide saattaisi haalistaa tukkaa asteen-pari :)
1cFii
Sikses iha nätti naine.

LP_Alice

• Vieras
« Vastaus #668 : 18.05.10 - klo:07:48 »
^^Minäkin kannattaisin ehkä vaalennuspesua, mutta kyllä nuo vaalentavat väritkin vaalentavat myös värjättyäkin hiusta. Vaalensin itse joskus kevytvärillä 5 asteen ruskealla värjättya hiusta jollain Lorealin "helsinki" sävyllä tjsp. :) Tulos ei tuon värin kanssa ollut yhtä keltainen/oranssi kuin värinpoistolla, joka on tietysti positiivinen asia. Ei kuitenkaan vaalenna värjättyä hiusta paljon, mutta kyllä eron huomaa.

Poissa Sinimusta

• Tukkaguru
« Vastaus #669 : 18.05.10 - klo:08:52 »
Täytyypä itsekkin kokeilla tuota vaalennuspesua  ;D En tahtoisi enää säätää värinpoiston kanssa.

Poissa Luscious

• Tukkaguru
  • Parantumaton saippuahullu
« Vastaus #670 : 18.05.10 - klo:09:10 »
^Jos teet vaalennuspesun ja paketissa on kaksi pussia jauhetta niin tee vaan siitä toisesta ja sitten laita toisella pussilla raitoja. Siten saat oikeasti vaaleampaa ilmettä.
Vuosikausien hiusten hennauksien ja kasvatuksen jälkeen takaisin omaa vaaleaa sävyä kasvattamassa...

Poissa Sinimusta

• Tukkaguru
« Vastaus #671 : 18.05.10 - klo:16:50 »
^Täytyypä pistää muistiin  :)

Poissa Sinimusta

• Tukkaguru
« Vastaus #672 : 26.05.10 - klo:19:04 »
Nyt on vaalennettu ja iskin perän päähän Crestolin kirkas punakuparin. Vaaleustaso on hyvä ja tästä tulee hyvä kunhan saan tähän kestovärin päähän  ;D Tuo Crestolin naamio yksinään teki tästä nyt sellaisen liian shokkivärjätyn näköisen.

erikaa--

• Vieras
« Vastaus #673 : 01.06.10 - klo:14:02 »
Moi kaikki oon uus täällä ja sori en oikein keksiny otsikkoa..:) Elieli mulla on vähän ongelmia hiusvärin kanssa. Oon värjänny hiuksiani ehkä kaksi vuotta, ensin värjäsin ne tummanruskeiksi vaaleilla raidoilla, sitten takaisin omaan väriin + vaaleat raidat. Syksyllä kävin kampaajalla ja pyysin laittamaan saman värin, koska oli vähän haalistunut. Noh, kampaaja laitto sitten päältä VAALEET ja alta TUMMAT. tarkotus oli kai et jotenki näyttäs samanlaiselta kuin ennen mut.. tuli jotenki ihan liian vaaleen näköset. Pidin niitä hiuksii kumminki nyt kevääseen asti, tammikuussa vaalennettiin vaaleenruskee juurikasvu vaan. Kävin nyt sitten yhellä toisella kampaajalla ja pyysin laittamaan hiukset vaaleenruskeeks. noh.. tällä kertaa tuli semmonen tummanpunasenruskee. se oli taas liian tumma. pesin kerran kaks syväpuhistavalla+ öljyhoito. se väri vaaleni just sopivasti silleen keskiruskeeseen. Lopetin noiden käytön mutta siltiki nää oon vaalentunu ja ne on taas ihan yhtä vaaleet ku ennen tota värjäystä. Ja värjäyksestä on siis vaan KAKS viikkoo.-.- Ei näissä hiuksissa sinänsä mitään vikaa oo, mutta ei sovi mulle yhtään. Mulla on tummat kulmakarvat jne ja muutenki ruskee on enemmän se mun väri. Anteeks nyt kauhee romaani, mutta tässä pari kysymystä;

1. kuinka pian voisin värjätä hiuksiani taas? haluisin et ne pysyis hyväkuntoisina ja paksuina. tähän asti on aina ollu ainaki puolenvuoden tauot, mutta en mitenkää jaksais niin kauaa näitä. :/

2. kannattaako värjätä kampaajalla vai kotona? en oo pitkään aikaan kotona värjänny nii vähän epäilyttää.. mut toisaalta alkaa rahat hupenee ku taas meni 65 euroo kampaajalla ihan hukkaan. ja pystyykö niitä raitoja tekeen itse jotenki?

3. minkä takia toi väri ei pysyny? johtuko se siitä öljystä ja syväpuhistavasta vai..? pesen hiukset joka toinen päivä shampoolla, välillä harvemminki.

KIITOS JOS VASTAATTE :)

|Piija

• Vieras
« Vastaus #674 : 02.06.10 - klo:22:58 »
Minäkin tarvitsisin hieman neuvoja. Olen ollut nyt kohta vuoden punapäänä, mutta jostain kumman syystä on alkanut taas musta kiinnostamaan. Niinpä ajattelin että miksipäs ei? Kuitenkin mietin, että olen ottamassa permanenttia tuossa jossain vaiheessa niin kannattaisiko mustaan siirtyminen tehdä ennen sen ottoa, vai vasta sen jälkeen? (tässä lähinnä mietin kiharoiden reagoimista). Nykyisessä hiuksistossa punaista on pitkälti vain suoraväreillä, joten ajattelin antaa haalistua itsestään rusehtavaksi/pestä syväputsarilla jotta haalistuu, jonka jälkeen laittaa mustaa kestoväriä ja juurikasvua värjätä mustalla suoravärillä. Miltä kuullostaa ja kannattaisiko tehdä ennen vai jälkeen permanentin?  ::)