Mulla on värikriisi. Tukkaa on raidoitettu viimeksi helmikuun alussa! Eli päässä on varsin näyttävä tyvikasvu. Toisaalta raja ei erotu kovin selvästi, sillä tyvikasvun oma sävy on vain asteen tai pari muuta vaaleaksi raidoitettua tummempi. Silti huomaan tuon itse, ja se häiritsee pahasti.
Ongelma tässä on se, ettei mulla ole tällä hetkellä varaa mennä kampaajalla raidoittamaan tyvikasvua. Kesäkuun lopulla saan tilin, jonka jälkeen voisin varata ajan kampaajalle. Mutta jo viikon päästä on mun valmistujaisjuhlat, eli siellä pitäisi kärsiä tyvikasvusta. Mulla on kaksi vaihtoehtoa: joko värjään koko pään vaalentavalla värillä tasaisen väriseksi (Garnier luonnolliset sävyt 11.1) tai sitten vain kärsin juhlissa tyvikasvusta, ja yritän vääntää jonkun kampauksen, jossa tyväri ei näyttäisi niin pahalta.
Ja ei, raitoja en itse halua alkaa vääntämään, sillä pelkään pilaavani ne

Toisaalta sellainen melko tasainen vaalea väri houkuttaisi, sillä olen ollut melkein vuoden "raidoitettu blondi". Mutta sitten tulee vastaan se ongelma, että tuossa tasaisen vaaleassa tyvikasvu näkyisi paljon enemmän kuin nykyisessä. Nykyisessä on siis paaaljon vaaleita raitoja, joiden sekaan jätettu oman värisiä raitoja (noin 7-8-asteinen maantie). Eli tuo tasaisen vaalea väri voisi olla vähän haastavampi, ja vaatisi tyven värjäystä hieman useammin. Toisekseen tämä raidoitettu versio on vähän luonnollisempi. Jos heitän hiukset tasaisen vaaleaksi ja haluankin niihin sitten taas niitä oman värisiä raitoja, niin voi olla vaikea päästä yhtä hyvään ja luonnolliseen tulokseen kuin tämä on nyt.
Huoh.. mitäs sitä tekisi?