Kirjoittaja Aihe: Värikriisi :/  (Luettu 687564 kertaa)

Poissa Chaos

• 666
  • Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
  • "...As Your Flesh Rots"
Vs: Värikriisi :/
« Vastaus #675 : 02.06.10 - klo:23:12 »
^ Musta tuntuu, että kannattais värjää pari viikkoa permiksen jälkeen. Tuo on aika yleinen suosituskin ellen nyt ihan omiani höpise. Kerro ihmeessä, jos saat jonkun mustan suoravärin tarttumaan, mulla ei tyveen ei tarttunut eilen edes sävyte, jossa hapetetta mukana kuitenkin. Eli pitää tyveä kestovärillä värjätä ja latvoja jollain hellävaraisemmalla välillä, kun musta haalistuu. Tai tarkemmin sinimusta.
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset melkein alaselkään. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos

|Piija

• Vieras
« Vastaus #676 : 03.06.10 - klo:00:42 »
^ Minulla on tähän asti ainakin Crazy color-suoravärit tarttuneet tyveen ilman ongelmia. Tällä hetkellä siis värjään punaisella ja mustalla suoravärillä.

Pitää miettiä haluanko punaisesta eroon, sillä tämän takaisin saaminen ei ole mitään helpointa. Toisaalta kuitenkin tuo musta olisi helpompi ja itselläni ei musta kestoväri haalistunut mihinkään silloin kun mustaksi värjäsin, ennen punaista siis.
« Viimeksi muokattu: 03.06.10 - klo:00:45 kirjoittanut |Piija »

Poissa octagon

• HAIRahtanut
« Vastaus #677 : 03.06.10 - klo:13:43 »
Lainaus
1. kuinka pian voisin värjätä hiuksiani taas? haluisin et ne pysyis hyväkuntoisina ja paksuina. tähän asti on aina ollu ainaki puolenvuoden tauot, mutta en mitenkää jaksais niin kauaa näitä. :/

Voihan sen värjätä vaikka heti, olen itse laittanut joskus toisen värin samana päivänäkin ei-toivotun värituloksen päälle eikä ne hiukset siitä ole räjähtäneet. Hoitoa kyllä tarvitsee mutta niin värihiukset aina.

Lainaus
2. kannattaako värjätä kampaajalla vai kotona? en oo pitkään aikaan kotona värjänny nii vähän epäilyttää.. mut toisaalta alkaa rahat hupenee ku taas meni 65 euroo kampaajalla ihan hukkaan. ja pystyykö niitä raitoja tekeen itse jotenki?

Kyllä kotonakin hyviä tuloksia saa aikaan ainakin suht yksinkertaisissa perusvärjäyksissä. Raitojakin pystyy laittamaan, niitä myydään jopa marketeissa valmiita pakkauksia joissa on pohjaväri + raita-aine, mutta pään takaosaan voi kyllä olla haastavampaa saada tasaisesti jos ei ole ketään auttamassa.

Lainaus
3. minkä takia toi väri ei pysyny? johtuko se siitä öljystä ja syväpuhistavasta vai..? pesen hiukset joka toinen päivä shampoolla, välillä harvemminki.

Ainakin vaalennukset alla tekee joskus sen ettei hius pidä väriä vaan kaikki mitä siihen laittaa haalenee todella nopeasti. Mutta kyllä sitä joskus käy ihan ilman selvää syytäkin, esim. itselläni nyt ollut viimeiset puoli vuotta ongelma, että tummat kestovärit, laitettiinpa kampaajalla tai kotona, lorisevat pestessä ruskeana vetenä viemäriin ja haalistuvat todella äkkiä, vaikkei hiuksissa ole mitään rajuja käsittelyjä vaan tummennettu vain koko nykyisten hiusten "elinaikana" - ja tyvikasvuun ei tahdo ottaa väri alunperinkään kiinni.

Poissa deko

• Tukkaguru
« Vastaus #678 : 04.06.10 - klo:22:53 »
Tekisi pahasti mieli värjätä todella tummanruskeaksi. Voisin jopa lähteä ripsien ja kulmien kestovärikierteeseen muutamaksi kuukaudeksi.

Jos jättäisi päältä pienen tupsun hennapunaiseksi niin siihen voisi palata helpommin kun alkaa taas tekemään punaista mieli?

Saanko? Saan. Kiitos.
Kuvia tulee kunhan käyn värikaupassa tai jos indigointi onnistuu.

erit: 5.6.2010
sain  ;D

Mutta olin maltillinen eli jätin ihan kivasti punaista päälaelle ja lopputukka on siis musta. Indigomusta eli hyvin hyvin tumma viininpunaisen taittoinen musta. Koska itseni tuntien palaan joka tapauksessa täyspunaiseen niin tämä on kiva väliaikamalli. Eikä tarvitse tehdä mitään typeriä värinpoistoja tai tyvivärjäyksiä vaan lykkiä hennaa päälle kun siltä tuntuu ja antaa indigon liukua alatukasta pois. Niskavillathan ovat ennenkin olleet indigoidut, nyt sitä vaan levitettiin niin että pääväri on musta. Punaisella päälakitupsulla. Istuskelen tässä juuri ripsien ja kulmien kestovärisössöt vaikuttamassa ;)

Indigo on muuten mainio tapa muistuttaa itseään siitä kuinka sottaavaa hiustenvärjäys voikaan olla ;D

« Viimeksi muokattu: 05.06.10 - klo:22:23 kirjoittanut deko »
this too shall pass.

Poissa Frida

• HAIRahtanut
« Vastaus #679 : 09.06.10 - klo:11:45 »
APUA!!! Onko mahdollista saada eilen värjättyä liian mustaksi mennyttä hiusväriä tummanruskeaksi kunnon öljymuhitteluilla? Haalistuisi varmaan jonkin verran ainakin, ku on ihan uusi väri?
Kainalopituiset, hennatut hiukset. Punatukka-shampoopala, öljyt ja iHerb<3

|Piija

• Vieras
« Vastaus #680 : 09.06.10 - klo:12:14 »
^ Syväputsarilla ainakin pitäisi aavistuksen haalistua, kun pitää sitä vaikka suihkumyssyn alla jonkin aikaa. Sen jälkeen voi kokeilla vielä öljyjä pitkällä vaikutusajalla.

Poissa Iia

• HAIRahtanut
« Vastaus #681 : 09.06.10 - klo:13:01 »
^^mulla ainakin toimii uuteen kestoväriinkin kun pesen eka syväputsarilla muutaman kerran, sitte laitan öljymuhittelut (joihin sekotan vaikka mitä hoitoaineita ja öljyä/öljyjä) annan vaikuttaa yön yli pussin ja pipon sisällä ja aamulla vielä lisään syväputsaria, vaahdotan, annan vaikuttaa jonkun aikaa ja sitten pesen pois. Tuolla on lähtenyt tosi tumma värikin reippaasti vaaleammaksi.

Ja vielä tarkennuksena; annan hiusten kuivua aika kuiviksi ennen tuota öljy/hoitoaineen laittamista.
« Viimeksi muokattu: 09.06.10 - klo:17:12 kirjoittanut Iia »

Poissa Katariina

• Tukkaguru
« Vastaus #682 : 12.06.10 - klo:11:42 »
Hahhah, johan taas  ;D Olen pari kertaa tehnyt huppuraidat Garnierin vaalennusvärillä, jossa tulee koukku. Tätä vaalennusta ei käsittääkseni suositella ihan tummille hiuksille. Pari edellistä kertaa sitten alla oli miltei oma väri, sellainen keskiruskea, ja raidoista on tullut tosi kivat kirkkaan vaaleat.

Noh, unohdin tämän seikan. Mulla on alla tummanruskea kevytväri ja pamautin raidat päähän. Kuivausvaiheessa paljastui koko komeus. Pää on täynnä punakuparisia raitoja...en antanut aineen olla kuin 25 min päässä (max taisi olla 45 min) mutta aika mielenkiintoinen lopputulos. Lisäksi tein niin tyhmästi että laitoin vaalenteen ensin vasemmalle puolelle, mikä vaaleni tietty oikeaa puolta enemmän... ::)  Lopputulos ei ole paha, oikein kiva, muttei ihan sitä mitä luulin hakevani  ::)
We need to slow down- so I can catch you
We need to slow down- so you can catch me

Kunis

• Vieras
« Vastaus #683 : 13.06.10 - klo:04:02 »
Noh, unohdin tämän seikan. Mulla on alla tummanruskea kevytväri ja pamautin raidat päähän. Kuivausvaiheessa paljastui koko komeus. Pää on täynnä punakuparisia raitoja...en antanut aineen olla kuin 25 min päässä (max taisi olla 45 min) mutta aika mielenkiintoinen lopputulos. Lisäksi tein niin tyhmästi että laitoin vaalenteen ensin vasemmalle puolelle, mikä vaaleni tietty oikeaa puolta enemmän... ::)  Lopputulos ei ole paha, oikein kiva, muttei ihan sitä mitä luulin hakevani  ::)

Mua on kanssa huppuraidat innostaneet viimeviikkoina, vaikka just hetki sitten ajattelin, ettei nyt lisäkäsittelyjä. Mut ehkä tuo olisi sellainenn kevyt ja... Ääh tätä. Onko huppiksilla muutoin kovin helppo munata? Miten kaukaa päänahasta raidat alkaa? Vähän epäilyttää että tällä tyvikasvulla useamman millin erosta ennen raitojen alkua voisi tulla aika huvittava.
Mutta jotain lisävaalennusta kesäksi voisi olla kiva keksiä.
Kun vaan keksisi että millaisten (hyvännäköisten) välivaiheiden kautta omaan väriin. Äääh.

LP_Alice

• Vieras
« Vastaus #684 : 13.06.10 - klo:10:11 »
^Mulla on sen verran kokemusta huppuraidoista, että kannattaa laittaa maltillisesti sitä väriä tyveen, ja muutenkin ehkä välttää päällishiusten raidoittaminen, koska mulla jäi aina niitten raitojen tyveen sellainen vaalea kläntti joka oli hieman raitaa paksumpi.. ;D Tosin en tiedä millaisia ne huput niissä valmiissa raitapakkauksissa on, itse olin tilannut hairstoresta värjäys-setin missä oli tuollainen raitahuppu, hieman jämäkämpi kuin pelkkä muovipussi, ja värinä (tai siis sen poistona) käytin Schwartzkopfin LIVE blonde 00A. Ei vastannu omatekemät huppuraidat ihan kampaamolla tehtyjä.. :P

Poissa BlueBerry

• Tukkaguru
« Vastaus #685 : 13.06.10 - klo:16:26 »
Mulla on värikriisi. Tukkaa on raidoitettu viimeksi helmikuun alussa! Eli päässä on varsin näyttävä tyvikasvu. Toisaalta raja ei erotu kovin selvästi, sillä tyvikasvun oma sävy on vain asteen tai pari muuta vaaleaksi raidoitettua tummempi. Silti huomaan tuon itse, ja se häiritsee pahasti.

Ongelma tässä on se, ettei mulla ole tällä hetkellä varaa mennä kampaajalla raidoittamaan tyvikasvua. Kesäkuun lopulla saan tilin, jonka jälkeen voisin varata ajan kampaajalle. Mutta jo viikon päästä on mun valmistujaisjuhlat, eli siellä pitäisi kärsiä tyvikasvusta. Mulla on kaksi vaihtoehtoa: joko värjään koko pään vaalentavalla värillä tasaisen väriseksi (Garnier luonnolliset sävyt 11.1) tai sitten vain kärsin juhlissa tyvikasvusta, ja yritän vääntää jonkun kampauksen, jossa tyväri ei näyttäisi niin pahalta.
Ja ei, raitoja en itse halua alkaa vääntämään, sillä pelkään pilaavani ne :(

Toisaalta sellainen melko tasainen vaalea väri houkuttaisi, sillä olen ollut melkein vuoden "raidoitettu blondi". Mutta sitten tulee vastaan se ongelma, että tuossa tasaisen vaaleassa tyvikasvu näkyisi paljon enemmän kuin nykyisessä. Nykyisessä on siis paaaljon vaaleita raitoja, joiden sekaan jätettu oman värisiä raitoja (noin 7-8-asteinen maantie). Eli tuo tasaisen vaalea väri voisi olla vähän haastavampi, ja vaatisi tyven värjäystä hieman useammin. Toisekseen tämä raidoitettu versio on vähän luonnollisempi. Jos heitän hiukset tasaisen vaaleaksi ja haluankin niihin sitten taas niitä oman värisiä raitoja, niin voi olla vaikea päästä yhtä hyvään ja luonnolliseen tulokseen kuin tämä on nyt.

Huoh.. mitäs sitä tekisi?
« Viimeksi muokattu: 13.06.10 - klo:16:27 kirjoittanut BlueBerry »
Vaalennetut, lantio -pituiset hiukset. Tavoitteena vielä pidempi, hyväkuntoinen letti... iHerb -alennuskoodi ensitilaajalle: VAP865

Poissa Penny

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #686 : 17.06.10 - klo:16:12 »
Mullakin on värikriisi, ollut jo jonkin aikaa. Oon niin totaalisen kyllästynyt nykyiseen tummanruskeaan väriin joka on ollut jo viimeiset ööh... 5 vuotta!? Tahtoo jonkun vaaleamman ruskean ilman runsasta punertavuutta. Oon ollut useampaan kertaan jo ihan viittä vaille hakemassa värinpoistoja kaupasta, kun ainakin aiemmilla kerroilla tukka on kärsinyt vähemmän värinpoistosta itsetehtynä kuin kampaajalla käydessä. Uuden sävyn tahtoisin kuitenkin laittaa kampaajalla, ja siihen taas menee aikaa kun ajat venyy kuukausienkin päähän. Argh. Varmaan tässä pian tempaisen ja haen ne värinpoistot + jonkun ruskean markettisävyn ja vetäisen vaaleammaksi kerta heitolla omin lupineni. >:D Ja sitten taas itketään kärsinyttä tukkaa..
Juurikasvu on nyt rekisteröity yhdistys, liittymällä yhdistyksen jäseneksi voi tukea Juurikasvun toimintaa.

Kunis

• Vieras
« Vastaus #687 : 17.06.10 - klo:18:35 »
Mulla ei ole ikinä ollut omaa sävyä vaaleampaa, ja nyt rohkaistuin varaamaan kampaaja-ajan tällaiselle aikas uskaliaalle kokeilulle. Mulla on hennot pisamat, joita korostaisin mielelläni vähän. Iho on vaalea oliivi.

En ole ihan varma että millaista väriä haen, kun ei tosiaan ole yhtään kokemusta siitä, mikä naamalleni sopii. kutonen-seiska tuhkainen ruskea/kulta? Ääää. No, varmasti näilläkin vihjeillä jo kampaaja jotain keksii. Ja oikeaa väriä täytyy kuitenkin hioa hyvän aikaa, mutmut. Ekaa kertaa minulla on pituustavoitteen lisäksi joku väritavoite, joka vaatii ehkä pitempijänteistä työstämistä. Musta/tummanruskea väri on aiemmin ollut sellainen instant-muutos.

LP_Alice

• Vieras
« Vastaus #688 : 02.09.10 - klo:16:19 »
Ääh, täällä kriiseilee yksi joka on juuri saanut oman värinsä takaisin.. :-[ Himoitsen aivan hulluna jotain tummanpunaista väriä hiuksiini! Olen yrittänyt pysyä nahoissani, mutta värisormea on kutkuttanut jo viikkoja. Eipähän muuten olisi mitään suurta estoa, mutta sitten kun kuitenkin joskus haluan eroon siitä punaisesta.. Noh, kaikki saman kokeneet varmaan tietävät, ettei punaisesta ihan noin vain päästä eroon.

Kasvatusprojekti on myöskin käynnissä, joten värjääminen ei sitäkään edistäisi. Toisaalta punertavat sävyt sopivat itselleni paremmin.. Voi tätä päätöksenteon tuskaa. ;D

Varis

• Vieras
« Vastaus #689 : 14.09.10 - klo:15:25 »
Mulla on huomenna kampaaja. Mä haluan nyt värjätä hiukset tummiksi. Tummanruskeaa ajattelin. Mulla on ollut vaaleat jo iät ja ajat. Leikkauksilla ei enää oikein saa vaihtelua, joten väriä pitää nyt vaihtaa. Mua kyllä kammoksuttaa tuleva vaaleampi juurikasvu, mutta väriä vaan sitten juureen tarpeeksi tiuhaan.. Toisaalta epäilen vaalentavani taas ensi kesäksi, mutta tässä pituudessa se ei ole ongelma. Kriisittää kyllä tämä muutos, jonka siis erittäin suurella todennäköisyydellä teen. Apua, tumma vai vaalee, tumma vai vaalee ::)