Kirjoittaja Aihe: Värikriisi :/  (Luettu 685943 kertaa)

Poissa Allegra

• Tukkaguru
Vs: Värikriisi :/
« Vastaus #690 : 14.09.10 - klo:15:29 »
^Vaikea päätös   :P

Mulla oli vuosikaudet vaalennettu tukka ja mä halusin kasvattaa oman värin takaisin, tein sen myös. Noh, se oli tylsä joten värjäsin hiukset tummemman ruskeiksi. Sitten alkoikin himottaa punainen. Noh... nyt on kirkkaan punainen tukka. Arvatkaas vaan onko tämä nyt jo ihan mälsä ja haluan platinanvaalean takaisin.

Jumaleissön, että voi olla hankalaa yksi hiusvärin valinta  :#

Kunis

• Vieras
« Vastaus #691 : 15.09.10 - klo:00:30 »
Joop, pari kuukauttahan mää jaksoin kutosia katsella, kunnes nujerruin jotenkin ettei edes niin vaaleat sovi mulle, pidin hetken vitosina ja nyt takaisin eebenruskeaksi. Tää tuntuu omalta, tässä jos keväästä jotain oppineena pysyisi, aiankin suunnilleen.

Varis

• Vieras
« Vastaus #692 : 15.09.10 - klo:20:15 »
Ei hitto, kävin kampaajalla, ja nyt mulla on punaiset hiukset. Ei jumalavita. Ja joo, ne vaaleat oli paremmat. Ensi kerralla takas vaaleaksi. Ei morjens.

Poissa tiita

• HAIRahtanut
« Vastaus #693 : 15.09.10 - klo:20:19 »
Jatkan tänne tilitystä jonka aloitin kotivärjäyskeskusteluissa: Pahin värikriisi taitaa olla ohitse. Kävin Hairlekiinissa ruikuttamassa oranssinkirjavaa pehkoani ja siellä sitten suositeltiin Crestolin sävyttävää tehohoitoa. Myyjä suositteli luonnonruskeaa, jos minua ei haittaa että sävy tummentuu (ei todellakaan!). Äsken pidin noin 25-30 minuuttia tuota tehohoitoa hiuksissa ja en olisi koskaan uskonut kuinka hyvin se väri tarttuu! Pysyvyydestä en sitten osaa sanoa mitään, mutta tuubiin jäi vielä kiitettävästi väriä ylläpitoon ja pari purkkia ajattelin vielä jemmaan säilöä, jos tämä ei pysyvyydeltään ole ihan onneton. Jatkossa hiuksiin pistetään ainoastaan ruskeita tehohoitoja sekä kevyitä sävytteitä. Ei enää vaalennuksia ja taidan kiertää marketin kestovärit kaukaa ennen kuin on tarvetta harmaiden peittoon.

Ei enää hairahduksia tutusta ja turvallisesta ruskeasta, kiitos. Kun tämän lupauksen muistaa seuraavalla kerralla kun Rachel-hiusväri alkaa taas himottamaan.
Kyllä se siitä, koska aina se siitä

Poissa tjj

• Haiven
  • *
« Vastaus #694 : 16.09.10 - klo:00:33 »
Auttakaa! mulla on semmoinen ongelma, että kun yritän taittaa keltaisuutta sinertävällä hopeashampoolla niin tulos on vihreä. tietenkin se on ymmärrettävää koska keltainen+sininenhän tosiaan on vihreä. Olen käyttänyt Lorealin silver glossia. Onko jollakin suositella siis mahdollisimman punaviolettia hopeashampoota, jos se ei muuttaisi väriä niin vihreäksi?

LP_Alice

• Vieras
« Vastaus #695 : 20.09.10 - klo:18:44 »
Voi apua mun kanssa. Nyt kun vihdoinkin olen saanut himoamani ruskeanmustat hiukset, joihin vielä viikko sitten olin niin rakastunut, niin enköhän ala tuota kultablondia taas kaipailemaan. ::) Eihän tästä tule nyt yhtään mitään kun aina haluan toista väriä kuin mitä mulla on. Periaatteessahan tässä ei vielä paljon väriä ole ehtinyt kerrostua, joten pari värinpoistoa saattaisi riittää. Mutta jos nyt kuitenkin pysyisin niistä väreistä erossa.

Mä olen kävelevä hiusvärikatastrofi. >:(

Poissa Hallonnikas

• Tukkaguru
« Vastaus #696 : 03.10.10 - klo:18:39 »
Nyt taas tuskastuttaa niin kovin tämä oman värin kasvattaminen. Himottaisi leikkiä väreillä, kun tällä hetkellä ja tällä tukanmitalla näytän ihan tädiltäni. Lukuunottamatta sitä että en ole yhtä ryppyinen, ja että tädillä ei ole koskaan ollut oranssihtavia latvoja... ;D Se, että idea tähänkin kokeiluun lähti ihan vaan vitsistä, ei ainakaan helpota värjäyshimoa. Olen kyllä todennut, että päänahka ei oikeasti kestä hapetteellisia värejä. Mahtavan kutinan saa aikaan monesti myös suoravärit...
Nyt olenkin fiksuna tyttönä keksinyt sen että voisin raidoittaa tukkaani vallan mainiosti, koska raitaväriähän ei laiteta päänahkaan asti, enkä myöskään värjäytyisi kokonaan ellen tahdo. Latvassa tiukasti istuva hennajämä ei vaan oikeen rohkaise yrittämään edes raitoja, viime keväinen kampaajan laittama tuhkainen kevytväri ainakin lähti liukkaasti tiehensä latvoista. Tosin tuon operaation jälkeen tukka on kokenut monen monta pesua ja henna on varmasti jonkin verran kulunut.

Iso ongelma tulisikin siitä mitä väriä mun päähäni raidoilla sitten laitettaisiin, koska tosiaan 10cm on omanväristä juurikasvua, ja loput melkein kainalomittaisesta tukastani on sitten sellaista vaaleaa oranssihtavanruskeaa. ::) Mieli tekisi jossain vaiheessa kokeilla vaaleampaa väriä (oma n. 7 asteinen tuhkainen), mutta eihän hennaa saa millään vaaleammaksi. Pitäisiköhän sitä kokeilla sitten omaa väriä piirun verran tummempaa ja tuhkaista, ainakin raitoina tonne muun sekamelskan joukkoon? Jos ei sitten vaikka niin kovin sapettaisi tämä vaihe...

Onneksi tukka on kerrostettu, ja päälimmäiset kerrokset on jo melkein puoliksi omanväriset... Valitettavasti positiivisen ajattelun yrittäminen ei näissä tukka-asioissa oikein tunnu toimivan.
1bFii. Omanvärinen, hartioille yltävä tukka epämääräisessä kasvatusvaiheessa. Kiukkuileva päänahka. Shampoopalojen kokeilua.

Poissa Lucine

• Tukkaguru
« Vastaus #697 : 04.10.10 - klo:21:49 »
Mua himottais taas tummempi tukka...tällä hetkellä on siis vaalennetut, lievästi kellertävät jotka vaatis tyvikasvun vaalentamista ja yleistä hopeatuotteiden käyttöä.  :-\  Tukka kuitenkin yllättäen tykkää hallaa jokaisesta vaalennuksesta, ja on ihan ohut liru. 
Mulle kuitenkin sopii vaalea, ja oon melko varma että jos tummennan nyt niin haluan kuitenkin jossain välissä taas vaaleaksi, ja sitten on kunnon blondausrumba taas edessä.
Pitäisiköhän kokeilla vaan jotain raitoja nyt, mahtaako vaaleaan tukkaan edes sopia tummanvaaleat/vaaleanruskeat raidat vai olisiko ihan hoopon näköistä? Pitää yrittää etsiä jotain inspiraatiokuvia vielä.

Poissa maxine

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #698 : 16.10.10 - klo:17:22 »
Olen uusi jäsen ja päätin nyt kysyä hieman neuvoa kriisiini. Olen siis käynyt jo viiteen otteeseen eri kampaajilla vaalennuttamassa hiuksiani ja kukaan heistä ei ole onnistunut saamaan keltaisuutta/oranssisuutta hiuksistani pois. Tänään sitten olin viimeisimmän kerran kampaajalla joka onnistui kylmentämään hiussävyni mutta nyt hiukseni ovat sitten harmaat  :'( tummusaste on ihan hyvä eli sellainen tummanvaalea mutta siis ihan liian harmaa vaikka todella kylmän sävyn halusin. Keltaisuuskin paistaa ihan pikkasen alta. Olisiko kenelläkään mitään vinkkejä mitä mun kannattaisi nyt tehdä? Ihan on toivo mennyt että saako näistä hiuksista nyt koskaan sellaisia tuhkaisia tummanvaaleita ilman jotakin ylimääräistä lämmintä tai liian harmaata vivahdetta...toimiiko esim Goldwellin 6A vaahto?

LP_Alice

• Vieras
« Vastaus #699 : 16.10.10 - klo:18:18 »
^Jos tuo harmaus häiritsee sinua niin voin lohdutukseksi sanoa, että se katoaa kyllä aika lujaa vauhtia hiuksista pesujen myötä. :) Nimimerkillä joskus mummonharmaat hiukset joista tuli kuitenkin taas keltaiset n. viikon värisuojattoman shampoon käytön jälkeen. Todennäköisesti alkaa sinullakin jossain vaiheessa tuo keltainen taas tuolta paistamaan, mutta sen taittoon on kyllä keinot keksitty. :D

Tässä on pari topicia jotka varmaan toisivat apua ongelmallesi:

http://www.juurikasvu.org/smf/index.php?topic=277.0

http://www.juurikasvu.org/smf/index.php?topic=972.0

Poissa maxine

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #700 : 16.10.10 - klo:20:25 »
Voi ei...ja mä luulin että astetta tummemmalla kestovärillä saisi keltaisuuden piiloon kokonaan. Mä olen jo kokeillut tähän päähän Matrixin hopeashampoota (reilut muhitukset), crestolin suoraväriä vaaleabeigenruskea (liian punertava lopputulos), Revlon professionalin suoraväriä sävyssä pastellibeige (liian punertavat), Goldwellin 10v föönaamalla taittoi hiukan viileämmäksi mutta keltaisethan ne silti olivat..KC:n hopeamaskia kokeilin kans ja ei sekään keltaisuutta kokonaan taita. Onkohan se niin että tummanvaaleisiin eli 6-8 asteisiin hiuksiin noi aineet ei vaikuta? Rahatkaan ei enää riitä kampaamoissa juoksemiseen ja kun ei ne sielläkään ole onnistunu vaikka olen ihan kaupungin parhaimmat paikat käynyt läpi. Apua!

LP_Alice

• Vieras
« Vastaus #701 : 16.10.10 - klo:20:57 »
^Periaatteessahan se taittaminen on vaikeampaa jos väri on tummempi, niinkuin jo arvelit. :-\ Kyllähän sen saa peitettyä tummemmalla värillä, mutta olen kyllä itsekin saanut 6 asteen ruskeaa taitettua ihan sinisellä/liilalla suoravärillä. :) Sitä kun laitta tuhdin lorauksen hoitoaineeseen ja antaa vaikuttaa esim. tunnin, niin johan alkaa keltaisuus/oranssisuus taittumaan. Mutta jos sinua ei haittaa vetää hiukset tummemman värisiksi, niin sehän on tietysti vähemmän vaivaa vaativa homma kun ei joka viikko tarvi värejä muhitella päässä.

Poissa tiikeri

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #702 : 18.10.10 - klo:12:11 »
Tukkani on lyhyt (pisimmät hiukse n. 10cm) ja kuiva. Olen värjäillyt jo pitkään tukkaani Lorelalin 4 asteisella ruskealla http://www.lorealparis.fi/_fi/_fi/products/product-sheet.aspx?code=HCo6_4 No nyt teki mieli pääsätä hitusen lähemmäksi omaa väriäni joten päätin tehdä värin poiston ja laittaa päälle tämän http://www.lorealparis.fi/_fi/_fi/products/product-sheet.aspx?code=HCo6_6. Ensin levitin carnierin värinpoiston muualle kun juuren, 20 minuutin vaikutus, aine vielä juureen 10 minuutiksi ja huuhtelu. Täsä välissä muhittelin 30min Mill Creekin keratiini hoitoaineella. Sitten väri 35min pässä sen jälkeen  huuhtelu ja 15 min O&H muhitus.Huutelu, kuivaus ja tadaa: Tukkani on ORANSSI  :o

Ihan hauska väri sinänsä ja aika tasainen paitsi että juuri jäi aika vaaleaksi. suurin piirtein tälläinen: http://www.lorealparis.fi/_fi/_fi/products/product-sheet.aspx?code=HCo13_5 Mitähän nyt sitten keskisi haluaisin saada tukkaani aavistuksen enemmän ruskeaksi kuin kupariseksi ja tietysti ylläpitää väriä. Toista hapete värjäystä en voi tehdä sillä ennestään kärsinyt tukkani tippuu seuraavaksi päästä. MIkähän olisi vastaus? Ellu? Tai mikä eniten itseäni kiinnostaisi olis noi KC colormaskit jos tilaisi vaikka tuon cacaon ja curryn ja miksaiis esim suhteella 2:1? Muita ideoita?

Mies saa kyllä varmaan slaagin kun tulee kotiin se kun sanoi lähteissä et muuten sama kunhan ei tuu blondi eikä oranssi..  ;D
Olkamittainen hennattu paksu, kuivahko ja taipuisa tukka. Kasvatus käynnissä.

judy

• Vieras
« Vastaus #703 : 22.10.10 - klo:12:57 »
Apuuuuva!!! Tos avatar kuvas on tosiaan aika lähel mun unelmaväriset hiukset mul. Laitoin punasiks värjättyjen hiusten päälle wella viva violetin vaahdon. Se lähti jo ekas pesus pois..Ei siin mittää mutku tänää päätin tehä saman operaation vähä "tehokkaammin". Annoin olla vaahon pääs vaikka kuinka kauan ja lämmös viel...:( Moon nii tyhymä!!!Mul tuli tummanruskeet hiukset. :o Viiminen väri mitä haluan on ruskee!! No mä sit ku tän vaahonhan pitäis lähtee pois aika nopeesti pestessä. Mä pesin putkeen kolme kertaa syväputsaril paniikis. Ny on viel märät hiukset mut kyl näyttää nii tummilt että....:(
Siis mitä vattua mää nyt sit seuraavaks teen? :(  Idiksii? Nää on nii huonos kunnoski ettei kyl voi alkaa värei poisteleen kemiallisesti...
Voi sitä olla nii pölijä ihiminen.

Poissa Salamanteri

• HAIRahtanut
  • 2b/2c/3a M ii
« Vastaus #704 : 22.10.10 - klo:13:01 »
judy, laita syväpuhdistavaa huksiin reilusti, peitä kelmulla tai jollakin ja anna vaikuttaa tunti. Sit tehohoidot päälle. Itselläni toimii todella tehokkaasti vaahtoväreihin tämä.
Luonnonkihara 7-8-asteinen käsittelemätön hiuksisto, kasvatus käynnissä. Nyt lyhyt polkka, tavoitteena solisluumitta. Pääasiassa käytössä luonnonkosmetiikkaa.