Kirjoittaja Aihe: Värikriisi :/  (Luettu 687265 kertaa)

Poissa Belle

• Tukkaguru
Vs: Värikriisi :/
« Vastaus #735 : 12.01.11 - klo:15:30 »
Kriisiydyin tänään jumppatunnilla, kun näin itseni salin kokovartalopeilistä. Olen järkyttävän kalpea ja riutuneen näköinen ja mulla on lähes musta tukka  :o. Värinvaihdosta olen miettinyt jo pitemmän aikaa ja nyt todellakin saa mustanruskea riittää. Miten hiukset on päässeetkin  salavihkaa näin tummiksi. Nyt ensiavuksi äkkiä raitoja kehiin ja haalistelun kautta sitten vaaleampaa ruskeaa tai punertavaa...

Poissa WilloTheWisp

• HAIRahtanut
« Vastaus #736 : 14.01.11 - klo:22:48 »
Tekisi niiiiin mieli, tehnyt jo itseasiassa pidemmän aikaa, värjätä hiukset sinimustiksi  <3 niin, että sininen erottuisi selvästi. Mutta voi tätä tuskaa, kun punaista suoraväriä on jäljellä vielä muutamaan värjäyskertaan ja vasta sain puolen vuoden juurikasvun vaalennettua ja päälle laitettua punaisen sekoituksen, mikä (valitettavasti) on ihan mukavan värinen.

Komento takas, juuri kun pääsin sanomasta miten nyt on kiva väri. Parin pesun jälkeen tämä valkaistu juurikasvu näyttääkin aivan liian kulahtaneelta pinkiltä minun silmiini!  :-\ epäilen, että vaalennus jäi sittenkin liian keltaiseksi. Hyvä se on nyt huomata.... en varmana valkaise uudestaan, en jaksa ja tiedä mitä siitä sitten tulee kun on punaista suoraväriä jo päällä kuitenkin. Eli eikun jotain punaista päälle enemmän vaan.

Poissa julietjones

• HAIRahtanut
  • Elämässä tarvitaan rockia, korkoja ja hajuvesiä.
« Vastaus #737 : 16.01.11 - klo:17:08 »
Äh. Täällä oltaisiin taas kriiseilemässä kotona. Olen kokeillut päähäni kaikkea mahdollista väriä. Kuulemma kaikki myös käyvät (itse en tosin allekirjoita asiaa tipunkeltaisen/oranssin suhteen  :3).

Yritin allergian/päänahan kiristelyn takia sitkeästi kasvattaa omaa n. 8-9-asteista maantietä takaisin ja "löysin" kasvivärit. Hennailin jonkun kerran, totesin ettei sävy käy minulle (lämmin sävy riiteli naaman värin kanssa). Jossain vaiheessa kokeilin Logonan kasvivärejä joista joku tumma jumahti latvoihin mustaksi. Se yllättäen kävikin hyvin josta riemastuneena (musta oli vielä testailematta) ajattelin testata ihan kestovärimustaa. No, menihän se mustaksi ja näytti hienolta mutta päänahka ei taaskaan tykännyt siitä.

Nyt kokeilin henna/indigo-käsittelyä jossa vierähti koko päivä, ensin kolme tuntia henna päässä (vie muuten hyvin väriä) ja sitten indigo 1,5 tuntia. No joo, mutta lopputulos on se että juuret on punaruskeat ja loppu pehko ehkä ruskea/tummahko. Mustaa ei ole nähnytkään.

Saako indigokäsittelyllä oikeasti mustaa, mites Sante/Logona/joku muu kasviväri? Herbatintia mietin, se voisi olla kuitenkin päänahalle parempi kuin kestovärit/sävytteet. Suoraväriäkin testasin, se ei riitä peittämään juurta.

Äh. Jos ei tätä pehkoa saa ilman kestovärejä ja hapetteita mustaksi niin pitääkö se turhauttava hiustenkasvatus omaan väriin aloittaa jälleen... Oma väri on kyllä aika tylsä ja tiedän että parin - kolmen juurikasvusentin jälkeen käsi käy taas hiusvärien kimppuun.

Eli kommentteja pyytäisin kauniisti, onko suht vaaleaan juureen mahdollista saada kertakäsittelyllä kasviväreillä mustaa vai onko ainoa mahdollisuus kestovärit/hapetteelliset värit?
1b F ii. Lähestulkoon kaikki hiusvärit testattu, päädytty mustanruskeaan. Pitkäaikaiset suosikit: XZ-sarja, Joico K-Pak rekku + IH, Poly Color musta. Kasvatus takaisin pitkäksi käynnissä, nyt rikottu olkapäämitta.

Poissa Manna

• Tukkaguru
« Vastaus #738 : 17.01.11 - klo:21:14 »
Nyt vaan hirvittää, että menenkö tuhomaan tukkani tässä operaatiossa tyystin? Haluaisin värin olevan viileän ruskea, lisäksi joitain raitoja, ilman punaisuutta. Mitenköhän muutos onnistuisi? Värinpoisto kun on mielettömän rankka operaatio.

Hauska lukea näitä vanhoja viestejä vuosien takaa - tukka on tosiaan nyt vaaleampi, mutta se punaisuus tunkee nyt esiin ja mun pitäisi jollain tavalla saada sitä häivytettyä.... Kampaajani huomasi lauantaina, että vaaleammat raitakohdat olivat latvoista vähän vihertävät :o No, ehkä tuo hopeashampoo hoitaa sen vihreyden pois, mutta millä saan sen punaisen vivahteen hiuksistani pois, se onkin sitten oma lukunsa?
That’s the thing about life; It is fragile, precious and unpredictable and each day is a gift, not a given right.

Poissa Sinimusta

• Tukkaguru
« Vastaus #739 : 18.01.11 - klo:10:24 »
Mulla on taas värikriisi...  ;D Mikä ei kyllä ole mikään yllätys, kun kyllästyn niin helposti.
Minusta minulla on hieman kellertävä todella vaalea iho (versisuonet kyllä kuultaa läpi selvästi sinisenä) ja en osaa päättää mikä tähän nyt oikein sopii. Juuri kun sain tämän vaivalla oranssiksi niin en tiedä onko tämä nyt sitten hyvä  ::)

Edit: Minua on houkutellut joko joku lämmin vaalea (strawberry blonde tjn.) tai sitten tummempi.

Edit2: Oma luonnollinen väri minulla (muistaakseni, en ole nähnyt sitä sitten ala-asteen  ;D) on tuhkanruskea.
« Viimeksi muokattu: 18.01.11 - klo:11:06 kirjoittanut Sinimusta »

Poissa Mustakuu

• HAIRahtanut
  • Paranoiatar
« Vastaus #740 : 18.01.11 - klo:10:28 »
Mulla meinaa vähän olla tällaista ilmassa, oon päättänyt, että kun hiuksiston lyhyt puoli kasvaa edes vähän polkaksi kutsuttavaksi, niin vedän tukan punaiseksi ja leikkautan pörröpolkka-hässäkän. Mutta kun tuossa kasvussa kestää! Pitänee ottaa lisäravinteet käyttöön kun ei malta ei jaksa..
1a Fi Punaiset, matkalla kohti BSL. Ainainen kosteutus päällä. <br />Iho herkkä, kesällä rasvoittuva, pintakuiva sekaiho.

Poissa Belle

• Tukkaguru
« Vastaus #741 : 18.01.11 - klo:13:42 »
Saako indigokäsittelyllä oikeasti mustaa, mites Sante/Logona/joku muu kasviväri? Herbatintia mietin, se voisi olla kuitenkin päänahalle parempi kuin kestovärit/sävytteet. Suoraväriäkin testasin, se ei riitä peittämään juurta.

Mulla on kokemusta vain Santen mustasta. Se ei ainakaan tarttunut minulla 7-asteiseen omaan tyvikasvuun lainkaan, latvoihin ja pituuksiin pinttyikin sitten siihen malliin, ettei edes raita-aineella saanut vaalenemaan kuin pari astetta! En ole koskaan muitakaan Santen sävyjä saanut tarttumaan tyveen. Eli siihen ei kannata ainakaan rahojaan tuhlata.

Hennailijat osaavat varmaan kertoa paremmin, olisiko indigosta tyven peittoon. Tosiaan onhan se aika karu näky, kun tyvestä pukkaa reilusti vaaleampaa ja muu osa hiuksista on ihan mustaa.

Poissa julietjones

• HAIRahtanut
« Vastaus #742 : 18.01.11 - klo:14:16 »
Lainaus
Tosiaan onhan se aika karu näky, kun tyvestä pukkaa reilusti vaaleampaa ja muu osa hiuksista on ihan mustaa.

No juu, sitä odotellessa.  ;D Tällä hetkellä latvat on tummaa (lähes musta) ja juuret sellaista punaruskeaa. Eipä näytä hyvältä nytkään. Kohta kun tuohon lykkää vielä vaalean kasi-ysiasteisen juurikasvun niin morjens...

Äh. kai sitä pitää vaan yrittää sinnitellä niin että muutama sentti juurikasvua on ja marssia sitten kampaajalle ja kysyä onko jotain tehtävissä vai pitääkö pätkäistä tukka lyhyeksi. Tyhmästä päästä kärsii näemmä, on tullut ilmeisesti tarpeeksi värjättyä kun ei päänahka kestä enää.  :#
1b F ii. Lähestulkoon kaikki hiusvärit testattu, päädytty mustanruskeaan. Pitkäaikaiset suosikit: XZ-sarja, Joico K-Pak rekku + IH, Poly Color musta. Kasvatus takaisin pitkäksi käynnissä, nyt rikottu olkapäämitta.

ainokainen

• Vieras
« Vastaus #743 : 18.01.11 - klo:16:58 »
Julietjonesille: Mä en ole koskaan onnistunut saamaan indigoa tarttumaan tyveen. Ja tosiaan tuo Santen musta ei ole mustaa nähnytkään. (Siis itse asiassahan se on pelkkää indigioa, eli jollekin se voi tarttua, mulla ei.)

Pituuksiin voi saada aika kestävää mustaa indigolla, kun käsittelyjä tekee useamman. Mutta tämä vatii todellakin monta käsittelyä. Mulla on myös sellainen kutina, että kuivaan ja käsiteltyyn hiukseen tuo indigo saattaa iskeä kiinni aika kovaa. Mutta liukkaaseen tyveen ei. Näin siis mulla.

Poissa julietjones

• HAIRahtanut
« Vastaus #744 : 18.01.11 - klo:18:50 »
Äh, alkaa vaikuttaa siltä ettei ilman kestoväriä mustaa oikein meinaa saada tyveen ainakaan... Ja kun on perfektionisti niin ei kestä katsella eriväristä tyveä.   :( No, sit ei auta kuin kasvatella. Elän toivossa että tukka kasvaa nopeammin kun sitä ei värjäile. Aika näyttää milloin kärvähtääpi käpyvärkit.  ;D

Kiitos kommenteista. :)

Poissa Sinimusta

• Tukkaguru
« Vastaus #745 : 19.01.11 - klo:11:28 »
Tuossa aikasemmin vikisin, että olen kyllästynyt (taas) tähän väriin. Nyt sitten pengoin arkistojen kätköistä kaikki mahdolliset värit mitä löysin.

*kuvat poistettu*

Eli ehdotuksia väristä otetaan vastaan  ;D
« Viimeksi muokattu: 24.01.11 - klo:10:27 kirjoittanut Sinimusta »

Poissa Inotti

• HAIRahtanut
« Vastaus #746 : 19.01.11 - klo:11:49 »
Sinimusta: Mun mielestä juuri tuo tämänhetkinen oranssi on kaikkein paras!  Myöskin tuo 2010 punainen on on minun silmääni todella kiva.  :D
hiukset: 1bFii Hiuskriisi<br />Hiusmittauksia

Poissa octagon

• HAIRahtanut
« Vastaus #747 : 19.01.11 - klo:14:09 »
Minusta sinimustalla oranssi, tummanpunainen ja musta näyttivät kaikki hyviltä, viininpunainen ja punainen ei ehkä niin hyviltä.

Poissa Sinimusta

• Tukkaguru
« Vastaus #748 : 19.01.11 - klo:14:13 »
^Viime aikoina tullut kateltua kaikkia kellä on hieno musta tukka, joten ei ainakaan helpota tuskaa  ;D En vain haluaisi palati siihen, kun siitä on vaikea päästä eroon ja juuri olen siitä päässyt.

Poissa Hallonnikas

• Tukkaguru
« Vastaus #749 : 19.01.11 - klo:14:31 »
Mun ehdoton suosikkini on tummanpunainen!
1bFii. Omanvärinen, hartioille yltävä tukka epämääräisessä kasvatusvaiheessa. Kiukkuileva päänahka. Shampoopalojen kokeilua.