Äh. Täällä oltaisiin taas kriiseilemässä kotona. Olen kokeillut päähäni kaikkea mahdollista väriä. Kuulemma kaikki myös käyvät (itse en tosin allekirjoita asiaa tipunkeltaisen/oranssin suhteen

).
Yritin allergian/päänahan kiristelyn takia sitkeästi kasvattaa omaa n. 8-9-asteista maantietä takaisin ja "löysin" kasvivärit. Hennailin jonkun kerran, totesin ettei sävy käy minulle (lämmin sävy riiteli naaman värin kanssa). Jossain vaiheessa kokeilin Logonan kasvivärejä joista joku tumma jumahti latvoihin mustaksi. Se yllättäen kävikin hyvin josta riemastuneena (musta oli vielä testailematta) ajattelin testata ihan kestovärimustaa. No, menihän se mustaksi ja näytti hienolta mutta päänahka ei taaskaan tykännyt siitä.
Nyt kokeilin henna/indigo-käsittelyä jossa vierähti koko päivä, ensin kolme tuntia henna päässä (vie muuten hyvin väriä) ja sitten indigo 1,5 tuntia. No joo, mutta lopputulos on se että juuret on punaruskeat ja loppu pehko ehkä ruskea/tummahko. Mustaa ei ole nähnytkään.
Saako indigokäsittelyllä oikeasti mustaa, mites Sante/Logona/joku muu kasviväri? Herbatintia mietin, se voisi olla kuitenkin päänahalle parempi kuin kestovärit/sävytteet. Suoraväriäkin testasin, se ei riitä peittämään juurta.
Äh. Jos ei tätä pehkoa saa ilman kestovärejä ja hapetteita mustaksi niin pitääkö se turhauttava hiustenkasvatus omaan väriin aloittaa jälleen... Oma väri on kyllä aika tylsä ja tiedän että parin - kolmen juurikasvusentin jälkeen käsi käy taas hiusvärien kimppuun.
Eli
kommentteja pyytäisin kauniisti, onko suht vaaleaan juureen mahdollista saada kertakäsittelyllä kasviväreillä mustaa vai onko ainoa mahdollisuus kestovärit/hapetteelliset värit?