Kirjoittaja Aihe: Värikriisi :/  (Luettu 686255 kertaa)

Poissa Sinimusta

• Tukkaguru
Vs: Värikriisi :/
« Vastaus #765 : 24.01.11 - klo:10:27 »
^Kiitos  :) Minustakin oranssi on kiva väri, mutta ei ehkä kuitenkaan se minun juttuni. Joskus muonoin kokeilin vaaleata ja siinä viihdyin ehkä kaksi kuukautta... iho näytti punaiselta ja kaikki virheet korostuivat  :P

Edit: Kuvat poistettu. Kiitoksia vastanneille.

Edit2: Tapani mukaisesti, en jaksanut sen kummemmin asiaa harkita, vaikka sitä mietinkin. EIlen hain Anttilasta Poly Color:in mustan sävyteshamppoon ja laitoin sen alapuolen hiuksiin  ;D Hyvin onnistui vaikka pelkäsinkin. Otsatukkaan olisi voinut mennä vähemmän mustaa, mutta sivuotsatukkana näyttää hyvältä (siihen se olisi nyt tarkoituskin kasvattaa).
« Viimeksi muokattu: 26.01.11 - klo:09:12 kirjoittanut Sinimusta »

Poissa eivor

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #766 : 13.02.11 - klo:09:25 »
Oijoi, kriisiä pukkaa ja syytän siitä lähestyvää kevättä. Olen ollut aika rauhassa värjäilyjen suhteen noin vuoden ajan... Vuodenvaihteessa värjäsin noin 4-asteiset ruskeiksi värjätyt hiukset Casting Creme Glossin samettisella eebenpuu-sävyllä.
No aika mustahan siitä tuli, mutta onneksi on haalistunut selvästi tummanruskeaksi. Haalistus taitaa kuitenkin jatkua järeämmillä aseilla, haluaisin ehkä jopa johonkin keskiruskeaan takaisin.
On tää kyllä ihmeellistä miten sitä jaksaa veivata ees taas tumman ja vaalean välillä. Onneksi ei sentään nyt toistaseks vielä himota ihan vaalea, en ehkä jaksaisi sitä enää. Mutta enpä voi sanoa mitään varmaksi :D Näiden lukuisten kokeilujen jälkeen olen kuitenkin tullut siihen tulokseen että parhaiten minulle sopii se selkeä keskiruskea tai tummanvaalea. Liian tumma mikä nytkin päässä on, tekee jotenkin liian kovan näköiseksi...tai jotan sellasta. Vaikkakin pitkä, kiiltävä tumma tukka on aivan upea näky! Voihan kriisi.
Ehkä mä lähden pikkuhiljaa vaalenemaan. Mutta en liian pitkälle ;)

Poissa QueenOfWinter

• HAIRahtanut
« Vastaus #767 : 28.02.11 - klo:15:39 »
Kriisi! En tieda minka savyiseksi varjaisin hiukseni, viihdyn parhaiten punapaana, mutta savy on hukassa. Tykkaan ihan hirveasti esim True bloodin Jessican hiustenvarista, mutta miten sellaisen saa?

Poissa Jenni.

• Tukkaguru
« Vastaus #768 : 06.03.11 - klo:14:51 »
Mun pitäisi tässä ensi viikolla värjätä hiukseni. Tukkani on aina ollut jonkun ruskean sävyinen, monesti aika paljon punaiseen taittava. Avo haluaisi mun tukkani punaiseksi ja itseasiassa kyllä se muakin on aina houkutellut. Mä en vain siltikään tiedä "uskallanko" niin tehdä.. ::) ;D Musta vain jotenkin tuntuu ettei se mulle sovi.. Tiedä siitä sitten. Avo lupasi värjäyksen hoitaa, värinpoistot ja itse värjäyksen. On siis tehnyt sitä ennenkin.
Kukaan ei huijaa, kaikki vain muuttavat sääntöjä.

Poissa wilma

• Tukkaguru
« Vastaus #769 : 07.03.11 - klo:09:31 »
^ Rohkeesti vaan!  ;)

Mun on pakko tulla kriiseilemään. Nopeasti kiteytettynä : Mä olen ollut monen monta vuotta kirkas punapää. Kyllästyin ja halusin neutraalimman mutta silti kirkkaan värin ja haalistelujen ja värjäysten kautta lopputulokseksi tuli sellainen kuparinoranssiväri, mitä esim. täykkäreiden breellä on.

No. Juurikasvua on peukalon mittainen läntti ja se pitää värjätä. Kaupasta ei löydy sitä juuri oikeaa väriä, ei mistään. Hermostun ja otan suutuspäissäni monta astetta tummemman, ruskean värin. Tukka värjättiin eilen ja mulla on tosi ristiriitaiset tunteet. Suututtaa kun ns. menetin sen mun unelmavärin. Vaalea kupari sopi mulle tosi hyvin, näytti tosi hyvältä mun vaalean ihon kanssa ja juurikasvu maastoutui yllättävän hyvin sinne sekaan.
Tukka on nyt siis tummanoranssi ja liian tumma juuri kun olin tottunut siihen vaaleaan. Toisaalta tää on kyllä ihan kiva, varsinkin kun tein raidat siinä värjäyksen yhteydessä ja ne on vaaleammat. Tiedän että tämä haalistuu tästä vähän ja  vaaleallakuparilla suoravärillä tästä tulee vielä kivempi.

Silti.. Mur!  ;D
Eiköhän tää tästä kun totun tähän. Pääasia on että tukka on kuitenkin oranssi, vaikka ei enää olekkaan sellainen kirkasoranssi vaan nyt on selvästi ruskea joka taittaa vain oranssiin.  Ristiriitaista mutta peiliin katsominen tuntuu oudolta kun näyttää jotenkin aivan erilaiselta vaikka loppupeleissä ei se muutos niin kamalan suuri ollut, vaaleasta kuparista tummaan kupariin.

Poissa Belle

• Tukkaguru
« Vastaus #770 : 07.03.11 - klo:10:35 »
Pieleen meni yritys mustanruskeasta punaiseen. B4-käsittely onnistui ja hiukset haaleni mukavasti noin 6-tasoisiksi. Annoin olla sellaisenaan yhden pesuvälin, mutta koska hiukset oli niin epätasaisen väriset niin laitoin äskettäin Elean vaaleaa kuparia päälle (laimensin hapetetta reilusti). Vetäisi ihan tummaksi luumuksi eli ainoa muutos viikon takaiseen tummanruskeaan on hienoinen punertava vivahde  ::).

Kauhea läträäminen lähestulkoon tyhjän takia. Taitaa olla turha toivo että  pahin tummuus irtoaisi pesussa? Mulla ei mene järkeen miten vaalea kupari voi kiskaista 4-5-tason luumuksi, mutta ilmeisesti nämä jännät lopputulokset voi olla mahdollisia B4:n jälkeen.

QuuenofWinter: mun silmään Truebloodin Jessicalla on vaalea kuparihtava sävy olisiko joku 7.45. Ihana porkkanansävy todellakin.

Poissa Tintu

• Tukkaguru
« Vastaus #771 : 07.03.11 - klo:15:32 »
Queenofwinter: Loreal Preference 7.40 Pure paprika päähän ja avot! Jessica-tukka ;)

Edit: Vetäisee ensin pikemminkin oranssiksi, mutta pehmenee pian kupariseksi.

Poissa tnn

• HAIRahtanut
« Vastaus #772 : 07.03.11 - klo:17:54 »
Eih, toivoin ettei minun tarvitsisi ikinä tulla kriiseilemään tänne. Tykkään tukastani, se on vyötärömittainen ja kirkkaanpunainen, eikä se ole juuri koskaan kulahtanut. Viimeisen 4-5 vuoden ajan olen värjäillyt sitä Elumenilla ja erinäisillä suoraväreillä ja satunnaisesti juurikasvun kestovärillä. Kerran tänä aikana olen hairahtanut ja värjännyt hiukset mustiksi, joka oli virhe. Tämä sitten poistettiin parilla värinpoistolla ja kuinka ollakaan, juuret blondautuivat 10 cm matkalta lähes täysin, mutta tukka oli korvista vyötärölle edelleen kirkkaan punainen. Eli pinttynyt on..

Nyt sitten haaveilen vaaleanruskeasta tukasta vaaleammilla raidoilla, koska olen niin kovin kyllästynyt tähän punaiseen. Lisäksi jatkuva kylppärin peseminen punaisesta väristä kyllästyttää.. On kyllä kivaa kun ihmiset kehuvat tukan väriä ja pituutta usein ja kaiken lisäksi onhan tämä jo osa minuakin, jotenkin tämä väri tuo turvallisuuden tunnetta. Onhan se myös persoonallinen. En tiedä mitä tekisin, tulee olemaan ihan järkyttävä operaatio hiusten kuntoa ajatellen jos meinaan näitä rueta vaalentamaan. On mulla pari purkkia Elumenin omaa värinpoistoa tallessa mutta voin vain kuvitella kuinka monta purkkia sitä tarvitseekaan hapetteellisena... Kaiken lisäksi tahtoisin mahdollisesta tulevasta väristä viileän, en punasävyistä.

No, mietin vielä. Jos teen jotain, teen sen vasta monen kuukauden päästä.. Pakko olla varma, ettei tule taas turhaan pilattua tukkaa.
1bMii, virallisella huijausmitalla 78 cm pitkä tukka. Vaalea, hieman sekavärinen kuontalo.

LP_Alice

• Vieras
« Vastaus #773 : 07.03.11 - klo:18:40 »
^Tulipahan mieleen, että jos sitä punaista haalisteltuasi yrittäisit taittaa loput vaikka elumenin vihreällä? Punainen ja vihreähän on se kuuluisa värikombo jos lapsi kysyy, että miten saadaan ruskeata... O:)

Dalla

• Vieras
« Vastaus #774 : 07.03.11 - klo:22:10 »
Mayday, mayday! Tarvitsen välitöntä apua hiusteni kanssa. Minulla on ensimmäistä kertaa värjätty hiukset ruskealla monen vuoden vaalennusrääkin jälkeen ja nyt väri on alkanut pahasti kulahtaa. Ruskea väri on liukunut pois ja erityisesti latvoista on alkanut paljastua vähän vaaleaa, muutenkin hiukset on ihan kummallisen väriset(!) jostain kohti jopa vähän punertavat. Olen kuitenkin nyt ollut värjäämättä jo kolme kuukautta, joten kohtuu hyvin se on pysynyt.
Vaihtoehtoja on 1) Uudelleen värjäys kampaamossa ruskealla kestovärillä
                          2) Ostan suoraväriä ja laitan päähän
                          3) Oma ehdotus

LP_Alice

• Vieras
« Vastaus #775 : 07.03.11 - klo:22:13 »
^Suosittelen sitä suoravärin laittamista. ;D Kestoväri kun tuppaa haalistumaan aika reippaasti vaalennetusta hiuksesta, joten sen värjääminen hapetteellisilla väreillä ei tee paljoa muuta kuin tuhoa hiusta entisestään.

Dalla

• Vieras
« Vastaus #776 : 07.03.11 - klo:23:28 »
Jeesjees, niin minäkin oon tässä funtsinu, että paras vaan yrittää olla värjäämättä ja kyllähän suoravärilläkin saa hyvän tuloksen.

Poissa QueenOfWinter

• HAIRahtanut
« Vastaus #777 : 08.03.11 - klo:18:14 »
Queenofwinter: Loreal Preference 7.40 Pure paprika päähän ja avot! Jessica-tukka ;)

Edit: Vetäisee ensin pikemminkin oranssiksi, mutta pehmenee pian kupariseksi.

Kiitos vinkista  :) Ongelmana on vain etta mista tuota varia saan, en tieda mika naita britteja vaivaa, mutta punaisia/kuparisia savyja ei hirveasti kaupoista loydy  ??? Osaisiko joku suositella jotain nettikauppaa mista tuota saisi? Asun siis Englannissa.

Poissa Tintu

• Tukkaguru
« Vastaus #778 : 08.03.11 - klo:21:11 »
^britit inhoavat punaista ja kuparista tukkaa, heillä on niin paljon luonnostaan punapigmenttiä ettei kukaan halua sitä korostaa :D Näin kampaajatuttuni ainakin sanoi, että Briteissä ollessaan ei kukaan KOSKAAN halua punaista, kaikki kavahtavat kauhusta heti kun ehdottaa ::)

Poissa QueenOfWinter

• HAIRahtanut
« Vastaus #779 : 11.03.11 - klo:16:05 »
^britit inhoavat punaista ja kuparista tukkaa, heillä on niin paljon luonnostaan punapigmenttiä ettei kukaan halua sitä korostaa :D Näin kampaajatuttuni ainakin sanoi, että Briteissä ollessaan ei kukaan KOSKAAN halua punaista, kaikki kavahtavat kauhusta heti kun ehdottaa ::)

Voi hyvinkin olla, viime vuonna ei nakynyt lainkaan punapaita, nyt on aika paljon sellaista tosi tummaa punaista, syytan siita Cheryl Colea. Kuitenkin, loytyi se varikin, jei, paasee testailemaan  ;D