Värikriisiä pukkaa täälläkin. Omat hiukset ovat n. 7-asteiset harmaanruskeat. Niitä olen sitten n. 2 vuoden ajan värjäillyt tummemmaksi aina mustasta punertavanruskeaan. Tällä hetkellä päässä ehkä n. 6 asteinen ruskea, melko neutraali, mutta auringossa punertaa voimakkaasti. Olen epätoivoinen, koska en vieläkään tiedä, mikä sävy tähän parhaiten sopisi. Punertava väri näyttää kauniilta ihoa vasten, mutta toisaalta keinotekoiselta, koska kulmakarvat ovat kylmänväriset. Tuhkaiset sävyt taas ainakin liian tummina saavat minut näyttämään sairaalta.
Viime kesänä aloin kasvattaa omaa väriä, mutta sorruin ostamaan väripaketin, koska hiukset eivät vain miellyttäneet omaa silmää. Kriisiä ei lainkaan parantanut, että poikaystävä halusi harmaansävyiset luonnolliset hiukseni takaisin, koska näytän kuulema hieman "keinotekoiselta". Aloitin sitten pari viikkoa sitten kasvattaa. Tällä hetkellä n. sentti omaa väriä näkyvissä. Kyllähän se harmaalta näyttää ja vähän kahden vaiheilla olen, vetäisinkö taas väriä juureen. Eilen muutaman kylmänsävyisen raidan, mikä hieman tasoitti värieroa punertavan värin ja harmahtavan juuren välillä. Tällä hetkellä ajatuksissa palata siihen omaan väriin, mihin sitten laittaisin muutamia hieman omaa väriä tummempia raitoja pikku hiljaa, sillä tavalla, ettei tuo juurikasvu muodostu niin ilkeäksi ongelmaksi.
Tulipa hieman sekava vuodatus. Miksei voisi olla vain luonnostaan niin kauniin väriset hiukset, ettei tarvitsisi sortua värjäyksiin? Ei ole elämä helppoa ei

.