Kirjoittaja Aihe: Värikriisi :/  (Luettu 729406 kertaa)

Poissa Tintu

• Tukkaguru
Vs: Värikriisi :/
« Vastaus #780 : 11.03.11 - klo:20:18 »
^Joo ja tosiaan ei kannata kavahtaa heti värjäyksen jälkeistä liekinoranssia :D Se pehmeentyy nopeasti ja itse vielä lisäsin kuparinhohtoa Colormaskin Mandarin-sävyllä.

Poissa Mustikka

• Yleisvalvoja
  • Tukkaguru
« Vastaus #781 : 19.03.11 - klo:22:50 »
Äääh, mun vanha värikriisi nostaa taas päätään. Mulla on ollut tummanruskea/musta tukka 10 vuotta ja alkaa vähän tuntua tylsältä. Haluan pitää hiukset edelleen tummina, mutta en mustina. Jotenkin tuo värien kerrostuminen vetää hiusten värin mustaksi vaikka värjään vain juurikasvun ja senkin aina 3-4 sävyisellä värillä. Ilmeisesti sitä väriä aina jotenkin leviää vähän pidemmälle ja kerrostuvat tummaksi. Yleensä mun juuret näyttääkin latvoja vaaleammalta. Tyytyväisin olisin tuossa 4 asteisessa, jossa näkyisi mukavasti hennasta tuleva punaisenoranssi vivahde. Mustassa se ei näy.

Olen tässä pohtinut, että miten pääsisin tuohon 4 asteeseen ja saisin pidettyä värini siinä. B4 vaalennusaine kuulostaa mielenkiintoiselta, mutta mun edellisten raitojen laiton tuloksena oli oranssivihreä ja latvoista murentuneet raidat. :-X Toisekseen en osaa päättää, että laittaako raitoja vai vaalentaisiko kerralla koko pään 1-2 astetta? Raidat olisi varmaan hiusystävällisempi vaihtoehto kuin koko pään käristys kerralla, mutta näyttääkö 1-2 astetta vaaleammat raidat kivoilta mustassa tukassa (en onnistunut löytämään yhtäkään kuvaa)? No valitsen kumman vain, niin miten saisi estettyä sen, ettei tukka kerrostu taas mustaksi?
Roses are red, Violets are blue. Some poems rhyme But this one doesn’t

Brunette4ver

• Vieras
« Vastaus #782 : 21.03.11 - klo:13:52 »
Värikriisiä pukkaa täälläkin. Omat hiukset ovat n. 7-asteiset harmaanruskeat. Niitä olen sitten n. 2 vuoden ajan värjäillyt tummemmaksi aina mustasta punertavanruskeaan. Tällä hetkellä päässä ehkä n. 6 asteinen ruskea, melko neutraali, mutta auringossa punertaa voimakkaasti. Olen epätoivoinen, koska en vieläkään tiedä, mikä sävy tähän parhaiten sopisi. Punertava väri näyttää kauniilta ihoa vasten, mutta toisaalta keinotekoiselta, koska kulmakarvat ovat kylmänväriset. Tuhkaiset sävyt taas ainakin liian tummina saavat minut näyttämään sairaalta.

Viime kesänä aloin kasvattaa omaa väriä, mutta sorruin ostamaan väripaketin, koska hiukset eivät vain miellyttäneet omaa silmää. Kriisiä ei lainkaan parantanut, että poikaystävä halusi harmaansävyiset luonnolliset hiukseni takaisin, koska näytän kuulema hieman "keinotekoiselta". Aloitin sitten pari viikkoa sitten kasvattaa. Tällä hetkellä n. sentti omaa väriä näkyvissä. Kyllähän se harmaalta näyttää ja vähän kahden vaiheilla olen, vetäisinkö taas väriä juureen. Eilen muutaman kylmänsävyisen raidan, mikä hieman tasoitti värieroa punertavan värin ja harmahtavan juuren välillä. Tällä hetkellä ajatuksissa palata siihen omaan väriin, mihin sitten laittaisin muutamia hieman omaa väriä tummempia raitoja pikku hiljaa, sillä tavalla, ettei tuo juurikasvu muodostu niin ilkeäksi ongelmaksi.

Tulipa hieman sekava vuodatus. Miksei voisi olla vain luonnostaan niin kauniin väriset hiukset, ettei tarvitsisi sortua värjäyksiin? Ei ole elämä helppoa ei :).

ainokainen

• Vieras
« Vastaus #783 : 21.03.11 - klo:14:08 »
Mulla on ihan sama tilanne kuin Mustikalla. Aina välillä olen tehnyt radikaalisti värinpoiston ja katunut sitä katkerasti, kun hiukset ovat murentuneet käsiin.
Yritän olla käyttämättä liian tummaa väriä kun värjään tyveä, mutta aina lopputulos kerrostuu mustaksi. Värjään vain juurikasvun, mutta siitä huolimatta sitä väriä aina jotenkin valuu myös pituuksiin. Kestoväriä on kuitenkin pakko käyttää kerran kuussa juuriin, sillä muuten tulee se ihana kalju-efekti... Ja jos käyttää liian mietoa väriä, se ei tartu. Jos taas käyttää tarpeeksi stydiä kestoväriä, se pysyy, pysyy ja pysyy.
Olenkin nyt yrittänyt totuttaa itseni suosiolla tähän mustaan, vaikka unelmavärini olisikin oikeastaan munakoisonvivahteinen tumma mahonki (jos ymmärrätte, mitä ajan takaa)  :-[

Poissa Mustikka

• Yleisvalvoja
  • Tukkaguru
« Vastaus #784 : 21.03.11 - klo:15:03 »
^Voih, olen tässä punninnut, että yrittääkö värinpoistolla alkaa vaalentamaan 1-2 astetta, mutta mitäpä iloa siitä on, jos juurikasvun värjäämisen myötä hiukset alkaa menemään taas mustiksi. Vai voikohan tuohon vaikuttaa hiusvärimerkillä? Olen melko uskollisesti käyttänyt Schwarzkopfin 10 minuutin hiusväriä, joka ilmeisesti on melko tuju tökötti, mutta toisaalta se on myös niitä harvoja värejä, jotka oikeasti värjää mun juurikasvun!

Poissa annnma

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #785 : 21.03.11 - klo:16:20 »
^ ja ^^: Kannattaisiko pelata aivan tosi varman päälle, hylätä kaikki tummat ruskeat ja värjäillä jollain reilummin vaalean ruskealla?

Poissa Mustikka

• Yleisvalvoja
  • Tukkaguru
« Vastaus #786 : 21.03.11 - klo:16:44 »
^Tällöin ongelmana vain on se, että aina jossain vaiheessa kuukautta hiusten tyvessä näkyy on oma luonnostaan blondi väri, sitten tulee vaaleanruskea kasvuraja ja vasta sitten alkaa tavoiteltu tummanruskea väri. Ei sekään kivalta näytä.

ainokainen

• Vieras
« Vastaus #787 : 21.03.11 - klo:16:48 »
Mun osalta toi on liian myöhäistä. Kun tukkaa on kuitenkin jo lapaluihin, ja se on tosiaan sitä mustaa. Jos nyt siirtyisin vaaleanruskeaan, se näyttäisi daijulta. Pituudet pitäisi vaalentaa ensin. Mutta kun mustaan heittää värinpoiston, on tuloksena vain oranssi, puhumattakaan siitä mitä se tekee hiusten kunnolle. Joten tuota vaihtoehtoa en edes harkitse.

Poissa Mustikka

• Yleisvalvoja
  • Tukkaguru
« Vastaus #788 : 21.03.11 - klo:17:47 »
^Mun tukka on nyt vyötäröpituinen, joten sama juttu täälläkin. Ajattelin tosin kokeilla raidoittamalla saada tukkaa vaaleamman näköiseksi. Oranssisuus/punaisuus ei haittaa, koska mun tarkoitus onkin siirtyä hennan avustuksella punertavampaan ruskeaan. Enemmän mua mietityttää se, että mitä sitten jos onnistuneesti värin saisikin vaalennettua, mutta uusi väri imeytyy huokoiseen tukkaan uudestaan mustaksi?
Mun on tarkoitus käydä kampaajalla siistimässä latvoja, joten jos värinoisto (raidat) menee ihan mönkään, niin sitten vain leikkautan enemmän.

Poissa julietjones

• HAIRahtanut
  • Elämässä tarvitaan rockia, korkoja ja hajuvesiä.
« Vastaus #789 : 25.03.11 - klo:18:25 »
Argh, pitkästä aikaa pukkaa kunnolla värikriisin poikasta. Aurinko paistelee ja tekisi mieli saada vaaleampi reuhka NYT eikä vasta monen vuoden kasvatuksen päästä. Mielessä pyörivät sekä raidat että värinpoisto, sitä uutta Colour B4 -tuotettakin oon miettinyt. Asiaa ei ainakaan auta Atwan ja Alicen aivan ihanat vaaleat hiukset jotka on saatu juuri kyseisillä tuotteilla aikaiseksi.

Nyt pitäis saada joku laittamaan lepositeet tai käsiraudat vähäksi aikaa että pahin vimma menee ohi.  ::)
1b F ii. Lähestulkoon kaikki hiusvärit testattu, päädytty mustanruskeaan. Pitkäaikaiset suosikit: XZ-sarja, Joico K-Pak rekku + IH, Poly Color musta. Kasvatus takaisin pitkäksi käynnissä, nyt rikottu olkapäämitta.

Poissa wilma

• Tukkaguru
« Vastaus #790 : 29.03.11 - klo:09:30 »
Oranssi on taas punainen, eli haalistelen lähiviikkoina taas yllättävän hyvin pysyvää punaista suoraväriä...  ;D
« Viimeksi muokattu: 29.03.11 - klo:09:32 kirjoittanut wilma »

Poissa Hallonnikas

• Tukkaguru
« Vastaus #791 : 04.04.11 - klo:16:56 »
Mä sain hienon idean mutta uskallankohan toteuttaa... Mä en voi värjätä koko tukkaa ihan miksi tahansa kun päänahka ei kestä muuta kuin kasvi- ja suoravärit, mutta raidat! Niitähän mä voin ottaa! Olen joskus kauan sitten värjännyt omanvärisen tukan alaosan mustalla ja jättänyt yläosan luonnolliseen tilaansa, ja se oli todella onnistunut yhdistelmä.. Joten luonnollisestikin tällainen vaihtoehto on alkanut (noin kaksi minuuttia sitten) houkuttaa todella kovasti.
Nyt en vaan tiedä vielä uskallanko, mutt tuossahan ei tosiaan väriä menisi nahkaan asti, ja kuitenkin tukka olisi suurimmaksi osaksi omassa värissä...
1bFii. Omanvärinen tukka epämääräisessä kasvatusvaiheessa.

Poissa julietjones

• HAIRahtanut
« Vastaus #792 : 04.04.11 - klo:17:54 »
^ Aijai, tuo näyttää törkeän hyvältä. :ts

Itekin haaveilen raidoista tai jostain, jotenkin on äärimmäisen tympeää kasvattaa yksiväristä reuhkaa joka ei ees vaihda väriä. Tämä kolmisen kuukautta on pisin aika mitä aikuisikänäni oon ollut värjäämättä hiuksia ja silmät tiirailee taas väripurkkeja vaikkei saisikaan.

Kerro ihmeessä jos saat tuon toteutettua eikä päännahka tykkää suuremmin kyttyrää... Mulla taitais pohjaväri ollakin, pitäis vaan saada vaaleaa raitaa reippaasti päällisosaan. Ja tietysti tuota pituutta hiuksistoon.
1b F ii. Lähestulkoon kaikki hiusvärit testattu, päädytty mustanruskeaan. Pitkäaikaiset suosikit: XZ-sarja, Joico K-Pak rekku + IH, Poly Color musta. Kasvatus takaisin pitkäksi käynnissä, nyt rikottu olkapäämitta.

Poissa Hallonnikas

• Tukkaguru
« Vastaus #793 : 04.04.11 - klo:18:49 »
^ Mun tukka on jo oikeastaan aika pitkälti ihkaomaa väriä (sitä on lähennytty jo vuoden verran..!), enkä ajatellut lähteä tavoittelemaan tuota Avrilin kuvassa ollutta vaaleaa. Mun omaan tuhkaiseen maantienväriin kun sointuu musta oikein kauniisti. Vähän nuo hennan takia punertavat latvat tuolla ärsyttää, mutta luulen että kun pääsen bsl-pituuteen niin alan napsia pikkuhiljaa niitä pois. Kuitenkin ne on samaa tummuusastetta muun tukan kanssa niin ei pistä niin silmään.

Eli en usko että mun päänahkani saa hepulia jos mulle laitetaan vain raitoja (yhtä tai kahta väriä...), niitä kun ei kumminkaan laiteta nahkaan asti. Voi olla että pyydän kampaajaani jättämään tavallista pitemmän välin ihoon.. Se valmis "juurikasvu" kun ei haittaa mun raidoitussuunnitelmassani.

Ja muuten, aika kampaajalle on keskiviikkona. ;D Katsotaan minkälaisen pään saan sieltä mukaani..
1bFii. Omanvärinen tukka epämääräisessä kasvatusvaiheessa.

Poissa julietjones

• HAIRahtanut
« Vastaus #794 : 04.04.11 - klo:18:58 »
^ Mä tykkäisin just tollaisesta isosta kontrastista, että päällisen (onkohan tuo ees sana) alueen raidat olis mahdollisimman vaaleita. Eri asia sitten mitä ne tekis hiuksille, nyt kun on just saanut tukan suhteellisen hyvään kuntoon kun kestoilla ei oo värjätty aikoihin. Oh well, voi olla että jääpi haaveeksi. :)