Kirjoittaja Aihe: Värikriisi :/  (Luettu 687653 kertaa)

Kunis

• Vieras
Vs: Värikriisi :/
« Vastaus #810 : 07.04.11 - klo:16:00 »
Siis miten on näin vaikeeta. Musta tukka sai naaman lattanaksi, vaaleammista en ole vielä löytänyt sopivaa sävyä ja oma on jotenkin tylllsä. Lisäksi oman sävyn jäljittely menee todella helposti liian tummaksi aina.

Tykkään korostaa jollain vähän kuparisella sävyllä pisamiani, mutta kovinkaan vaalea kupari ei tee kaunista kontrastia kylmien tummien kulmakarvojeni kanssa. Tummemmissa ei saa kovin lämmintä punaista, eikä kylmä ole mieleiseni. Tuntuu, ettei kulmia kannata alkaa värjäilemään, kun uusiutuvat senverran nopeasti. Eikä sit osaa antaa olla kuitenkaan, vaikkei tiedäkään että mitä tekis.

Poissa Chaos

• 666
  • Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
  • "...As Your Flesh Rots"
« Vastaus #811 : 08.04.11 - klo:11:19 »
Jos värjää punaisesta ruskeaksi niin ei mitään värinpoistoja! Kyllä tummanruskea punaisen peittää tosta vaan. Jos pelkää, että punainen taittaa alta, niin eka ruskeaa suoraväriä ja sitten väri päälle. Se voi olla, että ekan kuukauden aikana punainen alkaa kuultaa helpommin  läpi, mutta sitten vaan ruskeaa suoraväriä päälle, tokalla värjäyskerralla luulis, että noin tummanruskea punaisenkin taittaa tosta vaan.
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset melkein alaselkään. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos

Poissa BlueBerry

• Tukkaguru
« Vastaus #812 : 08.04.11 - klo:11:38 »
Kun mä värjäsin kirkkaanpunaisesta kylmänruskeaksi; haalistelin ensin punaista syväputsarilla ja öljyillä. Sitten ruskeaa suoraväriä ja kestoväri päälle ja avot  :) Eikä se punainen kuultanut juurikaan alta, paitsi sitten kun ruskea alkoi haalistua. Löysin tuolloin aivan mahtavan kylmänruskean sävyn, tosin merkkiä en enää muista (vai olisiko ollut joku Lorealin väri), mutta nimeltään se oli cappuccino ja tummuusasteeltaan 5.

Mullakin on värikriisi. Olen vähän kyllästynyt blondiin. (Ääk!) Tähän oli vaikea päästä punaisen ja ruskean kautta, mutta onnistui kuitenkin ja nyt olen ollut kaksi vuotta blondina. Sävyyn olen tosi tyytyväinen, muttakun se punainen himottaa. Ja nyt kun tuli puheeksi, niin kylmäruskeakin alkoi himottaa  :P En ole koskaan hennaillut tukkaani, mutta punaiseksi hennaus kuulostaa musta tosi houkuttelevalta. Mitenhän onnistuisi vaalennettuihin hiuksiin... Mun pitää kyllä nyt ryhdistäytyä. Menen kesällä naimisiin ja haluan olla häissä blondi.. Vai haluanko?  ???
Vaalennetut, lantio -pituiset hiukset. Tavoitteena vielä pidempi, hyväkuntoinen letti... iHerb -alennuskoodi ensitilaajalle: VAP865

Poissa Tintu

• Tukkaguru
« Vastaus #813 : 08.04.11 - klo:11:44 »
Olisi kyllä hyvä ettei tarvitsisi värinpoistoja tehdä, rääkkäsin tukkaani ihan tarpeeksi kun kokeilin kuparia... Tilasin hetken mielijohteesta ellunpunaiset kuidut joista laitatan pikkuletit, ja kun ne otetaan pois niin tästä likasta taitaa tulla brunette :P Saa nähdä kuinka kauan siinäkin sitten viihtyy :D

Poissa Margot

• Tukkaguru
« Vastaus #814 : 08.04.11 - klo:12:31 »
Hups, muistelin vaan lukeneeni täältä, ettei punaista saa pois kuin värinpoistolla. Mutta niissä tapauksissa on sitten varmaan ollut kyse siitä, että se päälle laitettava ruskea on ollut aika vaalea.

Poissa nukka

• HAIRahtanut
« Vastaus #815 : 09.04.11 - klo:19:55 »
Mulla on ongelma, nimittäin vihreät hiukset :-X

Noin vuosi sitten mulla oli blondatut hiukset ja niitä kovasti taiteltiin tuhkaan päin. Kyllästyin vaaleisiin ja hiukset värjättiin tummanruskealla kylmänsävyisellä elumenilla. Elumenilla on värjätty 3-4 kertaa ja aina n. 20 cm latvoista menee ihan vihertävänharmaiksi. Ihan siis kunnolla vihreiksi. Väri pysyy vain muutaman viikon hyvänä.

Nyt viimeksi (pari viikkoa sitten) värjättiin tavallisella kestovärillä ruskeaksi ja alkaa näyttää että latvusto alkaa taas vaihtamaan väriä. Mitä ihmettä näiden hiusten kanssa voisi tehdä?  ???
blogi - hius- ja kauneusjuttuja, kasvispainotteista ruokaa, koiria ja luontoa.

Iherb alekoodi: VED234

Poissa annnma

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #816 : 09.04.11 - klo:22:50 »
^ Punaista suoraväriä niihin vihertyviin osiin, vaikka hoitoaineen seassa.

Poissa nukka

• HAIRahtanut
« Vastaus #817 : 10.04.11 - klo:18:01 »
Kuinkahan paljon sitä uskaltaa laittaa ja millä vaikutusajalla? Hirvittää jos menee liian punertavaksi.
blogi - hius- ja kauneusjuttuja, kasvispainotteista ruokaa, koiria ja luontoa.

Iherb alekoodi: VED234

Poissa annnma

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #818 : 10.04.11 - klo:20:14 »
Aloita pienestä määrästä hoitsikan seassa. Jos ei vaikutusta, lisää määrää. Ei siinä mitään kauhean vaarallista voi tapahtua, parempi se nyt on punertavakin kuin vihertävä.

Laita jotain ihan peruspunaista directionsia tmv.

Poissa Sinimusta

• Tukkaguru
« Vastaus #819 : 05.05.11 - klo:09:12 »
Ostin mustan hiusvärin... En tunne oloani kotoisasi ruskeassa (liian tylsä), punainen on veemäinen ylläpitää ja se korosti kasvojeni huonoa ihoa, blondi ei käy, kuparilla sama ongelma kuin punaisella ja haaveilemassani lilassa olisi sama ongelma kuin punaisessa. Mustan tunsin omaksi värikseni ja mielestäni se sopii minulle. Päänahkakaan ei silloin ollut erityisen ärtynyt, kun ei tarvinnut läträtä suoravärejä vaan juurikasvun värjäys riitti. Eli tarkoitus olisi nyt sitten vetää mustaksi ja otsatukkaan vaaleaa. Voinhan iskeä siihen vaaleaan osaan suoraväriä, jos jotakin väriä haluan  :)
« Viimeksi muokattu: 05.05.11 - klo:09:14 kirjoittanut Sinimusta »

bambie

• Vieras
« Vastaus #820 : 06.05.11 - klo:13:25 »
Hei, ajattelin tulla tänne kertomaan jännän kokemuksen Poly Color sävyteshampoosta :D laitoin sävyä 15 keskivaalea liian vaaleiksi ja kellertäviksi menneisiin raitoihini päällimmäisiin hiuksiin. Oma sävyni on siis keskivaalea, kasvatan omaa väriä, hiuksissa on runsaasti vaaleita raitoja. Pidin ainetta päässä vain 10min suositellun 20-30 min sijaan ja silti  tadaa: tuloksena oli tummanharmaat hiukset! Paniikkihan siinä iski ja seuraavaksi syväputsaria päähän ja jotenkuten sain sen harmaan lähtemään. Hölmönä päätin laittaa loput sävyteshampoosta alempiin hiuksiin "tasoittamaan" väriä (laitoin päällihiukset ponnarilla pään päälle jotta ne eivät altistuisi taas värille). Pidin ainetta päässä 5 min ja huuhtelin. Tulos: ne samat päällihiukset (joihin en edes levittänyt väriä!!) olivat taas aivan harmaat, muualle sävy ei ollut juurikaan tarttunut. Mulle on vieläkin mysteeri miten se voi olla mahdollista.. Muhittelin öljyä päässä ja tein kevyen sävyntaitto-käsittelyn Color B4 regularilla ja sain sen helkkarin "sävyteshampoon" pois. Huhhuh huu. Eikä tässä vielä kaikki: laitoin tänä aamuna schwarzkopfille palautetta että tulos ei ollenkaan vastannut lupauksia ja sieltä tuli muutaman tunnin päästä asiallinen vastaus sekä hyvittävät mulle 20e! :D huh mikä souvi.

Poissa julietjones

• HAIRahtanut
  • Elämässä tarvitaan rockia, korkoja ja hajuvesiä.
« Vastaus #821 : 06.05.11 - klo:13:38 »
^ Kuulostaa ihan mun värjäilyltä, joskus tosin onnistuikin ihan jees mut toisinaan värikriiseily oli tosiasia ja kauppaan laukattiin hakemaan jos minkälaisia "paikkovärejä" peittämään kaamea lopputulos.  ;D Pitäisköhän kuitenkin lakata haaveilemasta tummemmista kutreista (harkinnut Tints of Naturea ja tummanruskeaa/mustaa) ja tyytyä tähän omaan 6-asteiseen tuhkaan joka kasvaa hitaasti mutta varmasti. Sellainen flashback tuli ettei pahemmasta väliä. Puhumattakaan niistä euromääristä (ja aikanaan markkamääristä) mitä värishow vei...

Onneks saat ees rahat takaisin, harmi ettei lopputulos ollut sellainen kuin odotit.
1b F ii. Lähestulkoon kaikki hiusvärit testattu, päädytty mustanruskeaan. Pitkäaikaiset suosikit: XZ-sarja, Joico K-Pak rekku + IH, Poly Color musta. Kasvatus takaisin pitkäksi käynnissä, nyt rikottu olkapäämitta.

Poissa Kuuku

• Tukkaguru
« Vastaus #822 : 17.05.11 - klo:23:30 »
Alert alert

Menin vaalentamaan koko pääni ja kuten arvata saattaa tyvestä tuli blondipi kuin latvoista (vaikka laitoin siihen laimeamman hapatteen) - ja muutenkin väri on sellainen ihana pastellipersikka ::)  Kutsun tätä kusipersikaksi... Hiusmuutoksista löytyy kuvaa jos haluaa nähdä.

Mun pitäisi tehdä tälle jotain että saisin tästä tasaisen, n. 8 tasoisen kuparin. Onko kukaan nähnyt preferencen sävyä 8.34 Helsingissä/pääkaupunkiseudulla jossain? Entä syossin 8. tason kupari? Onko muita ehdotuksia? Suoraväri varmaan pelastaisi tilanteen viikoksi, mutta haluaisin tasaisen ja hyvän pohjan :P

Poissa Hallonnikas

• Tukkaguru
« Vastaus #823 : 18.05.11 - klo:10:38 »
^ Jos olisin sinä, niin yrittäisin kokeilla ehdottomasti jotain tällaista:

Vaatisi varmaan pikkuisen lisää vaalennusta ja sitten laimennettua suoraväriä... Nam.

Mun silmäni väittää että se voisi sopia sulle valtavan hyvin. En nyt osannut auttaa varsinaisesti, enkä vastata kysymykseesi, mutta oli vaan pakko päästä huutelemaan. ;D
1bFii. Omanvärinen, hartioille yltävä tukka epämääräisessä kasvatusvaiheessa. Kiukkuileva päänahka. Shampoopalojen kokeilua.

Poissa Kuuku

• Tukkaguru
« Vastaus #824 : 18.05.11 - klo:10:57 »
^Eeh, musta toi on aivan kamala hiusten väri. ;D  Tai siis tolle naiselle sopii ja on hieno mutta mulle ei vaan sovi pastellisävyt (tai no, en nyt tiedä sopiiko tuo tuolle naisellekaan, musta tossa on vähän peruukkiefektiä, ja sillä pitäisi olla valkoisempi iho että sopisi)  :(  siksi tää nykyinenkin väri on "kamala" koska saa mun kasvot näyttämään hieman likaisen värisiltä.