Kirjoittaja Aihe: Värikriisi :/  (Luettu 686257 kertaa)

Poissa Ekku

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
Vs: Värikriisi :/
« Vastaus #855 : 21.06.11 - klo:11:32 »
Sinisesta puheen ollen... Minulla on ehkä 6-7 asteiset reilusti oranssihtavat hiukset. Juuresta pukkaa oma rakas suunnilleen samaa astetta edustava parisenttinen maantievärinen tyvikasvu. Koska kasvatan tukkaa ja en halua rääkätä sitä enää millään väreillä ja halu on kova pääästä lähelle omaa hiusväriä, mietin onko kukaan taittanut oranssia väriä sinisellä suoravärillä ja millä tuloksell?  Millainen väristä käytännössä suunnilleen tulisi? Ruskea? En omaa minkäänlaista värioppia :D Tottakai kokeilemalla tämäkin selviää, mutta jos jollain on kokemusta niin mielellään kuulisin. Haku ei oikein tuottanut tulosta tässä asiassa.
Ylikasvanut poikatukka omalla värillä, kohti polkkaa mennään nopeaa tahtia.

i <3 my natural hair colour

LP_Alice

• Vieras
« Vastaus #856 : 21.06.11 - klo:14:34 »
^Mä olen joskus taittanut lievää oranssia n. 7 asteisista hiuksista. Latvat olivat vaan huomattavasti huonommassa kunnossa, joten imaisivat sinistä suoraväriä paljon reippaammin; tulos oli siis yhä lämpimänsävyiset pituudet ja tummempi/tuhkaisempi latva. Jos hiuksesi ovat kauttaaltaan huonokuntoiset, taittaminen lienee helpompaa. ;D Mutta kokeilemallahan se selviää, miten oma tukka käyttäytyy. :)

Poissa Ekku

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #857 : 21.06.11 - klo:21:17 »
Nyt sininen fantasy väri päässä. Läträsin miltei koko purkin :D Kuontalo näyttää nyt tosi tummalta. Toivon, että lopputulos olisi hyvä. En jaksa uskoa, että yksi kerta riittää peittämään. Täytyy varmaan toistaa käsittely lähipäivinä ja sen jälkeen ylläpitää hoitissuoravärisekoituksella... hmm... jännittää :D

Juu... Kuontaloni on sanoinkuvaamattoman värinen, mutta yritän silti. :D Väri veti tukan monta astetta tummemaksi mustahtavan nokiseksi+minulla on kauttaaltaan päässä vihreitä raitoja. Aika vinha tukka voisko sanoa. Saa nähä mihin tää muuttuu pesun jälkeen, vihreys nyt ainaki varmaan katoaa (toivon......) Ehkä kokeilen jotain hopeaa tai harmaata tähän seuraavaksi. :D Lähempänä tää on kuitenki omaa ku se oranssi :D parin sentin juurikasvukin häviää tuonne jonnekki. Ehkä kokeilen seuraavaksi jtn hopea/harmaa akselilta sinisen sijaan.
« Viimeksi muokattu: 22.06.11 - klo:13:04 kirjoittanut Ekku »

LP_Alice

• Vieras
« Vastaus #858 : 22.06.11 - klo:09:30 »
^Kerrohan tuloksia! :D

Poissa Sassy

• HAIRahtanut
« Vastaus #859 : 22.06.11 - klo:11:37 »
Mun hiusideat on aina hieman kummallisia, mutta: Mitä jos tekisit nin että 3. väri on vaaleanvihreä, joko sama vihreä reilusti vaaleampana tai vaikka joku minttuun vivahtava. Voisit laittaa suurimpiin vihreä-alueisiin ihan latvat vaaleammalla, jolloin ruskea ns. liukuvärjääntyisi vaaleanvihreäksi ja siten näyttäisi enemmän tarkoituksella tehdyltä  ;D
1c M ii, BSL-pituudesta kasvattelua vyötärölle

Poissa Ekku

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #860 : 22.06.11 - klo:13:22 »
^^ Ihania ideoita lyhyen tukan piristämiseen. Jos on vaan rohkeutta niin kannattaa kokeilla, muutos on aina piristävää. Siniset ja vihreät värit ovat sellaisia, että kuluvat nopeasti pois, jos lopputulos ei olekaan toivottu (elleivät sitten päätä jämähtää vaalennuksen päälle.) Mutta samalla tuollaista edessä olevaa väriosiota on helppo ylläpitää suoraväreillä.

Poissa pekaani

• Tukkaguru
« Vastaus #861 : 22.06.11 - klo:14:45 »
Kiva ettei mun ideat heti saaneet täyttä tyrmäystä.  :D Tuo Sassyn ehdotushan oli just hyvä. Tuolla tavalla paria eri sävyä vähän ajattelinkin, jos päädyn latvojen värjäämiseen. Mutta miksipä sitä ei voisi soveltaa myös raitoihin.

^ Tavallaan on hyvä, että shokkivärit lähtee nopeasti, jos tylsistyttää. Toisaalta rakastuessani niihin, täytyy ylläpitovärjäillä joka välissä. Tietysti kai tuota värin toimivuutta vois testata kampaajalla lisäkkeillä ja jos näyttää hyvältä, toteuttaisi homman värjäyksenä. Jotenkin toi lisäkkeiden kanssa kikkailukaan ei innosta.

Poissa irvikissa

• Tukkaguru
« Vastaus #862 : 27.06.11 - klo:13:25 »
Voi aargh! Suutarin lapsella ei näköjään ole kenkiä, eli juurikasvulainen vuodesta 2006 ei osaa värjätä hiuksiaan  ::). Tein viime viikolla värinpoiston vitosasteisiin hiuksiin, joissa oli vaaleita raitoja. Odotetusti lopputulos oli tosi kaunis pissankeltainen oransseilla vivahteilla. No, seuraavana päivänä laitoin siihen päälle L'orealin preference sävyn 9.13, joka tasoitti kyllä hiusten värieroa, mutta edelleen nämä ovat tosi keltaiset, eikä tulos todellakaan ole niin vaalea, kuin sävymerkintä antaa ymmärtää.

Nyt mietin, että mitäs ihmettä seuraavaksi. Toista värinpoistoa en halua tehdä, tavoite ei kuitenkaan ole mikään platinablondi, vaan viileähkö neutraali vaalea, ehkä. Mutta millä ihmeellä sellaisen tämän keltaisen päälle saa? Riittääkö joku kasiasteinen tuhkasävy, vai vetääkö liian tummaksi? Vai tehoaisiko joku 10-asteinen tuhkasävy paremmin? Toinen vaihtoehto on sitten lähteä kuparisempaan suuntaan, kun tätä oranssia/kellertävyyttä on jo ennestään... Hiukset ovat siis juuri ja juuri ponnarille menevät ja ainakin vielä toistaiseksi ihan suhteellisen hyvässä kunnossa. Tämänhetkinen sävy on jotain 8-9 väliltä suunnilleen, vähän vaikea arvioida tuon keltaisuuden läpi  ;D.

ainokainen

• Vieras
« Vastaus #863 : 28.06.11 - klo:08:53 »
Miksi et kokeilisi Colour B4:ta?

Poissa irvikissa

• Tukkaguru
« Vastaus #864 : 28.06.11 - klo:09:22 »
^Itse asiassa mietin sitä kyllä, mutta tulin kuitenkin siihen tulokseen, ettei se ehkä ole tähän tapaukseen paras mahdollinen ratkaisu. Mutta ongelma on nyt kuitenkin selvitetty ja kriisi selätetty. Ostin Casting creme glossin sävyn 801 luonnonvaalea tuhka ja sillä katosi kaikki keltaisuus! Nyt tämä on tosi kiva tuhkainen, vaalea, muttei kuitenkaan liian vaalea tai harmaa. Väri on myös ensimmäistä kertaa värinpoiston jälkeen suhteellisen tasainen. Kunto tuntuu myös suhteellisen hyvältä, verrattuna siihen että viikon sisällä olen tehnyt yhden värinpoiston ja laittanut kaksi kestoväriä ;D.

Poissa Tintu

• Tukkaguru
« Vastaus #865 : 29.06.11 - klo:18:53 »
Kolusin vaalennuspesuohjeita tuossa läpi, ja ainoa mikä jäi mietityttämään oli se että millä merkeillä nykyään löytyisi vaalennusjauhetta sieltä boksista? Mitä itse olen vaalennellut, aina ne ihan "tahnoja" olivat.

Ja olen siis punaiseen kyllästyttyäni tehnyt tähän tukkaan vissiin 4 B4-käsittelyä, saman verran värinpoistoja ja saman verran kestovärejä ::) Olen taantunut juureksena, hoito on vähentynyt ja kestorääkkäys palannut. Nuo käsittelyt siis eivät ole tulleet samalla kertaa, vaan n. parin kk:n välein kun olen mennyt rataa punainen-oranssi-punainen-oranssi. Nyt haluan ehdottoman varmasti oranssin, kun ehdin jo lätkäistä punaisen kestovärin... Tukkaa leikataan huomenna vähän kampaajalla, eli olkapäille ulottuva tukka saa helpotusta pahimpiin osiin. Mutta kestääköhän tukka vielä yhtä B4:ia ja vaalennuspesua, nyt on hieman karhea ja kaksihaarainen mutta ei varsinaisesti huonokuntoinen? Tahdon kuitenkin kasvattaa, ja lupaan hoitaa tästedes tunnollisemmin :D

Tuli hieman haiven-olo, kun tällaisia "kestääkö tukkani" kysymyksiä suoltaa.. ::)

Poissa keesha

• Tukkaguru
« Vastaus #866 : 29.06.11 - klo:20:06 »
^Vaalennusjauhetta löytyy aika monestakin. Esim. garnierin värinpoistosta ja raidoitusaineesta löytyy jauhe (+värinpoistosta myös vaalennusvoide, tätä ei tartte käyttää). Poly Blondella on myös raidoitusainetta. Ja Elealla on se halpis värinpoisto, nimeltään joku Color Bleach tmv. Vaalennuspesuun kävisi tosi hyvin hairstorella myytävä pelkkä vaalennusjauhe (kun ei tule maksettua turhaan sitä koko värinpoistoainetta, vaan pelkästä jauheesta) + kuuma vesi, hapetehan ei ole pakollinen (tosin se auttaa jos sitä saa pikku lorauksen jostain).

Mietin jopa, että kannattaako sitä B4:sta tehdä, jos tavoite on kuitenkin oranssi. Kun vaalennuspesu/värinpoistohan vaalentaa punaisen kautta oranssiksi. Toki jos haluaa ehdottomasti kaiken punaisen pois, olisi varmempi ensin B4 ja sitten vaalennuspesu. Tuo B4 ei sinänsä niin kova käsittely ole (ainakaan omalle tukalleni ei tehnyt juuri mitään), pahempaa jälkeä tekee se vaalennus. Jos B4:n jälkeen kunto on vielä ok (ei siis veny tai natise) niin uskaltaisin laittaa vaalennuspesun. Ja hennat päälle >:D (tietysti eka testiraita, että tarttuuko mutta sitä en kyllä epäile kun omankin imaisi todella oranssiksi ;D).
« Viimeksi muokattu: 29.06.11 - klo:20:07 kirjoittanut keesha »
2b C iii, bsl. Hiustenvärjäystä harrasteleva ikuinen kasvattaja.

LP_Alice

• Vieras
« Vastaus #867 : 29.06.11 - klo:20:56 »
Mä ehkä ehdottaisin vaalennuspesun sijasta mietoa (3%) hapetetta ja vaalennusvoidetta, mulla ainakin vaalennuspesu kuivatti hiusta enemmän kuin yksikään värinpoisto on koskaan kuivattanut. 0_0 Eikä irroittanut väriä yhtään, tosin on varmaan hiuslaadusta taas kiinni.

Poissa Tintu

• Tukkaguru
« Vastaus #868 : 29.06.11 - klo:21:02 »
^^Varmaan pitää Garnierin hyllyjä syynätä, täällä kun ei hairstorea ole ja en ole Eleoihinkaan kauheasti törmännyt. Juu oranssisuudesta ei ole kyllä varmaan pelkoa! :D Haluan saada pohjan mahdollisimman vaaleaksi, jopa melkein selvästi blondiksi että oranssi on mahdollisimman vaalea ja kirkas. Luulen että vetäisen ensin B4:n, sitten vaalennuspesun kerran tai mahdollisesti kuumapesulla vielä toinen, ja annan pari päivää auringossa haalistua+hoitelen, ja sitten laitan hennaa. Tai annan haalistua kunnolla, laitan suoraväriä ja sitten vähän ajan kuluttua hennaa.
Vähäsen hävettää hoidon laiminlyönti, kun ei ole rakennepaikkaavaakaan talossa kuin jätettävän muodossa. ::) Tämän ruljanssin jälkeen ei kyllä ole varaakaan.

Ja Alice, en kyllä tiedä miten saisin aikaiseksi tai hankittua mietoa hapetetta, huomenna kun on tarkoitus tämä projekti tehdä.

Poissa Belle

• Tukkaguru
« Vastaus #869 : 29.06.11 - klo:21:08 »
Jauheita on Elean lisäksi myös Miss Magic -raita-aineessa, sen hinta on myös vitosen luokkaa ja Tarjoustalo ym. halpiskaupat myy. Olen käyttänyt noita molempia raidoitukseen ja vaalennuspesuun mustanruskean purkamisessa.

Jos tarkoitus on saada oranssi, niin komppailen keeshaa että ei välttämättä ole B4 tarpeellinen vaan vaalennuspesu tai Alicen ehdottama mieto vaalennus riittänevät. Juuri pari viikkoa sitten halusin itse vaaleampaa ja oranssisempaa punaista ja pistin laimennetun Elean värinpoiston päähän. Elean putelissa on mainittu hapetteen vahvuus, taisi olla 9 tai 12% joten vedellä laimennus on helppoa. Itse laimensin vähän yli puolet vedellä ja tarkkailin koko ajan, ettei vaalene liikaa. Päälle tarvitsi laittaa vain suoraväriä, koska hiukset vaalenivat juuri sopivan oransseiksi  ja sitä tarvi vain vähän tasoittaa suoravärillä ;D.

Elean värinpoisto on vähän hämäävän näköinen, koska siinä ei selkeästi lue että on värinpoisto. Tämännäköinen pakkaus: