Kirjoittaja Aihe: Värikriisi :/  (Luettu 687559 kertaa)

Poissa Tintu

• Tukkaguru
Vs: Värikriisi :/
« Vastaus #870 : 29.06.11 - klo:21:11 »
^hm, täytyy miettiä... Onko tuo hapetteen laimennus siis yksinkertaisesti sitä että esim 12% putelista kaataa puolet pois ja korvaa vedellä= 6%? En aikaisemmin ole tuollaista tehnyt. ::)

Edit: Okei, kiitoksia! Toimenpiteen päätän sen mukaan mitä kaupasta löytyy :P
« Viimeksi muokattu: 29.06.11 - klo:21:54 kirjoittanut Tintu »

Poissa Salamanteri

• HAIRahtanut
  • 2b/2c/3a M ii
« Vastaus #871 : 29.06.11 - klo:21:23 »
Juu eli 12% saa 6% kun kaataa puolet hapetteesta pois ja saman verran vettä tilalle, 9% -> 6% kun kolmasosan kaataa pois, 9% -> 3% kaksi kolmasosaa pois jne.
Luonnonkihara 7-8-asteinen käsittelemätön hiuksisto, kasvatus käynnissä. Nyt lyhyt polkka, tavoitteena solisluumitta. Pääasiassa käytössä luonnonkosmetiikkaa.

Poissa Luscious

• Tukkaguru
  • Parantumaton saippuahullu
« Vastaus #872 : 29.06.11 - klo:22:48 »
^Tintu jos haluat vaaleaa oranssia niin ainakin tokaan hennaukseen suosittelen cassiaa sekaan ettei vaan mene liian tummaksi.
Itse annoin sen vaalennuspesun (siinä oli shampootakin --> laimentaa myös hapetetta) olla hiuksissa noin viis minuuttia.
Vuosikausien hiusten hennauksien ja kasvatuksen jälkeen takaisin omaa vaaleaa sävyä kasvattamassa...

Poissa Tintu

• Tukkaguru
« Vastaus #873 : 29.06.11 - klo:22:53 »
^okei, siis luultavasti hennailen vasta kun on cassiaakin kätösissä. :) Missä suhteessa cassiaa laittaisi sekaan, ja laitetaanko niitä ylipäätään samaan mössöön vai peräkkäin?

Edit: Okei, tack!
« Viimeksi muokattu: 29.06.11 - klo:23:09 kirjoittanut Tintu »

Poissa Luscious

• Tukkaguru
  • Parantumaton saippuahullu
« Vastaus #874 : 29.06.11 - klo:22:59 »
Mä oon aika huono hennaneuvoissa kun mulla oli just itse epäonnea sen kanssa.. Mutta selaa henna topikkia ja hennapage.com. Perinteisestihän hennattu tukka on ketunpunaisen tapainen ja hapettuu tummemmaksi värjäyksen jälkeen vielä pari päivää.
Varmaan joku 1/3 tai puolet voisi olla hyvä seos, molemmat sekoitetaan yhteen ja cassian tarkoitus on tässä tapauksessa ikäänkuin laimentaa hennaa.
Vuosikausien hiusten hennauksien ja kasvatuksen jälkeen takaisin omaa vaaleaa sävyä kasvattamassa...

napalmi

• Vieras
« Vastaus #875 : 30.06.11 - klo:02:30 »
Hiukseni ovat vaalennetut, todella vaaleat ns. "feikkiblondit". Minulla oli joskus aivan kirkkaanpunaiset ihanat hiukset joita olen ikävöinyt viime aikoina, päätin siis palata punapääksi. Nyt ongelmanani on se etten todellakaan ole räikeän saati aivan oranssin punaisen sävyn perässä.

Kuten moni täällä varmaankin tietää niin voi olla hyvinkin monimutkaista saada aivan vaaleista hiuksista lämpimän (tumman) punaisen väriset ilman että niistä tulee joko räikeän punaiset, oranssit tai liian tummat.

Kannattaisiko minun mennä kampaajalle ja värjätä hiukset 'lämpimämmäksi' sävyksi, vaikkapa ruskeaksi - ja sitten sen jälkeen päälle punainen sävy jolloin ei (kai?) olisi sitä vaaraa että hiukset menisivät pilalle. Keskustelin taannoin asiasta kampaajan kanssa ja hän ei osannut muuta sanoa kuin että "hankalaks menee".

En uskalla värjätä hiuksia kotona kun kyseessä on niinkin radikaali muutos, enkä ollenkaan tiedä miten tekisin jotta saisin hiuksista oikean sävyiset.. Tarvitsisin kipeästi neuvoja, kiitos etukäteen!

neverknow

• Vieras
« Vastaus #876 : 30.06.11 - klo:20:29 »
Heippa! En tiedä onko oikea paikka kirjoittaa, mutta en löytänyt osuvaa ketjua.. Tilasin tänään citydealista hurmiossa (vain 40 euroa) kaksivärivärjäykseen ja leikkaukseen lahjakortin. Nyt kuitenkin mietin että mitä väriä voisi laittaa n. 6 asteiseen punertavan ruskeisiin hiuksiin? Uudistus olisi tarpeen, mutta lupasin itselleni aiemmin etten enään ottaisi kovia käsittelyitä hiuksilleni..enkä tahtoisi kuitenkaan tästä ainakaan tummemaksi vetää.. ideoita?

Viime kesänä vedin mustasta suoraan blondiksi, jolloin hiukset menivät todella huonoon kuntoon. Nyt olen vihdoin saanut ne hyvään kuntoon.. Laitoin aluksi pari tummaa kestoväriä ja viimeiset puolivuotta ainoastaan Goldwell colorance kestosävytettä 6N ja viimeiseksi nyt 6B sävyn..

Poissa Aurelle

• HAIRahtanut
« Vastaus #877 : 01.07.11 - klo:18:41 »
Huomenna olisi kampaaja ja ajattelin laittaa taas paria astetta tummempaa päähän. Taas kerran... Kauankohan tällä kertaa menee, että haluan takaisin platinablondiksi?  ::)

Poissa keesha

• Tukkaguru
« Vastaus #878 : 01.07.11 - klo:19:13 »
Minun värikriisi on ohi! ;D Värjäsin Garnier Nutrissen 4.3 ja 3.03 värillä suhteessa puolet ja puolet. Väri on ihana. <3 En tajua miksi lähden aina vaaleampaan ensin säätämään, sitten vielä punaiseen joka on tosi nopeasti kulahtanut ja saa näyttämään sairaalta. Tumma lämmin ruskea on vaan todella se ainut oikea väri minulle.

Tuo 3.03 oli muuten todella kiva lisä Garnierin valikoimaan! Vähän pehmeämpi kuin pelkkä 3.0, joka on mun mielestä lähes mustanruskea.
2b C iii, bsl. Hiustenvärjäystä harrasteleva ikuinen kasvattaja.

Kunis

• Vieras
« Vastaus #879 : 02.07.11 - klo:03:06 »
keesha: tuliko tuolla sekoituksella suoraan sopiva sävyaste? 3.03 teki ainakin itselleni viikkojen mustan, vaikka lopputulos sitten olikin kovin kaunis. Tämä oli myös itselläni sellainen josta pitkäastä aikaa pidin pitkän säätöhistorian jälkeen taas.

Poissa keesha

• Tukkaguru
« Vastaus #880 : 02.07.11 - klo:09:02 »
^ Tuo 3.03 olisi varmasti ollut pelkiltään liian tumma. Tämä on nyt aika tasaisen tummanruskea, semmoisella selvästi lämpimällä vivahteella. Ei ainakaan musta. Tein siis niin, että 3.03 ja 4.3 suhteessa 50:50 ensin tyvelle vaikuttamaan n. vartiksi. Sitten sekoitin toiset puolet ja laimensin hapetteen puolella ja latvoihin vielä 10 minuutiksi. :) Epäilin ensin, että jääköhän tyvi taas tuolla sekoituksella vaaleammaksi, mutta ei jäänyt.
2b C iii, bsl. Hiustenvärjäystä harrasteleva ikuinen kasvattaja.

Poissa tiikeri

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #881 : 02.07.11 - klo:11:36 »
Miksi ihminen on niin idiootti ettei se usko mitä sanotaan vaan sitä päätä on ihan pakko saada itse hakata seinään?!   :#
Henna EI lähde värinpoistolla siis EI lähde niin EI lähde mutta pakkohan se oli saada itse kokea. Alla tukka josta tyveä on kestovärjäilty ja muuten ahkerasti hennaglossailtu ja mä läjäytin siihen sitten Nutrissen kakostason värinpoiston. OLin varautunut kyllä kusenkeltaiseen oransihtavaan lopputulokseen mut mun päästä tulikin _kirkkaan oranssi_ ! Väri ei siis vaalentunut kun ehkä asteen ja muutui vain oranssimmaksi! Tässä vaiheessa vedin paniikki vipua ja läjäytyin päähäni  Ferian tumman vaalenan punakuparin. Mitä siis sain aikaan kulutin kauniista hellepäivästä useamman tunnin räjäytin tukkani karseeseen kuntoon,tuhlasin rahani ja.. saa nähdä mitä tästä tulee kun ferian pesee pois. Tuleekohan mullekin kohta siili tukka.. :o

Huh kiitos kun sain avautua, onneksi tämäon vain elämää ja tukka on uusiutuva luonnon vara. Vaikka kyllä tässä itkeä tekisii mieli..  :'(

Varoitus siis kaikille jos Hennaat tukkaa varaudu siihen ettäolet puanpää kunnes väri kasva pois !
« Viimeksi muokattu: 02.07.11 - klo:11:39 kirjoittanut tiikeri »
Olkamittainen hennattu paksu, kuivahko ja taipuisa tukka. Kasvatus käynnissä.

LP_Alice

• Vieras
« Vastaus #882 : 02.07.11 - klo:11:49 »
^Heh, mulla kävi melkein samaten suoravärin kanssa. :-\ Tiesin kyllä, että kovasti vaalennetusta hiuksesta on vaikea tai jopa mahdotonta saada suoraväri pois, mutta koska olen aikaisemmin onnistunut siinä (tosin eri sävyisen värin kanssa) niin kuvittelin sen onnistuvan myös nyt. No eihän se keltainen tästä mihinkään lähde.

Nyt pitäisi saada hankittua jokin vaaleahko, 7-8 tasoinen väri, että edes saisin tämän keltaisen pois. Vaikka periaatteessa väri on tosi magee ja sopiikin, tunnen itseni vieraaksi tällaisessa räikeässä värissä. Käy kyllä tätä hampputukkaa sääliksi, sillä tiedän kuitenkin, että jonkun ajan kuluttua yritän taas väkisin blondiksi palata. Tää tukka on jo siinä vaiheessa, että joka värinpoiston jälkeen yhä useampi hius venähtää purkaksi... ::)

Poissa miolla

• HAIRahtanut
« Vastaus #883 : 02.07.11 - klo:13:24 »
Mä onneksi hain just sitä vaaleaa oranssia kun lätkäisin värinpoiston hennattuun tukkaan, ni ei haitannu ollenkaan se 8.34/43 mikä sitten värinpoiston jälkeen paljastui ;)

Eikö sitä kirkasta oranssia voisi taittaa jollain suora/kestovärillä?

Poissa Tintu

• Tukkaguru
« Vastaus #884 : 02.07.11 - klo:16:52 »
Kiitoksia muuten kaikille vinkeistä, päässä on nyt vaalean kupari/oranssi sävy <3 Tosin mutkan kautta, tein B4:in ja siihen  kuumapesun, kuumapesu palautti punaisen värin takaisin 0_0 Ja ei kun uusi B4, annoin vaikuttaa ohjeita kauemmin ja siihen päälle vain kiltisti suoraväri. Ja täydellinen tuli!