Kirjoittaja Aihe: Värikriisi :/  (Luettu 686263 kertaa)

napalmi

• Vieras
Vs: Värikriisi :/
« Vastaus #885 : 03.07.11 - klo:15:24 »
Blondista tummanpunaiseksi, apua!

Hiukseni ovat vaalennetut, todella vaaleat ns. "feikkiblondit". Minulla oli joskus aivan kirkkaanpunaiset ihanat hiukset joita olen ikävöinyt viime aikoina, päätin siis palata punapääksi. Nyt ongelmanani on se etten todellakaan ole räikeän saati aivan oranssin punaisen sävyn perässä.

Kuten moni täällä varmaankin tietää niin voi olla hyvinkin monimutkaista saada aivan vaaleista hiuksista lämpimän (tumman) punaisen väriset ilman että niistä tulee joko räikeän punaiset, oranssit tai liian tummat.

Kannattaisiko minun mennä kampaajalle ja värjätä hiukset 'lämpimämmäksi' sävyksi, vaikkapa ruskeaksi - ja sitten sen jälkeen päälle punainen sävy jolloin ei (kai?) olisi sitä vaaraa että hiukset menisivät pilalle. Keskustelin taannoin asiasta kampaajan kanssa ja hän ei osannut muuta sanoa kuin että "hankalaks menee".

En uskalla värjätä hiuksia kotona kun kyseessä on niinkin radikaali muutos, enkä ollenkaan tiedä miten tekisin jotta saisin hiuksista oikean sävyiset.. Tarvitsisin kipeästi neuvoja, kiitos etukäteen!

Yhdistin viestisi tänne Värikriisi-ketjuun! -Hunis
« Viimeksi muokattu: 06.07.11 - klo:13:47 kirjoittanut Hunajapupu »

Poissa Luscious

• Tukkaguru
  • Parantumaton saippuahullu
« Vastaus #886 : 03.07.11 - klo:15:35 »
Siis minkälaisia neuvoja kaipaat kun menet kuitenkin kampaajalle? Luulis nyt että ammattilainen saa hiuksesi toivotunlaisiksi.. Jos oma kampaajasi pitää sitä jotenkin mahdottomana niin koita toista kampaajaa. Tummemmaksi hiukset pitäis aina saada aika ongelmitta kunhan vain osaa sekoittaa värin.
Vuosikausien hiusten hennauksien ja kasvatuksen jälkeen takaisin omaa vaaleaa sävyä kasvattamassa...

Poissa Belle

• Tukkaguru
« Vastaus #887 : 04.07.11 - klo:12:48 »
^^ Blondista tummanpunaiseksi onnistuu kotikonsteinkin, nimimerkillä tehty on  ;D. Mulla oli 9-tasoinen blondattu pää, johon laitoin ensin punaista suoraväriä alle ja päälle länttäsin Garnierin mahonkisen kestovärin. Aluksi mahonki ei pysynyt hirveän hyvin blondauksen päällä, vaan haalistui reilusti pesuissa ja ylläpidin sitä suoraväreillä. Sitten kun myöhemmin värjäsin Casting Color Glossilla, niin tummanpunainen tarttui tosi tiukkaan ja pysyi hyvin.

Todellakin ihmettelen kampaajasi kommentteja, että hankalaksi menee  :o? Tuollaisen lausahduksen jälkeen vaihtaisin itse kampaajaa. Jos onnistuu markettiväreillä tällaiselta perusjuurekseltakin moinen muodonmuutos, niin kyllä täytyisi ammattilaisellakin onnistua suit sait vaan.

Mullakin on värikriisi: sain vaalennuksella hiuksia oranssisemmaksi ja olin saavutettuun 7-asteeseen tosi tyytyväinen. Värjäsin tyvikasvun Elean vaalealla kuparilla toissapäivänä ja levitin lopuksi 5min koko pähän. Hiuksista tuli todella tummat ja saavutettu 7-aste on muisto vain  :#.

Olen kerran aikaisemmin värjännyt Elean vaalealla kuparilla ja epäonnistunut, mutta silloin oli alla tuore B4-käsittely joten tietysti ajattelin että siitä johtui hiusten räjähdys takaisin tummiksi. Ilmeisesti tuo sävy kuitenkin on susi. Kunpa pahin tummuus haalistuisi pesuissa! Veetuttaa että olen taas lähtöpisteessä, kuparinsävystä ei ole tietoakaan ja aivan turhaan tuli rääkättyä hiuksia vaalennuksella.

Kunis

• Vieras
« Vastaus #888 : 04.07.11 - klo:16:20 »
No eii! Juuri toisessa ketjussa on kirjoiteltu, kuinka pisamiin sopii parhaiten vaalea kuparinen sävy. Kyseisellä kommentoinnin kohteella oli kieltämättä todella kaunis yhdistelmä, mut ! Miksi mulla onkaan näin tummat kulmakarvat, en jotenkin pääse siitä yli. Eipä näihin mikään kovin vaalea sovi, ja keskiruskea ei edes sovi ihonvärin kanssa. Yy, just kun luulin olevani iloinen nykytukkaani.

Poissa Tintu

• Tukkaguru
« Vastaus #889 : 04.07.11 - klo:16:28 »
^itselläni on nyt vaalea kupari, ja pisamiinhan se sopii loistavasti mutta annas olla kun se korostaa "kivasti" naaman punertavuutta ja couperousaa ::)

Kunis

• Vieras
« Vastaus #890 : 04.07.11 - klo:16:52 »
Olen tässä itseäni koittanut tyydytellä sillä, että tummiin kulmiin sopii tumma, vain vähän omaa vahvistettu, hiusväri, joka toimii hyvänä kontrastina punanaamalle, joten osaltaan sekin korostaa pisamia. Heh. Parempaan en juuri nyt pysty.

Poissa Belle

• Tukkaguru
« Vastaus #891 : 04.07.11 - klo:21:09 »
Vaaleaa kuparia enemmän couperosaa korostaa sellainen "peruspunainen", siis tyyliin 6.6. Nimimerkillä kokemusta on  :P. Oranssinen sävy ei näytä lainkaan niin pahalta sinipunaisten verisuonten kanssa. Sitten kun hiukset ja verisuonet pon suunnilleen samaa sävyä, niin ääh.

Poissa miolla

• HAIRahtanut
« Vastaus #892 : 04.07.11 - klo:21:51 »
Samaa mieltä kuin Belle, eli 6.6-sävyt ovat pahimpia punaisten vaatteiden lisäksi couperoottiselle iholle. Muuten pisamaiselle sopii sen väriset hiuset kuin mitä pisamat ovat. Mielestäni itselleni sopii (kuten siellä toisessa ketjussa sanoin?) tää kuparikulta koska pisamani ovat ihan samansävyiset. Toisilla taas on selkeästi ruskeat pisamat ja niille taas sopii samansävyinen tukka.

Couperosa korostui mulla kun oli tumma tukka. Tummanruskea sävy vaati kaverikseen virheettömän ihon ja m.m. sen takia en jaksanut ylläpitää väriä kovinkaan kauan, en nääs aina jaksanu meikata niin paljon kuin olisi tarvinnut. Hennaoranssi taas ei aiheuttanut samaa, vaikka itsessään oli kovin kirkas sävy.

Poissa Tintu

• Tukkaguru
« Vastaus #893 : 04.07.11 - klo:21:59 »
Itselläni taas kirkkaan punainen tukka sai ihon näyttämään paljon tasavärisemmältä. Tiedä sitten mistä johtuu, täytyy totutella tähän sävyyn nyt hetken.

Kunis

• Vieras
« Vastaus #894 : 04.07.11 - klo:23:20 »
Toisilla taas on selkeästi ruskeat pisamat ja niille taas sopii samansävyinen tukka.

Tämäkään ei ole ihan niin simppeli. Onpa meillä monenlaisia kasvoja :) Pisamani ovat selkeästi vaaleahkot keskiruskeat, joille olen kokeillut vitos-kutosasteisia hiuksia, ja vaikka se sopi niihin, niin nassu näytti keltaiselta ja kulmakarvat kovensivat vaikutelmaa. En ole reilusti punaista koskaan kokeillutkaan, mutta sekä kulta- kupari- ja mahonkiyhdisteet ovat saaneet likaisen olon. Itseni täytyy siis mennä hyvin tummaan hiusväriin, jottei kulmakarvat eivät ole yksin ja pisamat jäävät tällöin jo paljon vaaleammiksi. Neutraalit ovat aina parempia, tuhkainen kamala hailakka.

Voi kriisiä. Mielestäni tässä aiemmin puhuttu miollan väri on uskomattoman kaunis, ja minulla on vaikeuksia sisäistää se oma lokeroni, johon kuulun. En edes ymmärrä mistä olen pisamani perinyt. Ehkä omaa naamaa kuitenkin tuijottaa aivan liikaa kun huomaa jo niin paljon toisiaan vastaan sotivia piirteitä, ettei muka keksisi mitenkään sopivaa tapaa yhdistellä niitä. Olen melko kateellinen kun jotkut voivat vaihdella hiusväriään paljon helpommin. Saan sentäs kehuja nykyisessä olomuodossani paljon pisamistakin, joten ehkä tähän pitäisi tyytyväisenä tottua.

Poissa miolla

• HAIRahtanut
« Vastaus #895 : 05.07.11 - klo:12:45 »
Mutta mites ois blondi? Ku kylläkin tummapiirteisiä blondeja on paljonkin? Kuvien perusteella kaikki punaisen sävyt mitä olet kokeillut sopii mielestäni sulle erittäin hyvin, mutta niissä ei couperosaa tietenkään näy. Ja voisihan se lämmin tummanruskeakin toimia?

Ja mullakin pisamat aiheuttavat helposti likaisen fiiliksen, esimerkiksi silmämeikin sävy on oltava ruskean/ lämpimän sävyinen, koska kaikki värikkäät/ harmaat sotii tosi pahasti pisamien kanssa ja näytän helposti aivan hirveältä sekamelskalta. Kirosin noita pisamia aikani, just koska haluaisin kokeilla vaikka ja mitä hiusvärejä, mutta sitten pisamat aina paljastaisivat ettei se mun luonnollinen väri vaan voi olla..

Onko Tintulla ja pisamia?
« Viimeksi muokattu: 05.07.11 - klo:12:49 kirjoittanut miolla »

ainokainen

• Vieras
« Vastaus #896 : 05.07.11 - klo:12:55 »
Kaarne, ootko kokeillut vaalentaa sun kulmakarvoja? Tuli vaan mieleen, että se vois olla yks juttu mitä vois kokeilla, jos kulmat näyttävät liian kovilta muuhun kokonaisuuteen nähden?

Poissa keesha

• Tukkaguru
« Vastaus #897 : 05.07.11 - klo:13:17 »
^ Tai sitten kaventaa kulmakarvojen linjaa. Eli nyppii vaan reippaasti kapeammaksi. Mulla on tummat (suht leveät) kulmakarvat luonnostaan, jotka koventavat kasvojen ilmettä jos ne ovat lähellä normaalia paksuutta. Ohuemmat sopivat paljon paremmin, mutta en siis tarkoita että nypitään mitään viivamaisia kulmia.
2b C iii, bsl. Hiustenvärjäystä harrasteleva ikuinen kasvattaja.

Poissa Tintu

• Tukkaguru
« Vastaus #898 : 05.07.11 - klo:13:42 »
^^^Miolla, täällä on naama täynnä pisamia ::) Siksi kupari sopiikin kivasti. En vain tykkää kun couperousa tuntuu korostuvan, vai lieneekö sitten vain vainoharhaisuutta...

Poissa Horros

• Tukkaguru
« Vastaus #899 : 05.07.11 - klo:14:35 »
Uhh. Nyt tuntuu siltä, että olen taas hetken suoravärioranssi.
Kuiva 3a-kihara, mid backin ja vyötärön välissä. Vegaaniset tuotteet, pakkausmuovin vähentäminen.

: I'm finally ready but far from finished :